renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW G 650 GS Sertao (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Honza-TA950
Vloženo 17.3.2022
Aktualizováno 27.6.2023
Zobrazeno 1 985x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Obyčejná spolehlivá motorka za normální peníze

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motohouse Pardubice (Chrudim IV) - S prodejcem normální domluva, co jsme domluvili platilo, zajistil dovozovou STK. při po-nákupním servisu zjištěno, že stav motorky trochu horší než se na první pohled zdálo, ale je to ojetá motorka. Největší problém bylo o litr víc oleje v motoru a díky tomu totálně zasraný airbox, sání, výfuk, svíčky atd.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 R: malá nabídka, vyšší ceny za starší modely, svody pod motorem - nízká světlá výška v terénu dost limitující
Yamaha XT 660 Z Tenere: jedna mi utekla, další pak výrazně vyšší ceny, pořád ale splňuje zadání na spolehlivý klidný cestovatelský stroj
BMW F 650 GS Dakar: Sertao je novější model jinak s emoc neliší, přišla mi ta nabídka novější motorky za slušnou cenu celkově výhodnější - jinak je výběr Dakar-Sertao 1:1

První dojmy - Dlouho jsem na těchto těžších a tupějších strojích neseděl - a přesednutí z 690/701 je jiný svět - o 30 kg víc, o 20 kW míň, podvozek v terénu o generaci jinde - ovšem místo prkna na sezení pořádný gauč, motorka klidná pohodová neunaví - na cestování po světě dobrá volba

Motorku bych doporučil pro - Pohodlná, spolehlivá motorka - ale emoce bych zde moc nehledal. na cestování v pohodě.

Doplňky na motorce - Boční nosiče kufrů kappa + horní nosič a kufr.
případná světla - blbě uchycená na plast před chladičem, na jedné straně je plat už prasklý. Už jsou sundané.
Vyšší plexi Givi - viz text
Vyhřívané rukojeti - viz text

Recenze

S bláznem v Kremlu padla cesta na východ a přemýšlím nad cestou do jižní ameriky s posláním motorky kontejnerem - k tomu jsme zvolil pořídit motorku co bude levnější, pohodlnější při dlouhých cestách po silnicích v sedě. pro plánovanou cestu JAmerikou jsou dlouhé štreky a sezení ani silnici se člověk nevyhne. Naopak těžkému terénu se bude vyhýbat - je všude daleko a rozbitý stroj ani tělo člověk v daleké cizině řešit nechce.

Zadaní znělo něco spolehlivého se vstřikováním, pohodlného a ne moc starého a to za rozumné peníze. Z výběru tak vypadly klasiky jako TA či AT. Starých strojů jsem si užil dost a vzhledem k výškám (4000 m.n.m. a výše) a spotřebě už jsme na cestu nechtěl ani karbec.

výběr nakonec zůstal na XT660R, XT660Z Tenere a BMW 650 Dakar/Sertao.

XT-R jsme pořídili kamarádovi na původní plánovanou cestu a top jsem celé rozebral, preventivně odservisoval a poskládal - takže tu morku znám do detailu a na cestování je to dobrá volba. Je příjemná do ruky, pohodový motor, podvozek u všecn těchto strojů slabý. Největší problém je nízká světlá výška vzhledem ke svodům pod motorem, poměrně malá nádrž a to že jich moc není v nabídce a když jsou tak drahé. XT-Z je na cestování lepší, pohodlnější, rozměrově větší, super velká nádrž, ale je o dost těžší a dražší. Jedna zajímavá m utekla a další už byly výrazně dražší. Pak zůstal v nabídce malý bavec - motorky se vyrobilo hromady kusů, plno lidí na ní objelo svět - je o ní všechno známé, díly jsou k dispozici, je spolehlivá.

Narazil jsem na inzerát na Sertao 2011 s 51 000 km tak jsem se na něj byl podívat a protože mě nebaví nakupovat a něco pořád hledat a řešit tak jsem ho rovnou vzal.

Jako každou motorku jsme ji po nákupu celou rozebral a zkontroloval. Nutno říct, že jak bylo XT jednoduchá klasika a tak tady je to pomsta německých inženýrů - složité, překombinované. Ale jako výsledek to funguje.

Motor - má 50tis km, zvuk normální, jede jako šicí stroj, dole chcípá, nahoře umře prostě klasický obyčejný jednoválec. Střední pásmo otáček není problém držet dlouhodobě mezi 4 - 6 tis otáček tj. s originál převodem klidně v kuse 120 kmh. Co se vibrací týče - je to jednoválec, sice klidnější, ale vibrace tady psotě jsou - jiné než XT a jiné než 701, ale jsou ovšem dá se nimi žít. Po sundání krytu hlavy a změření vůli jsem dal nové podložky na výfukových ventilech, sací byly v toleranci. N to že to má 50tis tak vačky, uložení, rozvodový řetěz vše čisté bez odření či pittingu. Potěšilo.

Podvozek - zcela běžný, přední klasická vidlic, zdvihy 200 mm - zadní tlumič s nastavením útlumu a snadno rukou nastavitelným předpětím, předek zcela bez nastavení. Namlsaný plně nastavitelným podvozekme z 690/701 je tohle slabota, ale na silnici v pohodě, polňačku zvládne, ale na palbu ve stupačkách to není. Apropo stupačky jsou tragické - malé, při jízdě ve stupačkách je motorka mezi nohama bachratá takže už jsou objednané nižší a širší od Bosleyho. Obecně jízda ve stupačkách tady není nic extra - je to spíš motorka na jízdu v sedě, na silnic je až překvapivě agilní, skoro až moc musím si trochu zvyknou na to jak padá do zatáček.

Brzdy - obyčejné, přední plovoucí kotouč sjetý, zadní OK, u zadního třmenu chybělo vodítko takže jsem ho doplnil a čepy namazal. Na danou váhu to brzdí normálně, je zde novější verze ABS (výhoda oproti Dakaru) se snadným vypínáním na levé rukojeti. Škoda jen že nejde vypnout za jízdy. Nástup ABS je docela umírněný takže na normálních šotolinách to i brzdilo.

Sedlo - asi největší výhoda oproti 690/701 je zdejší gauč - široké měkké, ale stejně to bude chtít doladit a zadek si osedět - po 150 km v kuse to človek cítí, protože je sedlo vykrojené a neumožňuje měnit polohu a navíc človek sedí dost nízko tak má docela pokrčené nohy - nižší stupačky tomu trochu pomůžou a pak uvidíme jak se sedlem.

Vyšší Givi plexi - plexi jak na skůtru, vysoké, vzduch jde až na horní stranu helmy, tělo je chráněné - jel jsme v 2°C a zima byla jen na ruce, tělo pěkně schované

Palubovka a budíky - tachometr zbytečně do 200, ale člověk si zvykne že se ručička schovává dole, otáčkoměr není moc přehledná, teplotu motoru to neukazuje!, čidlo tlaku oleje CHYBÍ - to mi fakt chybí (jako 690 2008-2011 pak už čidlo doplnili). Vyhřívané hefty pěkně hřejou, dvoustupňové a bez indikace. Celkově palubovka sice na pohled pěkná, ale funkčně nic moc.

Originál výfuk - u Sertaa je tvarově stejný jako u Dakaru ale už je odchod spalin je už jen z pravé koncovky, levá je katalyzátor. Výhodou je že je to docela tiché a bezúdržbové. Uvidíme jestli tma dám něco jiného - lehčího.

Celkově splnila očekávání - nenáročný spolehlivý stroj, moc nejde, ale to nidko nečekal, relativně pohodlný - i když je motorka rozměrově docela malá a ještě to bude chtít poladit, nízká spotřeba teď když jsme to různě zkoušel 4,2 litru čili pod 4 litry se s tím v poklidu dá jezdit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Honza-TA950
Honza-TA950 napsal 27.12.23 v 10:12

To je obecný problém - nebojím se motorky s velkým nájezdem - technicky to většinou problém není. Co bývá problém je věk a údržba - starou motorku mělo v rukou hodně lidí a člověk neví kdo se o to jak staral a co tam různě "opravil" - nejhorší jsou nezdokumentované a nevratné "vylepšení" a ekonomické opravy - stržené závity, omačkané či neorginál šrouby, různě smotané dráty, vydřené nebo vyrezlé uložení atd.

takže sehnat 15 let starou motorku nenapadenou kutilem holt není jednoduché

pali3x
pali3x napsal 23.12.23 v 21:25 10b.

Super motorka a zaujímavé plány

Pred časom som zháňal motorku.. Voľba padla na Dakar - 2 sviečkový =posledný model..
- v inzercii je ich málo a aj nejaký je, tak sú poriadne drahé... (staršie odely sú DRAHÉ a stav je žalostný už podľa fotky)
Mal som celkom šťastie, lebo odvtedy čo som kúpil vlastne ani poriadny Dakar nebol v inzercii. Ale kým som sa presvedčil o tom, že Dakar niečo stojí, tak mi ušiel jeden perfektný - o pár peňazí drahší ako môj, ale vyzeral ešte lepšie = nie žeby môj nebol dobrý...

Sertao som v inzercii ani nevidel (možno 1x kedysi dávno) - maximálne klasické GS z daného obdobia. Sertao je ako "jednorožec" (čo je takmer aj Dakar v dobrom stave).
Čo som pred časom pozeral, tak generácia modelu Sertao má "VRAJ" už motor vyrábaný v Číne / Dakar by mal mať originálny Rotax... (=Darak je "vraj" o niečo spoľahlivejší?). Ale to som iba čítal, keďže v inzercii sa objavilo malé červené GS r.v. cca 2011. Ale vyzeralo dosť "dievčensky". Keby to bolo Sertao, tak ho možno mám

Ešte jeden detail "...moc nejde, ale to nikto nečekal..." - to je otázka vkusu a očakávania. Ja som rozmýšľal napr o "Himalayan-ovi" a teraz, keď mám Dakar si myslím, že jeho výkon by bol malý ...

Hlavne prajem všetky šťastné kilometre a veľa zážitkov na cestách

maresaman
maresaman napsal 21.03.22 v 14:40 10b.

Honza-TA950
Honza-TA950 napsal 21.03.22 v 10:57

Je jich málo a tedy i případný problém na díly co nejsou identické s GS - podvozek mi lepší nepřijde, celkově těch pár poníků za horší dostupnost ND a méně informací mi nepřijde jako výhoda

Mig_35
Mig_35 napsal 21.03.22 v 08:39 10b.

Co Terra? ta je totéž s výkonnějším motorem a snad i lepším podvozkem...

Více komentářů



TOPlist