renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nanospeed1
Vloženo 16.7.2021
Aktualizováno 30.7.2021
Zobrazeno 2 681x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Fakt takova univerzalni, vyvazena motorka na jezdeni po nasich silnicich za vyborny penize. Neni to zadny super dravec, ale tech cca 120k/100Nm v beznem okresnim provozu uz vas sveze pekne, zalezi ale samozrejme, co presne hledate.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Havrda (Hradec Králové) - Bezva prodejce, slusne jednani, drzi slovo, libi se mi i ne-snobske zazemi vcetne servisu, ferove ceny. Pokud budu v budoucnu kupovat zase Kawu, tak tady, i kdyz to mam cca 150km daleko.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 XR: Novy model predstaveny na podzim nebyl na jare porad k dispozici na projeti, uz me nebavilo cekat, navic jsem nakonec inklinoval vic k cestovnim vlastnostem moto nez k vykonu. Ale mozna, ze az se nekdy projedu, zmenim jeste nazor :-)
Ducati Multistrada 1260S: Moc draha, nezamiloval jsem si nejak tady ten dvouval (u Monstera naopak jo), proti Versysovi jsem subjektivne nemel pocit, ze bych si za ty statisice navic zajezdil nejak vyrazne lip (tj. v beznem provozu, jizdu na limitu jsem nezkousel a neposuzuji).
KTM 1290 Super Adventure: Nesnesu, ze topi do rozkroku jak pochoden, moc divoka na muj ucel, mene pohodli pro spolujezdce, dvouval a ten vzhled... Jako sorry, kdyz otevru garaz a prvni na me koukne te predek, tak to nedavam. Ale design je subjektivni samozrejme.
KTM 1290 Super Duke GT: Chtel jsem zkusit, ale nebyla zadna predvadecka, nakonec jsem chtel stejne spis vetsi a pohodlnejsi bike.
BMW R 1250 GS : Jasne, GSo. Uz jsem byl pro nej rozhodnuty. Vychytana cestovni motorka, tj. zvlast na ceske cesty urcite. Nakonec jsem na posledni chvili cuknul z duvodu financi, tj. se vsi dulezitou vybavou a kuframa uz to bylo 600tis.+, Versys stal v akci polovinu...
Kawasaki Z 1000 SX: Vse OK, ale nebavila me, takova sterilni, v nicem vlastne nevynikala - ani nejpohodlnejsi svezeni a posez, ani nejvetsi vykon, ani nej misto pro spolujezdkyni, ani nej jizdni zazitek atd.
Yamaha Tracer 9 / 900: Pro dva jaksi mala a subtilni, mensi nosnost.

První dojmy - Velka, tezka, nezakerna a vyvazena (tj. vykon na bezne cesty + komfort + vybava + podvozek + brzdy...). Kupodivu do ruky padla hned dobre. Motor jak se pise tahne krasne linearne s mirnym zavibrovanim kolem 6000ot az k omezovaci v 10tis.

Motorku bych doporučil pro - Urcite na cestovani (po silnici a ceske silnici tuplem), jezdeni ve dvou, kvuli pohodli a v pripade potreby i na trochu toho sportovnejsiho svezeni. Kdo konci s litrovymi supersporty, toto mu bude malo, pro ostatni ok :-).

Doplňky na motorce - Postupne skoro vse, co slo a co mne davalo smysl.

Recenze

Nebudu basnit o tom, jak je to fantastickej, dokonalej a nejuzasnejsi stroj, zkusim to pojmout realisticky a pragmaticky. OK, takze obycejny, nepremiovy Versys, ktery se v podstate dela uz kolik, 10-12let? Furt stejny vykon motoru, no uprimne nebyl to prvni kandidat na me listine... Ale: Mam rad koupe s dobrym pomerem cena/vykon (ktere ovsem musi uspokojit moje naroky) a po ruznych testovackach jsem nakonec skoncil u nej. Proc? Tak nebudu lhat, predne cena. Pokud ji jako vubec neresite, tak jinde asi koupite lepe. Koupil jsem model 2019 v roce 2020 za akcni cenu, ktera byla de facto polovinou ceny GSa. Coz je na to, ze jsem svatecni jezdec, fakt velky rozdil. Za druhe, pri testovacich jizdach vykonejsich stroju ve mne nakonec prevladl - necekany - dojem, ze u vzprimeneho posezu cestovniho endura nepotrebuji a neuzivam si tolik ani top speedy, ani "zatah jako prase", protoze prave sedim moc rovne a protoze uz mam asi eru supersportu definitivne za sebou (43 let). A kdyz na cenduru valim vetsi rychlost, tak se snazim/potreboval bych trochu zalehnout, takze ruce mam na riditkach neco jako simpanz na hrazde, coz me nebavi. Za dalsi, nebavi me uz porad dokola jezdil jednu - dve tzv. overeny trasy s hezkym povrchem a pak na jedne benzince hodnotit, jak moc jsem zlepsil lean angle - chci se nekam podivat, zajet si na nova mista i s tim, ze cesta je cil, samozrejme. Taky ten provoz jaksi neprijemne zhoustnul a moje reflexy a pud sebezachovy se taky posunuly jinam, nez byly pred cca 15 lety, kdy jsme to jezdili na supersportech. No a pak manzelka - jezdi moc rada, ale je prilis subtilni a opatrna na vlastni moto, na limuziny typu BMW RT se jeste necitim tak usedle, takze opet - cestovni enduro. Kdybych ovsem jezdil jenom sam, asi bych sahnul po vykonnem nahaci - je to pro me fakt nejlepsi zazitek z jizdy.

No a ted ten Versys... V podstate jsem dosel k tomu, ze prunik vsech vlasnosti a svych pozadavku jsem nalezl prave u nej. Byl jsem si to (skepticky) projet a po dalsich jizdach jinych stroju jsem to uzavrel s tim, ze toto staci.

Design: No hanil jsem KTM, ale uprimne, ani z designu Versyse vylozene neuchcavam. Z nekterych uhlu je pekna, z jinych takova splácaně-japonska, ale mezi soucasnou japonskou produkci si clovek moc nevybere. Podle meho nazoru jsou evropsti vyrobci s estetikou vesmes jinde, ale co uz, zadna nekoukatelna hruza ten Versys zase neni a nestve me, i kdyz treba i jeho minula generace se mne libi vic.

Podvozek a pohodli: Mam manualni nastavovani, takze pekne postaru, stejne jsem ten rozdil proti SE nevnimal. Jak je videt a vsichni pisou, "SUV" pohodli v provozu i ve dvou je fakt paradni, pritom zatacky se jezdi jedna basen, podvozek je az prekvapive super, i kdyz mekci (dobre, ze tak, na ty nase cesty...) a i kdyz pry ty tovarni Bridgestony nejsou uplne to top.

Brzdy: Parada, brzdi to jak krava, lip, nez Multistrada predminule generace s Brembama (otestovano, diky, MC... ).

Motor: Nezaludny tahoun, sametova kultivovanost dobre odladeneho 4valce, vykon na nase cesty tak akorat (z pohledu vyjezdenejsiho jezdce). Pokud jezdite dva, tak urcite aspon litr, jak je znamo. Sbira se brzo, od 3-4tis zacina hezky tahnout, od 6tis-10tis. pak uz tahne relativne slusne - do cca 200km/h, pak uz moc ne, ale jak jsem uz zminoval, nejak nemam pocit, ze bych pri takto vzprimenem posezu potreboval vic. Neni tam zadna spicka, vse linearni. Dovedu si predstavit, ze tem, co doted jezdili na litrovych supersportech a ted chteji neco pohodlnejsiho do provozu, to ale bude malo, tam bych sahnul po BMW XR, Multistrade V4, KTM Super Duku GT apod. Spotrebu nijak zvlast neresim, ale pri klidne jizde si vezme cca 5,5 l, kdyz tocim, tak cca 7 l.

Vybava : Postupne jsem tam dokoupil vse z meho pohledu smysluplneho. Samozrejme nektere origo veci ne, napr. origo vyhrivane rucky za 8tis (nebo tak nejak) nebo ty legracni "padaky" za dalsich X-tisic me opravdu rozesmaly. QuickShifter asi nejvetsi plus, bez toho uz bych budouci moto nechtel. Dal tam mam USB zasuvku, vetsi plexi, padaky GIVI, vsechny kufry, drzak mobilu/navigace, tank pady, prouzky na rafky, vyhrivane rukojeti od Oxfordu, blastry na ruce a vnitrni tasky do kufru.

Hlavni plusy: Uz nekolikrat zminena celkova vyvazenost vlastnosti na nase cesty a pro pohodovy i svizny jezdeni ve dvou. Perfektni ochrana pred vetrem, vyborny brzdy, podvozek, komplet elektronika (krome podvozku - tam pak SE model...) LED svetla (mimochodem, ty jsem musel snizit, z vyroby sviti moc vysoko), jizdni citelnost a nezakernost, (dokoupitelna) vybava. Urcite spis pro ty, co jsou vyklidnenejsi, nehledaji ultimatni divocinu a nejdou po vykonu jako top priorite. Je to jednoznacne cestovne-sportovni masina a ne obracene. Takze je jasny, ze kdo ma sportovnejsi pozadavky a preference, tak to je pro nej hned nezajimava motorka "bez kouli", chapu to. Ale to je prave to krasny, jak kazdy v ruznym veku hledame a preferujeme neco jinyho, i vy dnesni supersportari se jednou po ctyricitce budete divit ))

Hlavni minusy: Dost se prehriva (?), chladici kapalina je v norme, ale ventilatory bezi v lete skoro pri kazdem zastaveni. Je relativne tezsi, takze veci z toho vyplyvajici. Je (pochopitelne) vyssi, mam 183cm, na zem nedosahnu obema nohama naplocho + vyssi teziste = na sikminy nebo doliky pri parkovani bacha. Vykon na dany typ stroje OK, ale proc tam neslo pustit aspon tech +/- 104kW z 1000SX (...uz kvuli konkurenci) ? Vyborna ochrana pred vetrem znamena v lete za riditkama prakticky uplne bezvetri = dost vedro - to neni minus, to je vlastnost samozrejme, jen s tim pocitejte.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Nanospeed1
Nanospeed1 napsal 28.07.21 v 11:27

@Tdicko: Diky, tobe taky

Tdicko
Tdicko napsal 26.07.21 v 15:19

Super a dakujem za porovnanie. Vela bezpecnych kilometrov..

Tdicko
Tdicko napsal 26.07.21 v 15:18

Super a dakujem za porovnanie. Vela bezpecnych kilometrov..

Tdicko
Tdicko napsal 26.07.21 v 15:18

Super a dakujem za porovnanie. Vela bezpecnych kilometrov..

Nanospeed1
Nanospeed1 napsal 23.07.21 v 13:59

@Paulano:

Diky a tobe to taky preju
Hezky, mas paradniho Super Duka GT, jaks cetl, byl to jeden z mych top kandidatu, kdybych sel vic po vykonu a sportovnosti, gratuluju!

Více komentářů



TOPlist