renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 23.12.2010
Aktualizováno 24.2.2013
Zobrazeno 12 502x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Blata 125 BXM lehká a výborně ovladatelná motorka do města a na zatáčkovité okresky.

Více fotografii

První dojmy - Oproti fichtlu to byl vcelku skok, ale po pár měsících už jsem si zvykl ;-) Design je opravdu nádherný, i po téměř 3 letech se motorka líbí. Často se přistihnu jak na ní jen koukám stejně jako první den, kdy přišla do našeho domu :-D

Recenze

Úvod:
Je to moje první větší motorka. Před tím jsem jezdil na Pionýru, Babettě a Stadionu. Pár set km jsem taky nalítal v autoškole s Hondou Varadero 125 a Hondou CBF 250. Na Blatě jsem zatím najezdil 1400 km. Mám ji teprve od září. Zato jsem s ní jezdil snad ve všech možných i nemožných podmínkách. Od kvalitních cest, přes silnice první třídy až po polní cesty, louky, rozblácené lesní cesty a nově i sníh. Moje názory mohou být tedy hodně subjektivní popř. přehnané, protože je to první větší motorka, kterou mám.

Když rodiče přišli s návrhem, že Pionýr je nespolehlivý a zrovna moc dobře nebrzdí (už jim to říkám 3 roky ) musel jsem si docela narychlo vybrat stroj. Nejdříve to měla být Suzuki 125 SM 2009. V létě na ní byla sleva- stála cca 65000 kč. Jenže v době kdy jsme se rozhodovali už tato verze k sehnání nebyla. Byla k dostání jen verze 2010 a ta stála šílených cca 85000 kč. Motorky od Jawy se mi nezdály jako dobrou volbou. Čínské sice licenční motory, poměrně špatné hodnocení v recenzích a srovnávacích testech... Chtěli jsme co možná nejuniversálnější stroj. Hledali jsme dál. Takže verzi motard nebo enduro. Aby se s tím dalo jezdit všude. Po dlouhém hledání jsme se konečně dostali k Blatě. Volali jsme do Trutnova (nejbližší dealer vzdálený 50 km). Další den jsme se tam jeli podívat na jejich vystavený stroj BXE. Jenže Enduro verze (BXE) se nám zdála až moc teréní. Rozhodli jsme se tedy pro verzi BXM (motard), protože většinu času strávíme spíše na silnicích. A i s verzí motard se dá jezdit v lehším terénu. 18. září jsme si ji přivezli. Já šťastnej jak blecha. Chtěli jsme ji přihlásit. Jenže na "policajtech" jsme zjitili, že máme špatný velký techničák. Čísla rámu a techničáku se neshodovali . Nakonec se zjistilo, že v Blatě spletli takto 3 techničáky... Asi za týden jsme konečně dostali ten správný


Motor a převodovka:

Jde o dvouventilový vzduchem chlazený motor původem z Itálie resp. od společnosti Morini Franco Motori. Zvuk je opravdu výborný. Oproti všem 125kám to zní i jako motorka a ne jako elektromotorka Charakteristika motoru: točit, točit a točit. Krouťák vrcholí až v 6500 ot/min a výkon až 11250 ot/min. Dá se říci, že motor do 6500 otáček moc nejde. Je to spíše jen na takové to loudání. Pod 4000 ot/min motorka nejede vůbec a cuká se. Po překročení této "magické" hranice 6500 ot/min se motor nadechne a vyrazí. Táhne krásně až do cca 10000 ot/min. Pak už jeho síla přestává být tak velká a musí se řadit. Tím se dostáváme k předovoce- 6ti kvalt. Převody jdou krásně za sebou. V pár článcích jsem četl, že převodovka jde ztuha a je nepřesná. Můžu vás uklidnit. Převodovka řadí pekně a hladce (oproti Pionýru). Nepřesná není. Neutrál se sice hledá líp, když je zařazená jednička, než když je zařazená dvojka, ale to moc nevadí. Je tam ukazatel zařazeného neutrálu.
U některých lidí prý přestala kontrolka neutrálu fungovat. Mě to občas pozlobí. Když mám zařazenou třeba 5ku, tak občas se rozsvítí, že mám zařazený neutrál . Ale vše se vylepšilo, když jsem Bláťu položil na louce. Od té doby nic

Podvozek a ovladatelnost:

Přední vidlice je značková Marzocchi. Zdvih vidlice je 170mm. Někteří z mých kolegů měli problémy s těsnotí vidlí. Prý jim krapet tekly. Já zatím problém s vidlemi neměl. Pořád to kontroluji, jestli se třeba trochu nemastí... Ale zatím nic.
Zadní centrál je Sachs. Kyvka má zdvih 190mm. Obecně řečeno: podvozek není nastavitelný. Svým charakterem je nastaven tvrději, než by se mohlo někomu líbit např. oproti Varaderu. Mně zase vyhovuje. Člověk lépe cítí, co má pod koly. Je nastaven do sportovna. Jako spolujezdec např. na polních cestách cítím po pár km vibrující žebra
Ovladatelnost je opravdu výborná. Motorka ja až tak dobře vyvážená, že občas není cítit (hlavně v terénu), že máte zablokované zadní kolo, nebo že hrabete. Díky relativně vysokému posazu máte pocit, že ji ovládáte. A není to jen pocit. Opravdu. V přímém porovnání s Varaderem 125 nebo s CBF 250 je Bláťa opravdu ovladatelná jako kolo.
Na kvalitních cestách je s motorkou radost jezdit. Při dobré okolní teplotě a suchu se s Bláťou nechají opravdu řezat zatáčky. Ve předu penumatiky Mitas H14 a vzadu H15 drží dobře jen při suchu a kvalitním povrchu. Jakmile je mokro, je cítit drobná nejistota. Stačí jet ale opatrněji a problém je pryč. V terénu je moc nedoporučuji. Je-li sucho, polní cesty a louky to zvládá s přehledem. Je-li ale jen trošku mokro, budete pořád hrabat a možná to i položíte... Jako já
Brzdy jsou opravdu výborné. Sice nejsou značkové, ale brzdí více než dobře. Přední brzda je opravdu dobrá. Dobře dávkovatelná s velkým účinkem. Zadní je taky silná, ale hůře dávkovatelná. Občas dojde k zablokování kola...
Asi jako každý si musím trošku postěžovat na nízko položená řidítka. Při normální jízdě je to OK, ale když se chcete postavit na motorku, je to krapet nepohodlné. Buď si kupte nová řidítka, nebo podložky. Vždy budete ale omezeni délkou brzdového kabelu. Takže pokud zvýšení, tak maximálně o 30mm. Ještě bych měl malou vítku ke zpětným zrcátkům. Je přes ně docela mizerně vidět. Podle kolegy se prý po zvýšení řidítek přes zrcátka kouká lépe. Zatím řidítka zvedlá nejsou, tak nemohu posoudit.
Sedlo je pohodlné a to jak pro řidiče tak i pro spolujezdce. Madla pro držení spolujezdce jsou na špatně umístěná. Jako spolujezdec se musím občas držet řidiče. Jsem-li řidič a mám za sebou spolujezdkyni, jsem rád, že jsou madla takto špatně řešená...

http://img.motorkari...resize_1000x830_.jpg

Kvalita a spolehlivost:

Za cca 1400 km nemohu posoudit kvalitu. Jediný problém se vyskytl asi před 300 km. Při startu to znělo asi takto: Volal jsem do Blaty co s tím. Oni mě poslali ochotně nový náhradní díl- volnoběžku. Teoreticky bych měl tuto opravu řešit se servisem až v Trutnově. Pochybuji, že by se někomu chtělo v zimě jet 50 km. Takže jsem se dohodnul s místím fachmanem a bláznem do motorek s panem Zimou. Ten mi Bláťu rád opravil. Pro lepší představu: první fotka je ta nová volnoběžka co mi poslali z Blaty. Podle slov pana Zimy je to mnohem lepší kontrukce než ta, co tam byla od série (zbylé 2 fotky). Můžete si všimnout, že na první fotce jsou vedle válečků takový tyčky. Ty tlačily díky pružinám válečky. Další 2 fotky tyto tyčky nemají. Není to tím že jsem je ztratil, ale opravdu tam nebyly...







Další drobný, ale ne neřešitelný problém byl hned při prodeji. Víčko nesedělo jak by mělo. Sice benzín z nádrže neunikal, ale pravděpodonost vniknutí vody do nádrže se zvětšila. Vše vyřešilo trochu nápadu a linoela




Jinak pomalu na všem od nábojů kol přes stupačky až po různý drobnosti je znak B (jako Blata). Jsou to frézované popř. odlité díly, které se dělají v čechách. Nebýt těchto dvou kravin vše by bylo ok.
Před 400 km jsem byl na 1. servisní prohlídce. V servise ochotně vše zkontrolovali vč. ventilů. Servis proběhnul dobře. Dokonce mi přidělali zásuvku pro nabíjení baterie. Baterie se totiž nachází pod nádrží. V případě vybití se musí sundat celá nádrž a pak se baterie může nabít. Takhle je to jednodušší. Jsem jim opravdu vděčný!
Pískající brzdy- věčné téma. I když mám ročník 2010, přesto pískají. Především zadní brzda. Prý by to chtělo měkkčí zadní destičky. Jenže ty nejsou zadarmo. Takže alespoň jsem slyšet přes celou ulici i bez klaksonu



http://img.motorkari...resize_1000x830_.jpg

Závěr:

Všichni píšou, že je Blata drahá. Já říkám: "koukněte na konkurenci". Když si vezmu skoro ruční výrobu každé motorky, ne zrovna levnou pracovní sílu (oproti číně) atd. Je cena (70000 kč co jsem platil já) docela přiměřená. Např. Yamaha 125 WR 105000 kč. Počítál-li správně je o 35000 kč dražší. Suzuki 125 SM 2010 za cca 85000 kč. Honda CBR 125 i teď po slevě, kdy má přijít nový model stojí 70000 kč.
Jasně, jako každá motorka má i své mouchy. Ale řekněte mi která motorka mouchy nemá. Pokud si stěžujete a to hodně na nízko položená řidítka jde jen o individuální přístup. V autě si taky seštelujete sedačku dřív než vyjedete...
Jako "skoro" Čech můžu být na tento stroj opravdu hrdý. Bohužel není tak známý. V tom vidím hlavní problém- bez reklamy dnes nic nejde. Škoda, jinak tento stroj můžu opravdu doporučit každému začínajícímu motorkářovi. Je to opravdu dobrý stroj a hlavně český! Nemusíte říkat: "Sice mám Yamahu, ale motor je z Itálie, vše smontovali ve Francii a dali na to nálepku Yamaha."

Stroj mohu doporučit opravdu každému. Nejen začínajícím motorkářům, ale i zkušenějším. Motor je "sportovně" točivý, jízdní vlastnosti jsou opravdu excelentní, brzdy výborné a s cenou to taky pořád jde. Opravdu motorka na denní používání do města nebo na dojíždění do práce.

Omlouvám se, že na fotkách je Blata špinavá. Je těžký ji udržet čistou, když je kromě zimi pořád v provozu. Jeden den ji umeju a další den leje a je zase špinavá



Na tom video to nejsem já



To jsou moje stroje. Zelený Jawa 20- můj; modrý Jawa 05- bráchy; Babetta 207- ségry; Blata patří mamce, abychom se o ní nehádali



Jak se jezdí hořický okruh při provozu na Blatě.



Aneb co umí motard v lehčím terénu. Řádění s motardem blízko našeho města.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DreitTheDragon
DreitTheDragon napsal 16.07.12 v 18:32

Co k tomu říct, je to CZ motorka a musíme nějak dohnat to, o co nás připravil minulej režim - takže občas něco zazlobí a nesouhlasí, ale je snaha to opravit a jsme národ, co si s lecčím poradí Podle všech referencí se mi zdá Blata jako nejserióznější značka, která existuje a produkuje stroje. Že VAPE ničí volnoběžky neznamená že je špatná Blata a to platí i u ostatních dílů (a výrobců motorek), přehmaty můžou nastat vždycky, jen ne každá značka je řeší

marcel666vtr
marcel666vtr napsal 08.07.12 v 19:10

Blata je prostě Blata ,přeji hodně pohodových km,samozřejmě za 10b

Aleš-ák
Aleš-ák napsal 01.06.12 v 00:20

Hezká recenze
At ti slouží bez poruch.Posílám 10

xVacax
xVacax napsal 15.04.12 v 21:56

Jak tak koukám nejsi první ani poslední kutil co se úprav týče.. Pokud ti to nebude vadit sem tam se optám na nějakou radu, přece jen ji máš déle :) pěkně naleštěná, přeju jen mnoho km bez nehod a ať ti nádrž nikdy nevyschne. Za mě 10

Khokos
Khokos napsal 06.04.12 v 18:37

co dodat, všechno je parádně napsaný, snad jen mnoho dalších km bez nehod a ať ti dělá jenom radost !

Více komentářů



TOPlist