Informace o značce

Pravděpodobně i ti mladší z vás vědí, že značka Fantic Motor má hluboké kořeny, ale její historie není obecně příliš známá. Fantic Caballero je však mezi fanoušky značky pořád oblíbeným modelem a jeho název také pomáhá udržet tradici firmy Fantic Motor v povědomí, přestože už uplynulo hodně času od chvíle, kdy první motocykl Fantic opustil továrnu v italském městě Barzago, nedaleko jezera Como.
Historie značky

Motocykly Caballero byly průběžně vylepšovány a modernizovány, a pro veřejnost se vyráběly v kubaturách 50, 80 a 125 ccm, které doplňovaly speciální verze, určené pro enduro soutěže. V závodech značka Fantic dosáhla prestižních úspěchů v podobě titulu Mistra Evropy, který získali Pietro Gagni (1979 ve třídě 50 ccm), Gualtiero Brissoni (1981 ve třídě 125 ccm) a Angelo Signorelli (1981 ve třídě 80 ccm). Ale rok 1981 byl zároveň rokem, kdy se značka Fantic rozhodla opustit endure závody a zaměřit se na trial. Ani tady na sebe úspěch nenechal dlouho čekat. Francouzský závodník Terry Michaud v této disciplíně získal tři tituly Mistra světa (1985, 1986 a 1988). Osmdesátá léta ale znamenala období krize pro off-roadové motocykly. Prodeje šly neúprosně dolů a stejně jako řada dalších italských značek musel i Fantic po několika pokusech o vzkříšení ukončit na konci 90. let výrobu. Překvapení pro všechny fanoušky nastalo o několik let později, když se v roce 2005 slavný model Caballero znovu objevil na trhu poté, co italský podnikatel Federico Fregnan koupil značku Fantic Motor a založil novou kancelář ve městě Dosson di Casier nedaleko Trevisa. Značka Fantic se vrátila na italský trh off-roadových motorek s velkou slávou a pověstí výrobce, který svoje modely vždy osazuje těmi nejkvalitnějšími komponenty.