BMW F 650 GS Dakar
Informace k modelu
Recenze: F650GS – Dakar – rok výroby 2001.

Motocykl byl původem ze SRN a první registrace u nás proběhla v roce 2006, já jsem ho pořídil v srpnu 2012 za 72 000 Kč s nájezdem 44 100 km. Motorka měla boční, cestovní alu kufry a zadní plastový kufr BMW.
Na motorku jsem přesedl po dvou letech za řídítky Yamahy FZS 1000 Fazer. Přestože měřím pouze 174 cm, tak jsem se na velkého Fazera nedokázal poskládat a nejpozději po 2 hodinách jízdy jsem musel stavět a protřepávat nohy, které mi začínaly brnět a odumírat – a pak věřte recenzím, které tvrdí, jak je velký Fazer pohodlný motocykl.
Dakarka byla, díky téměř vzpřímenému posezu, zcela jiné kafe a bez zastávky jsem na ní mohl jet 5 i více hodin. Přesednutí ze 105 kW, 4 válcové Yamahy na 37 kW jednoválec bylo díky komfortnímu sezení překvapivě bezbolestné.

Terén:
Zkoušel jsem, ale s cestovními pneumatikami to byla bída. Jízda po mokrém poli se rovnala jízdě na ledu, což bylo opravdu velmi nepříjemné. Na šotolině to bylo o poznání lepší, ale v lese zase horší, motocykl se svými 193 kg mi přišel na nějaké blbnutí hodně těžký. Celkově jsem toho v terénu moc nenajezdil. Dle mého názoru Dakarka s adekvátními pneumatikami zvládne lehčí terén, ale vzhledem k relativně velké hmotnosti a malému výkonu motoru se lépe cítí na silnici než v terénu – tohle jsou mé zkušenosti, ale chápu, že někteří to mohou vidět jinak.

Silnice:
Cestování v jednom i ve dvou bylo na silnicích překvapivě pohodové, a to i přes to, že má motocykl pouze 5 rychlostních stupňů. Cestovní rychlost mezi 140 – 150 km/hod. v otáčkách 5500 – 6500 doprovázel příjemný zvuk dvou svíčkového jednoválce Rotax. Vibrace motocyklu byly při těchto rychlostech snesitelné a motorka po přidání plynu stále akcelerovala až do 170 km/ hod. Po rovině a z kopce dokázala přidat ještě několik km navíc, ale přeš 180 km/hod jste se dostali už pouze při jízdě z kopce. Průměrná spotřeba ve dvou byla okolo 5 l / 100 km, v jednom a nebo pokud člověk striktně dodržoval rychlostní limity, byla ještě o litr nižší. Jedinou výtku mám k chování naloženého motocyklu při velmi nízkých rychlostech – typicky popojíždění v dálničních zácpách, kdy při spojkování na jedničku v rychlostech okolo 3 km / hod. je motorka docela nestabilní (vratká).
Podvozek je také povedený, zadní centrální tlumící jednotku jsem měl nastavenu na max. (odhadem zdvih okolo 20 cm) a předek, který se ladit nedá, má rovněž zdvih 210 mm. Tlumiče krásně žehlily nerovnosti vozovky, přičemž se motocykl při brždění nějak výrazně nepotápěl.
Brzdy bez výhrad. Přestože je vpředu i vzadu pouze jeden kotouč, třmeny jsou pouze dvoupístkové a motocykl není vybaven ABS, tak jsem s brzdami neměl jediný problém. Nástup brzdného účinku je lineární, na páčku ani pedál se nemusí vyvíjet příliš velká síla a brzdy ani při naložené motorce a delšímu brždění viditelně nevadnou.
Má kariéra „továrního jezdce“ BMW skončila dne 15. 08. 2019, kdy mi byl motocykl odcizen. Na parkovacím stání před domem po motorce zbyl pouze rozlomený zámek přední brzdy, ten obsahoval i alarm, který však nikdo ani nezaslechl. Celkově jsem měl motocykl téměř 7 let a najel jsem okolo 30 000 km (konečný stav tachometru před odcizením okolo 75000 km).

Závady:
1. Prodřená vodní pumpa – měněna mezi 50 000 – 60 000 km
2. Chyba primárního přenosu síly – nevím, co přesně se stalo. Přijel jsem před nákupák a když jsem chtěl odjet, tak to nešlo. Motor nastartoval, rychlost se zařadila, spojka fungovala, ale motocykl se nerozjel. Cítil jsem, že převodovka byla OK, spojka rovněž pracovala, ale přenos síly na zadní kolo se nekonal. Zvuk motoru absolutně v pořádku, bez čehokoliv rušivého. Řetěz, rozeta, přední kolečko vše OK. Nakonec pomohla rozborka a složení motoru, ale co bylo za závadu si už nepamatuji. Celkem to nebylo ani příliš drahé včetně práce do 5000 Kč.
3. Výměna klaksonu – konstrukční chyba. Houkačka je v „zobáku,“ a tak se do ní celkem brzy dostane voda a špína. Celkem jsem klakson měnil 3x.
4. Stávkující otáčkoměr – často se stávalo, že ukazoval o 1 – 4000 RPM víc, než jaká byla skutečnost. Občas se to srovnalo po odpojení či výměně baterie. Protože jsem převážně parkoval na silnici, bez použití plachty, mám podezření na zatékání vody do elektroniky
5. Prodřené kabely mezi řídítky a brýlemi
6. Popraskané žárovky v přístrojovce
7. Vibrující zrcátko, které se při pádu rádo láme
8. Hliníkové lamely, chránící chladič praskají – kryt jsem nechal 2x svařovat

Další postřehy:
Motocykl kombinuje plasty a hliník, takže vypadá stále jako nový, nekoroduje, a člověk se o něj nemusí stále starat.
Motocykl má nádrž nad zadním kolem, což je údajně lepší kvůli nižšímu těžišti, nevýhodou je, že baterie je v místech, které vypadá jako nádrž. Pro odpojení či výměnu akumulátoru je potřeba kromě sundání sedla odmontovat i plasty „nádrže“, což celou operaci zdrží z obvyklých 5 minut na minut 15.

Celkové zhodnocení:
BMW F650 GS – Dakar je příjemné a spolehlivé cestovní enduro, které se popere i s lehčím terénem, ale jeho doménou je silnice a klidný styl jízdy.
Články
Cestopisy
Technické údaje BMW F 650 GS Dakar
2006
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje

V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.

Objem 652 cm3
Výkon 37 kW
Výkon při otáčkách 6500 ot/min
Množství oleje 2.3 l
Točivý moment 60 Nm
Otáčky při max toč.mom. 4800 ot/min
Uspořádání válců Stojatý
Startér Elektrický
Počet válců 1
Druh motoru Spalovací
Dvoudobý/čtyřdobý 4
Chlazení Kapalina
Vrtání 100 mm
Zdvih 83 mm
Kompresní poměr 11.5 : 1
Rozvod DOHC
Vyjímatelná baterie -
Ventilů na válec 4
Dojezd -
Příprava paliva Vstřikování
Doba rychlonabíjení -
Počet rychlostí 5
Doba nabíjení -
Sekundární převod Řetěz
Spotřeba elektro -
Typ rámu -
Kapacita akumulátoru -
Materiál rámu -
Provozní napětí -
Zdvih předního odpr. 210 mm
Nominální výkon -
Zdvih zadního odpr. 210 mm
Úhel hlavy řízení 61.9 °
Závlek předního kola 123 mm
Rozvor 1484 mm
Brzdy vpředu kotouč
Rozměr předního kotouče 300 mm
Přední třmen dvoupístkový
Brzdy vzadu kotouč
Přední kolo 21 "
Zadní kolo 17 "
Rozměr přední pneu 90/90 21
Rozměr zadní pneu 130/80 17
Výška sedla 870 mm
Výška sedla max -
Suchá hmotnost 177 kg
Pohotovostní hmotnost 193 kg
Užitečná hmotnost 187 kg
Objem nádrže 17.3 l
Světlá výška 210 mm
Rezerva 4.5 l
Spotřeba 3.2 l/100 km
Zrychlení -
Maximální rychlost 170 km/h
První cena 261200 Kč
Cena testovaného stroje (včetně příplatků) -
Poznámka Spotřeba při 90kmg 3.2l, při 120kmh 4.3l
Výměna motorového oleje -
Výměna olejového filtru -
Výměna převodového oleje -
Výměna hnacího řemene -
Výměna zapalovací svíčky -
Výměna brzdové kapaliny -
Výměna vložky vzduchového filtru -
Seřízení ventilové vůle -
Galerie BMW F 650 GS Dakar od uživatelů
Videa BMW F 650 GS Dakar
Témata ve fóru o BMW F 650 GS Dakar
Fórum Téma Odpovědí Poslední příspěvek
Založit téma Všechna témata
Enduro & funbike Spojka ( hřídel na přítlačném talíři kaput ) 3 26.9.2020 11:37
Enduro & funbike F 650 gs BMW stráci výkon 18 26.8.2020 10:38
Enduro & funbike Potrebujem vymeniť normálne sedlo z BMW GS 650 za znížené 5 5.7.2020 19:46
Silniční cestovní Rebelhorn Patrol 4 7.6.2020 10:17
Opravy a údržba motops.cz 25 10.1.2020 15:50
125ccm Jízda po kamení 10 23.12.2019 08:23
Enduro & funbike Jaké pneu na bmw f 650 gs dakar 41 24.11.2019 17:08
Pokec o motorkách BMW F 650 GS 13 3.11.2019 06:39
Silniční cestovní Moto na dloooooouhé cesty 146 2.9.2019 20:18
Enduro & funbike Givi kufry na F 650 GS 2 9.8.2019 14:15
Opravy a údržba BMW GS 650 Dakar Po chvilce se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru 21 26.6.2019 20:31
Enduro & funbike Tlumič rázu 4 2.4.2019 22:11
Silniční cestovní BMW F 650 GS vs Dakar rozdíl v TP 7 11.2.2019 20:28
Silniční cestovní Off-road úseky kolem hranic ČR 18 15.1.2019 16:01
Opravy a údržba ABS F 650 GS 1 21.12.2018 13:31
Zážitky z cest, rady Motorky vlakem Moskva - Irkutsk 12 17.12.2018 12:42
Enduro & funbike BMW F 650 GS Dakar 6 27.11.2018 14:16
Enduro & funbike Dálkové světlo 2 9.11.2018 23:50
Pokec o motorkách Jaké 2 motorky do garáže místo VStroma 17 18.8.2018 21:44
Opravy a údržba Přední blatník 4 10.8.2018 12:57
Skupiny
TOP registrace BMW F 650 GS Dakar
Průměrné hodnocení od 53 uživatelů
Motor
Spojka
8.1/10
Průběh výkonu
7.6/10
Vibrace
6.1/10
Převodovka
6.8/10
Mechanická hlučnost
7.1/10
Zvuk
7.3/10
Spolehlivost
9.2/10
Podvozek
Možnost nastavení
7.1/10
Těsnost tlumičů
8.6/10
Tuhost rámu
8.3/10
Jízda
Sport
6.5/10
Město
8.3/10
Cestování
8.5/10
Terén
7.7/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
5.9/10
Ceny servisu
4.8/10
Servisní síť
6.1/10
Dostupnost dílů
8.2/10
Nabídka doplňků
8.9/10
Servisní intervaly
8.6/10
Terén
Brodivost
7.6/10
Výška
8.2/10
Ochrana motoru
7.9/10
Skoky
5.9/10
Cestování
Pohodlí jezdce
8.5/10
Možnosti uchycení zavazadel
8.1/10
Ochrana jezdce cestování
7.4/10
Celková průměrná známka ze všech oblastí: 7.52
Průměrná spotřeba naměřená našimi uživateli: 4.10 l/100 km. Hodnota založena na údajích od 43 uživatelů.
Kupující kteří dali F 650 GS Dakar přednost
NekoupiliZ důvodu
BMW F 650 GS Na mojí postavu byla nízka, proto jsem zvolil alternativu tohoto modelu ...
Yamaha XT 660 Z Tenere Cena byla ve prospěch dakarky.
Suzuki DL 650 V-Strom Mám větší ambice v terénu.
Honda XRV 750 Africa Twin Staré kusy s přestřelenou cenou.
Honda XL 650V Transalp Nemá pro mě správný šmrnc..
Yamaha WR 250R nová se již nevyrábí, bazar takřka není a hodně si drží cenu, jinak krásné štíhlé endurko
AJP PR5 250 Enduro moc pěkná mašina na vyblbnutí, velmi schopné enduro, ale nová 150tis, staarší moc nejsou a buhví, co mají za sebou
Honda CRF 250L schcopnějsí v terénu, ale slabší na cestování a brzy by mi asi nestačil výkon, necelých 20kw
BMW F 650 GS menší model
BMW F 650 GS Nemá 21 palcové přední kolo a chci jezdit terén.
Yamaha XT 660 R Ve finále jsem se na ní ani neprojel. Je o trošku vyšší a měl jsem ji v záloze. Samozřejmě vyšší pořizovací cena, která startuje na bazarech na 70 000+. Dětský sen a srdce se rozhodlo pro BMW, líbí se mi hrozně po desingové stránce.
BMW R 1100 GS Pravděpodobny maly najezd km. Proto postačí i slabší motorka
BMW R 1150 GS Vyšší pořizovací cena. Drazsi a narocnejsi udrzba
Honda XL 700V Transalp nelíbí
BMW F 800 GS nad můj rozpočet :(
BMW R 1150 GS moc tank - respekt
Honda XR 650 Po dvou letech s XT jsem chtěl něco rychlejího, nebo pohodlnějšího a zárověň něco co jsem vždycky chtěl. XRek prostě není na výběr moc (XR650R) tenhle kousek jsem prostě sehnal rychlejc.
Suzuki XF 650 Freewind jednobuch vzducháč ideál motorka, ale těch kilometrů co měly nalítaných
Honda XL 650V Transalp Hodnocení má Tranďák nejlepší, ale moc jsem se na ní necítil. Výhoda byla že je to dvouvál
BMW F 650 GS Nevzal jsem ji,protože mi připadala na mojí postavu (180cm) poměrně nízká.
Kupující místo F 650 GS Dakar koupili raději jinou
JakouZ důvodu
Yamaha XT 660 R
BMW F 650 GS
Yamaha XJR 1300 Po předchozích motorkách, Suzuki VL1500 LC, která měla 400 kilo a Varadero 1000 jsem chtěl původně něco lehčího.
Honda XL 700V Transalp
Kawasaki Versys 650
Honda XRV 750 Africa Twin jednoválec vs. dvouválec, na delší cesty jasná volba
Yamaha XT 660 Z Tenere
Honda XL 700V Transalp Jednoválec
Honda XL 700V Transalp Měla spoustu výhod nad Transalpem, ale nepřenesl jsem se přes ten design
Honda NX 650 Dominator Moc drahá, abych se na ní někde válel v příkopě.
Yamaha XT 660 Z Tenere cena, image, vzhled ukazatelů
Yamaha XT 660 Z Tenere vysoký počet km
Suzuki DL 650 V-Strom Nebyli v tu dobu
Yamaha XT 660 R vzhled, vysoká cena / najeté km, málo inzerátů
Yamaha TDM 900 Jednoválec nízký posed pro mou výšku
Honda XRV 750 Africa Twin V době vybírání a hledání jich moc nebylo a když tak ceny stály za...
Honda XRV 750 Africa Twin Zdála se mi malá a nakonec sem chtěl dva vály
Triumph Tiger 1050 Menší výkon.
BMW F 650 GS Twin byl suprkauf :-)
Husqvarna TR 650 Terra Chtěl jsem něco novějšího, kvůli opotřebení motorky a hlavně spolehlivosti. Motor Rotax je držák. Jinak Dakara má kamarád, takže každý musíme být originál.
Manuály pro BMW F 650 GS Dakar
Ročník Vložil Soubor Velikost Poznámka
Nahrát manuál
2007 Mark09 bmw_catalogue_f650gs_f650gsd.pdf 1.4 MB
2007 Mark09 bmw_catalogue_f650gs_en.pdf 1.4 MB
2007 Mark09 bmw-f_650-gs_-_dakar_single.pdf 10 MB
2007 Mark09 navod-f650gs.pdf 3.8 MB
2007 Mark09 bm-6501_inst.pdf 67 KB KN Filter BM-6501 INSTALLATION INSTRUCTIONS
2004 sh0cker f650gs-cs-2000-...ce-schedule.pdf 39 KB servisní intervaly pro F 650 GS / F 650 GS Dakar
2004 sh0cker f650gs_repair_manual.pdf 26 MB servisní manuál pro F 650 GS / F 650 GS Dakar
2001 Will-Olomouc dilenska_prirucka.pdf 5.6 MB MOTOR JE STEJNÝ A V ČEŠTINĚ
2000 3fly bmw-f650gs-work...ish-version.pdf 26 MB
2000 Mark09 bmw_f650gs.pdf 3.3 MB BMW F 650 GS DAKAR TEST
1999 Mark09 bmw_web_etk.pdf 1.0 MB BMW WEB ETK
Bazar pro BMW F 650 GS Dakar (rss)
Ukradené motorky
Vyzkoušené pneumatiky na BMW F 650 GS Dakar
Název pneumatiky Průměr Použito na Známka Popis Hodnoceno
Vložit vlastní hodnocení
Mitas E-07 21" Předek 4 Příliš tvrdá směs.Na mokru nedrží vůbec.Za sucha a po zahřát... 03.04.2010 v 20:30
Mitas E-07 17" Zadek 4 Příliš tvrdá směs.Na mokru nedrží vůbec.Za sucha a po zahřát... 03.04.2010 v 19:41
Mitas E-09 17" Zadek 1 19.02.2010 v 14:22
Continental TKC80 17" Zadek 1 23.01.2010 v 18:46
Metzeler Sahara 3 21" Předek 2 sirka je samozrejme 90, ale na to tam nebyla kolonka :-> Kaz... 27.11.2009 v 09:25
Metzeler Sahara 3 17" Zadek 2 Pneumatika ma tendenci ustrelovat v ostrych zatackach. Hrozn... 27.11.2009 v 09:07

TOPlist