renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník viki007
Vloženo 7.3.2015
Aktualizováno 7.3.2015
Zobrazeno 1 004x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Moje první "velká motorka", s kotoučocou brzdou, kupovaná jako funglovka po "vyčkání v pořadníku" v Mototechně, až se na mě dostalo.

Motorka koupena od Mototechna s.p.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MZ ETZ 251: vyhrál dvouválec

První dojmy - Super stroj - voněl novotou, a ten zátah :-)

Recenze

Nadšení z klidného chodu motoru ( instalací po zajetí svělého přípravku "lubrifilm" ), který pracoval skoro bez kouře. Odvozila mě po prvních delších výletech po ČR a dokonce jsme na ní absolvovali i "svatební cestu". Pak přišlo první dítě a motorka ustoupila praktičtějšímu vozítku (Škoda 100L), protože vozit rodinku společně již Jawka "nedávala i s kočárkem"
Celkově jsme spolu najezdili cca 16000 km a doufám že slouží spolehlivě ještě dnes.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Franky
Franky napsal 20.03.15 v 22:10

Na střední jsme chodili okolo Mototechny, kde v té době stála pro nás snad pořád (několik let) červená 634 dnes nazývaná "Konopnice". Byla drahá 12 500,-Kčs a s rovnými výfuky i sedlem ošklivá. Nějak nás nevzrušovala - v hlavách a na plakátech nám strašila Kawasaki Z1 900 Super Four.
Pak v 1984 se trochu zablýsklo a v periodikách se objevila "Konopnice" 638, kdy místo chromového nápisu na nádrži vyběhly rychlé pruhy, a hlavně v podvozku docela jiný motor.
Motorka byla snad ještě více ošklivá, než-li původní červená 634. Bylo nám to nakonec úplně jedno - za výlohou Mototechny stála pořád červená 634 a ty "rychlopruhové" byly k vidění jen na výstavách (viděl jsem na živo v životě jen tak 3 kousky).
Pak přišel rok 1987 a objevila se 638 v celkově novém designu - nádrže, palubky, novým motorem i podvozkem, ale hlavně cenou 11 350,-Kčs. Ještě pořád to nebylo ono, ale šťastnější a prachatější kamarádi (dva ve třídě - už nakupovali - jeden černou a jeden červenou). O rok později se objevily přizvednuté výfuky rovnou z fabriky, což už byl krok správným směrem k našim sportovním dušičkám. A netrvalo dlouho přibyla kotoučová brzda a označení 639.
V té době se mi tato motorka moc nelíbila - byla taková moc klasická/málo sportovní (Ve srovnání se strojovnou Yamaha RD 350). Tehdy nám obsah 350ccm připadal jako dostatečně vysoký.
V roce 1990 nabušila Jawa dle obchodní dohody na objednávku pro SSSR obrovskou haldu modelu 632, což byl hybrid 638 s "litinovým" motorem 634. Tehdy jsem chodil do školy okolo skladu mototechny v Praze na Jarově (obrovské parkoviště) s mnoha tisíci motocyklů modelu 632.
Sportovní model 640 ve stylu Yamahy RD spatřil světlo světa v roce 1991-92. Jenže to už jsme měli otevřené hranice a sny stoupaly rychleji jak obsah peněženky. Také cena 640 už postupně vylétla nejprve na 25 000 (1991) a později na 35 000 (1995) a...až na závěrečných cca 70 000 = to už jsme ale blízko roku 2005).
Ještě počátkem roku 1992 se objevila omezená akční série: nikasil, litá kola, dvoukomoráky, metalíza ..., ale o 25% vyšší cenu prakticky za to samé trh nepobral a jak se objevila tak zase zmizela.
A konečně jsem u jádra pudla.
Postupem času se mi začal desing 638, 639, 632 líbit - taková klasika. Nu a když byla možnost a šel okolo mne pěkný kousek dokonce v oblíbené modré - řekl jsem si "kdy jindy, když už né nyní"!
A najednou jsem okolo sebe objevil hned 4 kousky ((spolužák má stále černou 638/otec jiného bílou 638/z vedlejší firmy co chodíme na oběd bílou 638... kteří koupili koncem 80. tých let některý nový v Mototechně a vlastní jej stále! A stále jim dělá radost, i když už třeba několik let nevyjeli, nebo když, tak jen na STK a zase do garáže.
Je to prostě srdeční záležitost - pohádky mládí !
Doporučuji pořídit znovu - dokud se český trh u těchto modelů ještě nezbláznil.

Více komentářů



TOPlist