PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Hledání příčin chcípání - Čištění karburátoru, Výměna VN kabelu

Vloženo: 08.04.2015, Uskutečněno: 15.03.2014, Stav tachometru: 30650 km, Zhlédnuto: 25x


Doposud bezproblémový motor při dvou posledních jízdách několikrát záhadně za jízdy přestal táhnout, začal jít nepravidelně, jako by se dusil, až většinou úplně zdechnul. Přitom pak většinou stačilo 10s počkat, cvrnkout o startér a zase jel. Někdy jel dál 70m a opakovalo se to, jindy 70km bez problému. Na zátěži nebo teplotě to nemělo vliv. I starty byly všelijaké a za studena se motor občas při přidání plynu dusil (jako by měl chudou směs). Nakonec to došlo tak daleko, že při cestě ze školy jsem sice krásně nastartoval a vyjel, ale po 300m začal motor kuckat, až se udusil a už se mi ho nepovedlo oživit. Nezbylo nic jiného, než zavolat tátovi, aby pro mě přijel a milou Blatu jsme museli potupně odvézt na vozíku . Následující den při vyzkoušení zase chytla na první pokus, jako by si z nás dělala blázny . Nicméně, i při relativně pomalém přidávání plynu se i bez zátěže motor dusil .

Začal jsem mít podezření jestli není ucpaná hlavní tryska v souvislosti s rozdrceným plovákem v nádrži (viz předchozí zápis). Ale to, že občas jede a občas ne, spíše nasvědčovalo chybě v zapálení směsi. Svíčku jsem zkusil vyměnil. Jiskra se sice nezdála být na svíčce moc výrazná, ale přímo z kabelu byla jasná a skákala hezky asi na 6mm. Pro jistotu jsem přesto původní černý uhlíkový zapalovací kabel vyměnil za osvědčený měděný. Téměř veškeré související konektory jsem prošel a namazal. Při úplně prvních příznacích jsem podezříval i baterku, která byla už fakt hotová, ale po výměně za novou se problém vyskytoval zrovna tak.

Od elektriky tedy zase přešel ke kontrole přípravy směsi a společně s tátou rozebral karbec. Problém byl s povolením jednoho zalehlého šroubu. Hlavičky pro křížák se "ožvejkaly", tak jsem je raději původní šrouby nahradil inbusy. Všechny kanálky a trysky jsme profoukli. Na pohled bylo ale vše čisté. Snad jen u šroubku na seřizování bohatosti volnoběhu bylo jakési smítko, které na něj ale mohlo spadnout i dodatečně po demontáži. A pod těsněním byla jakási oxidace, kterou stačilo oškrábat. Jinak mě ale čistota až překvapila, jelikož palivový filtr byl ještě před několika dny silně zanešený jemnou drtí z rozpadlého plováku v nádrži. Zdá se, že ten filtr (Mann) je tak účinný i částečky podobné sazím dokázal zachytit .

Po smontování motor okamžitě naskočil...jenže po pár vteřinách chcípl a to se opakovalo asi 6x . Až na sedmý pokus si dal říct, běžel a ani při přidání plynu se nedusil. Je možné že jsem ho možná při montáži neopatrností ulil, čemuž nasvědčoval i hustý kouř. Jen je otázkou, proč vždy tak krásně naskočil . Nicméně, motor jsme pak zahřáli, seřídili volnoběžnou směs a kousek jsem motorku projel. Jela hezky, ale jelikož se nic evidentního neukázalo, nešlo stroji věřít.

Během dalších několika stovek kilometrů se problém se záhadným chcípáním párkrát znovu objevil, až jsem jednou ze zoufalosti sundával a odpojoval nádrž na cestě, načež motor následně zase chytl a jel. Začal jsem mít podezření, že na vině je zasekávající se jehlový ventil nebo plovák v karburátoru, díky čemuž do karburátoru náhle nedotéká benzín. K této domněnce mě vedly tyto poznatky:
1) problém nastával hlavně na rovné silnici a s poloprázdnou nádrží (malý tlak). 2) pokud motor začal kuckat, někdy pomohlo za jízdy s motorkou ve stupačkách pořádně "zaloncovat"
3) pokud se už motor zastavil úplně a nechtěl naskočit, pomohlo poklepání do karburátoru

Už už jsem tedy pomalu začal shánět nový jehlový ventil a zaměstnal tím i kamaráda Kubisse9, který zrovna něco objednával z Blaty. Bohužel, v továrně zrovna tento díl samostatně neměli, a ani starší karbec, ze kterého by šel ventilek vzít.

Abych si ještě teorii potvrdil, pokusně jsem napojil na karburátor přes vypouštěcí otvor průhlednou hadičku s otevřeným koncem nad úrovní karburátoru (viz foto "diagnostické" hadičky)(26.4.2014). To umožnilo okamžitou vizuální kontrolu výšky hladiny paliva v plovákové komoře. Další průhlednou hadičku jsem pomocí T-odbočky napojil mezi palivový ventil a karburátor, abych měl kontrolu, jestli vůbec z nádrže spolehlivě dotéká palivo (viz foto). Její otevřený konec jsem vyvedl kolem krku řízení až nad přední světlo, abych se dostal výš než je hladina plné nádrže. Kupodivu, dalších projevů kuckání a chcípání jsem už v podstatě nedočkal. A problém tedy po určitém čase odezněl sám bez jednoznačného vysvětlení. Že by zázrak ?...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist