renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS Dakar (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cross119
Vloženo 5.3.2024
Aktualizováno 5.3.2024
Zobrazeno 1 509x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám ju rád, investuji do servisu a vylepšení pro svou radost z tak bezva mašiny.

Motorka koupena od soukr. prodej - Předchozí majitel inzeroval pravidelný servis, ale později jsem zjistil, že pravidelně měnil jen olej v motoru. investoval jsem do servisu - abych mohl norm. bezp. a enduro jezdit - 40.000,-

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Prodával jsem čz 175/477-01, myslel jsem, že končím, jenže jsem při procházení inzerátů objevil bmw f 650 gs Dakar 2002 - barevná šachovnice. Sednout na ni bylo (a stále je) jak ve filmu Upír z Ferratu. Mám ju 3 roky a furt mě to drží. První dojem : rozbušení a úplné vypnutí všeho ostatního.

Motorku bych doporučil pro - Je to takovej divoušek, taže si myslím, že pro klídek a pohodičku to není. To už ale musí vědět každej - co chce. Já už měnit nebudu. Je to součást vyjádření mé osobnosti.

Doplňky na motorce - Padáky - ty určitě ano, už kvůli mašině. Zvýšené chrániče páček (bastry). Štelovatelné páčky. Progres pružiny a kryty vidlic. Lepší zadní tlumič a na něj rukávec. Síto - ochrana chladiče. Org. boční kufry a neorg. větší kufr na plotnu. Když nemám nasazený kufry (většinou), mám na plotně moto batoh, malé boční kapsy a kapsu pod plotnou. Přední blatník - ten se vyplatí a je to jako org. dopněk.

Recenze

Pak jsem si myslel, že jako starší chlap si pořídím Yamahu Virago XV 750. Jenže jsem našel BMW f 650 gs Dakar 2002 a úplně mě to dostalo. Chtěl jsem něco jednoduchého - minimální elektroniku atd. Abych mohl servisovat sám. Mě žádný elektronický nastavování stylu jízdy netankuje, mě se to líbí takhle jednoduchý. Tato mašina to podle mě splňuje. Plně respektuji a chápu ostatní motorkáře, že se každýmu líbí ta jeho. Nejradši bych měl motorky aspoň 2 - enduro a chopper. Ale to by nedělalo dobrotu. Už ty investice do výbavy. Bylo by to jako Dr. Jekyll a pan Hyde. Takže enduro - cenduro. Jednobuch má kouzlo síly odpichu - tahá za ruky, takže je potřeba se držet a to mě baví moc. Na okreskách je to prostě zážitek, a není se čeho bát i při větším náklonu - drží. Přední brzda je plně dostačující, zadní spíše provozní. Brzdím oběma. Jednobuch si brzdí sám - dekompresí. Začínám trénovat po zadním a po předním. Pro potěšení z ovladatelnosti. Vyměnil jsem přední pružiny za progres a dal tužší olej a koupil lepší zadní tlumič. Org. jsou měký. Svezl jsem švicu a ta byla nadšená. Jinak asi každej motorkář ví, že nejlíp se jezdí v solo. Se spolujezdcem je to hlavně o bezpečnosti. Ale pohodlný to pro spolujezdce rozhodně je. Jezdím ale jen ČR a SK. Dál ani nemám kam a s kým. Koupil jsem org. boční kufry Vario BMW. Líbí se mi, že tak netrčí do boků jak neorg. Na plotnu mám ale kufr větší. No a to na dovolenou stačí i pro 2. Spotřebu uvádí někteří 3,5 ale to si asi tu jízdu moc neužijou. Já mám 4 až 5 dle stylu, ale přes 5 jsem se nedostal ani při divočině. Jako nevýhoda je asi palivo čerpadlo. Nádrž se musí udržovat (při stání) plná, protože když čerpadlo střídá ponory a delší neponory tak se kazí - rezne. Lepší by bylo čerpadlo mimo palivo. A taky budu vylepšovat ventilátor a snímač teploty vody pro lepší chlazení. Jako první tlamu jsem hodil na kolejích šaliny v Brně. Mrholilo, potřeboval jsem přes ně přejet, jel jsem asi 40 a stejně to lehlo. No měl jsem už padáky, takže mašina nic a já odřenej loket. Vstal jsem a jel dál. Od té doby jsem nespadl. Dakar je vyšší a chce to umět s ním jezdit. Ale když to vsákneš, tak je to adrenalin a víš jak na to. Silnice okresky, lehký až střední terén (croska to není). Dálnici používám pro rychlejší přejezd úseku (cca 30 km max.) ale i dálnici zvládne v pohodě, protože asi 130 je ideální. (stejně se víc nesmí) . Asi to ještě přepíšu a přidám fotky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 12.03.24 v 18:57 10b.

Tyhle jednobuchy mi vždycky přišly suprový

wi_tack
wi_tack napsal 09.03.24 v 11:18 10b.

Ať dobře slouží a jsi stále spokojený A kdybys chtěl někdy na moto na kafe, napiš, rád k vám jezdím do Ronda. Martin dělá dobrý kafe

Anti
Anti napsal 09.03.24 v 07:09 10b.

Čéče, z popisu motorky motorky jsem tipoval nějakýho pubouše co si pořídil první větší, a dost jsem se nasmál . Nicméně tak to má být, mám to podobně. absolutní spokojenost a nepotřeba měnit.

pali3x
pali3x napsal 08.03.24 v 13:44 10b.

Super motorka

Mám "dvojsviečkový" (posledný) Dakar (teraz začneme 2. sezónu) a celkom spokojnosť. Za posledné 2 zimy som trochu vylepšil zanedbané detaily a trochu nazrel pod "kapoty". Minimálne ma to mierne "zasvätilo" do tajomstiev jazdených motoriek v "naoko" skvelom stave. Nabudúce budem vedieť lepšie, kam pozerať (nehovorím, že som našiel niečo katastrofálne )
Ale keď tak rozmýšľam, asi sa budem držať hesla "Najlepšia motorka je nová motorka". Momentálne sa mi strašne páči nový Royal Enfield Himalayan 450 - Nový, pekný, minimum plastov, jednoduchý vzhľad, super cena (na úrovni jazdených mladších motoriek cca 2015+), dostatočný výkon (po skúsenosti s Dakarom)... RE nie je "Čína", ako napr Voge, má istú tradíciu a hlavne svoje čaro a "dušu". V poslednom čase mám tak nejako rád "nedokonalé" a "nepretechnizované" veci

dragsterrr
dragsterrr napsal 08.03.24 v 09:17 10b.

pohodova motorecka

Více komentářů



TOPlist