renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dráťa
Vloženo 1.2.2013
Aktualizováno 10.4.2015
Zobrazeno 7 434x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.5

Popis motorky


Jawa 350 / 640 - 0 Sport.
Podobná slast jako přivřít si prsty do dveří. Kdo na tom nikdy nejel, nepochopí.

První dojmy - První velká motorka. Už jsem velkej kluk, potřebuju velkou motorku, aby ladila k čerstvýmu řidičáku. Na střední škole jsem sice bez příjmu, ale rodina se podojit dá, a kamarádi mají jawky a cheezy, volba je jasná. Hezká, skoro nic najeto, kosmetických chybek opravdu jen pár. Spolehlivost? Ále, zbytečný...

Motorku bych doporučil pro - Není vhodná absolutně pro nikoho. Jestli máte aspoň trochu soudnost, nekupujte to. Je to ještě mnohem horší než to vypadá.

Doplňky na motorce - Desítky šroubků a matek za ty, který se za ty léta utřepaly, jinak žádné úpravy, pořád stav á la originál

Recenze

Novej bajk, tedy 5 let novej ze třetí ruky, na budíku 5600 km a sem tam nějaká oděrka. No a stojí mi v garáži. Přední guma pravděpodobně původní, Barum, Rudý říjen, n. p., Otrokovice (takže minimálně devítiletá), zadní guma Barum, a. s., Otrokovice. Divný, že by měli v Otrokovicích dvě fabriky?? Nevadí, hlavně že to jezdí. Bezkontaktní zapalování, výborně, stejně neumím seřídit kladívka. Takže poprvé k benzínce, Speciál 91 pro studenta za ukrutných 21,30 Kč/l, přidat známou parodii na mazivo MeDvěT 1:40. A kolem komína do zblbnutí. Může se něco stát, když jezdím pořád v červených otáčkách?

6000 km na budíku. Jawka vidí mrak na obloze nebo kýbl s vodou a odmítá spolupracovat. Tato sqělá vlastnost vydrží už navždy. První novej blinkr za blbost.

6500 km na budíku. Písek a přední úžasně dávkovatelná kotoučová brzda. Tahám jawku z pod auta, majitel auta má asi infarkt, auto je skoro fungláč. Pokuta, balónek, nějaký cáry kůže (vlastní) a oblečení. Plexi, kapoty, blinkry, no mám vyděláno.

7200 km na budíku, kapoty ještě nejsou hotový, jawka á la street, rána, rachot, klepání. Pístní kroužek to odmítl dál snášet (pravděpodobně výrobní vada zámku horního kroužku) a výfukem mě opustil. Tedy jen jeho část, zbylé části byly zapíchané v kebuli a v pístu. Cože se s tím dá dělát? Výbrus? Co to je? A kolik to stojí? Cože!? Tolik nemám!!!

Asi tak 10000 na budíku, najednou jawka zhasíná. Za jawou 639 chopper na laně potupnej odtah do nejbližší vesnice (choppera to stálo zrcátko), ten starej pán, kterej se ujal opravy říkal, že tohle zapalování viděl naposledy na ponorce. Ale elektriku opravil. Měl jsem jet domů.

Asi tak 10010 na budíku, štěrk, vytočená dvojka, highsider, nohy nad motorkou, parakotoul, kamarád jedoucí za mnou mě málem přejel. Kladívkem o patník srovnaná řadička, blinkr opravila lepící páska z lékarničky. Asi pětiletej klučina to obrečel. Teda obrečel to, že neviděl, jak jsem sebou škrábnul o zem. Kolega sice přislíbil, že sebou škrábnu ještě jednou, pro diváky, ale se mnou to nekonzultoval a o honoráři se taky nezmínil. Tó víš, to uhod. Jedem domu.

14 tisíc na budíku. Na zadním kole se na loukotích objevují prasklinky. Ále, to bude určitě jen lak.

16 tisíc na budíku. Není to lak. Jedna loukoť je ruplá úplně, další 4 jsou načaté. Nové kolo nutné. Podle prodejce prý zcela běžná závada.

17 tisíc na budíku. Přední destičky už vypadají, že by potřebovaly odpočinek. Mimochodem, když se sjedou úplně, pak ze třmenu vypadnou, nejsou nijak zajištěny. Nobelovku konstruktérovi. Nejlépe přibít kladivem k hlavě. Řetězu už chybí asi třetina vodících válečků. Ale to znamená, že dvě třetiny tam pořád ještě jsou, ne? Tak ne, no, výměna nutná. Prasklej úchyt nádrže. Silentbloky nádrže na druhou Nobelovku.

20 tisíc na budíku. Podzim, ráno oslizlý silnice, překlápěčka v malý rychlosti, řídítka mi mizí z ruky, jawka mě dotáhla za nohu až k benzínce. Na dotaz, jeslti budu tankovat, jsem nereagoval. Ta přední barumka z Rudýho října, n. p., už asi ztrácí na přilnavosti, a to je teprve rok 2007. Přitom ale vzorek furt dobrej!

22 tisíc na budíku. Je čas dát si sbohem. Už mám chopper, a potřebuju ho splatit, takže jawka dostává novou zadní gumu, přední Rudý říjen, n. p., má ještě vzorku dost. Kapoty jdou pod lak, kolena a výfuky do práškový barvy, měním většinu těsnění a spoustu dílů, který jsou opotřebený, opravuju, leštím, šponuju, čistím, seřizuju, Top stav 1A. Musím za ní přece dostat balík. Jawka vyfocená, inzerát podanej, poslední cesta domů, vlhká silnice, vysoká rychlost - teda na jawu. Naposledy si užívám ten dvouválcovej vibrátor, prudká překlápěčka, škrtnutí kapotou anebo stojanem, Rudý říjen, n. p., Otrokovice to přestává dávat, silnice mě praštila do helmy, trocha gymnastiky a akrobacie, světlo, tma, světlo, tma, světlo, tma...

O pár týdnů později jsem jí dal opravdu sbohem, o berlích se třemi tisícovkami v kapse jsem jí pomohl novému majiteli naložit na káru. Včetně Rudýho října, n. p., Otrokovice. Chtěl jsem jí prodat na flattrack, ale rám byl ohnutej doprava a ne doleva.

.
.
.

Dvoutakt ani cítit. Jawa už nikdy nepřejede práh mý garáže, přísahám! Dílenský zpracování strašlivý. Spousta nedomyšleností. Nic nikam nepasuje, nic nesedí. Spasování kapotáže byl nadlidskej úkol. Uklepala se asi polovina šroubů. Někdy se stávalo, že jezdila na jeden válec. To byla vítaná změna z obvyklého stavu, že nejela vůbec. Svíčky, fajfky a kabely jsem měnil častěji než fusekle. Po letech experimentů pomohly až uhlíkový kabely vystříhaný ze starýho opelu, ty jediný fungovaly, konečně to začalo jezdit na dva válce. Měděný kabely rozhodně nebrat, nikdy za žádných okolností! Ložisko v kyvce nejde namazat, ložisko v krku neustále vůle. Asi kvůli vibracím přední žárovka měla průměrnou životnost tak dva měsíce a její výměna úžasná, asi 15 šroubů a znovu spasovat horní díl kapoty. Příšerná elektroinstalace - neustále se tavilo pojistkové pouzdro a patice žárovek. Zrcátka se nad 100 km/h ohýbaly. Budíky měly ohromnou fantazii, ručičky kmitaly. Kyvka neměla rysky, takže udělat jakous-takous geometrii byla práce na půl dne, a po našponování řetězu se mohlo začít znovu. Rám tuhej jak ze zahradní hadice. Příšerný vibrace do stupaček. Snad jediná věc, se kterou jsem neměl problém a na kterou jsem nemusel sáhnout, byla spojka. Přežila se mnou 3 bouračky. Tu čtvrtou už nedala, ale nestýská se mi. Byl jsem mladej a blbej, když jsem jí koupil. Strašný, strašný, strašný...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VIZI
VIZI napsal 07.12.19 v 00:00 9b.

Moc pěkné čtení a už bych nechtěl Jawu ani na investici. Myslim novejsi Díky

jezeveCZ
jezeveCZ napsal 22.12.17 v 15:32 10b.

Lumen
Lumen napsal 25.05.17 v 14:28

Bomba popis,rozhodne

kuceraz
kuceraz napsal 16.01.17 v 20:57 10b.

Tak tohle dokáže pobavit

Vaccel
Vaccel napsal 05.01.17 v 22:52 10b.

Právě jsem si dočetl tvůj popis tohoto čertostroje. Mám slzy v očích a ještě se směju. Jdu si to dát ještě jednou Pěkná práce, za 10b.

Více komentářů



TOPlist