renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS Dakar (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pehor
Vloženo 27.2.2011
Aktualizováno 16.4.2011
Zobrazeno 8 482x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Koupil jsem ji v roce 2009 od člověka, který pracuje v BMW servisu a byla ve stoprocentním stavu. Najeto měla 16 tis.

Více fotografii

Recenze

Krátce po zakoupení jsem s ní ve městě spadl a poškrábal tak zobák předního blatníku, rozbil blinkr a zadní boční plast. No šikula. Byl to totiž z choppera ostrý přechod do výšky koňského hřbetu. Dakar je opravdu vysoká motorka! Ale už jsem si na ni za ty dva roky docela zvykl a pokud je příznivé počasí, jezdím na ní prakticky denně do práce. Po městě je to logicky nejrychlejší dopravní prostředek s ideální spotřebou, protože i když za plyn tahám dynamičtěji (ono to u motorek asi ani jinak nejde, že), tak jezdím max do 5l/100Km. Nehledě k faktu, že nemám problémy s parkováním. Jednou jsem zkoušel na dálnici maximálku a při těch 170 Km/hod. jsem naměřil spotřebu 5,2 litru, takže nádhera. Když se jezdí na spotřebu, umí motor sežrat pouhých 4,5l/100Km. Je to jednoválec a u takového musíme počítat se sníženým komfortem při delších cestách, kdy i přes perfektní odladění motoru konstruktéry z Rotaxu, chtě nechtě vibrace cítíte. To jen tak pro objektivitu, protože subjektivně mně osobně vibrace, pokud nejsou nějak nestandardní jako u Trabanta s motorem pracujícím na základě série náhodných výbuchů nevadí. Co mi ale vadí, je nízká cestovní rychlost. Bylo mi doporučeno, abych ten jednoválec nehnal přes 140 Km/hod. a toho se tedy držím. Ovšem při cestách po dálnici je to málo. Motor už nedisponuje takovým výkonem, abych předjížděl dynamicky a bezpečně. Ale asi není třeba dlouhosáhle vysvětlovat, že na daleké cesty jsou prostě vhodnější jiné stroje. Dakar je spíš výborným kompromisem příměstského provozu a výlety po polňačkách. Po dvou letech samozřejmě jako většina motorkářů šilhám po vyšší kubatuře, respektive vyšším výkonu. Už jsem byl v podstatě zlomený do velkého géesa a samozřejmě nejvyšší Adventure model, ale jeden prodejce mě vrátil zpátky do reality, protože tak velká motorka se zase nehodí na mé každodenní ježdění a proplétání se mezi auty, takže soustředím své úsilí na hledání vhodně vybaveného modelu F 800 GS, který disponuje výkonem téměř dvojnásobým. Po technické stránce jsem měl se svým Dakarem zatím jediný problém a to, že mi asi po dvou měsících od zakoupení začalo trochu blbnout startování. Po nakopnutí motor sám od sebe po chvilce chcípl. Naučil jsem se tedy časem startovat stejně, jako dříve s karburátorovými stroji pod plynem a citlivě motor držet v otáčkách, dokud se malinko nezahřál a volnoběh se udržel. Zpočátku mi nebyli schopni závadu odstranit ani v autorizovaném servisu, kde jsem nechal 1000 Kč jenom za to, že mi řekli, že nevědí, co s tím. Teprve letos jsem jim motorku zavezl na zkoumání na delší dobu, kdy mi po dvou týdnech volali, ať si pro stroj přijedu. Kupodivu byla závada opravdu odstraněna a výraz blahosklonné pokladní mi měl napovědět, jaké mám veliké štěstí, že smím zrovna v jejich servise zaplatit 7000 Kč za vyčištění klapky a kontrolu kabeláže. Nicméně, jsem nyní spokojen. Hrozně mi u Dakara vyhovuje vysoký a pohodlnný posez, kdy ani po 100 Km nebolí sedínka ni jiné údy. Z choppera jsem byl zvyklý po cca 70 Km jízdy slézat ze stroje a provádět protahovací cviky nemluvě o masáži hýžďového svalstva. Rok jsem odjezdil na silničních gumách, ale pro enduro je jich škoda a když jsem loni obul drapáky, bylo na motorce vidět, jak se šťastná. Taky jí mnohem lépe sluší a jízda v mírném terénu polních cest je nyní daleko komfortnější a bezpečnější. Na dálnici ve 140 Km/hod prakticky necítím rozdíl, pouze při nižších rychlostech po městě je drapák hlučnější (Mitas E10 Dakar vzadu). Celkově tento model značce BMW rozhodně dělá čest a pokud nikdo netouží po dalekých cestách a plně mu stačí kouzlo okresek, je F 650 Dakar snad tou nejoptimálnější motorkou pro silnice i nezpevněné cesty. Bezpečnost, ovladatelnost, nízké provozní náklady a spolehlivost jsou hlavní atributy vřelého vztahu stroje a jezdce, za kterými si stojím. Značce BMW nejspíš nadále zůstanu věrný, protože mě přesvědčila..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 20.08.17 v 20:35 10b.

Left
Left napsal 19.12.14 v 22:22

Asi máš pravdu, na dlouhé cesty to není úplně ono, proto nejezdím na delší výlety jak 5500km za 10 dnů . Příští rok bych to ale rád porušil. Ne, bez legrace, 1150 samozřejmě je lepší cesťák,hlavně ve 2 lidech, jen jak z ní sundat těch 30-40kg nadbytečné váhy?

Duhýno
Duhýno napsal 26.03.14 v 19:54 10b.

Krásně napsáno, ať se motor kroutí

davequad
davequad napsal 17.03.13 v 19:18 10b.

Jawan
Jawan napsal 11.03.11 v 00:16

Ahoj paradne jsi se rozepsal a myslim si ze jsi ji vystihnul na jednicku:D odeme urcite 10b

Více komentářů



TOPlist