globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Styl na okruhu
 
2.4.2012 v 22:26
Ted je chladneji, tak zase studuju . Koukal jsem na to MotoVudu . Co se tu objevilo, nez to smazli. A radi tam vlastne co nejvice prodluzovat rovinky. Jede takovou stopu aby dal co nejdriv na vyjezdu full gas. Pak celou rovinku jede pod plnym. A pred zatackou hnedka natvrdo na brzdy. Brzdi naplno, bez prodlevy, na vjezdu do zatacky se jeste nakloni dovnitr. Porad to drzi rovne a pak odbrzdi. Prudce to sklopi, krouhne s trochou plynu tak aby jel telem nad travou. A co nejdriv plnej.

Mne se to takle libi, proste to odbrzdit a nez se zvedne vidlice tak to sklopit. A apex uz jet pod treba 7-10% plynu aby to jelo volne. Clovek pak na vyjezdu muze topit bez cuknuti prechodu brzda-plyn. Oproti tomu kdyby do zatacky najizdel na brzdach a postupne ji poustel. A nehrozi mu tolik lowside. Ovsem tenhle styl neni moc plynuly a predvidatelny. A prijde mi to az nebezpecne pro ostatni jezdce? Samozrejme ze kdyz se zatacka zavira tak je asi lepsi tam jet pod brzdama. Nebo zatacka v provozu kam moc nevidim.

Uff to je dlouhy



Naposledy editováno 02.04.2012 22:33:03

Blokovaní uživatelé: Scuber_MadJoe, ghostriderrrrrr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:22 | Nahoru | #151

meerecheck píše: To, co pises v odstavci C je presne to co myslim a nekolikrat jsem to i psal. A nakonec muzes prenaset sily, studovat teorii jak chces a pak stejne vitezi ten, kdo to ma nejvic v 3,14či



Tak v tom případě je to v pořádku. A jak je to teda s tim b), hm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:29 | Nahoru | #152
Jarda89> Koukám že zas řešíte věčně opředené téma zatáčení :)¨. S tím přenášením těžiště nevím nevím, aď sedím na mašině kdekoliv, vždy musím použít ruce abych zatočil, jen tím těžištěm ovlivním rychlost a velikost naklonu, ale zatačení jako takové určitě ne. Koukněte na motocros, tam dávají těžiště v zatáčkách uplně na jinou stranu než my a přece jí projedou směrem jakým chcou, zajímavé žě?

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:30 | Nahoru | #153
Tak až takhle do detailu jsem to nikdy "nestudoval" a neumím si představit pak tolik informací převzít do jízdy.
Já jsem si vždycky vyhlídnul nějakýho "mrdala" a na něho jsem se koukal ze zadu - třeba Meklaua ..tak jo, kouknul jsem tak 2-3 zatáčky, pokud nebyly moc od sebe. To dá čoeku nejvíc a pochopí, "kudy to vede".
Dělat něco za každou cenu nepřirozeně, to je lepší spíš jen lehce upravovat svůj styl a spíš se naučit ovládat plyn + trefovat stopu = nejbezpečnější zrychlení. "Akrobacii" bych nechal až na tehdy, když pojedu v Brně 2:07 a nebudu vědět, jak to ještě sundat.

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:35 | Nahoru | #154
Ja souhlasim, nohy jsou potreba k zatoceni. Kdyz jedes rychleji tak potrebujes vetsi silu. A nohou se muzes zaprit o protejsi stupacku. A poradne vzit za riditka . Tak a ja jdu asi uz spat . Tohle jsem tu ani resit nechtel a trochu jsme odbocili

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:36 | Nahoru | #155

Jarda89 píše: Tak v tom případě je to v pořádku. A jak je to teda s tim b), hm?


O tom tam pisu tohle : takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku .

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:41 | Nahoru | #156

Perňa_81 píše: Tak až takhle do detailu jsem to nikdy "nestudoval" a neumím si představit pak tolik informací převzít do jízdy.
Já jsem si vždycky vyhlídnul nějakýho "mrdala" a na něho jsem se koukal ze zadu - třeba Meklaua ..tak jo, kouknul jsem tak 2-3 zatáčky, pokud nebyly moc od sebe. To dá čoeku nejvíc a pochopí, "kudy to vede".
Dělat něco za každou cenu nepřirozeně, to je lepší spíš jen lehce upravovat svůj styl a spíš se naučit ovládat plyn + trefovat stopu = nejbezpečnější zrychlení. "Akrobacii" bych nechal až na tehdy, když pojedu v Brně 2:07 a nebudu vědět, jak to ještě sundat.


Mrdal Meklau ... a to je to, co mam na mysli, proste jezdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:44 | Nahoru | #157
Johanes350> Však já nikde netvrdil, že se ruce nepoužívaj. Ono to nějak musíš přenést na tu motorku, včetně rukou, ale kdyby člověk seděl na kosočtverec a rval za jen řidítka nebo tlačil do stupaček, tak nezatočí, nebo určitě ne v nějaký rychlosti vyšší pokud teda nebude tlačit řidítka do protipohybu, ale zatáčet pouze timhle není asi dobrá cesta. No a u krosek je to proto, že jezdí driftem, proto tu motorku vyvažujou, jezdí v relativně malých rychlostech oprotim okruhářum a mají velmi lehký stroj.

Btw jak si řekl, že přenesením težíště ovlivníš rychlost sklápění motorky a jeho velikost, tak tim tvrdíš, že se tak zatáčí. S pomocí všech končetin samozřejmě.

Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:47 | Nahoru | #158
Jinak s tim, že ničim jinym než ježděnim, se to člověk prostě nenaučí a rychlejší bude ze dvou stejně zdatných jezdců ten, kdo bude mít víc v <>, tak s tim nejde než nesouhlasit.
Dobrou kucí

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:49 | Nahoru | #159

SVSkritek píše: Ja souhlasim, nohy jsou potreba k zatoceni. Kdyz jedes rychleji tak potrebujes vetsi silu. A nohou se muzes zaprit o protejsi stupacku. A poradne vzit za riditka . Tak a ja jdu asi uz spat . Tohle jsem tu ani resit nechtel a trochu jsme odbocili


Bud neco delam spatne, nebo aspon na me motorce i kdyz jedu rychle, nemam potrebu silou tahat za riditka nebo se opirat do protejsi stupacky, dokonce jsem na te motorce uvolnenej, riditka drzim jen volne, at si delaji co chtej.

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 00:09 | Nahoru | #160
Jarda89> Myslel sem tím, že jen samotným zapíráním (pokud nechci zrovna tlacit na řídítko) a "natřásáním" se na motorce jen tak nezatočím, jen jí zlechka nasměruju, ale nijak výrazně nezatočím, na to jí musím ji dát nějaký impuls (proti pohyb). Nu a já zatáčím jen do protipohybu, a když chci do něj pořádně zarvat, tak se zapřu o vnější stupačku, jinak nohy k níčemu nepoužívám a těžiště měním jen když chci omezit náklon a nebo k mírné korekci, ale k zátáčení jako takovýmu ho nepoužívám( myslím tím že se nahnu a ona sama od sebe zatočí ). Nu nic to je zbytečné řešit a dohadovat se o tom, můj názor je že z 75 procent je to v rukách a protipohybu, řešili to tu i jiní před námi a konce se nedohrabali a my se taky asi ani nedohrabem, tak to balím... Hold si to bude muset ověřit každý sám za sebe

4 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

7.4.2012 v 00:12 | Nahoru | #161
Vrtá mi hlavou, kolik se dá cca jet v Brně na sériový 848.. Hlavně mám blbý návyky z litrových motorek. Asi to budu muset prubnout.. A co tam dát za gumy? Docela dobře by mohly jezdit DUNLOP SportSmart, znáte je někdo na silnici/okruhu?
Proti RC8-R je ta motorka jak hračka, neděsí slípky u silnice, i když má čoek plný plyn (na 1200 V2 to zase tak častý jev nebyl..).. Tyhle otázky odpoví až jedině praxe, teorií tady můžeme vymyslet spousty
Styl je tedy jiný i motorka od motorky.. Není univerzální "dobré" provedení nebo zase jen "špatné".

Naposledy editováno 07.04.2012 00:15:38

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 00:23 | Nahoru | #162
Perňa_81> Zkusenost se Sportsmartama nemam, ale Carlos z MH ano, kdyz pribrzdil v Moste na vyjezdu pod boxy, modrej dym, S1000RR na kasi a zlomena klicka.

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 00:24 | Nahoru | #163
Perňa_81> Nechces obout homologovane Misaky power one? Imho to vydrzi a pritom lepi jak das za dobrou cenu

Styl na okruhu

7.4.2012 v 08:51 | Nahoru | #164
Chytnout se nekoho, to je dobra myslenka. Ale musi vedet co dela. A pripadne jet proste s tebou aby ti hned neujel. A rekl ti co delal. Proste instruktor. Spousta lidi co je rychlejsich, ma proste jen vic najeto a nevedi jak, co a proc delaji. Proste jedou, vcetne zakladnich chyb.

Naposledy editováno 07.04.2012 09:03:17

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 10:54 | Nahoru | #165

Perňa_81 píše: Vrtá mi hlavou, kolik se dá cca jet v Brně na sériový 848.. Hlavně mám blbý návyky z litrových motorek. Asi to budu muset prubnout.. A co tam dát za gumy? Docela dobře by mohly jezdit DUNLOP SportSmart, znáte je někdo na silnici/okruhu?
Proti RC8-R je ta motorka jak hračka, neděsí slípky u silnice, i když má čoek plný plyn (na 1200 V2 to zase tak častý jev nebyl..).. Tyhle otázky odpoví až jedině praxe, teorií tady můžeme vymyslet spousty
Styl je tedy jiný i motorka od motorky.. Není univerzální "dobré" provedení nebo zase jen "špatné".

Ja vim o cloveku co jezdival qualifier RR a ted nekdy obul sportsmarty a povidal ze ty RRka udrzely vic. Osobni zkusenost nemam.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 11:37 | Nahoru | #166

pylot píše: Vidis ja zase slysel ze Pepa ani az tolik okruhar neni. Je to stunter a s motorkama umi neuveritelny veci ale na dromu prej nepatri mezi zadnou spicku.



... no ale časy s litrovým Fazerem pod 2:10 v Brně asi špatnej není, co myslíš ?

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 13:16 | Nahoru | #167

Honza GSX píše: ... no ale časy s litrovým Fazerem pod 2:10 v Brně asi špatnej není, co myslíš ?



To by nebyly spatne casy, vskutku. Kdo je ale mel zajet??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 14:24 | Nahoru | #168
Honza GSX> Na dnešní poměry (technika, gumy) čas 2:10 v Brně není špatnej a prakticky by se dalo říct, že je to ideální čas pro lehce nadrůměrného amatérského jezdce ... Bohužel nevěřím, že je to čas Pepy s Fazerem ... Pokud se pletu, tak mě opravte

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 14:41 | Nahoru | #169
Prasouš> nepletes, pokud se dotycny od predlonska vic nez 10 vterin nezlepsil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 14:44 | Nahoru | #170

pylot píše: Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.



Jeste zpet k te fyzice. Tohle meerechecku neni pro zacatek spatna rada.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 14:52 | Nahoru | #171
Prasouš> Přesně "jedna paní povídala".. Já jsem Pepu několikrát na CEC předjížděl na R1, tak vím, že 2:10 na FZ1 nejezdí! V r.2008 2:10 nebyl zlej čas na amatéra, o to víc mě sere, že jsem ho na RC8 ani o dva roky později neprolomil, i když nebylo zase až tolik pokusů...

Skřítek - pokud nechci jet WSBK, nemá smysl to tak prožívat. Ty chyby ve stylu má asi každý, co je vlastně to "pravé ořechové"..?? Vždyť ten Andy dokazuje, že se to dá jet i po staru a rychle. Já vím to, že ve svým věku se už "nepřeškolím" na zásadně jinej styl, tak jezdím blbě, ale jak mi to vyhovuje a naopak mě těší, že jsem nikdy ani na minutu nepoužil instruktora a všechno zkoušel jako "samouk".
Když budu mít velkej rozpočet, budu mít stále nový gumy, zaplacenýho světovýho jezdce-učitele a zázemí podobné MS SST, tak se budu cejtit trapně, když na tom štoku z MS nepojedu odpovídající časy (tedy dost pod 2:10). Já bych do toho tolik investovat nikdy nechtěl, to už není pak o zábavě, ale o těžce zaplacené "egomaséřině".. Není nad to si pěkně zazávodit a na časy vykašlat, viď Prasouš? ..vyhrát Most před Dafiťákama! ..pacholek drzej, ale dobrej!

Styl na okruhu

7.4.2012 v 15:05 | Nahoru | #172
pod 2:10 na Fazeru v Brne, no tak koukam ,ze uz o nem kolujou i legendy

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 15:09 | Nahoru | #173
Perňa_81> Jasne, chapu. Diky za prispeky. Uvidme jake budou prvni dojmy.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 15:23 | Nahoru | #174

Dawe02 píše: Jeste zpet k te fyzice. Tohle meerechecku neni pro zacatek spatna rada.


Nepochop to pls spatne, ale ja se neprosim o radu do zacatku, tu vasi fyziku beru v potaz, vim o ni a o silach, ktere na moto pusobi. Ale pochopil jsem to pred 12 lety, to napr. pylot nevedel, jestli bude jezdit. Jen proste chci, aby mi tu teorii potom prevedli do praxe a byli rychlejsi nez ja napr. , coz by tedy nemelo byt tezke. Celou dobu chci jen rict, ze motorku neridis jen jednotlivymi ukony, ale spojis je proste dohromady. A na teorii clovek stejne nema cas myslet, pokud nejede zrovna pro rohliky do kramu.

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 16:40 | Nahoru | #175
meerecheck> Nejde o to být rychlejší přece, to bys musel mít lidi se stejnou technikou, stejným talentem, který maj stejně naježdíno a stejně v <> a pak by se dalo porovnávat, o kolik je kdo rychlejší v důsledku stylu. Jinak to půjde těžko, protože jsou věci, který jsou vidět na pohled a pak ty, který tak vidět nejsou a člověk je jenom cítí. Jestli má nějakej posed a přitom tlačí víc tam a tahá za tohle atd. Jde o to zkoušet to měnit, hledat nějaký optimum a mít z toho radost. Né jen o ty časy, ty jsou dobrý na určování pořadí v závodech, nebo verbální přeměřování přirození v hospodě.
Jestliže si zajel čas takový, jako si zajel a ještě napoprvý, tak myslim, že styl budeš mít dobrej. Ale pokud nehoníš čas a jedeš si "na jistotu" pro radost, tak neříkej, že si třeba nezkoušíš měnit posez, jestli je lepší tlačit vnitřní do stupačky víc, než vnější do nádrže, nebo to dělat stejně, jak moc u toho zapojovat ruce, boky atd. I když po tom, co máš naježdíno, už máš "to svoje" nejspíš vychytaný a děláš vše automaticky, tak se vrať zpětně, taky ses "hledal", ne?

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 18:59 | Nahoru | #176
Perňa_81> Já ti nevím, pro mě osobně je na prvním místě dobrý pocit ze závodů, na druhém polepšení času a až pak řeším umístění ... Každopádně tebou zmiňovaný závod byl masakr ... Ten pocit, že máš v zádech oba Dafiťáky a párkár si vyměníš pořadí byl neskutečnej - teda skutečnej ale lepší než šukat pornohvězdu ....

Každopádně mám trochu obavy z toho, zda to bude pořád bavit, když se "zasekneš" na nějakých časech a nebudeš moct nebo chtít do toho tolik investovat ... Dafiťáci jdou dobrou cestou, ale osobně nevim zda bych byl ochoten investovat jejich rozpočet

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 21:34 | Nahoru | #177

Perňa_81 píše: Vrtá mi hlavou, kolik se dá cca jet v Brně na sériový 848.. Hlavně mám blbý návyky z litrových motorek. Asi to budu muset prubnout.. A co tam dát za gumy? Docela dobře by mohly jezdit DUNLOP SportSmart, znáte je někdo na silnici/okruhu?
Proti RC8-R je ta motorka jak hračka, neděsí slípky u silnice, i když má čoek plný plyn (na 1200 V2 to zase tak častý jev nebyl..).. Tyhle otázky odpoví až jedině praxe, teorií tady můžeme vymyslet spousty
Styl je tedy jiný i motorka od motorky.. Není univerzální "dobré" provedení nebo zase jen "špatné".



Čau Perňo.

Nevím,jestli sem dobrej rádce,ale nějakou zkušenost se Sportsmartama mám .. a to i na v-2

Co se týče silnice,tak tam je to guma,která mi vychází asi nejlíp,co sem v provozu jezdil v poměru kvalita-výdrž-cena. Vycházej něco lehce přes 6tis a vydržej cca 6tis .. na dvouhrnku (+- podle toho,jaký s tim děláš kraviny).
A na okruhu taky dobrý .. sice sem se mrdal v Brně s časem 2.24 (TOP na Tuonu ) a tlakem cca 1.7 za tepla,ale nebyl jedinnej problém s klouzáním,trháním gumy a pod.

Ale pokud budeš trošku laborovat s tlakama,podvozkem a přidáš k tomu svoje ruce + nebudeš se bát o bike (jako já) ... tak to určo pojedš líp a i si to užiješ (i když néé jako na okruhovce .. tomu se prostě nic nevyrovná )

3 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

7.4.2012 v 22:47 | Nahoru | #178
Tak ja pridam dnestni bolestivou zkusenost.

5 let stary Dunlop Qualifiery bez najhervaku v +9 stupnich proste nejsou okruhovy gumy, a udrzej hovno. Konec hlaseni.

Naposledy editováno 07.04.2012 22:47:14

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 22:51 | Nahoru | #179

Ozzy_ píše: Tak ja pridam dnestni bolestivou zkusenost.

5 let stary Dunlop Qualifiery bez najhervaku v +9 stupnich proste nejsou okruhovy gumy, a udrzej hovno. Konec hlaseni.



tyvl Ozzi, tys to složil???

(reakce na) Styl na okruhu

7.4.2012 v 22:55 | Nahoru | #180

Ozzy_ píše: Tak ja pridam dnestni bolestivou zkusenost.

5 let stary Dunlop Qualifiery bez najhervaku v +9 stupnich proste nejsou okruhovy gumy, a udrzej hovno. Konec hlaseni.


Coze ? Zase? Okruh dnes v takovy zime?

Naposledy editováno 07.04.2012 22:57:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist