PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PanIvo
Vloženo 22.3.2016
Aktualizováno 3.9.2020
Zobrazeno 7 262x
HODNOCENÍ PROFILU OD 51 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká a pohodlná motorka na cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto World - OUDAMOTO (Bohutín)

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Nasednout a jet. Nic jiného není třeba. Zvolna plyn a co nejdříve ujet prvních 1600 km.

Motorku bych doporučil pro - Na dlouhé cestování i vyblbnutí na asfaltu.

Doplňky na motorce - Výbava Grand Tourer plus vyhřívané rukojeti, opěrka spolujezdce a držák na navigaci.

Recenze

V loni jsem najel 15.000 km na Kawasaki Versys 650 Grand Tourer 2015 a z toho 5.000 s manželkou. Byl to parádní stroj, ale na dlouhé cesty ve dvou to není úplně perfektní.
Teď je to jiná. Zatím ujeto 1.000 km a jsem nadšen. Oproti minulému stroji, kde motor o sobě dával vědět jemnou vibrací, mám teď pocit elektromotoru a pěkně silného.
Po zajetí poskytnu více informací.

A je to tady. Najeto 2500 km s hubou od ucha k uchu.
Versys se chová perfektně, naprosto předvídatelně. Úžasná akcelerace a díky kontrole trakce naprosto bezpečné zrychlení i na zaprášené silnici. Brzdy perfektní, skvěle se dávkují a díky ABS nedochází k blokaci zadního kola při prudším brždění. Na 650 jsem dost často maloval čáry na asfalt a s tím spojené "vybírání" smyku zadního kola. Teď je to paráda. Lehce jsem povolil předpětí na přením kole a zadní přitvrdil. Tím se stalo, že nerovnosti mě nekopou do řídítek a v zatáčkách se nepohupuji v náklonu ani při jízdě s manželkou (baťůžkem).
Ukazatel zařazené rychlosti je úplně zbytečný, protože je úplně jedno co je tam za kvalt (jede to na všechny), ale je velmi příjemný, protože když svítí šestka tak vím, že nemám hledat sedmičku, kterou bych tam pořád rval.
Na manželku "fouká", tak musím objednat větší "plexi". Já jsem v pohodě.
Když to shrnu.
Dostatečně silná, rychlá, pohodlná bez vibrací, na asfalt perfektní. Je i tichá což se nemusí všem líbit, ale na dlouhé trase příjemné.

Informace k přídavným světlům.
Nemusí se všem líbit, ale jejich užitná hodnota je při denním svícení. Intenzita svitu je tak velká, že jsou za jasného slunečného dne vidět na vzdálenost cca 1,5 km. Jedná se o "led" světla s jasným bílým světlem. Večer nejdou používat z důvodu oslnění protijedoucích vozidel. Používal jsem ty samé i na minulé motorce a z reakcí ostatních účastníků silničního provozu usuzuji, že opravdu fungují a výrazně zvyšují mou pasívní bezpečnost.
Jednoduše řečeno "jsem vidět" a riziko přehlédnutí je minimální.





Je to přesně rok od koupě nového Versyse a tachometr ukazuje 24 600 kilometrů.
Počáteční euforie je pryč a já mohu objektivně shrnout své pocity z jednoho roku ježdění na Versysu.
Jednoznačně platí vše co jsem již napsal dříve a své pocity ještě doplním.
Versys, dle mého má dva motory. Ten první je pro jízdu s manželkou, je hodný, nezáludný, otáčky se pohybují od jednoho až do pěti tisíc. (na šestku, čtyři tisíce otáček, zhruba stodeset kilometrů v hodině), nevyžaduje řazení, na šestku jede od padesáti kilometrů v hodině, takže "průjezdné" vesnice není třeba podřazovat. Když nemusím hodně řadit, tak to "necuká" a manželka je spokojená a říká, že jezdím "elegantně". Akorát, když předjíždíme hodně aut, tak je jí divné proč jedou všichni tak pomalu. ( Nejedou pomalu, ale ani při předjíždění není potřeba podřazovat, takže dojem z jízdy je čistý a "elegantní" a manželka je spokojená).
Druhý motor je pro jízdu sólo. Ten už není tak hodný, ale určitě není zlý, je hravý a jízda je velmi zábavná a návyková. Otáčky se pohybují mezi sedmi a deseti tisíci. Pro vytvoření obrázku návykovosti. Maximální rychlost na dvojku je stotřicet, na trojku stošedesát a na čtyřku stodevadesát. Pětka a šestka jsou v tu chvíli zbytečné rychlostní stupně (alespoň pro mne). Občas je to legrace, když na motorce s kuframa (v podstatě nikdy je nesundavám) proháním kolegy na naháčích.
Co považuji za absolutní parádu je nastavování tlumičů pérování. Člověk si nastaví předpětí na předním kole (pomocí trubkového klíče), tak jak potřebuje dle váhy. To již je v podstatě na "věky". Na zadním kole se nastavuje dle aktuálního zatížení (manželka atd.) hydraulicky, točením kolečka vně motorky (asi šest otočení na maximální tvrdost). Odskok ( já říkám houpavost), se nastavuje vepředu i vzadu šroubováčkem asi za třicet vteřin. Mechanické, jednoduché a funkční (žádná elektronická "kurvítka"), prostě paráda.
Závěrem mohu říci, že motorka je hodná, hravá, nezáludná a odpouští jezdecké chyby. Elektronika zasahuje, tak jak má. Parádní na dlouhé, opravdu dlouhé jízdy. Šestset až osmset kilometrů za den není žádný problém. Jízda kolem komína je super a když náhodou jedu bez bočních kufrů, všude se vejdu.
Mohu doporučit i začátečníkům, protože když si nastavíte motor na 75% výkonu a kontrolu trakce na trojku, tak je z toho opravdu moc hodná motorka (používám při jízdě na vodě a "gumovost" plynu je v tu chvíli k nezaplacení).
Nechci vzbudit dojem, že je to jediná a nejlepší motorka na světě, ale pořizovací náklady a užitná hodnota je určitě v perfektním poměru.
V deníku motorky popisuji různá vylepšení, která ještě více ladí komfort na cestách po Evropě a brzy přibude gelové sedlo a zvýšení řídítek o tři centimetry.





Jsou tady dva úžasné roky od pořízení a tachometr ukazuje 45 300 kilometrů. Versys funguje bez jediné závady, pouze pravidelný servis v autorizovaném servisu Kawasaki Moto World - OUDAMOTO (Bohutín). Jak již popisuji v deníku motorky došlo na pořízení gelového sedla, zvýšení řídítek a zahrádky na horní kufr. Po pořízení sedla se zvýšila doba jízdy až na dvě hodiny v kuse bez pálivého pocitu na pozadí a hlavně manželka si ho nemůže vynachválit.
Já jsem nadšený ze zvýšení řídítek, hlavně při jízdě ve stupačkách a díky změněné ergonomii jsem si výrazně jistější i na nezpevněných cestách.




Zahrádka a na ní šedesáti litrový vak, jenom přispívá k pohodě na cestách. Manželka již nemá nedostatek místa na věci a má pocit, že nám nic nechybí. Není nad spojený batůžek.
Letos plánuji výměnu stupaček, jelikož originál jsou již ošlapané a při jízdě ve stoje z nich nepříjemně sjíždí nohy.




100 000 kilometrů za čtyři a půl roku.
Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Pravidelná údržba v servisu Pavla Oudy se opravdu vyplácí. Ani jednou žádný problém na cestách, pouze třikrát oprava defektu zadního kola. Vždy použit knot. Byl vyměněn zadní tlumič pérování a všechny pružiny za progresivní od značky Hyperpro na váhu 120 až 210 kilogramů.





Důvodem je permanentně přetížená motorka a také svižnější tempo jízdy i při jízdě s manželkou a naloženou motorkou. Celkem odjeto 12 sad pneumatik DUNLOP Roadsmart III.




Mezitím vyzkoušeny jedny Pirelli Scorpion Rally STR pro jízdu v terénu a Dunlop Sportsmart Mk3 pro svižnější jízdu. Pokud se zvolí správná pneumatika na daný tip cesty je Versys opravdu velký univerzál.





Dokonce podniknuta cesta, při které bylo ujeto 10 800 kilometrů za tři týdny bez jediného problému.





Jediné co nevypadá pěkně jsou orezlé výfukové svody. Důvodem je zimní ježdění po nasolených silnicích.
Závěrem bych opět zdůraznil maximální spokojenost s výběrem motorky a poukázal na její spolehlivost za všech okolností.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marekversys
Marekversys napsal 17.12.20 v 10:29 10b.

Nadherny popis, skvele podanie informacii.

Zahrada01
Zahrada01 napsal 26.09.20 v 15:49 10b.

Luxus. Pokukuji po ni uz delsi dobu a volba je jista. Krasne napsane s pohledu uzivatele. Palec nahoru. A kolama dolu

Clint
Clint napsal 12.05.20 v 18:39 10b.

Je to super stroj, přesně jak píšeš, ten motor má dvě tváře. Beránek a vlk. A ten vlk dovede být hodně nazlobenej :) Jinak díky za pokec u Oudy v Kawasaki :)

soklik
soklik napsal 03.05.20 v 15:50 10b.

Vše super popsané,doufám,že mi letos bude stát v garáži také

ag008
ag008 napsal 19.04.20 v 09:46 10b.

Více komentářů



TOPlist