globalmoto_duben_nolan




Fantic Caballero s Euro 5 nabídne 8 verzí ve dvou objemech

Také tato znovuzrozená italská značka se sídlem nedaleko Benátek přichází spolu s ekologičtějšími motory s většími či menšími inovacemi stávajících modelů. V případě pětistovek jsou to změny menší, u stopětadvacítek spíš ty větší, no a chudák dvěpade Euro 5 nepřežila.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

O některých změnách, které tenhle ortodoxní scrambler pro rok 2021 potkají, jsme už informovali při představení pětistovkové verze Deluxe, teď je načase doplnit výrobní řadu o zbylé modely. Rovnou zůstaneme u objemnějšího jednoválce, který díky optimalizovanému plnění motoru slibuje méně ucukanou reakci na plyn, přitom by měl být o něco málo živější. Na tom bude mít svůj podíl určitě také upravené odstupňování rychlostí v převodovce. Kvůli byrokratickým předpisům se upravoval výfuk, i přes to se ale může jednobuch dál chlubit 40 koňmi a 43 newtonmetry. Když už se ladilo, polepšila si pětistovka také díky lepšímu chlazení. Trošku jiné by mělo být nastavení zadního odpružení, jiná pěna se nastěhovala do sedla, na řídítkách se objevují jiné spínače světel a aktualizovaný byl také držák SPZ.

Caballero 500 nabízí výrobce hned v pěti provedeních. Základními modely jsou Scrambler a Flat Track v Euro 4 provedení prodávané za identických 179 900 korun. Stejnou číslovkou se můžou základní modely pochlubit také na straně zdvihů odpružení (150 milimetrů), výšky sedla (820 mm), rozvoru (1425 mm) a takhle bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Jediný technický rozdíl je ve velikosti kol, Scrambler má vpředu devatenáctku vzadu klasickou sedmnáctku, Flat Track má obě kola devatenáctipalcová. To jsou ale staré známé údaje, novinkou je pouze fakt, že Flat Tracka nově bude možné koupit ve stříbrné, která mu sakra sluší. U Scramblera je dál v nabídce stará dobrá červená, kterou se nedá nic zkazit. Další v nabídce je o něco dražší městky naladěný Scrambler Deluxe. Stejnou techniku nabídnou také motorky v 50letém výročním barevném provedení (modrá, červená). Vrcholem nabídky jsou modely 500 Rally s kvalitnějšími podvozkovými komponenty. Dalších 50 milimetrů zdvihu navíc nabídne jak přední tlustší nastavitelná vidlice (43 mm místo 41 mm), tak i zadní nastavitelný tlumič. Z vyšších zdvihů vyplývá i vyšší sedlo (860 mm), jinak je to zase to staré dobré Caballero včetně 12litrové nádrže a hmotností 150 suchých kilogramů. Nově se 500 Rally nabízí vedle dříve známé khaki ve fešácké pískové. Nejdražší model se i v inovované verzi pořád vejde pod 200 tisícovou hranici, i když je to jenom o šest stovek.

Informací to nebylo málo, ale v podstatě šlo jenom o opakování. Větší inovace potkaly malou objemovou variantu, která má zbrusu nový motor. Tady je písnička stejná, jako v případě endur. Fantic u stopětadvacítek těží z odkoupení společnosti Motor Minarelli, která dřív patřila Yamaze. Ekonomické aspekty převzetí vás trápit nemusí, důležité je, že v rámu Caballera pro rok 2021 bije stejný agregát, jako uvnitř modelů XEF 125 Enduro, XMF 125 Motard, Yamaha YZF-R 125 a MT-125. Fantic je na údaje o výkonu skoupý, ale v Yamahách je motor plnící Euro 5 naladěný na limitních 11 kilowatt doplněných 11,5 newtonmetry, je tedy jednoduché si domyslet, jaký výkon budou mít Caballera. Jenže tohle není jenom o výkonu, stopětadvacítka Yamaha, tady pardon, Minarelli, má variabilní časování ventilů VVA, která dokáže podstatně vylepšit průběh výkonu. V případě stopětadvacítky vyždímané na legislativní maximum jde hlavně o silnější spodek a střed. Další benefit tohoto agregátu se týká spojky, je antihoppingová a oproti předchozí umožní až o 20 % lehčí chod.

Nabídka osminek je oproti pětikilu menší, ale pořád mají náctiletí na výběr ze tří verzí. Také tady se hlavně musí rozhodnout, jestli preferují klasický styl v podání Scramblera nebo dají přednost americe a Flat Tracku. Rozměry, hodnoty zdvihů odpružení a velikosti kol odpovídají větším modelům, tady je jasná snaha o maximální sjednocení výroby a komponentů. Vlastně to není nic špatného, protože mlaďoši dostanou dospěle se tvářící motorku. Novinkou v nejmenším provedení bude varianta Deluxe ve stejném šedo-hnědém barevném provedení jako má jeho větší sourozenec a i tady bude Flat Track dostupný v černé a stříbrné. Stopětadvacítky u českého dovozce začínají na cenách 139 900 korun.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist