Jaký dle vás ten správný postup.
A) stisk spojky - drknout do plynu - šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky
B) stisk spojky - šlápnutí nižšího kvaltu - drknuti do plynu - pusteni spojky.
Já osobně jsem zastával postup dle B) ovšem v poslední době jsem narazil na názor, ze správný postup je dle A). Na internetových tématech je to tak 50/50. Tak co myslíte?
Díky a čáu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Problem je, kdyz technicke zalezitosti vysvetluje nekdo kdo o tom moc nevi…
Naposledy editováno 11.01.2023 08:23:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching
Musím přiznat, že jsem nejezdil na stroji, kterému se motor vrátí na volnoběžné otáčky za 0,3s. Moje nejmladší motorka má cca 20 let a i u ní je znát když podřadím s přidáním plynu (tedy za A), nahoru už není třeba skoro nic řešit. Jak bylo výše uvedeno, unášení spojky taky není jev, který by byl ojedinělý, spíše u většiny strojů nutný, vzhledem ke konstrukci spojky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
assassin píše: marna> Tolik textu a pritom takova blbost.
Já si říkal, proč tomu člověku tolik nadáváte, že přece nepíše pořád úplný kraviny... tak teď už tomu rozumím.
On patří do podobného segmentu pitomců, co občas slyším projet.
Nejdřív slyšíš, jak naráz spadly otáčky na volnoběh. Pak ránu, jak tam šlápl nižší kvalt. Nakonec utahaný kvílení motoru jak se zvedá do otáček přes prokluzující spojku.
V jeho případě bude motor při hledání kvaltu kolísavě výt jak šakal, až se bude strefovat tím nezavřeným plynem do požadovaných otáček.
Bejt ta motorka, tak ho přetáhnu řetězem přes záda.
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
jandaxx píše: Chtěl jsem napsat to samé. Mokrá spojka nikdy není úplně rozpojená. Vždy je tam nějaké tření. Stačí mít zařazený neutrál a moto na hlavním stojánku. Zadní kolo se točí. Čím studenější olej, tím větší tření. Proto větší rána a odpor při zařazení jedničky po nastartování.
Akože len tak mimochodom, toto sú 2 rôzne situácie čo spomínate a majú rôzne príčíny.
Prvá situácia je, že (typicky) viaclamelová motocyklová spojka v olejové lázni aj v rozopnutom stave prenáša zostatkový, minimálny krútiaci moment, aj pri správnom nastavení. To má na funkciu a opotrebenie minimálny vplyv, no súvisí so zásadou, že doba stlačenia spojky nemá byť zbytočne dlhá - napr. na križovatke nestojím so zaradeným prevodom a stlačenou spojkou ak viem že budem čakať dlhšiu dobu, kvôli opotrebeniu. Ak rozopnutá spojka prenáša toľko krútiaceho momentu, že už to ovplyvňuje radenie prevodov, je to indikácia zlého nastavenia / opotrebovania.
Druhá, odlišná situácia je to, čo vidíte na motorke na stojane, že sa pomaly otáča zadné koleso pri bežiacom motore. Vtedy je spojka zopnutá!
Tu vidno ako aj dlhoroční jazdci na motocykloch nemajú v niektorých menej očividných veciach jasno a sú v stave dopliesť hrušky s jablkami
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching
Krovak - prblm s porozumením textu? V prvom mojom príspevku píšem že radím do zvýšených (+/- konštantných) otáčok, ja som k technike pomerne veľmi šetrný jazdec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
Ok točí sa a čo to dokazuje? To nedokazuje nič, pretože ten prenášaný moment je zanedbateľný a nemá reálny vplyv na nič. Pri správne nastavenej spojke a pri jej riadnom ovládaní na radenie vplyv nemá. Samozrejme v praxi wannabe pretekári sú leniví mačkať spojku ako treba - dokazuje popularita QS... to len popri inom.
Nemusíme ďalej polemizovať, raďte ako viete, ja som napísal ako to je a kto chce si z toho vezme čo je schopný. Som svedkom ako ľudia s mnohoročnou praxou nezvládajú radenie ako treba, ale to im škoda hovoriť, urazia sa
Naposledy editováno 11.01.2023 10:10:59
Jak je ten moment minimální při rozpojené spojce si zkus tak, že místo abys řadil u stojící motorky při volnoběhu, vytoč motor a pak tam loupni kvalt. Uvidíš, jak ti poděkuje.
Naposledy editováno 11.01.2023 10:33:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
marna píše: Krovak> Považuješ sa za assassina?
V klidu, u me muzes tech spojek seridit rovnou 5 … z toho jsou 3 hydraulické
Ten moment zanedbatelný neni a na řazení ma vliv. Kdyby nemel, neozvalo by se lupnuti pri zařazeni jednicky u stojící motorky.
Pokud ten zanedbatelný moment dokaze roztocit několika kilogramove zadni kolo, tak je jasny, ze ma vliv na roztaceni/brzdění koleček v prevodovce co maji par deka…
Muzes se nekdy stavit za nama na okruhu, muzes mi vysvetlit kde spatne radim a ukázat jak se to dela spravne
Naposledy editováno 11.01.2023 10:25:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
A prečo je B správne? Pretože nejde o radenie v prevodovke, ale o vyrovnanie rozdielu otáčok lamiel spojky, o predídenie high-sideru na výjazde zo zákruty.
Dotaz..ty jako podřazuješ v náklonu před výjezdem ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching
marna píše: zatr> Dobrý postreh - správne má byť samozrejme na vjazde do zákruty. Bolo už neskoro keď som to písal, zaspával som nad klávesnicou. Ja so spojkou zaobchádzam s citom aj pri radení hore aj dole.
Myslim, ze jsi ten pravej co nam vysvetli jak neumíme radit :D on i ten highsider pri podrazovani pred zatáčkou bych si docela prohlidnul
marna píše: jandaxx> ok snažíte sa z toho teraz vybrusliť - moto na stojánku kolo sta točí bolo isto najprv myslené na zaradenom neutráli.
Ok točí sa a čo to dokazuje? To nedokazuje nič, pretože ten prenášaný moment je zanedbateľný a nemá reálny vplyv na nič. Pri správne nastavenej spojke a pri jej riadnom ovládaní na radenie vplyv nemá. Samozrejme v praxi wannabe pretekári sú leniví mačkať spojku ako treba - dokazuje popularita QS... to len popri inom.
Nemusíme ďalej polemizovať, raďte ako viete, ja som napísal ako to je a kto chce si z toho vezme čo je schopný. Som svedkom ako ľudia s mnohoročnou praxou nezvládajú radenie ako treba, ale to im škoda hovoriť, urazia sa
Nesnažíme se vybruslit z ničeho. To jen ty vcelku správně popíšes fungování dané techniky a pak z toho vyvodíš naprosto špatné závěry.
Stejně tak ten QS při závodech není tak o lenosti, ale spíš o tom, že oni potřebujou řadit fakt rychle. Druhá věc je to, že na okruhu se řadí podstatně čatěji než na silnici, tak si to vyzkoušej a pak nám přijď říct, co na ty desítky zmačknutí spojky za jedno kolo říká tvoje levá ruka.
Ale dle mě tohle není klasický highsider ale jen takový smyk který se sám stabilizuje asi budu prase ale raději tohle než necitlivost mé nohy a blokace kola .
Jinak ten klasickém highsider je promne když plynem necitlivě přidáš a jde to na zadek a začne ti tancovat zadní což většinou uberes a v tu chvíli se guma dostane rádoby opět do tahu a Motka se ztoho může posrat