Logo Voge Voge

Informace o značce

Když velcí chtějí být silní.
Loncin vyzývá světové výrobce vlastní značkou

 
Září 2018. Návštěvníci šestnáctého ročníku China International Motorcycle Expo si prohlížejí první motorky Voge. Na to, že jde o úplně novou značku, udivuje množstvím modelů – cestovní řada DS, retro modely AC, sportovní RR a naháče R. Nejsou to koncepty, ale stroje připravené rozjet se velmi rychle k zákazníkům. Především těm evropským. Důvod, proč všechno šlo tak rychle, je jednoduchý. Voge je prémiobá značka koncernu Loncin, který patří mezi největší hráče v globálním motocyklové branži. Zároveň je partnerem známých výrobců. Například spolupráce s BMW trvá už dvacet let. A je stále intenzivnější…

Historie značky

Jak se buduje sebevědomí

Od jednobuchu po celé skútry
Loncin Motor Co., Ltd., byť to tak pohledem Evropana nemusí vypadat, je rozhodně zajímavá firma. Vznikla v roce 1993 a od začátku se ekonomicky opírala o OEM program – tedy produkcí originálních dílů, které jsou používány jinými výrobci v prvomontáži. V tomto směru je nejvýznamnějším partnerem firma BMW. S její motocyklovou divizí spolupracuje Loncin od roku 2005. V první fázi šlo hlavně o dodávky legendárních jednoválců s obsahem 650 kubických centimetrů pro nejmenší zástupce rodiny GS.

Kvalitativní i kvantitativní posun ve spolupráci nastává v roce 2015. Podle nové dohody Loncin začíná pro německou značku vyrábět kompletní skútry o obsahu 350 kubických centimetrů. Objem produkce – 15 000 kusů ročně – je nastaven tak, aby se podařilo obsloužit globální trh. V souvislosti s kontraktem musel Loncin investovat do modernizace výrobního zázemí a zařízení. OEM produkce se tak mění na montáž celých strojů. Prezident holdingu Loncin, Gao Yong, při podpisu smlouvy uvedl, že jde o další část cesty od „velkého k silnému“.

Třetina produkce BMW, koketování s MV Agusta
Pro BMW je dnes Loncin nejdůležitějším výrobním partnerem. Od roku 2018 vyrábí skútry C 400 X a C 400 GT a řadové dvouválcové motory o objemu 853 kubických centimetrů. Odhady mluví o tom, Loncin se podílí na produkci až 30 procent motocyklů a skútrů německé značky. Zajímavá jsou i čísla o celkovém objemu výroby. Loncin ročně vyrobí 2,5 milionů motorek, 150 000 čtyřkolek a tři miliony motorů…

Loncin navíc spolupracoval s další evropskou legendou – značkou MV Agusta. V roce 2019 uzavřely firmy strategické partnerství s cílem vývoje a výroby motocyklů v kategorii 350 až 500 kubických centimetrů. Motorky měly být navrženy v Itálii a vyráběné v Číně. Součástí dohody byla také italská pomoc s vývojem motocyklů vyšších kubatur pro značku Voge. Přestože z mnoha důvodu nakonec kooperace nebyla dotažena do konce a už nepokračuje, jde o zajímavou kapitolu v historii Voge.
 

Souboj s Japonci na evropském trhu

Pro začátek rovnou půllitr
Žádné pomalé přešlapování cestiček přes levné stopětadvacítky. Voge vtrhla do Evropy v roce 2019 rovnou s půllitry. Vlajkovou lodí byla adventura Voge 500 DS, která se postavila přímo proti etalonu kategorie – Hondě CB 500 X. Tu připomínala nejen rozměry a základní siluetou, ale především motorem. Ano, Voge měla paralelní dvouválec o objemu 471 kubických centimetrů s vrtáním 67 milimetrů a zdvihem 66,8 milimetrů. A nejen modří už vědí, že to je na chlup stejně, jako Honda.

Nicméně naladění už bylo jiné, DS mělo výkon 34,5 kW a točivý moment 44,5 Nm. Další odlišností byla orientace výhradně na silnice – Voge 500 DS mělo jen sedmnáctipalcová paprsková kola. Na stejném základu jako adventura byl postaven i sportovně pojatý naháč Voge 500 R. Nabídku v rámci první vlny expanze doplňovaly dvě jednoválcové třístovky. Motor měl přesný objem 292 kubíků, výkon 21 kW a točivý moment 24,5 Nm. Voge 300 R byl moderní naháč, Voge 300 AC pak neo retro model.
Na českém trhu
Na tuzemský trh se stroje Voge v roce 2021. V nabídce byly čtyři výše zmíněné modely, záhy ale přišel další – největší a nejdražší. Voge 650 DSX. Cestovní enduro s jednoválcovým motorem o objemu 650 kubických centimetrů. Tedy přesně ten, který začal svou kariéru jako Rotax v motocyklech BMW GS nebo Aprilia Pegaso. Tentýž, který pak Loncin pro BMW sám vyráběl… V rámu Voge má výkon rovných 35 kW a točivý moment 60 Nm. Terénní ambice naznačuje přední devatenáctipalcové kolo i zdvih přední vidlice 180 milimetrů.

Na konci roku 2021 Voge v Miláně představila další novinky. Největší pozornost přitáhlo malé cestovní enduro Voge 300 Rally. Ve předu 21 palců, vzadu 18 palců, suchá hmotnost 139 kilogramu a jednoválec s výkonem 21 kW. Prostě přímý konkurent pro Hondu CRF 300 L / Rally. Do nabídly klasiků pak přibyl zajímavý kousek v podobě Voge 500 AC. Paralelní dvouválec, poctivá plechová nádrž, obrácená přední vidlice, LED technologie.
Podobně koncipován je i model Voge 350 AC, který nahradil původní tříkilo. Jeho srdcem je jednoválec o objemu 321 kubíků, výkonu 30 kW a s točivým momentem 31 Nm. Voge rovněž uvedlo na trh elektrickou motorku Voge ER-10 s výkonem 8,9 kW, maximální rychlostí 90 km/h a dojezdem až 100 kilometrů. Do nabídky přibyl také maxiskútr Voge SR4 Max 350. Na první i druhý pohled je patrný příbuzenský vztah s BMW C 400 GT, který Loncin pro BMW vyrábí…

A aby byl výčet kompletní, je tu Voge 500 DSX. Proti již známe 500 DS, která táhne evropské prodeje značky, jsou zde použita jiná kola. Jsou vyplétaná a to přední má rozměr 19 palců. Přibylo i vypínatelné ABS na zadek.
 

Etablování s plnohodnotným portfoliem

Prudký růst v letech 2022 a 2023
Značka je pořád nová, přitom inovuje jako na běžícím pásů. Na svět přichází Voge 525 DSX, které nahrazuje 500 DS a 500 DSX. Jiný je jak vzhled, kdy novinka navazuje na designový jazyk Voge 650 DSX, tak i technika. Motor je pořád stará známá paralelní pětistovka, ovšem s objemem zvýšeným ze 471 na 494 kubíků. Konstruktéři upravili jak zdvih i vrtání – pro oba parametry platí stejná hodnota 68 milimetrů. Výkon zůstal, s ohledem na kategorii A2 zachován, točivý moment ale vzrostl na více než 50 Nm.

Voge se konečně svezlo i na módní vlně scramblerů. Jako základ posloužil retro naháč Voge 500 AC, výfuk se přestěhoval výš, dopředu šlo devatenáctipalcové kole a do rámu posílený motor. To je ve stručnosti model Voge 525 ACX. Do portfolia přibyla malorážka Voge 125 R, skútr Voge SR 125 a další elektrika – Voge Real 5T.
Čína za čtvrt milionu ala BMW
Voge 900 DSX. Tak by se mohla jmenovat jedna celá kapitola historie značky. Tímto modelem se totiž vydala do teritoria velkých cendur. A opět šlo o cestu velmi svébytnou. Voge si prostě koupilo motor a šasi od svého partnera – BMW. Řadový dvouválec o objemu 895 kubíků, vpředu 21 palců, atraktivní vzhled a cenovka atakující hranici čtvrt milionu korun. Voge jasně ukázala, že se nebojí jít do vyšších pater. Což vzápětí, v roce 2024, potvrdila modelem Voge 800 Rally. A teď už s vlastním motorem. Dvouválcem o přesném objemu 798 kubických centimetrů.

Zatím posledním modelovým přírůstkem značky je cestovní enduro Voge 625 DSX. Výrobce tím potvrzuje svoji orientaci na tuto kategorii. Navíc ukazuje, že motorky kolem 500 kubických centimetrů nemusí být nutně pro začínající jezdce. Tento motocykl má obsah 581 kubíků, výkon 47 kW a točivý moment 57 Nm. Jde o parametry srovnatelné s plnotučnými šestistovkami. A pokud by někdo chtěl, výkon jde omezit na zákonný limit 35 kW.
Nabídka na českém trhu tak na jaře 2025 zahrnuje šest adventur a cestovních endur v kubaturách od 300 do 900 kubických centimetrů. Dále dva naháče řady R a tři klasiky AC/ACX. Nabídku uzavírá pětice skútrů.
 

Loncin jako příklad

Jsou ti velcí už skutečně silní?
Od výroku prezidenta společnosti Loncin o tom, že už nechtějí být jen velcí, ale teď také silní, uplynulo deset. Samotná značka Voge má sedm let. Jak to dopadlo? Asi tak, jak si Gao Yong přál. Loncin totiž už dávno nemá jen velké výrobní zázemí. Neméně robustní je i to inženýrské. Jeden příklad za všechny – pro Honeywell Loncin vyvinul a vyrábí proudový motor. Kvalitní motorku tak rozhodně zvládnou taky. A testy, nejen tady na motorkari.cz, to potvrzují. Přerod z levného OEM výrobce v ambiciózního globálního hráče se holdingu Loncin povedl.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist