Téma: Podřazování - Rev-matching
10.1.2023 v 18:51
Ahoj! Tak mistři, jsem zvědav na názory a postřehy. Před nějakou dobou jsem měl rozhovor o stylu jízdy s par přáteli a narazili jsme na téma podřazování.

Jaký dle vás ten správný postup.

A) stisk spojky - drknout do plynu - šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky

B) stisk spojky - šlápnutí nižšího kvaltu - drknuti do plynu - pusteni spojky.

Já osobně jsem zastával postup dle B) ovšem v poslední době jsem narazil na názor, ze správný postup je dle A). Na internetových tématech je to tak 50/50. Tak co myslíte?

Díky a čáu

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 08:33 | Nahoru | #1
Chtěl jsem napsat to samé. Mokrá spojka nikdy není úplně rozpojená. Vždy je tam nějaké tření. Stačí mít zařazený neutrál a moto na hlavním stojánku. Zadní kolo se točí. Čím studenější olej, tím větší tření. Proto větší rána a odpor při zařazení jedničky po nastartování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 09:11 | Nahoru | #2

jandaxx píše: Chtěl jsem napsat to samé. Mokrá spojka nikdy není úplně rozpojená. Vždy je tam nějaké tření. Stačí mít zařazený neutrál a moto na hlavním stojánku. Zadní kolo se točí. Čím studenější olej, tím větší tření. Proto větší rána a odpor při zařazení jedničky po nastartování.



Akože len tak mimochodom, toto sú 2 rôzne situácie čo spomínate a majú rôzne príčíny.

Prvá situácia je, že (typicky) viaclamelová motocyklová spojka v olejové lázni aj v rozopnutom stave prenáša zostatkový, minimálny krútiaci moment, aj pri správnom nastavení. To má na funkciu a opotrebenie minimálny vplyv, no súvisí so zásadou, že doba stlačenia spojky nemá byť zbytočne dlhá - napr. na križovatke nestojím so zaradeným prevodom a stlačenou spojkou ak viem že budem čakať dlhšiu dobu, kvôli opotrebeniu. Ak rozopnutá spojka prenáša toľko krútiaceho momentu, že už to ovplyvňuje radenie prevodov, je to indikácia zlého nastavenia / opotrebovania.

Druhá, odlišná situácia je to, čo vidíte na motorke na stojane, že sa pomaly otáča zadné koleso pri bežiacom motore. Vtedy je spojka zopnutá!

Tu vidno ako aj dlhoroční jazdci na motocykloch nemajú v niektorých menej očividných veciach jasno a sú v stave dopliesť hrušky s jablkami
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist