Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 163x |
-
Defekt předního kola
V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů
Typ: Vyjížďka Vloženo: 04.06.2015 Uskutečněno: 29.11.2014 Tachometr: 38270km -
Autošťouch
Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede
Typ: Havárie Vloženo: 03.06.2015 Uskutečněno: 24.11.2014 Tachometr: 38200km Komentářů: 5x -
Testovací jízdy AJP - Úštěk
Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě
Typ: Vyjížďka Vloženo: 01.06.2015 Uskutečněno: 25.10.2014 Tachometr: 37000km -
Velký výlet 2014 a Volné setkání jawařů
Během předešlých tří let jsme o prázdninách vždy podnikli s kamarády nějaký několikadenní prázdninový výlet v sedlech motocyklů Blata. Tentokrát měla velká část aktérů skoro na celé prázdniny jiný program. Vypadalo to, ž
Typ: Dovolená Vloženo: 28.05.2015 Uskutečněno: 25.07.2014 Tachometr: 34700km -
Výměna oleje
Od poslední výměny oleje uběhlo něco přes půl roku a jelikož přibylo něco přes 4000km, je čas proceduru zopakovat. Postup stejný jako vždy nebudu rozepisovat. Olej použit opět doporučený Valvoline Durablend 20W-50, fi
Typ: Údržba Vloženo: 28.05.2015 Uskutečněno: 16.07.2014 Tachometr: 34217km -
Výměna rolny řetězu
Už od první sezóny jsem používal mnou upravené řešení spodní rolny (kladky) sekundárního řetězu (viz. zápisy 1 a 2 ) Oproti továrnímu řešení disponovalo maznicí, lepším přístupem pro mazání a kontrolu a také možností na
Typ: Odborný servis Vloženo: 16.04.2015 Uskutečněno: 09.06.2014 Tachometr: 33000km -
Rovnání krytu motoru
Jelikož bylo ošklivo, dal jsem se do rovnání krytu motoru. Před časem dostal 2 děsné mordy... Jednou přední kolo zvrtlo a postavilo jakýsi kus betonu schovaný v hlíně a podruhé to byl ve velké rychlosti šutrák nebo klac
Typ: Odborný servis Vloženo: 16.04.2015 Uskutečněno: 28.05.2014 Tachometr: 32500km -
Výměna zadní pneu
Jelikož se na zadní pneu začalo nezadržitelně objevovat plátno, dospěl k závěru, že už by to možná chtělo přezout :-) . Po decentním prořezání vzorku vydržela Sava MC32 přes 16000km, což je stejně jako původní Mitas H15
Typ: Odborný servis Vloženo: 10.04.2015 Uskutečněno: 22.05.2014 Tachometr: 32200km -
Výměna rychlopalu
Už dlouho jsem přemýšlel nad zkrácením chodu plynové rukojeti. Blata ho má totiž z výroby v porovnání jinými stroji poměrně dlouhý (zhruba 85°). To v praxi u této malé kubatury znamená, že musí jezdec poměrně dost krouti
Typ: Montáž doplňku Vloženo: 09.04.2015 Uskutečněno: 10.05.2014 Tachometr: 31700km -
Hledání příčin chcípání - Čištění karburátoru, Výměna V
Doposud bezproblémový motor při dvou posledních jízdách několikrát záhadně za jízdy přestal táhnout, začal jít nepravidelně, jako by se dusil, až většinou úplně zdechnul. Přitom pak většinou stačilo 10s počkat, cvrnkout
Typ: Oprava Vloženo: 08.04.2015 Uskutečněno: 15.03.2014 Tachometr: 30650km -
Výměna podtlakového palivového ventilu
Při příležitosti výměny akumulátoru, kvůli čemuž bylo nutné demontovat (nebo alespoň přizvednout) nádrž, jsem se pustil ještě do výměny podtlakového palivového ventilu (kohoutu). Bylo to z důvodu, že nefungovala kontrolk
Typ: Oprava Vloženo: 05.04.2015 Uskutečněno: 09.03.2014 Tachometr: 30500km Komentářů: 3x -
Výměna akumulátoru
V závěru sezóny 2013 se ukázalo, že původní čtyřletá baterie je už na konci svého životního cyklu. Za tepla motor ještě i opakovaně nastartovala, ale na prochladlý motor už něměla potřebnou sílu. A pokud se nepodařilo na
Typ: Odborný servis Vloženo: 04.04.2015 Uskutečněno: 09.03.2014 Tachometr: 30300km -
Renovace potkávacího světla
Během sezóny se mi zdálo, že svítivost potkávacího světla se nějak zhoršila. Přitom přes zimu 2012/2013 jsem ho měl dokonce rozmontované, kvůli vyčistění zaprášenou čočky a namazání kontaktů proti korozi. Do otvoru na sp
Typ: Oprava Vloženo: 02.04.2015 Uskutečněno: 05.03.2014 Tachometr: 30150km Komentářů: 4x -
Nátěr výfuku
Výfukové koleno bylo po sezoně za kolem tradičně lehce oťukané od kamínků. Demontovat ho kvůli opravě nátěru se mi však nechtělo. Zvolil jsem tedy řešení bez domontáže. Potrubí jsem pečlivě očistil, lehce přetáhl jemným
Typ: Údržba Vloženo: 25.06.2014 Uskutečněno: 05.01.2014 Tachometr: 30200km -
Úprava zadního světla
Jednou z bolestí Blaty je zadní světlo, které je díky pružné konstrukci podblatníku a držáku SPZ vystaveno značným otřesům. To způsobuje, že se stále pomalu ale jistě uvolňuje sklíčko, aniž by dostalo nějakou nechtěnou r
Typ: Oprava Vloženo: 26.06.2014 Uskutečněno: 04.01.2014 Tachometr: 30200km Komentářů: 1x -
Ohlédnutí za sezónou 2013
Dodatečně bych měl alespoň v krátkosti zhodnotit uplynulou sezonu 2013. Opět budou převažně chválit. S motorkou jsem zažil při různorodých vyjížďkách další porci skvělých zážitků, na které budu dlouho vzpomínat. Celkový
Typ: Vyjížďka Vloženo: 29.03.2014 Uskutečněno: 31.12.2013 Tachometr: 30200km Komentářů: 2x -
Čištění vzduchového filtru
Při příležitosti výměny řetězové sady, jsem se rozhodl ještě vyčistit vzduchový filtr. Díky absenci zadního kola byl přístup k airboxu o něco lepší než jindy, přesto to byl porod :-D . Znečištění nebylo na pohled velké,
Typ: Údržba Vloženo: 25.06.2014 Uskutečněno: 29.12.2013 Tachometr: 30150km -
Výměna řetězové sady
Výměna řetězové sady byla nevyhnutelná. Především ještě původní duralová rozeta byla po 30ti tisící km už v dosti nepěkném stavu. Už někdy loni se na ní ulomil jeden zub, pak dlouho nic, až asi při posledních 400km to za
Typ: Odborný servis Vloženo: 25.06.2014 Uskutečněno: 29.12.2013 Tachometr: 30150km Komentářů: 1x -
Oplášťování kabelu tachometru
Na konci sezony jsem si všiml, že mnou provedená úprava na kabeláži k čidlu rychloměru se až tak úplně neosvědčila :! . Sice jsem tehdy eliminoval prudké ohýbání kabelu, které minule způsobilo přelámání vodiče, ale míst
Typ: Odborný servis Vloženo: 25.06.2014 Uskutečněno: 24.12.2013 Tachometr: 30150km Komentářů: 1x -
"Uzubatění" stupaček
Zastávám názor, že na všem je stále co vylepšovat :-) . Stupačky Blaty BXM jsou tvořeny odlitkem z hliníkové slitiny. Ve srovnání s často používanými pogumovanými stupačkami vypadají lépe a myslím, že i lépe fungují. Avš
Typ: Montáž doplňku Vloženo: 29.03.2014 Uskutečněno: 12.12.2013 Tachometr: 30150km Komentářů: 2x -
Výměna oleje
Několik měsíců jsem deník zanedbával, ale pořád se něco dělo a vše jsem poctivě dokumentoval. Takže jak je mým zvykem, zápisy budou se zpoždění, ale přeci :-DD. Začnou s výměnou oleje, která proběhla v závěru loňské sezó
Typ: Údržba Vloženo: 22.03.2014 Uskutečněno: 17.11.2013 Tachometr: 30100km Komentářů: 2x -
Velký výlet 2013 a návštěva firmy Blata
Nejprve malá video-upoutávka (kompletní sestřih je úplně dole :-) ) ... http://youtu.be/hmOvBsc6V74 Po vydařeném loňském třídenním výletu do Moravského krasu, spojeného s exkurzí továrny Blata a srazem dalších "bla
Typ: Dovolená Vloženo: 02.01.2014 Uskutečněno: 21.08.2013 Tachometr: 27268km Komentářů: 3x -
První STK
Od nákupu motorky (29.8.09) uběhly už 4 roky. To pro mě znamenalo hlavně nutnost vyřídit první STK. Sebral jsem tedy všechny doklady, do kapsy vzal pro jistotu originální žárovku parkovačky (mám tam LED) a zamířil na
Typ: Vyjížďka Vloženo: 04.08.2013 Uskutečněno: 01.08.2013 Tachometr: 26788km Komentářů: 3x -
Volné Setkání Jawařů - Starý Týn
Před časem na fóru vyslovil uživatel milan1963 přání, jestli by nemohla nějaká Blata přijet na sraz českých a československých motorek "Volné Setkání Jawařů" do Starého Týna u Úštěku, konaného 26.-27.7.13. Jelikož nezná
Typ: Sraz Vloženo: 04.08.2013 Uskutečněno: 27.07.2013 Tachometr: 26500km -
Nová helma Uvex Enduro a boty forma Adventure
Ačkoli máme doma 4 helmy, je to stále málo, jelikož když chceme vyjet se ségrama na více strojích, tak dáme dohromady 2 integrálky, ale s další helmou už je potíž. Tátova integrálka je nám všem obrovská a stará otevřená
Typ: Koupě Vloženo: 03.08.2013 Uskutečněno: 26.07.2013 Tachometr: 26100km Komentářů: 1x -
Nástřik levého víka motoru
Od doby, kdy kapal benzín z podtlakového ventilu z nádrže mě štvaly následky, které kapající palivo zanechalo. Na víku motoru totiž benzín rozleptal vrchní bezbarvý lak a ten následkem toho zežloutl :-( . Spodní stříbrný
Typ: Odborný servis Vloženo: 28.07.2013 Uskutečněno: 16.07.2013 Tachometr: 26000km Komentářů: 4x -
Na čumendu na Fichtlmánii a Rally Bohemia
Se ségrou a klukama Markem a Vitusem jsme domluvili vyjížďku do Štikovské rokle u Nové Paky, kde se na tamní autokrosové a motokrosové trati jel 12.-13.7.13 vytrvalostní 24-hodinový závod Pionýrů. Spicha jsme si dali ve
Typ: Vyjížďka Vloženo: 28.07.2013 Uskutečněno: 12.07.2013 Tachometr: 25800km -
Vyčištění kontaktu reflektoru
Poslední dobou jsem pozoroval občasné poblikávání tlumeného světla. Postupně se to zhoršovalo, až občas světlo přestávalo svítit úplně. Předpoklád, že závada bude způsobené buď špatným kontaktem u žárovky nebo na kon
Typ: Oprava Vloženo: 28.07.2013 Uskutečněno: 01.07.2013 Tachometr: 25600km -
Prasklý podsedlový rám u uchycení nosiče
Při manipulaci s motorkou při výměně oleje (viz minulý zápis) jsem zjistil jednu šílenou skutečnost - celá zadní část motorky za sedlem je jakási "plandavá" :-( . Je to ta část, která nese už "jen" plotnu kufru, osvětlen
Typ: Oprava Vloženo: 27.05.2013 Uskutečněno: 21.05.2013 Tachometr: 24844km Komentářů: 3x -
Výměna oleje
Přišel čas na další výměnu oleje a olejového filtru (od posledka najeto cca 4400km).Využil jsem toho, že byla motorka omytá, motor zahřátý a já měl konečně trochu času. Použil jsem jako obvykle doporučený polosyntetický
Typ: Údržba Vloženo: 26.05.2013 Uskutečněno: 16.05.2013 Tachometr: 24844km Komentářů: 1x