renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Schrek007
Vloženo 6.12.2010
Aktualizováno 6.12.2010
Zobrazeno 13 399x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Jawa 350/640 Trampalp - upravena 640 po vzoru Trampa s dalšíma vychytávkama

Recenze

Soupis úprav motocyklu hned po koupi.Soupis úprav motocyklu hned po koupi.
1. výměna řidítek za sportovní - jsou širší a lépe se motocykl ovládá jsou to ty černy
cena: 432,-

2. doplnění řidítek o chrániče rukou - mohu jen doporučit v dešti k nezaplacení originál jawa Tramp
cena: 350,-

3. rukojeti a závažíčka Pro-Grip - rukojeti jsou měkčí a netlačí s nich tolik ruce a závažíčka eliminují vibrace
cena: 180,- + 340,-


A jak jsem pokračoval dále ve vylepšování.A jak jsem pokračoval dále ve vylepšování.


1. Výměna originálního zadního kufru Jawa (23l) - doporučuji napodobeninu GIVI Motodetail(42l)
cena: 1450,-

2. motorka není v bezpečí před nikým - doporučuji koupit pořádný zámek, já koupil kvalitní zámek s ocelových válečků
cena: 490,-

3. nové pneu a jak zvolit tu správnou - tak po několika týdnech hledání a navštěvování různých diskuzí
na internetu jsem dospěl k názoru

1. Staré dobré Barum z 90. let co se ještě občas prodávají jsou na nic maj moc tvrdou směs
vydrží 100 let, ale kloužou na kejvačky ideální
2. Savy MC7 jsou ideální na jawu pokud jezdíte pouze na silnici a žádná polňačka a lesní cesty
3. Po proříznutí SAVY na lesní cestě jsem hledat pneu ve specifikaci CESTOVNÍ ENDURO.
Našel jsem snad ideální dozadu Mitas E-08 4.10-18 (nová super měkčí směs )
a dopředu Heidenaur K60 90/90/18 obě super drží na silnici i lehčím až těžším terénu.

Cena: Mitas 1450,- + 200,-
Heidenaur 1400,- + 200,-

4. zadní kyvná vidlice z J350/640 Tramp - doporučuji koupit, celkově zlepší kvalitu jízdy hlavně v zatáčkách
a na nerovnostech
cena: komplet 1662,-

6. upravené originální koncovky dvoukomorových výfuků - je laděna pro motor 350/638, zvyšující výkon a točivý moment ,Mezi další výhody patří nízká hmotnost a nezanáší se karbonovými úsadami jako originální tlumiče. Koncovky starších motocyklů se časem zanesou karbonem a snižují výkon motoru, protože originální koncovky nejdou vypálit kvůli vnitřnímu uspořádání a vloženou látkovou výplní by mohlo dojít k úplnému ucpání koncovky. Upravené koncovky jsou udělány na principu absorpčního tlumení a nezanáší se karbonem.
ostrý hlubší sportovní zvuk, ale "neřve“
cena: 1000,-

7. hlavní a boční stojan z jawa TRAMP - musel jsem koupit jelikož po namontovaní hranaté kyvné vidlice a
pořízení větších pneu mi motorka po postavení na hlavní stojan stala pořád na kolech hlavni stojan jsem upravovat nemusel, ale bočák sem musel trochu zkrátit je dělaný
na přední 21" kolo
cena: 622,- + 152,-

8. ráfek z Jawa Tramp 21" a pneu 21" - zatím nevím, ale vždycky se mi líbily cestovní endura, pneumatika
je Mitas E-08 90/90/21 stejný tip mám i vzadu
cena:
ráfek: 1050,-
pneu a duše : 1100,- + 152,- (po 10% slevě)

9. boční kufry a nosiče na ně - kufry mam stejný jak ten top je to replika Givi 42L nej co jsou,
nosiče mam udělaný podle kámošových

cena:
kufry: 2900,- (oba)
nosiče: 1500,-


10. GO motoru - jelikož pravej válec hodně bouchal při brždění motorem, tak jsem ho rozdělal původně
jsem myslel, že to budou jen kroužky nebo pístní čep, ale ukázalo se, že to bylo vysypaný pravý středový ložisko. Tak jsem udělal rovnou GO motoru: nový ložiska, gufera, řadící vidličky a jejich vodící hřídelky, nový písty a kroužky
(zatím bez výbrusu), převážení kliky

cena:
převážení kliky včetně nových ložisek: 800,-
ložiska, gufera, vidličky, hřídelky: 400,-
písty a kroužky: 500,-


11. nový rám - když jsem motorku kupoval, tak jsem byl upozorněn, že předešlý majitel boural, prej né moc, ale na jízdě hlavně po vyměnění kyvné vidlice to šlo poznat. Hlavně při zatáčení doprava to šlo lépe než doleva. Tak jsem se rozhodnul koupit nový rám. Pak už mi jen trvalo 2 dny to přeskládat. Je to celkem jednoduchá, ale mnohdy psychicky náročná práce, jako když já na něco zapomněl a pak jsem sundával nádrž asi 5x.

cena:
opět v podnikové prodejně: 4250,-
normální cena v obchodě okolo 5000,- rozdíl co!!!
Jak probíhala výměna
Starej rám Novej rám

12. Elektronický přerušovač blinkrů - označení AEV 3003 2x10W, těch 10W do blinkrů stačí, jinak je lepší jak ten starej bimetalovej přerušovač, pořád to blikalo jak chtělo,
jinak s tímto přerušovačem můžete mít úpravu, že vám budou blikat všechny 4 blinkry, když třeba budete stát ať je vás lépe vidět. Teď k zapojení: když ho máte spodkem nahoru a ten prostřední kontakt nejdál od sebe tak vlevo je uzemnění, vpravo je modrej drát a uprostřed hnědej

cena: 245,-

12. úprava aby blikaly všechny blinkry - stačí použít dvoupólový vypínač, na který připojíte kabely,
které vedou ke klasickému spínači blinkrů na řidítkách je to bílý (pravý blinkr), modrý(levý blinkr) a hnědý(kostra). Buď přímo napájíte kabely na spínač na řidítkách,
toto provedení se neosvědčilo, jelikož je tam pak moc kabelů a nejde pořádně dovřít krabička s přepínači na řidítkách. Kabely jsem napojil přímo pod nádrží, jak je taková ta velká černá kabelová svorka a spínač jsem vyvedl do palubní desky místo nápisu jawa
jak vidíte na fotkách.

cena: 68,-


13. tlumič řízení - jen a jen doporučuji a nejsem sám , zvláště když jezdíte plně naloženi
se třema kuframa a spolujezdcem. Je to úplně ten nejobyčejnější tlumič řízení.
cena: 300,-

14. digitální tachometr Sigma 1200 - vybraný typ měří rychlost až 200 km/h což na jawu postačuje.
Dobrý popis jak jsem vše přichytil je na JENÍKOVÝCH STRÁNKÁCH mám to podle něho, pomoci vám může foto dokumentace:

cena: 650,-

15. alarm - koupil jsem úplně obyčejný alarm a připojil, jsem sním úplně spokojený splnil má očekávání

http://tvarus1.hyperlink.cz/

cena: 1900,-

16. boční kufry - jelikož často cestuji jsem chtěl boční kufry na mašinu, a tak jsem začal vymýšlet co a jak, jelikož originální kufry mi nedostačovali svou velikostí jsem hledal dal a našel, u Aleše na jeho krásce.
Měl tam kufry napodobeniny GIVI co mám já jako top kufr a tak jsem ho poprosil zda by mi nemohl zařídit udělání držáku na kufry byl ochoten, ale bohužel než jsem něco stihly podniknout tak motorku prodal a nový majitel byl sice ochoten, ale bohužel se na mě pak vykašlal.
Tak jsem si nakonec udělal vlastní a jsem s něma spokojenej.
cena: kufry: 2x 1450,-

materiál + barva: 1000,-


17. PAV 41 - abych ještě zvýšil zavazadloví prostor koupil jsem si legendárního PAVíka
jen budu muset vyrobit nové tažné zařízení, jelikož to co bylo k tomu se nedá použít
z důvodu držáků mých bočních kufrů


cena: 6000,- i s tažným zařízrním



18. Vyhřívané rukojetě - na jaře a na podzim nezabrání ani kryty rukojetí a kvalitní rukavice prochladnutí rukou.
Nejde jen o pohodlí jízdy, ale i o bezpečnost - prokřehlé prsty nejsou schopny dostatečně rychle reagovat v případě náhlého nebezpečí
I v létě přijdou vhod, např. po dešťové přeháňce či při jízdě v dešti, kdy se hodí k ohřátí promoklých studených rukavic


značka: "DAYTONA"
cena: 39,99 Eur



19. GO motora + upravená klika + KIT + kompletní GO kol a řetězovky
Upravení klikovky:

Charakteristika :
Významným zmenšením setrvačných hmot a změnami vyvážení se dosáhlo od základu naprosté změny charakteru tohoto motoru.
Motor zcela ztratil jeho nepříjemnou dotáčivost, "lenost", ... a získal výraznou pružnost a živost správného,
takřka sportovního charakteru dvoutaktního motoru.
Zmenšení významných setrvačných hmot se i příznivě projevuje na životnosti částí motoru, jako například uložení klikového mechanismu,
primárního převodu, převodovky, ... Mimo změny charakteru motoru je také znatelný nárůst výkonových parametrů jen touto úpravou
(což ukazuje přiložený graf, bez jakýchkoli dalších úprav), čímž vzniká ještě další prostor pro ostatní úpravy motoru,
s kterými lze bez problémů tato úprava kombinovat.
Celý klikový mechanismus zeštíhlel z cca 11 kg na příjemnějších 6,5 kg.
A máme tu další plus - snížení hmotnosti motocyklu. A nesmím zapomenout ani na nižší gyroskopický efekt - motorka se tedy stane ovladatelnější

Popis úpravy:

Úprava je prováděna na běžném sériovém hřídeli. Především jsou upraveny setrvačníky přesným osoustružením
a za pomocí speciálního přípravku na CNC frézce (úkony řízeny počítačem) setrvačník obroben a vyvážen s vysokou přesností.
Poté jsou setrvačníky ještě pevnostně zušlechtěny. Dále jsou obě ojniční sady vyváženy s přesností na 1g a povrchově upraveny hlazením.
Poté se za pomoci přípravků provádí složení a přesné vycentrování celého klikového hřídele.
Duralové vymezovací kroužky jsou vzhledem k jejich průměru a specifickému tvaru (a malé sériovosti) řezány vodním paprskem
z duralového pasu a doobráběny soustružením a frézováním, aby se dosáhlo dobré tvarové přesnosti
a nevznikaly v klikovém prostoru netěsnosti či nežádoucí "hluché prostory", které mají nepříznivý vliv.

KIT 27 HP a 38 Nm

Úprava se týká zvýšení objemu válců a změny časování, tím dochází k nárůstu výkonu již od nejnižších otáček
a projeví se především příjemnou jízdou a zvýšenou silou motoru.
Nevýhodou je přebroušení válců na maximální rozměr a nejde již provést další výbrus,
proto zajištujeme výměnu vložek válců nebo starších válců. Písty se odlehčují a vyvažují na stejnou hmotnost,
aby nedocházelo k nerovnoměrnému opotřebení klikového hřídele a větším vibracím.
Také je možné to samé provést například při šestém výbrusu při menším točivém momentu.
Je vhodný pro pohodové cestování se zvětšeným zátahem motoru od nízkých otáček

Výměna ložisek a přepletení kol, výměna řetězové sady.

cena: 17 500,- včetně práce



20. V rámci oprav motoru provedeny další opravy -

výpustný šroub s magnetem

kompletní výměna ložisek a výpletu kol
nové brejle plus uložení
nova řetězovka a řetěz ČZ 428 CROSS a kryt řetězu
stupačky z Jawy 650
nový závěsný na PAV 40
cena: 5000,- včetně práce


21. Nedostatečný počet kontrolek vyřešen

Do stávající palubní desky zabudován budík, který se dává na JAWA 350 Tramp, jinak je to budík z TATRY.
Budík doplněn ještě o dva spínače na přídavné světla a na výstržné blinkry.
posuďte sami jak to dopadlo


cena: 100,- novej kryt na budiky
450,- budicek

22. široká řidítka TRAMP - pro lepší ovladatelnost jsme namontoval širší řidítka z modelu TRAMP

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
blondak39
blondak39 napsal 10.06.15 v 13:21

Ahoj měl bych zájem se o té úpravě motoru dozvědět více můžeš mi napsat na tebe kontakt? na mail blondak39@seznam.cz nebo sms na 608811802 ozvu se zpět předem děkuji za ochotu Míra.

Schrek007
Schrek007 napsal 29.11.13 v 21:23

jasne vsechny upravy povoleny a zapsany do TP vcetne 17" kola vzadu :), jen me mrzi ze musela uz motorka do sveta , ma ji uz rok novy majitel snad je spokojeny

fidlimydli
fidlimydli napsal 29.11.13 v 18:17

Tak vrazit 60t do takové Jawy v úpravách, to musí být opravdový srdcař.
To přední kolo máš změněno v papírech? Pokud si toho nevšimnou na technické, tak pojišťovna by se mohla při nějaké pojistné události cukat.

tramp57
tramp57 napsal 31.10.13 v 21:01

To musí člověka bavit,že? Krása nevídaná 10b.

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 10.08.12 v 14:48

Pěkná motka dávam 10 bodu . Velké uznání za věrnost k české značce.

Více komentářů



TOPlist