husqvarna_svartpilen_801_2




Triumph Trident v edici Tribute vzdává poctu závoďáku „Slippery Sam“

Dneska si opět jednou ukážeme, jak můžou jen nové barvy a pár drobností vytvořit vlastně velmi pěknou speciální edici. Stojí za ní britský Triumph – obecně velký příznivce speciálních edic, a týká se středního naháče Trident. Ten oblékl historické barvy, které pětkrát zdobily nejvyšší schod bedny na Tourist Trophy v sedmdesátých letech.

Kapitoly článku

Jen ti nejzainteresovanější fandové motorsportu slyšeli o stroji s přezdívkou „Slippery Sam“. Ve volném překladu „Kluzký Sam“ byl Trident 750 z počátku sedmdesátých let, který získal svou přezdívku údajně kvůli únikům oleje při čtyřiadvacetihodinovce Bol d'Or v roce 1970. Mnohem slavnější období pak Slippery Sam zažil mezi lety 1971 a 1975, kdy se stal jedinou motorkou v kategorii Production, která vyhrála pět ročníků Tourist Trophy po sobě.

Vedle schopnosti vyhrávat jedno TT za druhým, a trousit olej všude kolem, vynikal Slippery Sam ještě modro-červeno-bílým zbarvením a svým závodním číslem 67. A právě to jsou ty hlavní věci, které najdeme na nové speciální edici Tridentu Triple Tribute. Lakovaným dílům dominuje bílá, doplněná modrou a červenou, nechybí motiv britské vlajky na oplastování podsedláku, ale ani velká číslice 67 v červeném kruhu na nádrži.

Nad rámec toho Triumph přihodil ještě decentní boční kryty spodku motoru a maličkatý štíítek přes budík. A abyste nemohli říci, že se nic neodehrálo na poli techniky, tak všechny ediční Tridenty vyjedou se sériově namontovaným rychlořazením.

Že vám to přece jenom přijde na speciální edici málo? Tady je potřeba dodat jednu velmi důležitou věc. Trident v edici Tribute totiž není žádná sčíslovaná sběratelka. Je to motorka, která bude k dispozici normálně během celého jednoho modelového ročníku, a to za cenu, která bude téměř shodná s cenou klasického Tridentu s příplatkovým lakem.

Jen pro připomenutí – kompaktní naháč s univerzálním 660 cm3 tříválcem vydá ze svých útrob 81 koní a 64 Nm, to při pohotovostní hmotnosti 189 kilogramů a hlavně při ceně 208 000 korun, potažmo 211 000 korun s příplatkovým lakováním. A takhle fešná speciální edice za ty peníze vlastně vůbec nezní špatně. První kusy budou u dealerů v Česku už během dubna.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist