motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PanIvo
Vloženo 22.3.2016
Aktualizováno 31.1.2018
Zobrazeno 4949x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká a pohodlná motorka na cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto World - OUDAMOTO (Bohutín)

První dojmy - Nasednout a jet. Nic jiného není třeba. Zvolna plyn a co nejdříve ujet prvních 1600 km.

Motorku bych doporučil pro - Na dlouhé cestování i vyblbnutí na asfaltu.

Doplňky na motorce - Výbava Grand Tourer plus vyhřívané rukojeti, opěrka spolujezdce a držák na navigaci.

Recenze

V loni jsem najel 15.000 km na Kawasaki Versys 650 Grand Tourer 2015 a z toho 5.000 s manželkou. Byl to parádní stroj, ale na dlouhé cesty ve dvou to není úplně perfektní.
Teď je to jiná. Zatím ujeto 1.000 km a jsem nadšen. Oproti minulému stroji, kde motor o sobě dával vědět jemnou vibrací, mám teď pocit elektromotoru a pěkně silného.
Po zajetí poskytnu více informací.

A je to tady. Najeto 2500 km s hubou od ucha k uchu.
Versys se chová perfektně, naprosto předvídatelně. Úžasná akcelerace a díky kontrole trakce naprosto bezpečné zrychlení i na zaprášené silnici. Brzdy perfektní, skvěle se dávkují a díky ABS nedochází k blokaci zadního kola při prudším brždění. Na 650 jsem dost často maloval čáry na asfalt a s tím spojené "vybírání" smyku zadního kola. Teď je to paráda. Lehce jsem povolil předpětí na přením kole a zadní přitvrdil. Tím se stalo, že nerovnosti mě nekopou do řídítek a v zatáčkách se nepohupuji v náklonu ani při jízdě s manželkou (baťůžkem).
Ukazatel zařazené rychlosti je úplně zbytečný, protože je úplně jedno co je tam za kvalt (jede to na všechny), ale je velmi příjemný, protože když svítí šestka tak vím, že nemám hledat sedmičku, kterou bych tam pořád rval.
Na manželku "fouká", tak musím objednat větší "plexi". Já jsem v pohodě.
Když to shrnu.
Dostatečně silná, rychlá, pohodlná bez vibrací, na asfalt perfektní. Je i tichá což se nemusí všem líbit, ale na dlouhé trase příjemné.

Informace k přídavným světlům.
Nemusí se všem líbit, ale jejich užitná hodnota je při denním svícení. Intenzita svitu je tak velká, že jsou za jasného slunečného dne vidět na vzdálenost cca 1,5 km. Jedná se o "led" světla s jasným bílým světlem. Večer nejdou používat z důvodu oslnění protijedoucích vozidel. Používal jsem ty samé i na minulé motorce a z reakcí ostatních účastníků silničního provozu usuzuji, že opravdu fungují a výrazně zvyšují mou pasívní bezpečnost.
Jednoduše řečeno "jsem vidět" a riziko přehlédnutí je minimální.





Je to přesně rok od koupě nového Versyse a tachometr ukazuje 24 600 kilometrů.
Počáteční euforie je pryč a já mohu objektivně shrnout své pocity z jednoho roku ježdění na Versysu.
Jednoznačně platí vše co jsem již napsal dříve a své pocity ještě doplním.
Versys, dle mého má dva motory. Ten první je pro jízdu s manželkou, je hodný, nezáludný, otáčky se pohybují od jednoho až do pěti tisíc. (na šestku, čtyři tisíce otáček, zhruba stodeset kilometrů v hodině), nevyžaduje řazení, na šestku jede od padesáti kilometrů v hodině, takže "průjezdné" vesnice není třeba podřazovat. Když nemusím hodně řadit, tak to "necuká" a manželka je spokojená a říká, že jezdím "elegantně". Akorát, když předjíždíme hodně aut, tak je jí divné proč jedou všichni tak pomalu. ( Nejedou pomalu, ale ani při předjíždění není potřeba podřazovat, takže dojem z jízdy je čistý a "elegantní" a manželka je spokojená).
Druhý motor je pro jízdu sólo. Ten už není tak hodný, ale určitě není zlý, je hravý a jízda je velmi zábavná a návyková. Otáčky se pohybují mezi sedmi a deseti tisíci. Pro vytvoření obrázku návykovosti. Maximální rychlost na dvojku je stotřicet, na trojku stošedesát a na čtyřku stodevadesát. Pětka a šestka jsou v tu chvíli zbytečné rychlostní stupně (alespoň pro mne). Občas je to legrace, když na motorce s kuframa (v podstatě nikdy je nesundavám) proháním kolegy na naháčích.
Co považuji za absolutní parádu je nastavování tlumičů pérování. Člověk si nastaví předpětí na předním kole (pomocí trubkového klíče), tak jak potřebuje dle váhy. To již je v podstatě na "věky". Na zadním kole se nastavuje dle aktuálního zatížení (manželka atd.) hydraulicky, točením kolečka vně motorky (asi šest otočení na maximální tvrdost). Odskok ( já říkám houpavost), se nastavuje vepředu i vzadu šroubováčkem asi za třicet vteřin. Mechanické, jednoduché a funkční (žádná elektronická "kurvítka"), prostě paráda.
Závěrem mohu říci, že motorka je hodná, hravá, nezáludná a odpouští jezdecké chyby. Elektronika zasahuje, tak jak má. Parádní na dlouhé, opravdu dlouhé jízdy. Šestset až osmset kilometrů za den není žádný problém. Jízda kolem komína je super a když náhodou jedu bez bočních kufrů, všude se vejdu.
Mohu doporučit i začátečníkům, protože když si nastavíte motor na 75% výkonu a kontrolu trakce na trojku, tak je z toho opravdu moc hodná motorka (používám při jízdě na vodě a "gumovost" plynu je v tu chvíli k nezaplacení).
Nechci vzbudit dojem, že je to jediná a nejlepší motorka na světě, ale pořizovací náklady a užitná hodnota je určitě v perfektním poměru.
V deníku motorky popisuji různá vylepšení, která ještě více ladí komfort na cestách po Evropě a brzy přibude gelové sedlo a zvýšení řídítek o tři centimetry.





Jsou tady dva úžasné roky od pořízení a tachometr ukazuje 45 300 kilometrů. Versys funguje bez jediné závady, pouze pravidelný servis v autorizovaném servisu Kawasaki Moto World - OUDAMOTO (Bohutín). Jak již popisuji v deníku motorky došlo na pořízení gelového sedla, zvýšení řídítek a zahrádky na horní kufr. Po pořízení sedla se zvýšila doba jízdy až na dvě hodiny v kuse bez pálivého pocitu na pozadí a hlavně manželka si ho nemůže vynachválit.
Já jsem nadšený ze zvýšení řídítek, hlavně při jízdě ve stupačkách a díky změněné ergonomii jsem si výrazně jistější i na nezpevněných cestách.




Zahrádka a na ní šedesáti litrový vak, jenom přispívá k pohodě na cestách. Manželka již nemá nedostatek místa na věci a má pocit, že nám nic nechybí. Není nad spojený batůžek.
Letos plánuji výměnu stupaček, jelikož originál jsou již ošlapané a při jízdě ve stoje z nich nepříjemně sjíždí nohy.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jiřus69
jiřus69 napsal 09.04.19 v 15:09 10b.

Je to přesně tak, jak píšeš. Přeji vám oběma pěkné léto a mnoho najetých km.

Jenik78CZ
Jenik78CZ napsal 27.03.19 v 11:13 10b.

Hezká motorka a pěkně napsaná recenze, děkuji.

HiddenSnake
HiddenSnake napsal 29.01.19 v 17:45 10b.

Pekne ... mentalne se k velkymu Versysovi pravidelne vracim...uvidime ;)

Více komentářů



TOPlist