Jelikož se na zadní pneu začalo nezadržitelně objevovat plátno, dospěl k závěru, že už by to možná chtělo přezout . Po decentním prořezání vzorku vydržela Sava MC32 přes 16000km, což je stejně jako původní Mitas H15 . Motorku jsem tedy kvůli přezouvání také omyl (v tomto roce poprvé, když nepočítám deště a brodění). A jelikož už teploty stouply na příjemné hodnoty, sundal jsem při tom i plastové nástavce na krytech rukou a krytu motoru, aby blatovka vypadala zase civilněji nebo možná spíš civilizovaněji .
Ojetou pneumatiku nahradila opět Sava MC32, kterou mi už s velkým předstihem nadělil Ježíšek . Volba byla téměř jasná. Předek je sice už také asi za polovinou životnosti, ale na výměnu to ještě nebylo. Předpokládám, že vydrží a dožije s touto novou zadní. Různé typy pneumatik jsem nechtěl kombinovat. Mimo to, Savy mě během těchto dvou sezón nijak nezklamaly. Nenaplnily se ani moje obavy, že se budou příliš rychle sjíždět. Čekal jsem od nich hlavně lepší vlastnosti v terénu, což rozhodně splnily, ale oproti Mitaskám je zároveň hodnotím lépe i na asfaltu. Hlavně na mokré silnici a při nízkých teplotách mám k Savám mnohem větší důvěru. Mitasky na mokru skutečně dost klouzaly (někdy až nebezpečně), což je daň za jejich tvrdší směs a potažmo dlouhou životnost.
Pokud bych měl hledat nevýhody, tak Savy jsou díky velkému vzorku trochu hlučné (hučí), což ale není přes zvuk motoru téměř slyšitelné. Asi mají i o chlup větší valivý odpor a po dvou letech se na nich kolem vzorku objevují miniaturní prasklinky (puchření). Další nevýhodou oproti Mitaskám je o něco vyšší cena. Poslední nevýhodu spatřuji v tom, že díky skutečně hlubokému vzorku se ke konci životnosti, při sjetí prostřední části běhounu znatelně změní geometrie pneumatiky a tím trochu jízdní vlastnosti motorky. Jinými slovy, pokud člověk moc "neřeže" zatáčky (jako třeba já), je pak zadní pneumatika hodně "placatá" (viz foto) . Tato nectnost se u Savy projeví poměrně výrazně, protože nová zadní pneumatika má hloubku dezénu solidních 9mm (třeba konkurenční Heidenau okolo 5,5mm a Mitas H15 jen asi 3,7mm). Podivné je také to, že se pneumatika opotřebovala po obvodu dost nerovnoměrně. V globále ale mohu konstatovat, že ve většině ohledů jsou Savy mnohem lepší než Mitasky. Trochu paradox je to, že značku Sava nyní Mitas pohltil, takže v budoucnu možná ponesou tyto pneumatiky logo českého Mitasu.
-
pohled na sjetou pneumatiku a provozní patinu před mytím:-)
-
detail nejsjetějšího místa
-
porovnání nové a sjeté Savy MC32
-
porovnání nové a sjeté Savy MC32
-
nejméně sjeté místo
-
prořezávaná oblast s nejvíce sjetým místem
-
přezouvání