renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník c.j.
Vloženo 26.1.2010
Aktualizováno 11.4.2023
Zobrazeno 15 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 51 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


najeto 100 000 km
ukradená 26.9.2011 ___RIP___
nalezena a vrácena 9.5.2012 - and the story goes on :D
Koupena po té, co mě zklamaly stroje japonské provience..

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Den, kdy jsem prodal Kawu jsem ihned otevřel Avízo, vybral 2 jawky v okolí a vyrazil. První byla v hrozném stavu, prodejce nakopat do prd... takže jsem pokračoval dál, tahle byla naopak "špičková", vlastnil ji v podstatě od novoty důchodce, ale už pro ni neměl využití.

Recenze

Rok výroby 1996, zakoupena v roce 2000 od důchodce, jako lehce zajetá, s 15tis km na tachu.

Dnes má na tachu necelých 90tis km, první dva roky jsem na ní jezdil velice intenzivně, byl to můj jediný dopravní prostředek, takže za první dva roky najela neuvěřitelných (aspoň z mého dnešního pohledu) 40tis km v dost tvrdých podmínkách. Pak se můj vozový park rozšířil o další motorky a postupně i auta, takže Jawa mě spíše vozí dennodenně do práce, prostě je z ní pracant a dříč. Do města je velice příjemná, na popojížděčky do 20ti km sáhnu raději po Jawě než po japonské konkurenci, která musela od Jawy kdysi opisovat..

První sezónu jsem vyměnil klepající ložisko na klice (cca 28tis km ).

V 65tis km bylo třeba opět vyměnit ložiska na klice, válce písty OK.
Bohužel setrvačníky už byly vymačkané a tak v servise ojniční čep "pojistili" svářečkou.. Čep je kalený, setrvačníky z nějakého bláta.. Svár se samozřejmě během prvních 15ti km vydrolil a způsobil zadření motoru, takže bylo nutné udělat první výbrus. Kdyby k tomu nedošlo, tak pevně věřím, že bych na originál písty a původní válce najel minimálně 80-100tis km.. Mažu polosyntetikou od Agipu za 150Kč za litr v poměru 1:40.

Od té doby jsem na to nesáhl, dnes tedy najeto necelých 90tis km a nevidím důvod, proč by neměla ještě aspoň 4x tolik najet.. :)

Za těch spoustu let vystřídala pár estetických změn, aby se nakonec dostala do téměř původního stavu. :)

První týden po koupi jsem motor přišrouboval k rámu přes silentbloky, prvními, které mi padly do rukou, bez nich to je skutečně masochismus...

Téměř ihned po koupi namontovány vyhřívané rukojeti a kryty řídítek, výborná věc. Vyhřívané rukojeti byly Saito z Louise za 20 éček. Vydržely téměř 10 let, teď už mám opět obyč rukojeti.

Cca v roce 2009 jsem ji dopřál dvoukomorové výfuky s koncovkami upravenými Tomem Kasalickým (TKMoto), rozdíl v projevu motoru je obrovský. Na volnoběh má krásný hlubší zvuk, motor jde vytočit o 1000 ot/více, je citelně živější.

Na Jawce jsem byl několikkrát na dovolené, ale denně jsem neujel nikdy více než 400km, to už mě pak moc nebavilo.. :D

Je to už má čtvrtá Jawa 350, oproti 632/633/634, které jsem měl, je obrovský rozdíl v podvozku, brzdách (konečně kotouč co vážně brzdí), bezkontaktní zapálování je naprosto bezúdržbové a celkově je spolehlivost jawy výborná. Stejná, nebo dokonce i vyšší, než u stejně starých strojů ze země vycházejícího slunce.. :)

K Jawě jsem se vrátil po třech letech trápéní se s japonci (RGV 250, GPZ 400R), dost lidí se tomu divilo. Byla to ovšem nejlepší koupě, co jsem mohl udělat :) Za dva roky jsem si ještě k Jawce přikoupil další nespolehlivou Kawu GPZ, ve které jsem se opět jen další dva roky spíše vrtal než jezdil. Za dva roky tedy Jawce začala v garáži od roku 2005 dělat společnost VFR, což byla výborná volba, skoro stejně výborá jako Jawa.. :) Ale kdyby došlo na "lámání chleba", tak v garáži zůstane Jawa 350/640-1, na ní nedám dopustit, na Jawce si člověk jízdu prostě užije.

2010-duben, takže VFR opustila po šesti sezónách a 60tis km garáž, Jawa samozřejmě zůstává. Místo VFR přišlo GSX-R 1000 K1, laděný mezisvod, sání, mapy, na brzdě 164 koní.. Jiné poježdění, ale na běžné ježdění je Jawa stejně mnohem lepší.

První a poslední GO motoru byla dělána cca v roce 2005 v 65tis km, od té doby jsem vyměnil jen 3x spálené žárovky.

2010-červenec, zlobí přední brzda, na vině je přední kotouč- uprostřed tenký jako žiletka, opět. Jednou již měněný v 45tis km, byl tak tenký, že se zkroutil, druhý kotouč evidentně opět nepřežije 45tis km.

Tohle je naše desátá společná sezóna a je jasné, že něco podobného s žádnou další motorkou již nezopakuju. :)


2010-22.říjen
Konečně pokořeno 90tis km na tachu, trvalo to déle, než jsem čekal. Do práce/z práce najedu jen 3tis km ročně.. Ale stovku určitě dám, sice to potrvá asi 3 roky, ale dám.. :)
Během podzimních plískanic začala hůře startovat, místo třetího kopnutí chytala až na sedmé, osmé kopnutí. Po měsíci to vyvrcholilo tím, že motor začal jet stále naplno, i bez plynu. Za obojí mohla povolená svíčka.. :D

Takže po pěti letech první závada - povolená svíčka :D

2011 - leden, vzhůru do jedenácté společné sezóny :)

2011 březen - takže na 5 týdnu si odpočinula pod plachtou a nyní opět slouží každý den a je to paráda :)

2011 srpen - stále bez jediné závady, na tachu 94tis km, na motorku jsem ani nesáhl

2011 - 22. srpen, GSXR 1000 prodáno, další den XR400 prodáno, takže další japonci pryč a jawa stále poslušně stojí v garáži :) Ehmm, tedy venku pod plachtou, posledních 7 let garážovaná není.. Ale za to ji skutečně každou noc přikrývám, i když je pěkně. Nejen proti dešti a ranní jinovatce, ale i jak ochranu proti pálivému slunci.

2011- září, 95tis km . Přední kotouč vybroušen tak, že i nové desky vypadávají a přední brzda nelze použít. Sehnat nový není sranda, nakonec pomohl SESA http://www.fichtlkramek.cz který jej měl skladem za krásnou cenu. Takže v 95tis km je namontován už třetí kotouč.

http://www.youtube.com/watch?v=rJ4fjgVJ-NA

26.9.2011 2:41 ukradená :( Tak to je konec...

Ukradená v noci, pod kamerou, měla jen uzamčený krk řízení. Neznámý pachatel v černé bundě s kapucí a šátkem přes obličej ji s uzamčeným krkem odtlačil do parku a zde stopa končí, asi naložena do dodávky.

Není to konec, dnes 9.5.2012 mi byla navrácená Policii ČR.
Byla shodou náhod objevená při domovní prohlídce o 20km dál, prohlídka byla nařízena z úplně jiného důvodu.

Je v dost zuboženém stavu, nekompletní, dost věcí chybí, ale spíše drobnosti, motorka je funkční a snad ji brzo opět zprovozním :)

Dodatečně výčet "drobností", které jsem musel koupit nové:
typový štítek
nýtky štítku
přístrojový panel, jeho nosník, silentbloky, svorníky
táhlo a vedení zámku sedla
sada zámku + pojistky zámků
šrouby nádrže se silentbloky
příruby výfuků
uzamykatelné víčko nádrže
zadní madlo + oba držáky madla
přední maska + štítek masky
páčka spojky, spojkové lanko, plynové lanko
brzdový spínač přední + krtka, zadní + lanko ke spínači
elektronický přerušovač blinkru
4ks blinkrů
spínací skříňka FAB
zátka hlavice řízení
těsnění kohoutu
těsnění plovákovky, clonka sání, vložka mezi karbec a sání, závlačka jehly
plus další drobný materiál
celkově 5 000Kč a ještě potřebuju baterku



24.5.2012 A opět na ní brázdím naše cesty.. :)



1.1.2013
Jelikož jsem si v červenci zlomil nohu, tak se překonání hranice 100tis km nekonalo a čeká mě až v tomto, dnes začínajícím, roce 2013. A protože hned první den v roce přímo motorkám přál, bylo nad nulou a jasno, tak nebylo nač čekat a hned jsem si dal novoročních mrazivých 200 kilometrů :)
































5.7.2013
Konečně pokořeno 100 000 km. A můžu začínat od nuly :D

..pomalu začínám s pokořením 200 000 km :D


































srpen 2013
100 600km
Začíná stávkovat tachometr, zasekává se počítadlo ujetých km, zřejmě mu přetočení přes 99999 nedělá dobře :D Koupil jsem nový, ideální čas na výměnu, když začínám od nuly, ale nový (made in taiwan - jiný se již nedělá) je naprostý shit, podměřuje o 30%, číselník počítadla km je posunutý a horní třetina číslic nejde vidět, vracím jej.. Seženu si tacho z trampa..

Přes cca 6ti týdny se mi sežvýkaly manžety řetězu (když jsem se "honil" s Blackbirdem, díky extrémně vytahanému řetězu, byl tam teprve druhý..

























Začíná klouzat spojka, spojkový koš už má místo zubů "pilu" a primár je už vytahaný (asi třetí primární řetěz), takže jsem předem objednal (mimo jiné) nový spojkový koš, všechny lamely, včetně kovových, pružiny, primární řetěz. Vše vyměněno, ale až při rozebrání jsem zjistil, že původní lamely jsou stále OK. Bylo zcela zbytečné je měnit - ale za těch pár korun, navíc po 100 000km už měly nárok na výměnu, tedy jednou jsem už vyměnil dvě krajní lamely a cca 5x pružiny. Nyní byly v háji jen pružiny, jinak lamely byly stále v toleranci.

Dále odešel klakson, takže vyměněn za nový.

Při jednom objednány nějaké spotřební věci do zásoby..







27. listopad 2013
venku už mrzne, takže na nějakou dobu zaparkována se 102 700 km

únor 2014
Počasí přeje. Na jawičce chce jezdit už i dcera :D







A dokonce po pěti letech se se mnou projela i žena, prostě kdo by odolal kouzlu jawy, že? :)







6.6. 2014 - 103689 km STK - bez závad








25.7. 2014 - 104 000 km
Po delší době se našla volná chvíle a mohl jsem vyměnit levé motorové víko, posledních cca 5 let mě trochu štvalo, že ve vysokých otáčkách prosakuje kolem řadičky olej, obzvláště např. při jízdě po dálnici je vždy celá levá strana od oleje. Těsnění jsem měnil několikrát, nepomohlo, tuším že díra ve víku je už oválná. Podařilo se mi sehnat nepoužité originál původní víko za 806Kč. Těsnění řadičky 5Kč, 3x 75Kč těsnění pod levé víko p(musím mít 3, jinak místo řazení nahoru páka přeskočí do startovací polohy), snad to mělo smysl. :)

2016 - květen, 108 300 km
Koukám že jsem dlouho nepsal, jezdím stále, ale méně, i do práce musím jezdit často autem, vyzvedávám pak dceru. Takže za 2 roky najeté směšných 5tis km.A opět STK. Minule jsem "ukecal" že má naspat 103 000 km, ačkoliv na tachu jsou jen 3tis km (protože max je 99 999km), letos už ne, protože se to fotí a nemůže napsat 108 000km když na fotce bude 8000km, takže jsem nyní majitelem zánovní jawy s 8000km, takže kdyby chtěl někdo koupit za 50tis Kč, tak klidně pište :D













bohužel 10km od STK jsem lehce přidřel, měl jsem to tušit, pístní kroužky už pěkně cinkaly, naštěstí jen líznuto, takže nyní se dělá výbrus.



















2016 - 21.červenec, 108 315 km
Výbrus se "protáhl", až včera jsem si vyzvedl válce a novou pístní sadu. Takže pístní sada (české písty), výbrus, ložiska na pístní čepy, celkem necelé 2000 Kč. Takže dnes konečně písty na vařič, čepy od včerejška v mražáku, nasadit klec (jehly už nevedou), svářecími rukavicemi nasadit rozžhavené písty, zmražené čepy do nich zajely jen tlakem ruky. Nasadit kroužky, nové těsnění pod válce, naolejovaní válce na píst najely samy, nové těsnění pod hlavy, dotáhnout, nasadit nádrž, všehovšudy dvě hodiny a už bublá. :) Není čas, ale aspoň najeto prvních 15km na rozhýbaní motoru. Ten jede opět jako zamlada, opět cítím kompres už při startu :)


























2016 - 18.srpen, 108 850 km

Motor po výbrusu už je zajetý, jede podstatně lépe než předtím. Ale jelikož výbrus trval fakt dlouho a zjistil jsem, že už dnes není úplně jednoduché sehnat pístní sadu, tak jsem sháněl "dárce" pro případnou transplantaci srdce. Protože oněch 108tis km je prostě znát a kdo je připraven, není překvapen. A po delším shánění jsem dnes koupil jiný, starší, prý funkční motor. :) Vypadá, že ho někdo zgenerálkoval a už ho ani nenasadil, protože po slepení bloků byly zalepené dírky a jsou pořád zalepené. Uvnitř je krásný, červený olej, motor určitě po složení neběžel. Hlavy jsem dole neměl, protože výfukovými kanály jde vidět, že písty jsou téměř nové. Takže motor jsem jen řádně zalil olejem a uložil ke spánku. Snad ho ještě dlouho nebudu potřebovat. :)













..a navíc jsem den předtím objevil eshop partdeck.cz kde jsem objednal do zásoby

Zboží Model Množství Cena
VÁLCE S PÍSTNÍ SADOU - 2. VÝBRUS 638 1 998Kč
KLIKOVÁ HŘÍDEL - NA GO - (638-640) 638 1 378Kč
HLAVY VÁLCŮ - CHEM. ČIŠTĚNY 638 1 495Kč
ALTERNÁTOR SE STATOREM 12V 638 1 598Kč
MATICE VÝFUKOVÝCH KOLEN (PÁR) 638 1 68Kč
PODBLATNÍK 638 1 78Kč
PALIVOVÝ KOHOUTEK S MATICÍ - JIKOV 632 1 98Kč
GUMA ŘADÍCÍ PÁKY 350N 1 15Kč
MANŽETY PŘEDNÍCH TLUMIČŮ - PÁR 350N 1 148Kč
GUFERO 25x52x7 NBR UNI 1 27Kč
MOTOROVÉ SVORNÍKY 638 1 128Kč
PŘÍRUBA KARBURÁTORU CELÁ 638 1 128Kč
REGULÁTOR PAL MAGNETON - 12V 638 1 148Kč
ZADNÍ BLATNÍK 638 1 98Kč
za 3695 Kč i s dopravou.

Takže když už se něco na jawce vys... tak třeba jen prohodím válce, písty a jedu dál :)

Už to přišlo, tak to vypadá, plus jsem dokoupil další "spotřební materiál" v Domě motocyklů v OV.

























2022 - červen, 113 tis km
Začal se ozývat primární řetěz, na volnoběh klepe o kartr, po rozebraní a výměně se stav nezlepšil, protože je vůle v uložení spojkového koše, vyměnit je rozpěrku nepomohlo, tak jsem vyměnil celý spojkový koš, komplet vše nové, vnější, vnitřní, lamely, plechy, pružinky, tyčinku. Dále výměna náhonu otáčkoměru, prostě prkotiny bez vlivu na funkci. :)





Při jednom jsem udělal "inventarizaci skaldových dílů," jelikož vždy se objedná něco navíc, nějaké lanko, nějaké těsnění, nějaké gufero, co by se mohlo v budoucnu hodit :D Takže mimo náhradní motor a písty a kliku čekají v pohotovosti tyto drobnosti:







2022 - 31.12. Silvestr

Perfektní silvestrovské počasí, akorát na vyjížďku s dcerou :)







2023 - duben, 114 tis km

Po zimě stačilo pustit benzín, sytič, 3x prošklápnout a vrčí. Preventivně nový akumulátor Exide AGM 4Ah, jen preventivně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Le-Corbusier
Le-Corbusier napsal 25.08.23 v 06:45 10b.

Krásnej příběh, díky za něj.

simanebmw
simanebmw napsal 09.04.23 v 18:19 10b.

Super článek,za mě 10bodů a hlavně velký obdiv za takový nájezd na Jawičce.Ať to jezdí dál!!

Kali88
Kali88 napsal 28.11.21 v 14:49

No číst to zabere hodně času, ale motorka s příběhem a parádním nájezdem kilometrů a navíc Jawka. Na tohle se dá dát jedině desítka

Ircos
Ircos napsal 05.10.21 v 19:15 10b.

Za 10b. Ahoj.

69šakal
69šakal napsal 21.11.18 v 18:16 10b.

Smekám!.

Více komentářů



TOPlist