globalmoto_duben_nolan




Triumph představuje inovovaný Rocket 3 s přídomkem Storm

Myslíte si, že se britský král objemu nepotřebuje měnit? Máte pravdu a v Hinckey si to patrně myslí taky. Čekali jsme velkou modelovou obměnu motorky s největším motorem na světě a dostali jsme „jenom“ pár koní navíc, nové barvy a drobnosti, a také nový název s přídomkem Storm. Jsme proto naštvaní nebo zklamaní? Ani trochu! Rocket 3 prostě patří mezi ty motorky, kde o žádné dramatické změny nikdo nestojí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Upřímně, podívejte se na něj. Co byste chtěli na téhle fenomenální strojovně asi tak vylepšovat. Majestátní a muskulaturní stavba druhé generace je tu s námi od roku 2019 a od té doby pocitově nezestárla ani o den. Což se upřímně nedá říci o první generaci Rocketu III, na které se zub času citelně vyřádil.

V rámci drobného faceliftu tedy zůstal na svém místě kompletní hliníkový rám, tvořený kombinací litých a kovaných dílů, podvozkové komponenty Showa s přední macatou, částečně nastavitelnou vidlicí, ale třeba i brzdy. Nekompromisně naspecifikované Brembo Stylema vpředu, i zadní nevídaně výkonná brzda s 300 milimetrů kotoučem a čtyřpístovým brzdičem. Jediné, co se na šasi motorky změnilo, jsou kola. Desetipaprskové lité ráfky s novým designem zachovávají rozměry 17 palců vpředu a 16 vzadu, jsou prý ale o něco lehčí. Úsporu hmotnosti na neodpružených rotujících hmotách ve jménu zlepšení ovladatelnosti vždycky rádi vidíme, i když je to pouhé jedno kilo a pohotovostní hmotnost zůstala stejná.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kolik bude váš Rocket 3 vážit, to záleží na zvolené variantě. Roadster R, jehož pozice za řídítky má blíže naháči, má 317 kilogramů pohotovostní hmotnosti. Cruiserově pojatá verze GT pak nabídne stupačky dále vpředu, naopak řídítka blíže jezdci, opěrku pro spolujezdce a váží 320 kilogramů. I tohle se přeneslo z dosavadního modelu, stejně jako kompletní elektronika – od dvou LED světel s denním svícením vpředu, přes TFT displej ovládaný joystickem na levém řídítku, až po vychytávku v podobě asistentu rozjezdu do kopce, který za vás přidrží brzdy, aby motorka necouvla.

Jiné jsou nicméně barvy a tady bude spousta lidí překvapena spíš nepříjemně. Možné je vybírat z trojice barevných kombinací – červeno-černá, modro-černá a šedo-černá, přičemž obě barvy se potkávají na barevně „přepůlené“ nádrži. Až potud je všechno v pořádku, mrzení však může způsobit černočerné zabarvení všeho ostatního. Mrkněte na porovnání s dosavadním modelem. Ten měl hromadu detailů v matné stříbrné barvě, krásně zbarvené výfukové potrubí, a zkrátka spoustu drobností, které vytvářely nějaký kontrast. Teď je všechno prostě černé – od výfuků, přes kryty chladiče a držáky předního blatníku, až po obroučky světel nebo dokonce brýle vidlic. Pryč je kontrast černé, mosazné a matně stříbrné, nyní už je to jenom matná nebo lesklá černá na několik způsobů.

Někdo bude nové začerněné vzezření milovat, někdo bude prskat, ale faktem je, že pokud se vám nelíbí, jste statisticky v menšině. Triumph Rocketa zatemnil na základě prodejních úspěchů nedávných speciálních edic, které byly taky takhle černé, a jednoduše tím zareagoval na poptávku reálných zákazníků po temných motorkách.

Až na úplný konec jsem si nechal nové parametry motoru. Tedy ty dva, co se změnily. Například zdvihový objem se nezměnil a ani nemusí. Se svým podélně uloženým tříválcem o mamutím objemu 2 458 cm3 drží Rocket 3 stabilní světové prvenství coby motorka s největším motorem v sériové výrobě. Nezanedbatelně se ale zvýšil výkon – o plných 15 koní na 182 koní, a maximum výkonu je navíc k dispozici ve vyšších otáčkách. Dosud to bylo 6 000 otáček za minutu, teď je to 7 000. Takhle z papíru to vypadá, že má motor ještě větší páru ve vysokých otáčkách, což je jedině dobře, zejména když šel nahoru i točivý moment – i když ten jen velmi drobně. Monstrózních 225 Nm znamená o 4 Nm více než dosud a otáčky, v nichž je dosahováno maximum, zůstaly stejné – krásných 4 000 za minutu.

Jak padlo už nahoře, jedná se vlastně o drobné změny, a většina z nich zůstává v estetické rovině, i když je otázkou, co provede s chováním motoru jeho nové naladění. Zjistit bychom to měli už brzy, neboť první kousek se již nachází v České republice a do redakce se dostane hned po Velikonocích zkraje dubna.

K dispozici už jsou taky předběžné nástřely českých cen, byť částky se ještě mohou mírně pohnout. Na Rocket 3 R Storm si tedy předběžně připravte 606 000 korun, na GT o „dvacku“ navíc – 626 000 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist