renocar_duben



PROFIL MOTORKY

MZ ETZ 251 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hori14
Vloženo 8.2.2021
Aktualizováno 8.2.2021
Zobrazeno 1 320x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Moje první větší moto MZ ETZ 251

Více fotografii

Výška jezdce: 168 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: Mztka byla více svižná

První dojmy - Při prvním svezení byla pro mě MZtka dosti svižná s ohledem na to že je to ročník 89. Hned na první pohled zaujala svou vetší hlavou než její setra MZ ETZ 150. Hned jsem si zamiloval její zvuk :)

Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům ale i pokročilejším jezdcům nebo srdcařům.

Recenze

Když mi bylo 18 let, rozhodoval jsem se po úspěšném absolvování ŘP A2 mezi motorkami Jawa 350/634 a MZ ETZ 251. Jelikož jsem od 14 let začínal, jako asi každý v této době na Jawa 21 (pionýr), mě mé srdce táhlo spíše k těmto starším strojům. Jawa byla 2 válec, 4-kvalt a Konopnice byla má vysněná ale objevil jsem značku MZ a rovněž větší sestru Mztky ETZ 150 tedy Mztku ETZ 251. Ihned jsem viděl její honosný válec se žebrováním, 5-kvalt a tak jsem začal zjišťovat více info až jsem se zamiloval.
Tehdy jsem ji kupoval v dubnu 2012 na západním okraji Brna v městské části Žěbětín. Tehdy to pro mne byla opravdu ''velká'' motorka, když jsem ji poprvé spatřil. Po zkušební jízdě jsem hned zaplatil a na stroji rovnou odjel domů.
I když jsem zjistil při koupi, že motorka má nějaké kosmetické vady stářím a vyteklé tlumiče, neváhal jsem a hned jsem ji bral. Jsou to věci, které se dají snadno opravit.
Po cirka 2 měsících, kdy začala sezóna jsem na motorce každý den jezdil po Brně do školy a absolvoval každý víkend na výletě v rozmezí 150 km okolo Brna. Byl to nesmírný držák a i docela pohodlný. Většinou jsem výlety absolvoval i s baťůžkem a ten si na pohodlí nestěžoval.
Na motorce jsem opravil tlumiče (nové gufera, olej), napájení nového Hallového snímače (snímač otáček motoru), vyčistění nádrže, výměna filtru, výměna oleje v motoru, výměna baterie).
Motorka držela docela pevně svoji stopu. Tohle bývalo spíše limitováno pneu. Moto se chovalo jak opravdu dospělá motorka, která i občas odpustila.
Motorku bych doporučil všem začínajícím motorkářům, kteří nechtějí závodit ale kochat se přírodou a mít pohodlné nostalgické svezení.
A teď bych se rád podělil s dvěma příběhy, které mě za celou dobu potkali..

Na konci června roku 2012 jsem jel spolu s kamarádem po D1 z Ostrovačic do Brna. Byl jsem mladý a toužil jsem se projet po dálnici na motorce a zkusit z ní vydolovat maximum. Venku bylo opravdu horku, slunce pálilo a já jsem ji držel v maximu co nejvíc jsem mohl. Byla to osudová chyba. Najednou se nám seklo zadní kolo a cca ve 130 km/h jsme smykem z levého pruhu zajeli až do odstavného pruhu. Tehdy nás málem smetl kamion a my jsme málem byli mrtví. Bylo tam v tu chvíli asi hodně andělů. V tom horku a taky tomu přispělo to, že jsem držel plyn na maximum na poslední kvalt se hrizl píst, protože se motor nestihl vůbec chladit. Motorka po 5 minutách normálně nastartovala a tehdy se odjelo. Dnes už vím, že to byla bezmozkovost z mé strany. Byl jsem mladý a debilní...

V září roku 2012 jsem na motorce hrozně zmoknul. Byla neuvěřitelná průtrž. Další den jsem sedl na motorku, že jedu do školy ale cca nad 2000 otáček motorka na každý kvalt tarokovala až se ji chtělo zdechnout. Tehdy jsem po rozebrání zjistil, že odešel hallův snímač otáček.

S motorkou jsem odjezdil jen jednu sezónu a další rok v zimě jsem ji prodal. Do dnes je mi to líto a kdybych byl starší a rozumnější mám ji dodnes a hlavně nedělám takové kraviny co jsem předvedl na dálnici. Je mi lito, že jsem tehdy nenatočil ani žádné video a nenafotil ani více fotek. Doufám že moje bývalá Mztka stále jezdí, je o ni postaráno a slouží novému majiteli z okolí Kolína.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
p.epanica
p.epanica napsal 09.02.21 v 20:55 10b.

...

hori14
hori14 napsal 09.02.21 v 17:26

Gathis - Ano ty budíky mě taky štvaly... Bohužel jsem nesehnal tehdy originální.
Targus - světlo z Liány :D souhlasím s tebou :)
romla411 - taky jsem se ji zbavil tehdy kvůli autu... Když vidím ceny jak se dnes pohybují nebo když vůbec na nějakou narazím kroutím hlavou proč jsem ji dal pryč

gathis
gathis napsal 09.02.21 v 02:37 8b.

Pěkný stroj, jen ty budíky mi přijdou divné... Jinak mz 251 jsem za mlada taky chtěl, nakonec to dopadlo jinak... Trvalo dalších 20 let, než jsem si moto pořídil

Targus
Targus napsal 08.02.21 v 22:08 10b.

Hmm, až na tu přístrojovku z Čezety a světlo z Liány...

Ale jo, fotky jsi dal, příběh jsi napsal, hodnotíš ji jako svůj ideál...
Všichni to tak máme. Prostě kdysi svítilo slunko víc, tráva byla zelenější, mlíko mlíkovatější, blablabla...

romla411
romla411 napsal 08.02.21 v 21:43 9b.

Dodnes vzpomínám na svou MZ ETZ 150. Jo, auto bylo přednější v té době. Bohužel...

Více komentářů



TOPlist