cfmoto_700mt_psi




BMW ukázalo koncept R20 – chystá se Big Boxer Roadster?

Nadšeně poskakujeme na židlích už od první chvíle, co jsme tenhle koncept spatřili. Opravdu na nás BMW chystá „NineT na steroidech“? Nový koncept s jednoduchým názvem R20 předesílá přesně to. Muskulaturní naháč, kde motor hraje první i poslední roli, dostal převrtaný boxer z R18 a fešné uložení zadního kola.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Tenhle nasvalený skvost ukázalo BMW na výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como a my k tomu říkáme jen jediné – Prostě to vyrobte a prodávejte! Ne snad, že by někdo reálně potřeboval dvoulitrový boxer-roadster, ale to ještě neznamená, že po něm nemůžeme až iracionálně toužit.

Přesně tak, dvoulitrový! Přestože jde o motor Big Boxer, pocházející původně z R18, objem je z původních 1 802 cm3 zvětšen na rovné dva litry. Tisková zpráva uvádí přesně 2 000 cm3, víc o naladění motoru jsme se ale bohužel nedozvěděli, stejně jako nevíme prakticky žádné technické údaje. I tak se ale klidně vsadíme, že to bude pecka.

Motor dostal také nový kryt rozvodů a kryty hlav, jiný olejový chladič, který umožnil skrýt podstatnou část olejového vedení, ale i prďácká sací hrdla v podobě „trumpet“ vytažených až pod sedlo. Je tu také velmi jednoduché, oddělené výfukové potrubí. I když co si budeme, kdyby mělo dojít na sériovou výrobu, zrovna tohle bude první věc, která přijde na předělání.

Rám je kompletně nový a jedná se o dvojitý páteřový rám z ocelových trubek. Zajímavostí je přepracované zadní zavěšení. I když je tu zachován koncept Paralever, zavěšení je oboustranné, kombinující hliník a ocel, přičemž cílem je „vyvážení hnacího momentu“ – tedy patrně to, aby celý stroj tolik nereagoval na klopný moment motoru při otočení plynem.

Rozvor kol je 1 550 milimetrů a úhel hlavy řízení činí 62,5 stupňů, což je velmi blízko NineT. O odpružení se na obou stranách starají plně nastavitelné komponenty Öhlins Blackline a BMW rozhodně nešetřilo na brzdách. Přední radiálně uložené třmeny ISR mají po šesti pístcích, zadní třmen pak čtyři.

Sedmnáctipalcová kola jsou každé jiné – to přední má výplet, zadní je téměř plné, což vypadá velmi efektně, zejména když se nad ním vznáší jen kratičké jednomístné sedlo pošité Alcantarou, které do sebe „vcuclo“ i veškerá koncová světla. Přední světlo je dvoudílné, tvořené vnějším prstencem s LED denním svícením a vnitřním hlavním světlometem, který se opticky „vznáší“ uvnitř prstence. Siluetu nízkých širokých řídítek pak nenarušuje žádný klasický budík přístrojovky, ale jen nizounký displej, který debutoval nedávno na strojích řady R12.

Jediným karosářským dílem je hliníková nádrž v křiklavé barvě „hotter than pink“. Je to koncept, takže třeba blatníky se vůbec nekonají a zbytek barevného spektra doplňuje leštěná černá a šedá „gunmetal“ na zadním zavěšení, brzdových třmenech a stupačkách. A co naplat, celé to vypadá zatraceně cool. Vyvstává samozřejmě velká otázka, zda se BMW zastaví u designového konceptu, nebo jestli nasadí blatníky, zrcátka, baňaté výfuky a držák SPZ nad zadní kolo, a pustí tuhle bestii mezi lidi. My se samozřejmě přimlouváme za druhou variantu.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist