V závěru sezóny 2013 se ukázalo, že původní čtyřletá baterie je už na konci svého životního cyklu. Za tepla motor ještě i opakovaně nastartovala, ale na prochladlý motor už něměla potřebnou sílu. A pokud se nepodařilo nastartovat na první pokus, byl člověk odkázan už jen na vlastní sílu (roztlačení). Díky nízkému napětí se stávalo, že i na volnoběh občas palubní přístroj zhasl a skočil do pohotovostního režimu. Stejně i tak i automaticky spínané potkávací světlo na volnoběh už občas zhasínalo . Sezónu jsem takto ještě nějak doklepal, ale na tu následujicí už byl nový akumulátor nezbytný. A jelikož jsem málem neplánovaně kupoval nový akumulátor už v létě při návštěvě továrny Blata, objednal jsem nový od nich, spolu s nějakými dalšími drobnostmi (různá těsnění do zásoby, nášivky atd.).
Přišel mi právě snad přesně ten akumulátor, který mi v létě pohotově připravila paní Iva Juračková s paní Blatovou na parkovišti před továrnou Blata a já ho nakonec vrátil zpátky do krabice, jelikož se tehdá ukázalo, že byla pouze uvolněná svorka . Je to baterie renomované značky Yuasa, typ YTX7L-BS, cena nemalých 1341 Kč, tak doufám že nějaký ten rok vydrží. Ideálně déle než původní aku značky Storm. I když je zajímavé, že Yuasa a má papírově o 0,5 Ah menší kapacitu (6Ah)
S nalitím elektrolytu, lehkým přednabitím a montáží jsem vyčkal až na jaro, aby akumulátor zbytečně nestárl bez využití. Startér pak samozřejmě zavrčel s naprostou lehkostí a bez toho, aby z digitálního tachometru zmizely číslice .
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 162x |