Kawasaki Versys 1000 S 2023. Skvělá cestovní motorka, se kterou mě letos čeká 2. sezóna, na kterou se už moc těším.
Výška jezdce: 186 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NT1100: dvouválec, nižší výkon, nelíbila se mi v kombinaci s alu kufry
BMW R 1200 GS Adventure: se specifikací nesmyslná cena
Triumph Tiger 1200: se specifikací nesmyslná cena
Suzuki DL 1050 V-Strom : dvouválec, nižší výkon
Yamaha Tracer 9 / 900: tříválec? nevim no, nelíbila se mi, menší nádrž
Ducati Multistrada V4 / S: se specifikací nesmyslná cena
První dojmy - Přecházel jsem z 650 a hned po první jízdě jsem věděl, že jdu do 1000. Větší, silnější, pohodlnější, vybavenější. Prostě luxus. :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo rád cestuje velký dálky a najezdí za sezónu mnoho tisíc kilometrů!
Doplňky na motorce - Na motorce jsou doplňky, které mně zpříjemňují dlouhé cesty na dovolených a jsou samozřejmě i funkčními věcmi.
2x boční hliníkové kufry SW Motech TRAX ADV 45 litrů
Topcase hliníkový Kappa 58 litrů
Držák s navigací Garmin nad budíky
Padací rám SW Motech
Podsedák SW Motech
Recenze
Na úplném začátku jsem koukal po všech cca litrových motorkách napříč značkami. Do výběru se dostala Kawasaki Versys 1000 S, Honda NT1100, BMW 1200/1250 GS, Triumph Tiger 1200, Suzuki V-Strom 1050, Yamaha Tracer 9 a Ducati Multistrada V4.
Triumph, Suzuki, Yamahu a Ducati jsem po bližším prozkoumání rychle vyškrtnul. Nakonec jsem se rozhodoval mezi Kawasaki, Hondou a BMW. Vyhrála Kawa, jelikož byla za fajn peníze, chtěl jsem zůstat věrný značce, je to čtyřválec a po první jízdě mně neskutečně sedla.
S motorkou jsem minulý rok navštívil rovnou 10 států a najezdil přes 9000 kilometrů. Musím konstatovat, že jsem vybral dobře a vůbec nic bych na ní neměnil. Prostě bez výhrad. Vyhovuje mi motor, který je naprostý sameťák. Výkon je absolutně dostačující i při jízdě ve dvou se 3 velkými alu kufry.
Při cestování jezdím se třemi hliníkovými kufry, a tak motorka není nejlehčí. Manipulace na místě dá někdy zabrat, ale jelikož jsem vysokej chlap a mám poměrně sílu, tak to pro mě není nějaký větší problém. Hmotnost se za jízdy vytrácí. Motorku bych ale tedy spíše nedoporučil někomu menšímu nebo holkám.
Spotřeba motorky je u mě cca 5,5l/100 km - 3 kufry, max. 140 km/h, dálnice/okresky/město.
Jezdím se zmíněnými 3 hliníkáči o objemu skoro 150 litrů. Do jednoho bočního balím všechno oblečení, do druhého pak věci na přípravu jídla (kartuši, hořák, nádobí...) a jídlo. V topcasu vozím věci na "bydlení" (stan, spacák, nafukovací matraci), základní nářadí, defekt spreje, mazání a čištění na řetěz, nepromoky, hamaku a skládací židličku. Jezdím ještě s tanklockem na nádrži, které mám dva (malý 4l nebo větší 15-25l). V případě, že by mi prostor nestačil (to se asi nestane) a jel bych sám, tak mám ještě 35 litrový nepromokavý válec na zadní sedadlo. Na motorku tedy dokážu nabalit až 210 litrů, ale počítám, že takhle napakovanej asi nikdy nepojedu. V pohodě mi stačí tři hliníkače a tanklock.
Tato motorka patří na silnici, a nikoliv do terénu. Samozřejmě nějakou nezpevněnou cestu nebo šotolinu zvládne, ale primárně se bude nejlépe cítit na silnici.
Ideální parťák na moje dlouhé motodovolené po Evropě!
Ahoj mohu jen potvrdit.
parádní motorka a ta cena v základu 299 tisíc je bezkonkurenční
Parádní stroj i recenze a moc mu sluší ty boční kufry Chci je taky pořídit, ale ta cenovka...
Nemůžu tak úplně souhlasit. Mám stejnou motorku a když obuji špunty tak v klidu vyrážím bez problémů do hor. Loni tureckých.
Kdybych neměl srdce jinde, měl bych ji v garáži. Cena vs výkon bezkonkurenční.