motozem_rijen





Téma: Valvoline vs mogul
Nechci zase začínat nekonečnou debatu olejů jen mě zajímá co je lepší jestli valvoline competition 2t (SAE 50) nebo mogul ts (SAE 40) mám mz 150 a mnozí napíšou že je to totálně jedno ale já to stavím na tom co jsem tak obecně četl tedy že hustý vymezí vůle ale má třeba problém se dostat na místa kdy by měl mazat nevím co je na tom pravdy a nejde mi o to že to je minerál a to zase polo syn. jde mi o tu hustotu jestli je to k něčemu dobré když je hustější nebo už je to pro mz moc.
Předchozí
1 2 3
Následující

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 02:43 | Nahoru | #1
Mazání probíhá směsí benzínu s olejem, benzín se sice oddělí při nasátí směsi do horkých přepouštěcích kanálů, ale jak moc olej kondenzuje na místech, která se mají mazat, a jak moc se benzín odpařuje, je dáno větším množstvím faktorů, jako poměr benzín/olej, teplota v sacích kanálech, bohatost směsi...

Viz článek tady na motorkářích: Olej pro dvoutakty

"Moderní a výrazně dražší olej starý dvoutakt (například stále hojně provozovanou Jawu) nezničí, pokud ho bude dost v souladu s instrukcí výrobce. Ale je to zbytečné plýtvání. On starý M2T, tolik zatracovaný, vůbec není tak špatný olej, jak se mezi námi motorkáři v Čechách rádo povídá. Odpovídá API TB a jeho kinematická viskozita při 100°C je mnohem vyšší než u oleje API TC/JASO FD (cca 14,0 -17,0 mm2/s oproti modernímu syntetickému s 9,0). To je u vzduchem chlazeného motoru s velkými vůlemi, s nízkými otáčkami a litrovým výkonem pouhých 48 koní velice důležitý parametr"

Za mě, neřeš to, tyhle stroje by uazalo kostka sádla, takže lití oleje s názvem "competittion" je házení perel sviním

Naposledy editováno 27.12.2015 02:45:08

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 08:44 | Nahoru | #2
jako jo to všechno vím mě jen zajímalo jestli 10SAE je lepší jestli to lépe vymezí vůle hele M2T já když ho párkrát dal do mz po zahřátí vycházely jen obláčky nic hrozného a výfuk byl suchej na silnici taky nic ale po delším ježdění respektive předchozího majitele bych nemohl tvrdit že ve válci bylo MALÉ množství karbonu jako když už tak bych aspoň ts šlo mi o to aby to nekarbonovalo a vymezovalo vůle jak m2t což je ts ideál myslel jsem že valvoline by mohl být co se toho vymezení o mazacích vlastnostech a karbonování se nebavím bavím se o vůlích a jestli není už moc hustej jestli se všude dostane kam má no k m2t v mz nic proti jako je to celkem jedno klidně ale to že karbonuje přiznám že moooc kouří a podobně opravdu ne ale tak moje mz je v top stavu já si ji šetřím a hýčkám no jinak kamarád měl babetu a dal m2T tak 1:33 no a jel z kopce na plnej jinak teď vzpomenu že to udělal schválně kvůli rychlosti kolik dá protože chtěl druhý den začít s go no sjel kopec a kovový silný klepavý zvuk co to asi bylo že :D

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 09:28 | Nahoru | #3
MZ jsem nějakej pátek měl a M2T bych tam rozhodně nelil,není to jawa.Kupoval jsem stáčenej olej do motorovek ve stillce.Mogul TSF je taky v poho.
Hustší motorovej olej trošku dokáže zmenšit vůleve 4T motoru,ale směs s benzínem je něco jinýho.Tam ti spíš to zakarbonování motoru zmenší vůle,ale to my nechcem,karbon není ideální těsnění.
Jestli si jí chceš hýčkat,tak neřeš ptákoviny a udělěj výbrus za pár stovek.

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 09:35 | Nahoru | #4
MZ jsem sice neměl ale měl jsem Jawu a Mogul jsem párkrát do ni nalil a je to ta největší sračka. Určitě ber Valvoline, ještě se mi osvědčil Repsol.

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 16:50 | Nahoru | #5
Lej tam co chces, je to uplne jedno... 6 let simal, 3 roky 251... Nejvic jsem lil Valvoline...nekdy repsol, castrol... polosyntetika, synteticka smes, plna syntetika... ty 251 to bylo jedno

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 18:27 | Nahoru | #6
To mi úplně vypadlo ono je to vlastně jedno ten olej může být hustý jak chce ale v benzínu se rozpouští takže je to jedno ne? No tak valvoline je polosyn. Mogul ts je minerál myslím že u mz je to asi celkem šumák jinak ještě teda otázečka k čemu ta hustota teda je U DVOUTAKTU? A kdesi jsem četl že do mz je doporučená hustota 40SAE roli to mít bude asi ne?

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 19:53 | Nahoru | #7
mz 150 nie je motor kde by si musel extra riešit olej ale ked jej chceš urobyt vianoce tak jej daj castrol Power racing 2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:06 | Nahoru | #8
Kubo1127> šak jasné asi dám ten ts jinak ten castrol sem dával do sifla i když jsem jel na plnej tak cosi vyšlo no o to nešlo byl to jediný olej na který mi vydržela briska nejvíce km no ale stejně pořád nevim k čemu je teda hustota u 2t

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:22 | Nahoru | #9
Když jsem měl JAWU 350 jezdil jsem mogul TS 1:50 a nikdy žadný problém do techle starých 2taktů je plná syntetika zbytečná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:28 | Nahoru | #10
Simso> aby dokazal udržat film na valci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:38 | Nahoru | #11
Kubo1127> pak tedy nechápu proč někdo psal že za tu dobu co se píst vrátí nestihne olej ani stéct nechápu teda jestli je možné aby za takovou krátkou dobu dokázal stéct ?

(reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:42 | Nahoru | #12
Yz-250> jasne že Power racing je do MZ zbytočnost a da sa povedat že do vzuchačov su aj lepšie oleje ole boli vianoce

(reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:44 | Nahoru | #13
Simso> ja nechapem ako to mysliš

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 20:49 | Nahoru | #14
no napsal jsi že hustota je na to aby se olej udržel na stěně válci no nechápu jak může stéct když je tam tak krátká doba než se píst vrátí a znova roznese vrstvu

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:01 | Nahoru | #15
prečitaj 1 prispevok celkom dobre vysvetlena problematika 2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:10 | Nahoru | #16
Kubo1127> jo tak to jsem špatně pochopil nebo to nevnímal no to je jedno asi bych to dál neřešil jinak co by jsi volil ze zmíněných olejů ? ono je to jedno ale nedokážu se rozhodnout

(reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:13 | Nahoru | #17
Simso> olejovy film na stene valca je film zmesy olela a benzinu

(reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:16 | Nahoru | #18
Simso> odpoved je uplne jednoducha ten ktory bude lacnejši vela štastnych KM

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:23 | Nahoru | #19
no ještě jsem si to pročítal ve zmíněném odkazu v prvním příspěvku a možná by byl valvoline o cosi lepší jenomže to o cosi mi za ty prachy nestojí a pro mz je SAE doporučená 40 což tsf má ono by m2T bohatě stačilo ale ten cenový rozdíl oproti ts není velký takže ts je vítěz :D no děkuji moc za to utrpení mi radit

(reakce na) Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 21:41 | Nahoru | #20
Simso> TS bude pre MZ nabohato stačit dobra volba

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 22:02 | Nahoru | #21
když kopanec tak do gul a když olej tak mogul

Valvoline vs mogul

27.12.2015 v 23:02 | Nahoru | #22
Motul 510

Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 00:22 | Nahoru | #23
Zbytečně drahý motor to nevyužije

Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 07:59 | Nahoru | #24
Ano, SAE 50 je hustší než SAE 40, ale pokud vím, tak MZ standardně nemá "oilmaster" a olej mícháš do benzinu...takže je to jedno.

U oilmastra bych preventivně používal něco, co je pro něj určeno/doporučeno-třeba to TSF od Mogulu nebo když už Valvoline, tak Durablend 2T

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 10:37 | Nahoru | #25
ten valvoline mi doporučoval borec co mi dělal GO Jawy, že je vhodnej do starších motorů.. Akorát právě taky říkal, že s moc nehodí do oilmastrů, tam že je lepší "řidší" olej k tomu určenej..
Competetion cenově okolo 200 kč/l esi je to zbytečný už je otázka, osobně to neřeším, leju, co je po ruce, posledně jsem měl obyč. Castrol.. TS si myslím je plně postačující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 11:46 | Nahoru | #26

kinmen píše: ten valvoline mi doporučoval borec co mi dělal GO Jawy, že je vhodnej do starších motorů..


To je stejné jako když někdo prohlásí, že olej do 2T sekačky/pily není vhodný do 2T motorky, protože motorka tolik netočí.

Je to pořád, jen a pouze o klasifikaci-výkonnostní a viskozitní, kterou musí olej splnit.

Průser naopak nastává v dnešní době, kdy už výrobci dokonce začínají výkonnostní klasifikaci omezovat i "zhora" - tuším nový Strom má v manuálu uvedeno nedoporučení používat oleje API SM a vyšší nebo celkově označené jako "lehkoběžné/energy saving", toto varování jsem našel i v manuálu Yamahy XT660Z Tenere a nejspíše bude i u dalších strojů. Já se každopádně normě API SM vyhýbám, je třeba zajímavé, že i Motul a jeho 5100, který byl už API-SM je najednou jen API SL https://www.motul.c...;f%5Bviscosity%5D=28

Naposledy editováno 28.12.2015 11:46:16

(reakce na) Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 12:21 | Nahoru | #27
fockewulf> To jako fakt?! Jsem vůbec netušil, že se i pro motorky taky dělají energy saving oleje. Odteď si budu na API SM dávat majzla, protože jestli je to pravda, tak to bude olej se sníženou HTHS viskozitou, vynález ekologististů

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 14:08 | Nahoru | #28
Tak nakonec upřesnění-nezdály se mi ty nálepky, jelikož jsem je ještě na žádném oleji neviděl. Prý se to týká převážně nebo jen USA, v Evropě by takové oleje být neměly. Největší riziko by ale nakonec mělo plynout pro spojku-která by mohla klouzat.
Nicméně min. u Suzuki by si měly dát dokupy příručku aby odpovídala situaci v Evropě.

Co se Motulu 5100 týče, tak si taky už nejsem 100% jistý, protože Motul.cz a .fr uvádí jen max API SL, motul.de uvádí API SM?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 14:37 | Nahoru | #29
fockewulf> ...i u nás některý é-šopy uvádějí API SG,SH,SJ,SL a některý dokonce SM co se 5100 týče,taky jsem kurva na vážkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Valvoline vs mogul

28.12.2015 v 15:39 | Nahoru | #30
banda1250> Motul 5100 API SM byl- https://www.motul.c...GB%29.pdf?1362491860 jsem to uvedeno i na flašce, pak začal Motul 5100 být řešen na m.cz jakožto padělek http://www.motorkar.../?t=147925&pgr=1
a teď po čase je to najednou API SL

Každopádně mně norma API SM vadí kvůli sníženému obsahu ZDDP, takže se ji vyhýbám. U zajetých motorů by prý, podle toho co jsem četl, na funkci neměla mít vliv.

Problém by měl být jen u olejů co jsou API SJ a vyšší, které jsou zároveň "energy conserving" - a to hlavně kvůli spojce, je to dost debilně napsáno v příručkách pro EU trh, kde jsou informace z USA trhu.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ etz 150 - nestartuje MZ ETZ 150 GasGun 5 21.9.2020 v 16:30 Delk
Problém s dobíjením MZ ETZ 150 lisakkk 7 8.9.2020 v 16:22 Maxipes_Fík
Jawa 250/353 karburátor Jawa 250/353 Kývačka Jožinn 16 4.9.2020 v 10:39 cmiral
Náhon tachometru Jawa 250/353 Jawa 250/559, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250 Pérák, ... Endurak123 1 21.8.2020 v 19:21 cmiral
MZ 150 ETZ brzdový kotúč MZ ETZ 150 jonn3333 4 20.8.2020 v 13:08 MartyR

TOPlist