Renovace MZ ETZ 251
01.04.2011
1989 | 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | |
---|---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | |||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
|||||
Objem | 243 cm3 | ||||
Výkon | 15.3 kW (20.8 koní) | 15.5 kW (21.1 koní) | 15.3 kW (20.8 koní) | ||
Výkon při otáčkách | 5500 ot/min | ||||
Točivý moment | 27.4 Nm | 27 Nm | 28 Nm | - | |
Otáčky při max toč.mom. | 5200 ot/min | 5500 ot/min | - | ||
Druh motoru | Spalovací | ||||
Dvoudobý/čtyřdobý | 2 | ||||
Chlazení | Vzduch | ||||
Uspořádání válců | Stojatý | ||||
Počet válců | 1 | ||||
Rozvod | - | Membrána | |||
Vrtání | 69 mm | ||||
Zdvih | 65 mm | - | |||
Kompresní poměr | 10 : 1 | - | |||
Příprava paliva | - | Karburátor | - | ||
Startér | - | Nožní | - | ||
Počet rychlostí | 5 | - | |||
Sekundární převod | Řetěz | - | |||
Typ rámu | - | Trubkový | - | ||
Materiál rámu | - | Trubkový | - | ||
Brzdy vpředu | kotouč | - | |||
Rozměr předního kotouče | 280 mm | - | |||
Přední třmen | - | dvoupístkový | - | ||
Brzdy vzadu | buben | - | |||
Rozměr přední pneu | 2.75-18 | 2.15-18 | 2.75-18 | 90/90-18 | - |
Rozměr zadní pneu | 110/80-16 | - | |||
Suchá hmotnost | 130 kg | - | |||
Pohotovostní hmotnost | 146 kg | 145 kg | 146 kg | - | |
Užitečná hmotnost | - | 330 kg | - | ||
Objem nádrže | 17 l | - | |||
Rezerva | - | 1 l | - | ||
Spotřeba | - | 5 l/100 km | - | ||
Zrychlení | - | 7 0-100 km/h | - | ||
Maximální rychlost | 129 km/h | 131 km/h | 115 km/h | 140 km/h |
2T - klip Mletého Standardu
Song o MZ-polsky
MZ ETZ 251
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P6
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P5
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P4
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P3
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P2
MZ ETZ 251 demontáž a montáž motoru P1
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Veteráni | MZ 251 neštartuje | 0 | 4.8.2024 13:45 | ||
Německé, rakouské | MZ | 48 | 22.5.2024 19:37 | ||
Silniční cestovní | Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce | 32 | 23.9.2023 16:43 | ||
Německé, rakouské | Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem | 8 | 26.2.2022 17:47 | ||
Veteráni | MZ 251 | 7 | 7.2.2022 08:54 | ||
Hledám, potřebuji | MZ 251 ETZ-majitelé sem | 3 | 2.4.2021 18:26 | ||
Německé, rakouské | MZ ETZ 250/251 - horni ojnicni jehlove lozisko | 3 | 29.6.2020 18:41 | ||
Veteráni | Karburator Bing 84 | 3 | 13.5.2020 19:03 | ||
Opravy a údržba | Mz 251 a zase spojka | 4 | 23.2.2020 19:06 | ||
Naked bike | Mz 251 - tesneni | 3 | 8.10.2019 08:58 | ||
Opravy a údržba | Mz 251 spojka | 10 | 30.9.2019 17:11 | ||
Opravy a údržba | Vložka válce a kartery | 3 | 23.7.2019 10:05 | ||
Opravy a údržba | Valvoline vs mogul | 77 | 16.7.2019 05:34 | ||
Opravy a údržba | Simson a MZ 150,251 | 2 | 27.5.2019 21:03 | ||
Opravy a údržba | MZ 251- Kontrolka a dobíjení | 6 | 8.4.2019 07:53 | ||
Německé, rakouské | Přední náboj MZ ETZ | 0 | 16.1.2019 17:08 | ||
Německé, rakouské | Kliková hridel | 21 | 31.12.2018 17:27 | ||
Německé, rakouské | MZ 251 střílí do výfuku | 19 | 6.10.2018 09:40 | ||
Veteráni | Cena za MZ ETZ 251 (1989) | 63 | 10.7.2018 11:38 | ||
Silniční cestovní | rechtani | 6 | 9.3.2018 12:16 |
jednostopé přibližovadlo s omezenou možností řešení kriz.situací, rel.spolehlivá, na mě furt rel.těž...
Svou MZ 251 jsem koupil v hodně špatném stavu 24.8 2008 a postupem času sem jí dával dohromady .
Moje první větší moto MZ ETZ 251
Proč zrovna MZ 251 ??? Tuhle otázku si v této sekci asi položilo mnoho z Vás.
Bílá dračice , plno zábavy , plno starostí
Moje první větší motorka, po 4 letech na Riejce :)
Kdysi jsem něco málo najezdil na vypůjčeným pinckovi a bez papírů(jak jinak). Musel jsem čekat mnoho...
Silnější model u kterého hodlám setrvat dlouhou dobu..Jezdim si v klidu po okreskách, občas to vemu ...
Má druhá polovina, hezky jsem se s ní a jejímy neduhami sžil. Myslim si že Němcům se tento stroj pov...
Stará dobrá cestovní mašina, německá MZ ETZ 251 ...
Naháč z NDR.. motorka mého mládí.. krásnej vzduchem chlazenej motor s mega žebrováním
Před časem jsem tu narazil a přečetl (jedním dechem) článek pana Kosteleckého o MZ 250.
MZ 250 neuvěřitelný buchar s obrovskou silou
Moc pěkná motorka, ale bude na ni dost práce. Stála 20 let v garáži je bez TP tak na veteránské poku...
Říkám jí Popelka. Byla v hrozném stavu. Byla dost bita. Jíl jsem sundával vapkou na 3x a pak ještě p...
Spolehlivá a na svůj věk krásná, jednoduše srdeční záležitost.
Moje první větší moto MZ ETZ 251
Proč zrovna MZ 251 ??? Tuhle otázku si v této sekci asi položilo mnoho z Vás.
MZ 251 ETZ - lehká, 5-kvalt,kotouč,
Bílá dračice , plno zábavy , plno starostí
Takže jsem se konečně rozhoupa a sháněl origo pumpu na MZ, jawácká je prostě jawácká a brždění s ní ...
Byl jsem na dovolené na Lužických jezerech v Německu a spojil to s cestou rodného města motorky. Poč...
Výměna plynového lanka, lanka sytiče, spojkového lanka Výměna oleje v převodovce Výměna sklíček vš...
Dnes jsem provedl demontáž nádrže, obou blatníků, krytu baterie a krytu vzduchového filtru.
Motorku jsem koupil od Filipa po tom co jsem mu pomohl odstěhovat otce přes půl republiky.
Motor | |
---|---|
Průběh výkonu | 6.8/10 |
Spojka | 5.9/10 |
Vibrace | 5.5/10 |
Převodovka | 6.3/10 |
Mechanická hlučnost | 5.9/10 |
Zvuk | 6.7/10 |
Spolehlivost | 7.3/10 |
Brzdy | 6.8/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 4.5/10 |
Těsnost tlumičů | 6.8/10 |
Tuhost rámu | 5.8/10 |
Jízda | |
Sport | 5.9/10 |
Město | 6.7/10 |
Cestování | 6.8/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 7.4/10 |
Ceny servisu | 6.1/10 |
Servisní síť | 4.9/10 |
Dostupnost dílů | 7.6/10 |
Nabídka doplňků | 5.5/10 |
Servisní intervaly | 6.8/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 7.0/10 |
Pohodlí spolujezdce | 6.3/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 5.6/10 |
Ochrana jezdce cestování | 4.5/10 |
Ochrana spolujezdce | 4.5/10 |
Světla | 6.8/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
MZ ETZ 150 | Naskytla se 251-což byl můj sen v mých 17-ti, na který jsem tehdy neměl peníze. Nehledě na to, že jich i tehdy bylo jak šafránu. |
Jawa 350/639 | Protože mi ji prodali před nosem, asi to byl osud. |
Jawa 350/634 | Mztka byla více svižná |
Jawa 350/634 | cenová nedostupnost |
Jawa 350/639 | Nevím, připadá mi to století zpět. |
Jawa 350/638 | Ale 2 válce, jsem nějak nechtěl a celkově není tak živá, jako MZta, co se týče maximálky, tak bude asi větší, ale to u mě moc nerozhodovalo. Ve dvou je taky 350 lepší, ale MZ je MZ !!! |
Jawa 350/634 | vraj vyššia spolahlivosť |
Jawa 350/639 | |
MZ ETZ 150 | Naskytla se koupě 250tky, tak proč ne. |
Jawa 350/640 | co je v domě, není pro mě |
Jawa 350/638 | Nesehnal jsem.. a dal jsem přednost mz kvůli předchozí. |
Honda XL 600V Transalp | cena |
Jawa 350/362 Californian | neplánovaně se naskytla neodolatelná cenová nabídka na MZ |
Jawa 350/640 | bylo to psíš o tom která se naskytne dřív za rozumnější prachy |
Jawa 350/640 | Srovnatelný výkon s MZtkou, vyšší spotřeba, vzhled |
MZ ETZ 150 | 250 je víc než 150 :-) |
Suzuki GS 500F | vzal jsem GS 500F, ale váhově jsem se na ni necítil (neměl jsem ještě řidičák) a křehké plasty, padla mi na místě, problémy s padáky u tohoto typu, ač nej kráska, raději jsem prodal a pořídil plechovou pro nešiku začínajícího amatéra |
Honda XL 600V Transalp | Než jsem se na ni zajel kouknout, byla fuč. |
MZ ETZ 150 | Chtěl jsem 251 .) |
Jawa 350/640 | Líbil se mi sportovnější styl MZ |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
MZ ETZ 150 | Větší spolehlivost 150 a taky dostupnost |
Jawa 350/638 | cena |
Jawa 350/638 | |
MZ ETS 250 | 251 je víc, 250 mi přišla jako větší rarita |
MZ ETZ 150 | Většina prodávaných byla na druhém konci republiky a tak daleko se mi nechtělo. :-D |
MZ ETZ 150 | Žiadna dobrá ponuka v okolí 200km |
Honda XL 650V Transalp | Překonal jsem nostalgii svého mládí ve prospěch něčeho lepšího :-) |
Jawa 350/639 | dražší na koupi i na díly |
Jawa 350/640 | východoněmeckej šunt se smrtelnou spojkou |
Jawa 350/639 | vyhrál dvouválec |
Jawa 350/638 | Víc peněz na méně muziky. |
MZ ETZ 150 | cena |
Jawa 350/640 | Jsem patriot. I když 5. kvalt byl lákavej |
Jawa 350/639 | trošku jsem se začal obávat o dostupnost ND. přeci jen jich nejezdí tolik. |
Honda XBR 500 | Takový zvětšený Simson, nakonec jsem se meziskoku pětistovce vyhnul. |
Jawa 350/639 | jawa je jawa |
Jawa 350/640 | Malo inzeratu, dalka k prodejcum. Spatna elektroinstalace a spojka u dost moto. |
Jawa 350/639 | Jsem spíše příznivcem jawky, ikdyž po pár potížích co mi zamotaly hlavu, tak si myslím že MZ by byla v tomhle jednodušší. |
Jawa 350/638 | Nebyla v okolí do 100 km žádná slušná. |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
1991 | Barney | el_schema.pdf | 319 KB | Elektrické schéma ETZ 251 |
1991 | Magix.cz | poradim_si_sam_2.zip | 18 MB | Fotky z knihy "Poradím si sám ? Motocykly MZ" jako prezentace PowerPoint s hypertextovým Obsahem. Opraveny oříznuté stránky. |
1989 | Kalimerro | prirucka-pro-op...otocyklu-mz.pdf | 49 MB | Oskenovaný manuálek... |
1989 | Ďury1 | prirucka-mz251.pdf | 49 MB | doporučuju je tam uplně všechno |
1989 | qwerz | prirucka.pdf | 49 MB | Převzato z http://www.mz-faq.ic.cz/ |
1989 | lapinj | mz-etz-125-150-251-3.rar | 533 KB | Manuál pre motorky MZ ETZ |
1988 | lapinj | mz-etz-251-katalog-d.pdf | 9.1 MB | Katalóg ND MZ ETZ 251/301 (niečo môže sedieť aj na 250) |
1980 | lapinj | emzeta.rar | 48 MB | jedna ďalšia knižka k MZ ETZ |
Název pneumatiky | Průměr | Použito na | Známka | Popis | Hodnoceno |
---|---|---|---|---|---|
Vložit vlastní hodnocení | |||||
Continental ContiCity | 16" | Zadek | 1 | 22.03.2009 v 21:51 | |
Heidenau K36 | 16" | Zadek | 2 | 06.11.2008 v 21:56 |