Už od první sezóny jsem používal mnou upravené řešení spodní rolny (kladky) sekundárního řetězu (viz. zápisy 1 a 2 ) Oproti továrnímu řešení disponovalo maznicí, lepším přístupem pro mazání a kontrolu a také možností nastavení výšky kladky. Samotná kladka s kluzným ložiskem však byla původní. Funkčnost byla ověřena 4mi roky provozu (zhruba 30tkm). Údržbu jsem prováděl "šťouchnutím" vazelíny zhruba tak každých 2000 km.
Ačkoli vše fungovalo, přemýšlel jsem nad elegantnějším řešením s použitím kladky s valivými ložisky, což by přineslo menší odpor při otáčení a naprostou bezúdržbovost. Už před časem jsem proto pořídil za 210Kč přibližně pasující kladku od výrobce DRC. Rozhodl jsem se ji umístit na původní místo za rám. Doposud používaný vyrobený nastavitelný držák jsem tedy již nepoužil. Místo toho bylo potřeba vyrobit podložku, aby se rolna dostala přesně pod řetěz. Podložku jsem vyrobil z hliníku. Pro upevnění jsem plánoval použít inbusový šroub, ale po zjištění, že by nezbylo absolutně místo pro klíč jsem musel použít šroub s vnějším šestihranem (fotky tedy přesně neodpovídají). I tento šroub jsem musel několikrát ubrušovat a vše vyšlo tak tak (prostě Blata ). Nicméně povedlo se, kladka se točí pěkně volně, řetěz podepírá jak má a hlavně už se nemusím starat o mazání . Uvidíme, jaká bude životnost. Staré provedení jsem samozřejmě nevyhodil, pouze zabalil do igeliťáku a kdo ví, třeba se k němu zase časem vrátím
-
Nakoupená nová kladka s již dávno namontovanou řetězovou sad
-
doposud používané řešení kladky vlastní výroby
-
originální, a moje staré a nové řešení rolny
-
nová rozebraná kladka s podložkou a šroubem
-
složená kladka
-
složená kladka
-
namontovaná nová kladka
-
namontovaná nová kladka
-
namontovaná nová kladka