Sportovní speciály na veletrhu Motosalon 2024

Motosalon 2024 je u konce, ale my jsme s redakčním foťákem vyfotili vše podstatné. Kompletní závodní techniku odhalil například dakarský Orion Moto Racing Group. Svou motorku z bájné pouštní rally dovezl i Libor Podmol a stranou nezůstaly ani kapotované speciály z uzavřených silničních okruhů.

Kapitoly článku

Aprilia RSV4 týmu Motomaxx

Interesantní závodní úprava vycházející z modelu RSV4 Factory se stockovým neupraveným motorem, připravená pro klubové závody byla prezentována na stánku Aprilie. Motocykl disponuje kompletním podvozkem Öhlins (tlumič TT36, vidle a cartridge TTX25), tlumičem řízení YSS, přepákováním, gripy od Domino, padáky Puig, karbonem je chráněn i rám a kyvná vidlice. Motor má chránič od GB Racing a chlazený je nově chladičem Febur. Upravené bylo i sání. O správný řízný zvuk se pak postará výfuk Akrapovič Racing EVO Karbon. Brzdy jsou opatřeny pancéřovými hadicemi Venhill, racing brzdovou pumpou a karbonovým chladičem brzdových kotoučů. Změněny jsou i přepínače od Jetprime, použity jsou italské karbonové kapoty „666CARBON“ a plexi od WRS. Výsledné hodnoty výkonu jsou díky řídící jednotce Motomaxx 213 koní a 124 Nm na zadním kole, resp. 222 koní a 128 Nm na motoru.

Ducati Panigale V4 Bautista

Italská značka Ducati na svém stánku přinesla pastvu pro oči hlavně příznivcům World Superbike. Nejednalo se sice přímo o závodní speciál Alvara Bautisty, šlo však o jeho repliku, konkrétně o model Panigale V4 Bautista 2022 World Champion Replica. Motorka vznikla na oslavu Bautistova zisku titulu ze sezóny 2022 a Ducati vytvořila právě na tuto počest limitovanou edici pouhých 260 kusů Panigale V4 S v barevném provedení závodního stroje španělského závodníka. Motorka je vybavena například výfukem Akrapovič, brzdovými třmeny Brembo Stylema, komponenty z frézovaného hliníku, karbonovými doplňky a závodním plexi. Neposlední zajímavostí je, že na motorce se nachází číslovaná plaketa a originální Bautistův podpis.

Fantic XEF RALLY

K vidění byl i značně upravený stroj s číslem #501 z dílny „Punkmoto“. Na zmiňovaném Fanticu jsou brýle z verze factory, upravená je elektroinstalace, kompletně se vyrobil výfukový systém Sharon, upravila se olejová náplň na 2 l oleje + olejový chladič a upravené je i sedlo od DDT Custom. Motor má otevřené sání se selektorem palivových map. Úprava podvozku je od Vangelas Racing (mimo jiné také obsahující změnu ráfku vpředu z 1,60 na 1,85 a vzadu z 2,15 na 2,50) a stavba disponuje dvěma sadami kol „Angels Wheels“. Pracovní prostředí jezdce doplnila karbonová věž Carbon Fox a tripmástry Tech For Rally, pdf navigace je od Carpe Iter. Všechny tovární díly jsou od Mayers Motors Fantic.cz. Motorka se stále vyvíjí a v nejbližší době vyrazí na test do Chorvatska. Letošní soutěžní sezónu pak pojede ve FIM Europe – Tour Terrain Rally Cupu.

Husqvarna 450 Rally

Kdo by neznal legendárního jezdce freestyle Libora Podmola. Na stánku PSI Libora Hubika bylo možné narazit na motorku Husqvarna 450 Rally z Liborova týmu Podmol Dakar Team. Motorka se závodním číslem #87 byla kromě kompletní závodní výbavy navíc „vyzdobena“ pravou závodní patinou z dakarského písku, který i letos Libora pořádně potrápil.

KTM 450 Rally

Největší plejádu závodní techniky si na veletrhu Motosalon 2024 připravil Orion Moto Racing Group tým. Na stánku byly k vidění týmové čtyřtaktní jednoválcové čtyřistapadesátky pro dálkové soutěže, KTM 450 Rally od jezdců jako #23 Martin Michek, #43 Michal Engel nebo #70 Dušan Drdaj. Motorky byly samozřejmě vybaveny v plném závodním módu – navigační výbava, roadbook, dodatečné ochranné prvky, dělené nádrže nebo výfukový systém RP.

Náš tip

KTM 450 Rally - redakční test závodního speciálu týmu Orion z roku 2016

Veronika Hankocyová & Aprilia RS660 a Yamaha R6

Na stánku časopisu Bike si na své přišli příznivci Veroniky Hankocyové, která byla na stánku nejen sama přítomna, ale dovezla s sebou i parádní techniku v podobě své Aprilie RS660 a Yamahy R6. Prezentován byl i projekt Wonder Women Racing Team.

Yamaha R7 pro seriál R7 Cup

Vystavovaná Yamaha R7 od motoshopu Kabourek splňuje vše co představují pravidla pro amatérského jezdce seriálu R7 Cup. Oproti sériovému modelu je motorka osazena základním GYTR kitem obsahující rychlořazení, emulátor ABS, závodní kapoty se zvýšeným větrným štítem, závodní sedlo, GYTR výfukový systém Akrapovič, zadní tlumič Öhlins YA589 nebo cartridge předních tlumičů Öhlins. Nechybí kryty vík, vodní pumpy, chrániče páček a další vychytávky, které pořádný závodní speciál potřebuje. Motor zůstává bez úprav, tedy 54 kW. Byl pouze doplněn zmiňovaným výfukem, který by měl podle výrobce přidat 4,3 kW. Co určitě stojí za zmínku je, že výsledná hmotnost se díky úpravám snížila o cca 20 kg.

Informace o redaktorovi

Tomáš Scherer - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist