bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Prim
Vloženo 28.3.2019
Aktualizováno 28.3.2019
Zobrazeno 1559x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Macatá holka z japonska. S chutí k životu, která ráda vyhoví jak kochačce, tak svižnějšímu pobídnutí :) Spokojenost veliká...

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Stelvio 1200: Stelvio jsem měl vysněné, ale po prvním svezení nastalo spíš zklamání... Na tu masu hmoty slabší motor, celkově jsme si moc nesedli.

První dojmy - Široká, mohutná mašina - možná je ten dojem ještě umocněnej padacím rámem. Po usednutí je vše tam, kde má být. Při jízdě se dostavuje pocit sucha a bezpečí :) a celkem solidního zpracování.

Motorku bych doporučil pro - Hele na to si každej musí přijít asi sám... :)

Doplňky na motorce - Prodloužení předního blatníku, větší turistické plexi, chráníče rukou, 12V zásuvka do palubky, KN vzducháč, padací rám, chránič chladiče, topcase, držák na mobil, centrální stojan

Recenze

Cesta k téhle Kawině byla trochu oklikou... Po malém Versysovi by se to mohlo zdát jako logickej krok, ale po pročítání všemožných recenzí a diskuzí na netu jsem se "na papíře" zamiloval do MG Stelvia. Alespoň krátká zkušenost s MG V11 i naznačovala, že by mi mohl projev motoru poměrně chutnat, navíc jde o takovou chlapáckou záležitost, žejo... Proti tomu v mojí hlavě neměl "gay" projev uhlazeného čtyřválce velkého Versyse žádnou šanci a automaticky byl odsunutý na druhé místo, jen kdyby náhodou žádné pěkné Stelvio nebylo k mání... No ale jak to tak bývá, motorka se na papíře/v diskuzi na fóru prostě vybrat nedá :) Na živo se láska s MG nekonala, odjížděl jsem ze zkušební jízdy zklamanej, možná díky velkému očekávání, těžko říct. Každopádně tudy cesta nevedla a co dál? Dát šanci číslu dvě...

U Versyse situace přesně opačná, nečekal jsem téměř nic, ale všechno si dokonale sedlo. Veliká mrcha s ergonomií jak na míru, motor s dost hutnym spodkem, ale zároveň s chuťí po otáčkách, podvozek... Zkusím jednotlivé části rozepsat dál. V každém případě třetí kawa v pořadí musela být doma, pomalu to vypadá na sympatie ke značce, budu si na to muset dát pozor :) Tenhle konkrétní kousek potřeboval trochu lásky, ale věřím, že mi to vrátí.

Ergonomie/Posez - pro mojí postavu (cca 180/92) skvěle sedne. Určitě je vhodná i pro větší lidi, menším bych ji už moc nedoporučoval - i když dá se ledacos. Při posezu je moto "v pase" relativně úzká a vybrání pro kolena kolem nádrže nenutí dávat nohy vyloženě do praku. Všechno je prostě na svém místě a dobře zpracované, v tomhle směru nemám výhrady. Sedlo nejpohodlnější co můj zadek zatím poznal.

Podvozek/Brzdy - podvozek nabízí velmi slušné možnosti nastavení, což je pro mě zatím nevýhoda :o) Od předchozího majitele krapet rozštelovaná, takže zatím hledám svatý grál v podobě optimálního nastavení. Nicméně díky ozkoušení alespoň můžu říct, že se tady vše dá "naklikat" od slušného komfortu i na naše silnice, až po tvrdé a tuhé nastavení, které pak dává v zatáčce pod plynem neskutečnou jistotu a přesnost (bohužel ale pak přirozeně zas je sebemenší díra cítit fakt od prdele až po konečky prstů :)). Už se ale laborování a kompromisy blížím k tomu, co potřebuju a spokojenot maximální. I při měkčím nastavení si nechá líbit opravdu dost (na váhu a obecně třídu o které se tady bavíme). Brzdy naprosto v pořádku a dostatečné. Nepadne z nich brada jako když jsem si poprvé sáhnul na brzdy FZS1000, ale tady mi nic nechybí. ABSko do toho kecá až dost pozdě.

Motor - jednim slovem paráda. Má hladkej chod, krásně se vytáčí, ale hlavně má použitelné téměř celé pásmo otáček od cca 2tis do 10ti. Spodek má neobvykle hutnej, není vůbec potřeba nějak čekat, až se rozmotá a ukáže, co v něm je - síly má dost na to, že by při běžné jízdě nebylo potřeba vytáčet nad nějakých 5-6tis... Což by ale zas byla škoda :) Nad 6ti tis je reakce motoru o poznání ostřejší a bezprostřednější + se dostavuje i trochu toho zvuku. Apropo zvuk je asi jediná věc, kterou bych si dokázal představit lepší... Vysavač hadr, navíc tlumič výfuku skutečné dělá čest svému jménu. Při jízdě to kompenzuje airbox, ze kterého se ozývá celkem sportovní vytí, ale... Hlubší basy od koncovky by mi nevadily. Nevím jak dalece je řešitelné, při montáži stojanu jsem koncovku sundal a zkusil zvuk bez ní. Sice lepší, ale i tak žádná hitparáda...

Co dál... Převodovka bez výhrad. Palivové mapy dvě, Full a Low, ale nedokážu zhodnotit... Motor je čitelnej a na ovládání tak nějak podle mě stačí pravá ruka, neni potřeba ho škrtit palivovou mapu... Kontrola trakce proti tomu neurazí - mám zatím najeto od začátku roku něco ke 3tkm převážně při nižších teplotách a ačkoliv dva nejpřísnější stupně jsem nechal jen na seznamovačku, tak nejnižší moc neotravuje a mohla by být i užitečná. Co by naopak mohlo otravovat - vypadá to, že její vypnutí se vyresetuje chcípnutím moto, takže když ji bude potřeba nechávat vypnutou, patrně to znamená nastavovat při každém startu.
Jen ještě závěrem, dost mě na té moto baví i to jak je postavená - během servisu bylo zatím vše celkem chytře přístupné, poctivě udělané. Snad jediné u čeho jsem nadával jak špaček byly krajní svíce, kde jsem se bez upravení jednoho svícáku prostě nedostal.

To by asi jako duševní průjem stačilo :) Omlouvám se za délku, ale zaprvé jsem nadšený, zadruhé jich zas tak moc není, tak kdyby někdo hledal před nákupem reference jako předtím já, tak ať je o jednu navíc...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PanIvo
PanIvo napsal 04.04.19 v 21:27

Vítej, pokud máš rád čtyřválec jako já, lepší volba na cestování není.
Přeji mnoho šťastných kilometrů.

-Lapchik-
-Lapchik- napsal 04.04.19 v 11:02 10b.

Pěknej

Jirka_76
Jirka_76 napsal 03.04.19 v 17:25

Super volba ,snad se k tomu litru taky jednou dopracuji. Jinak ti přeji hodně příjemně strávených km v sedle.

Více komentářů



TOPlist