globalmoto_duben_nolan




Fantic má první dvouválec: Caballero 700

Znovuzrozená italská značka Fantic se pěkně rozjíždí a při každém ročníku veletrhu EICMA nás něčím překvapí. Začalo to stylovým scramblerem Cabellero s jednoválcovými motory, potom přišly ostré offroady a nyní to Caballerem pokračuje, ovšem již dvouválcovým s motorem z Yamahy MT-07!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Že Fantic nechce být na světovém trhu do počtu, to naznačila už koupě motorářské značky Minarelli od Yamahy, s níž Italové spolupracují dlouhodobě – vždyť její ostré offroady jsou vlastně převlečené a lehce upravené tři ladičky. Ovšem duše těchto strojů je čistě italská. S modelem Caballero, který se i napřesrok bude vyrábět v objemech 125 a 500 a čtyřech verzích (Scrambler, Flat Track, Deluxe, Rally) to byla trefa do černého, napřesrok dostanou teenagerské padesátky a stopětadvacítky ve verzích Enduro a Motard nové ostřejší designy.

Moc pěkně se nám rozrůstá řada ostrých offroadů, kde už jsme viděli Fantic i na Dakaru, a napřesrok dokonce značka bude startovat v silničním mistrovství světa v Moto2! To největší lákadlo sezóny 2023 je ovšem u Fanticu jasné a jmenuje se…

Caballero 700

První dvouválec nemohlo být nic jiného než Caballero. Zatím tedy v jediné verzi jako čistokrevný scrambler, na kolech o průměrech 19 a 17 palců a s odpružením, jehož zdvihy mají úplně typických scramblerovských 150 mm. Na designu na první pohled poznáte, že se jedná o větší objem, pětistovka působí lehčím dojmem, nicméně ono Caballero 700 opravdu není těžký stroj, když bez paliva v nádrži ukáže na váze 180 kg. Jelikož bandaska pojme 14 litrů ohnivé vody, měla by provozní hmotnost být na úrovni 190 kg. Taková Yamaha XSR700 XTribute váží to samé.

Tu Yamahu jsem si samozřejmě nevypůjčil do porovnání náhodou. Fantic s touhle japonskou značkou spolupracuje a pro nikoho, kdo se v branži trochu orientuje, není překvapením, že jako pohonná jednotka pro největší Caballero slouží dvouválec CP2, který známe z Yamahy MT-07 a jejích klonů, tedy i XSR. Akorát že ve Fanticu má o chloupeček lepší parametry, i při plnění euro-pětky se může pochlubit výkonem 75 koní a točivým momentem 69 newtonmetrů, tedy v obou případech o dva více. Taky bude o něco dražší, Italové hlásí cenu 10 000 eur, XTribute na jejich trhu stojí 8900 eur, u nás 230 tisíc českých.

Jenomže Fantic také svému stroji dá lepší výbavu. O velkých kolech, mimochodem krásných vyplétaných, už byla řeč, podvozek tvoří chrommolybdenový páteřový rám s hliníkovou kyvkou a mohutnou 45mm přední USD vidlicí, odpružení je kompletně od Marzocchi a brzdy dodalo Brembo, přední velký 330mm kotouč je doplněn o radiální čtyřpístek, přičemž ABS je náklonové Continental a opačný problém, prokluz při akceleraci, zase krotí kontrola trakce. Tu si můžete, stejně jako antiblok, vypnout na novém 3,5“ kulatém TFT displeji, kde mimo jiné vidíte také to, jakou ze tří motorových map (Road, Off-road, Custom) máte zvolenou. Jak říkám, o dost jiná výbava, než nabízí Yamahy. Výroba Caballera 700 by měla začít v dubnu a jsme dost zvědaví, jaké bude a jestli se nám ho podaří proklepnout jak ve společnosti Yamahy XSR, tak Leoncina 800 od Benelli.

Electric

Pod tímto jednoduchým názvem se ukrývá úplně nový elektrický skútr na velkých 16“ kolech. Fantic má s elektromobilitou už dost zkušeností, a to jak ze zajímavého projektu Issimo, tak především z elektrokol, a tenhle skútr už ukázal loni jako koncept, nyní k němu přidává už i konkrétnější údaje. Bude k dispozici ve verzích L1 s maximálkou 45 km/h a L3, která pojede 65 km/h, zadní kolo přes sekundární řetěz bude přenášet sílu z 3kW motoru Dell´Orto, napájeného z 2,2kWh battery-packu, jehož kapacita může být zdvojnásobena. To potom skútr ujede přes 100 km. Bezklíčkové zápalko, 5“ LCD displej s konektivitou, USB zásuvka, to jsou už jen drobnosti ke skútru, který ve své pomalejší verzi má stát těsně pod hranicí 4000 eur.

XXF 450

Jak jsme avizovali v článku o offroadech 2023, na motokrosovou čtyřipade jsme si museli počkat do podzimu. A teď tady je. Má jít o první krosku, u které se kdy výrobci zaobírali aerodynamikou, tedy obtékáním vzduchu kolem stroje a jezdce. Já nevím, mně to přijde jako úplně normální motokrosová motorka, ale je fakt, že ty žábry za „prsíčky“ nejsou moc obvyklé. Jinak má i tato nová čtyřipade věci, na které jsme z offroadových Fanticů zvyklí, tedy ladění přes appku WiGET, odpružení Kayaba SSS, kontrolu trakce nebo launch control.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist