PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 10.04.2015, Uskutečněno: 22.05.2014, Stav tachometru: 32200 km, Zhlédnuto: 16x


Jelikož se na zadní pneu začalo nezadržitelně objevovat plátno, dospěl k závěru, že už by to možná chtělo přezout . Po decentním prořezání vzorku vydržela Sava MC32 přes 16000km, což je stejně jako původní Mitas H15 . Motorku jsem tedy kvůli přezouvání také omyl (v tomto roce poprvé, když nepočítám deště a brodění). A jelikož už teploty stouply na příjemné hodnoty, sundal jsem při tom i plastové nástavce na krytech rukou a krytu motoru, aby blatovka vypadala zase civilněji nebo možná spíš civilizovaněji .

Ojetou pneumatiku nahradila opět Sava MC32, kterou mi už s velkým předstihem nadělil Ježíšek . Volba byla téměř jasná. Předek je sice už také asi za polovinou životnosti, ale na výměnu to ještě nebylo. Předpokládám, že vydrží a dožije s touto novou zadní. Různé typy pneumatik jsem nechtěl kombinovat. Mimo to, Savy mě během těchto dvou sezón nijak nezklamaly. Nenaplnily se ani moje obavy, že se budou příliš rychle sjíždět. Čekal jsem od nich hlavně lepší vlastnosti v terénu, což rozhodně splnily, ale oproti Mitaskám je zároveň hodnotím lépe i na asfaltu. Hlavně na mokré silnici a při nízkých teplotách mám k Savám mnohem větší důvěru. Mitasky na mokru skutečně dost klouzaly (někdy až nebezpečně), což je daň za jejich tvrdší směs a potažmo dlouhou životnost.

Pokud bych měl hledat nevýhody, tak Savy jsou díky velkému vzorku trochu hlučné (hučí), což ale není přes zvuk motoru téměř slyšitelné. Asi mají i o chlup větší valivý odpor a po dvou letech se na nich kolem vzorku objevují miniaturní prasklinky (puchření). Další nevýhodou oproti Mitaskám je o něco vyšší cena. Poslední nevýhodu spatřuji v tom, že díky skutečně hlubokému vzorku se ke konci životnosti, při sjetí prostřední části běhounu znatelně změní geometrie pneumatiky a tím trochu jízdní vlastnosti motorky. Jinými slovy, pokud člověk moc "neřeže" zatáčky (jako třeba já), je pak zadní pneumatika hodně "placatá" (viz foto) . Tato nectnost se u Savy projeví poměrně výrazně, protože nová zadní pneumatika má hloubku dezénu solidních 9mm (třeba konkurenční Heidenau okolo 5,5mm a Mitas H15 jen asi 3,7mm). Podivné je také to, že se pneumatika opotřebovala po obvodu dost nerovnoměrně. V globále ale mohu konstatovat, že ve většině ohledů jsou Savy mnohem lepší než Mitasky. Trochu paradox je to, že značku Sava nyní Mitas pohltil, takže v budoucnu možná ponesou tyto pneumatiky logo českého Mitasu.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist