Na konci sezony jsem si všiml, že mnou provedená úprava na kabeláži k čidlu rychloměru se až tak úplně neosvědčila . Sice jsem tehdy eliminoval prudké ohýbání kabelu, které minule způsobilo přelámání vodiče, ale místo toho se zase kabel při propérovávání vidlic třel v plastovém očku spolu s brzdovou hadicí (viz foto). Kabel jsem měl kvůli kvůli otěru sice ještě obalený smršťovací bužíroku, ta se už po zhruba 6ti tisících kilometrech prodřela na původní izolaci. Holt ty neustálé pohyby, vibrace a do toho špína dovedou v součtu brousit velmi intenzivně .
Rozhodl jsem se jednat dříve, než se kabel celý probrousí, abych ho nemusel zase složitě nastavovat či měnit. Jako nejlepší řešení mi připadalo vložení kabelu do nějaké otěruvzdorné hadičky. Inspirací byla brzdová hadice, která je v těchto inkriminovaných místech potažena jakýmsi odolným polyetylenovým obalem. Zajel jsem tedy do firmy Hostr Liberec - speciálky na hadice, řemeny a další věcičky. Vhodnou polyetylenovou nebo teflonovou hadici bohužel zrovna neměli, tak jsem vzal z materiálu PUR, který určitě není tak otěruvzdorný, ale snad také něco snese. Abych mohl kabel protáhnout, musel jsem sundat plastový obal konektoru, ale povedlo se. Po stažení kabelu s brzdovou hadicí pomocí elektrikářských pásek to snad ani na oko nevypadá nejhůř. Doufám, že to už i něco vydrží .
-
místo otěru (po mojí minulé úpravě)
-
prodřená bužírka
-
příprava na oplášťování kabelu
-
stav po zákroku
-
stav po zákroku
-
stav po zákroku
šikovnej.Dobře jsi to udělal.To je jak u nás na robotech, taky se občas něco ošoupe.