renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS Dakar (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Maeslo
Vloženo 27.7.2022
Aktualizováno 16.8.2023
Zobrazeno 2 096x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Při prvním setkání mnoho let dozadu uhranula vzhledem, se svou nádrží pod sedlem a "dvěma" výfuky. Teď se navíc ukázalo, že má i všechno ostatní. Lehká, ovladatelná, univerzální, schopná, skvěle vybavená, s mikro-spotřebou a tradovanou výdrží motorů Rotax

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Pegaso 650 Trail: Nakonec se víc líbila Dakarka a tak nějak jsem podlehl vábení německé (a rakouské) spolehlivosti.

První dojmy - Vysmáto. Motorka si padá do zatáček a neskutečně drží stopu. Žehlí absolutně cokoliv na českých cestách. Famózně brzdí. Vše vypadá super bytelně a funkčně.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, co maj rádi praktično, ale taky trochu stylu. A primárně komukoliv, kdo má rád staré herky, které hravě strčí do kapsy novější sestřičky.

Recenze

Update po roce a půl

Fakt se musím smát, když si teď zpětně přečtu ty oslavné ódy po prvních dojmech :D

Nicméně s motorkou pořád spokojenost. Najel jsem cca 7 tisíc. Naučil se dělat si olej, brzdy, měnit pneu, chladicí kapalinu, řetězovku, vyměnil si řídítka.

Zjistil jsem, že nemůžu na cestě trefovat stopu jak bych chtěl a užívat si zatáčky, což jsem přikládal typu stroje (enduro, 21 kolo). Na offroad škole jsem se dozvěděl, že furt zavírám ruce (lokty k tělu), za což mohly ty origo řídítka. Po instalaci rovných širokých je off-road v klidu, což jsem čekal, ale vůbec jsem nečekal tu parádu na silnici!

Dále jsem zjistil, že v terénu je pořád těžká, a když jsem ji zvedal popáté za den, tak jsem pochopil, co všichni furt mají s tou váhou. Ale to už byly fakt velké rigoly a nedostatek skillu. A bahno. A výjezdy ze šikma. Na technické ježdění s TKC-80 je to furt fajn. Nicméně musím si k ní pořídit to lehké enduro na trénování a posouvání limitů, jak píšu níže :)

Za těch sedm tisíc jsem měnil spotřebáky (přední kotouč + desky, kapaliny, řetězovku, gumy) a jednou jsem se teda potupně vracel na korbě, protože jsem špatně vyhodnotil závadu - nebylo to čerpadlo, ale čidlo bočního stojánku. Které stojí origo 2 tisícky.

Až na tuhle jobovku se ale pořád musím pozastavovat nad detaily německých inženýrů, je to fakt lahoda

---

Co jsem chtěl bylo cca 200-400 enduro na haldy kolem baráku na Ostravsku a k tomu něco silničního a stylového. Ale na dvě motorky teď nejsou peníze, tak je třeba to nějak zkombinovat. Pokukoval jsem po všemožných scramblerech, ale nenašel nic (Fantic Caballero, Desert Sled - na terénní učení moc drahý, Himalayan/Scram - je skvělý, ale ta 400 je už moc slabá na cestu).

Takže to chtělo nějakého univerzála, který to zvládne. A Dakar byla jasná volba (protože T7 je furt moc drahé) :) Sice to není úplně scrambler stylovka, ale mně se echt líbí, takže tohle jsem docela snadno překousl. A hlavně má tu šílenou cestovatelskou auru s bláznivými jezdci - check Youtube!

Jízdní vlastnosti - už jsou popsané všude na fórech bambilionkrát, tak já spíš jenom popíšu své dojmy po přechodu z litrového dvouvál café-racer naháče (Moto Guzzi V11).

Podvozek je extrémně pohodlný a přitom drží i na cestě - a to je prosím po 70K úplně v háji, zadní tlumič spíš na pružině - fakt si nedokážu představit, jak skvěle to bude fungovat po repasi na podzim.

Strašně dobře to brzdí na jeden kotouč. (+ ABS to má).

650 motor je ve finále v klidu - do 120 to jede, sám si to bohatě užiju i "pod plynem". V městském provozu je to šíp, takový přerostlý skútr. Nad 80 už to chce předjíždět trošku s rozmyslem. Ve dvojko to pořád jede, pořád se dá cestovat 120 na pohodu, ale už to chce trošku přepnout do módu pomalého cestování (prostě nejste pořád první, jak jsem byl dosud zvyklý - občas musíte s předjetím počkat na dobrý úsek). No prostě 650 - vlastně jediné, co bych určitě uvítal, je 6kvalt. A s tou hyper dlouhou jedničkou pořád nevím - jestli je to v terénu špatný, nebo ve finále super a těžší úseky stačí odspojkovat.

Ale co si mi úplně nejvíc líbí, je ta každodenní praktičnost (když pominu zakrytovanou baterku, ke které to chvilku trvá se dostat). Spotřeba 4L/100 - reálná, s taháním za plyn aspoň 3/4 při rozjezdech, i s občasným terénem. Cena a dostupnost ND a spotřebáků... to je fakt nádhera oproti litru :D Origo kufry na jeden klíč, s prakticky neviditelným lešením, když se sundaj na zmáčknutí jednoho čudlíku.

Takže prostě dojíždění do práce každý den, kdy to jde, a po práci občas zabloudit na tu naši vydolovanou měsíční krajinu - teď už spíš džungli. Kdy nejenom že si to užívám na plno - ještě šetřím rodinný rozpočet, než kdybych jezdil autem!

Dlouhé cesty až někdy po větším servisu/kontrole/sžitím, ale s hyper pohodlnou pozicí, praktičností, spotřebou a pijánko cestovní rychlostí 120 kmh to, věřím, bude pecka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pali3x
pali3x napsal 13.09.22 v 10:46 10b.

Presne to, čo momentálne zháňam... (len ich nie je nejako veľa - no, nie je to Hornet). Hádam sa nejaká počas jesene / zimy objaví v ponuke.

Hlavne prajem všetky šťastné kilometre a veľa radosti pri jazde

alterego
alterego napsal 10.09.22 v 20:58 10b.

podobný uvažování...

maresaman
maresaman napsal 04.08.22 v 12:15 10b.

angrest.
angrest. napsal 30.07.22 v 13:34

Vychutnávej, užívej, przni a pleň...

Mark09
Mark09 napsal 30.07.22 v 10:58 10b.

Více komentářů



TOPlist