Bílá dračice , plno zábavy , plno starostí
Motorka koupena od soukromá osoba
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: cenová nedostupnost
První dojmy - Návrat do mladých let . Když na to člověk přesedlá z litrovýho Varana , je to mazec . Nízký , lehký , v zatáčkách se kroutí jak ještěrka , super retro . Vše se na tom opraví doma
Motorku bych doporučil pro - Pro lidi s pevnými nervy ...
Doplňky na motorce - Nosiče kufrů - originál
Recenze
Na MZ jsem lítal celý mládí , měl jsem dvě 150 a později i vysněnou 251 a to bylo v r. 1990 něco . Proto když mladej začal bejt otrávenej z malýho Varadera 125 a začal pokukovat po veteránech jsem ho nasměřoval na tuhle motku .
Chtěl původně JAWU 350-634 Konopnici , ale jelikož propuklo cenové šílenství , bylo rozhodnuto . Začalo se shánět , samozřejmě nikde nic , až jednou vylezla jedna za 24000kč , slovo dalo slovo a jelo se .
Po příjezdu k prodejci , bylo ze stodoly vytlačeno něco co se snad nedá ani popsat , totál šrot . Pán ji nějak nastartoval a já jí musel pár minut přemlouvat , aby aspoň popojela , , hnutej rám , vše v prdeli , vražda ... . Při pruba jízdě v ní ale chytly saze a předvedla mi svoje poslední záchvěvy , chtěla zachránit . Pán se chvíli cukal , ale nakonec jsme si plácli za 15000kč . Bylo to i tak moc , ale původní malá značka , serviska , příručka MZ , starej techničák hrálo pro .
Byl prosinec a já začal rozebírat , dokupovat potřebné , brousit , lakovat a sestavovat . V březnu 2017 vylezla v první stříbrné verzi a mladej začal jezdit . Motoru se moc nechtělo a já tušil , že přijde to nejhorší , jeho GO . V dubnu se rafla na klice a to dost brutálně , holt origo ložiska nevydržely předchozí dlouholetou péči .
Sednul jsem ke kompu , koupil literaturu a študoval origo videa o opravách motoru , vyrobil spoustu přípravků na montáž a demontáž , , koupil novou kliku , výbrus , rám ,kompletní spojku a zavřel se do dílny , za dva dny bylo hotovo . Zase jezdila . Mladej mezitím koupil ČZ 350 - 472 a MZ mi prodal , že mu nesedí , srdce zajásalo a byla moje , začalo dopilovávání detailů k obrazu mému a pomalé zajíždění . Jezdil jsem až do té doby , než mi odešlo zapalování a po zkušenostech se Simsonem jsem to vyřešil radikálně , vše vytrhal , koupil VAPE a novou kabeláž .
Při brouzdání po netu při shánění dílů jsem narazil na fotku bílého provedení 251 a bylo rozhodnuto , loňskou zimu jsem věnoval její přestavbě na toto provedení , přesně dle originálu , sehnal jsem ještě jednu plechařinu , bouranou nádrž a začal nanovo , dneska mám bílou dračici .
Dost mě zklamala při opravách kvalita nových replikových dílů , mnoho věcí nepasuje a musí se upravovat , tragická je kvalita pístů , já zadřel ve 2000km , píst jak bláto a šišatej . Pro ty co se do těchto strojů pouští , kupujte staré origo díly , vše se dá zrepasovat a vše potom pasuje . Troška loterie jsou i karburátory , originál má většinou nejlepší za sebou , Bing je drahej , Čína nevím , ale vyrábí se nové karburátory BVF , stojí 1200kč , mám a funguje
Jelikož mám na pořádné svezení jinou motorku , beru MZ 251 jako relax , je to paráda svezení . Dává na pohodu i jízdu ve dvou , nedávno Šumava 360km a pohoda .
Není to motorka pro někoho co si představuje , že sedne a bude furt jezdit , k dokonalému stavu je dlouhá a nákladná cesta , moje trvá třetí rok a neustále je co ladit a zdokonalovat , ale ten pocit , že takovej stroj člověk veme hrobníkovi z lopaty stojí za to .
Dost slov ostatní na foto ...
Body za strašnou práci a trpělivost při opravě,stejně jako na těch Sifonech.Neuvěřitelná výdrž.Ale pokud ti k tomu v dílně z tesly hráli Modern talking,Bad boys blue nebo Depešmoud,tak to šlo jak po másle...
Super. Tak to je asi druha bila MZa. Asi nej kombinace barev)
Aj ja spomínam s láskou na moju MZ ETZ 251
Najazdil som na nej 30 000km za tri roky a predal kamarátovi , on na nej urobil ešte 20 000 km a predal ju ďalej ! Keďže už mala 13 000 keď som ju kupoval, tak z mesta šla s 63 000km !
Ja som menil len regler a kamarát aretačnú pružinu zo spodu motora !!!
Totálne vymakaná a spoľahlivá motorka , nikdy som nešahol na karburátor či zapaľovanie A jazdil som cez 500 km za frajerkou na druhý koniec republiky (7 hodín jazdy) , alebo na motosalón čo bolo tam a späť 800km za deň.
Kamaráti Jawáci nikdy nemali odvahu opustiť domov na väčšiu vzdialenosť , vždy to končilo opravami na ceste. Také boli časy
Pěkně jsi si ní pohrál . Na MZ vzpomínám rád a dodnes mě mrzí , že jsem ji prodal .
Když vidím ten rám a uložení kyvky Jak já jsem jí sháněl, když se sem začaly vozit, psal se rok 1990. Nesehnal jsem. Nakonec 639, ale nebyl jsem z ní nadšen.