renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Victoria_Enternum
Vloženo 29.3.2015
Aktualizováno 23.3.2018
Zobrazeno 2 317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jeden z posledních modelů od Jawa 350/640 Style. Vcelku zachovalý stroj kterých je každým rokem méně a v horším stavu. Jeden z mých začátečních strojů a nostalgická vzpomínka a radost ze života zároveň

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MZ ETZ 251: východoněmeckej šunt se smrtelnou spojkou

První dojmy - Těžce obratná poctivá komunistická strojovna s bohužel i na tehdejší dobu zaostalou 4 stupňovou převodovkou a mně díky bohu minoucím kladívkovým zapalováním vzdorující zubu času překračujíce z generace na generaci

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající s málo penězi a vyšší postavou. Pod 170 bych ji nezvažoval.Nebo pro starý satany kteří už mají něco za sebou a ví, že je lepší dojet pozděj než vůbec a v klidu se pokochat krajinou

Doplňky na motorce - Padáky, Kufr,Wape

Recenze

První milá zkušenost z 18 let když jsem měl motorku na bočním stojanu a nahnul se a sesypal se i s ní. Celkem vtipný a vytáčivý zároveň.Zkušenosti s modelem 634 (vynikající převodovka a spojka ve srovnání s 638/639/640).S modelem 639 (skoro 640) na které jsem najel 35 tisíc kiláků po té co jsem sám zrepasoval motor jsme ledas jakou škarpu vymetly. Dnes mě napadá že ten soudruh kterej vymyslel ty padáky měl zlatý srdce a díky němu má spousta mladejch nohy a není na vozejku s rozsypanou páteří.Kritik a chvalič zároveň. Je to moje nejoblíbenější z řad jaw když je na ní bezkontakt. Je dost těžká takže v ideálním případě je mít na motoru alespoň o 2Kw víc než základních 17. Decentně snížené hlavy (0,35), vyleštěné kanály přetryskovaný karburátor a pořádně vyváženou klikovku aby člověk nemusel brblat že to vibruje pač ono to pak vibruje opravdu znatelně míň.Okufrovaná a naložená nebo prázdná ? Jízdní vlastnosti jsou opravdu jen málo rozeznatelné.Tím chci říct že s prázdnou se jezdí "blbě" ale s naloženou stejně. Myslím to ve své podstatě pozitivně.Je to přece už jen podle váhy motorka a ne šunt od IFA. Mztu jsem měl to je předpokládám jasný.Co se týče poruchovosti tak dobře potuněná jawa mající okolo 1000 součástek má okolo 1500 závad. To znamená že nebrat žádnou po kutilovi Timovi.Leda že by měl kutil Tim 639 a bral by rohypnol pač se mu pořád ohýbá rám a tak tam navaří klínky jako jsou u 640ky. Ve své podstatě se jedná o nezničitelný stroj. Vydrží opravdu hodně i po projížďce po polní cestě se nerozpadá a na svoji váhu dobře sedí. Po poli s ní nikdy nejezdím pač jsem z toho dávno vyrostl a vlastně už ani do lesa na hříbky a na ryby. Ale vím, že by to šlo byt o pár led mladší a statečnější. Ve srovnání s nějakým Mitem,Aprilia Rs je to R1ka s úsporným elektromotorem.Brzdy jsou případ sám pro sebe, něco ve stylu na co brzdy už to má motor. Brzdy jsou opravdu velmi slabé na naložený motocykl při jeho váze a brzdit ze sta ve dvou na krátké ( xset m dlouhé vzdálenosti) je opravdu nepříjemnej zážitek.Je to jedna z mála motorek kde je lepší být spolujezdcem pač je to pohodlnější. ( 639 je mnohem pohodlnější než 640 a to opravdu nesrovnatelně).Lituji dne kdy jsem 639 rozkastlil v ukrutné rychlosti na polní cestě a chytl nášlapovkou o zem a vysypal převodovku protože už si tak pěkně nepohovím jak na ní. Bylo to jako sedět na nízkorozpočtový pohovce. Na litru oproti jawě je to utrpení a o spolujezdci nemluvím pač ten sedí za vraždu a nemá právo říct svůj názor.Takže aby bylo jasný Nikdy ale NIKDYYY!!! nebrat Mztu 251 etz pač je to zákeřnej přežranej Simson a dodnes těžce nesu že se nechtěla sviňě zahvízdnout i když sem jí dával takový hrabavý hašte.Zlatý jawy a zlatí jawaři s kterejma se dá pokecat a zastaví a poladí předstih dalšímu mladšímu když to hold neumí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sieg
Sieg napsal 28.03.18 v 17:13 8b.

No já měl jawu 350/640 a víc jsem opravoval než jezdil ( skoro jako fábie ) . Mám MZ 251 rok jsem s ní jezdil bez poruchy.

Hellrider
Hellrider napsal 18.04.15 v 00:09 10b.

Pěkná třinda. Rovný laufy mají svoje kouzlo a když se takhle lesknout, tak je to paráda. Koukám, že jezdíme na stejným obutí. Přirování MZty k přežranýmu Simáči je pěkný, hned se mi vybavilo další, že MZta je máma od Simsona. Vzhledem k tomu, že jsem MZtu nikdy neosedlal a šel rovnou do třindy, můžu říct jen ničim nepodloženej názor: Dva dvoutaktní válce z Týnce oplývají svým kouzlem a když je bezkontakt, tak ani není problém s neustálou otravnou šteláží kladívek. Inu, ať kobliha svítí a silnice krásně plynou s rytmem pohupujícího se dvouhrnku z Týnce. Desítka (ne ta pivní) je jasná.

Více komentářů



TOPlist