Super mašina, o který jsem dlouho snil. Báječně vypadá a ještě lépe jede.
Recenze
Zatím mám najeto cca 300 kiláčků, takže jsme se sotva seznámili. Dakar je moje první velká motorka, předtím jsem měl Yamahu TDR. Rozdíl mezi ní a Dakarem je velmi markantní. Pro Dakara jsem se rozhodl po přečtení mnoha kladných recenzí a taky kvůli tomu, že co se týče vzhledu, nemá ve své kategorii konkurenci (tedy alespoň pro mě :))
Co mě na ní zaujalo po 300 kilometrech:
+ síla = takovej odpich jsem opravdu nečekal, motorka má obrovskou akceleraci. Na nízkejch otáčkách je to takovej bručoun, ale jak jí dáte trochu napít, jede.
+ ovladatelnost = očekával jsem trochu horší ovládání než jsem měl u TDRky, ale opak pravdou jest. Točí se s ní krásně, těch 50 kilo navíc není téměř poznat.
+ pohodlí = vím že po těch pár km to ještě nemůžu pořádně docenit, ale cítím se v ní velmi dobře. Sedlo je velmi příjemný na posed, hezky se v něm dá uvelebit.
- = dost mě překvapilo, jak motorka vybruje. Nechci to moc zveličovat, není to rozhodně žádnej klepák, ale třese se více než moje bývalá TDR.
- = při nízkých otáčkách (cca na 1. kvalt, kolem 5 km/h) se musí držet na spojce, jinak chcípá. Tohle jsem u velkýho endura nečekal, docela mě to vylekalo při první jízdě, kdy mi chcípla 2krát na jednom kilometru (cesta po velmi špatné cestě).
Dovoz motorky z Německa
Moto je dovoz z Německa, dost jsem při koupi váhal, jestli koupit tady nebo v D. Nakonec jsem po radě známého sáhnul po dovozu, prý se tam k tomu chovají šetrnějc a mají autorizovanej servis na každým rohu. Cenově jsem si při kurzu eura 26,7 moc nepolepšil, ale doufám, že se to vrátí v kvalitě.
Pokud chcete přivést moto z Německa, připravte se na tyto částky:
1) Nafta/benzín - standartní ceny jsou prý okolo 10 Kč za kilák, my jeli s vlastním transporterem.
2) Pojištění - měl jsem bonus z minulé moto, takže mi vyšlo pojištění na rok na nějakých 2100 Kč u ČP. Ptal jsem se i na pojištění proti krádeži a řekli si o 13 000 - málem mě omyli.
3) Dovozová technická - cca 1000 Kč, leckde se liší, já byl na STK ve Strakonicích, ochotní lidi, doporučuju. Zde pozor, pokud je moto starší a nemá homologaci, je třeba mít k němu nějakej glejt, jinak chtějí další 2000.
4) Přihlášení na úřadě - 2000 Kč.
Z Německa jsem k moto dostal malej a velkej techničák (oba zelený papíry), na jednom musí být razítko, že motorka je odhlášená. Nejdříve doporučuji jít moto pojistit na D techničák (resp. VIN), změna pojistky na SPZ se dá potom udělat i po telefonu. Po zaplacení pojistky jsem šel na dovozovou technickou (doporučuji si nejdříve na STK zavolat, jestli ten den dovozovku dělaj, ve Strakonicích jí dělají jenom ve středu). Na dovozovce chtějí techničák a prohlídnout moto - teď si nejsem jistý, jestli chtěli vidět i pojistku, ale nejspíše ne. Po technický jsem šel na úřad, tam chtějí všechny potvrzení, co vám dají na technický, německej techničák a zelenou kartu od pojistky. Vyplní se tam několik papírů a pak jen čekat na značku.
Ani na jednom "úřadě" jsem nečekal, nejdéle trvala asi technická (cca 30 minut). Na značku se samozřejmě musí počkat několik hodin - pokud máte štěstí - nebo i dní - pokud ho nemáte ;)
Všechny procedury se dají s trochou štěstí stihnout za den, doporučuji si ale všude předem zavolat!
A poslední věc - pokud chcete jet na dovozovku po ose, dobře to zvažte, co mi říkali na STK, tak prej kolem 7 bodů a +-50 000 doplatit ...
Zdavim mám doma to samé ale mám menší roblém nemůžu najít kod té šedé barvy.
Jo,jo užiješ hodně legrace!
Dobrá volba..Budeš spokojenej..
BMW je kvalita,tak at ti hezky slouží.Užívej si ji.