renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník -Lapchik-
Vloženo 10.4.2015
Aktualizováno 8.3.2023
Zobrazeno 8 319x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velký Versys nahradil v garáži menšího. Takže je tam teď míň místa.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Nová Paka)

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 1000: model 2015, černý nevypadá zle, ale za cenu základu bude loňský model v plné výbavě.

První dojmy - Oproti Versysu 650 navíc pár válců, pár koní, pár kilogramů...

Motorku bych doporučil pro - škarohlídům bych doporučil si jí někde vyzkoušet :)

Doplňky na motorce - Na motorce jsou oproti základnímu vybavení doplněny vyhřívané rukojeti, chrániče páček, ukazatel zařazené rychlosti, centrální stojan, kufry Givi Trekker a zvýšené vario-plexi Puig. Dále jsem domontoval padáky Givi, USB zásuvku, mlhovky pro lepší zviditelnění se a držák navigace s pevným napájením. Někdy přibude kryt chladiče a možná druhá zásuvka.

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj?
protože se mi líbí. Vzhledově i určením.

Pokud máte už něco najeto, jaké jsou Vaše zkušenosti? Jízda, motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec, úložný prostor, spotřeba, servis a poruchy. Zkuste se rozepsat...

Z první 5km jízdy z prodejny do garáže mám jedinou zkušenost, a sice že mi na semaforu vedle stojící cyklista sdělil, že to smrdí novotou :)

Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne? Terén, silnice, město...
je to motorka pro jízdu po silnici

Dá se s moto i dobře cestovat?
na motorce se dá velmi dobře cestovat. To byl hlavní důvod koupě právě tohoto modelu.
A taky těch monstrózně vypadajících kufrů, jejichž celkový objem činí krásných 144 litrů :)






V reálu to zas tak hrozný není, celková šířka je nějakých 106 cm. Navíc kufry jsou za jízdy znát jen v hustém městském provozu, resp. je třeba na ně myslet :)

Boční kufr se dá připnout na plotnu jako topcase, takže na krátký výlet nebo do města je motorka hned útlejší. Také částečné otvírání víka je velmi dobrá vychytávka.
Kufry celkově působí robustně i zpracováním, upínání je jednoduché - tříbodové. Boční držáky kufrů lze snadno kličkou zdemontovat a motorku odlehčit na případnou přehlídku. Potěší i to, že boční kufry obsahují navíc jeden zámek, takže se dají sjednotit všechny tři kufry na jeden klíč, i když jsou koupeny samostatně. Do horního kufru se s mírnou vůlí vejdou dvě vyklápěcí přilby.
Ode mne mají kluci z Givi jasných 10 bodů!

Zkušenosti a jízdní poznatky po 6000 km:
Výborný posaz pro řidiče i spolujezdce, pohodlí pro klouby i zadky. Výborná ovladatelnost, vede se lehce i ve dvou, dobrá manipulace na malémm prostoru. Teda za jízdy, na nějaký tlačení je to fakt docela těžký :)
Upravil jsem vypodložením výšku řídítek o 3cm směrem nahoru, abych se při jízdě vestoje nemusel tolik krčit. Přeci jen po 200 km potřebuju trochu prokrvit, už mi není 20 :)
Průběh motoru je řekl bych překvapivý. Zátah hodně odspodu, ve vysokých otáčkách se to ještě víc sebere a motorka jednoduše letí. Rozhodně to není nějak mdlý projev obecně přisuzovaný čtyřválcům, tam vidím spojitost jen při brždění motorem. Výkon je pro cestování ve dvou s plnou polní víc než dostačující, pro sportovější jízdu sólo samozřejmě taky. Tady se ukazuje jeho původ.
Vibrace osobně moc nevnímám, do rukou ani do nohou, nad 6500 ot. se ale projevily na záběrech z kamery uchycené na padácích roztřesením obrazu. Přidělám si jí na helmu a bude po vibracích.
K převodovce výhrady nemám, odstupňování je dobré, řazení přesné, relativně bez rázů, jednička tam zaklapne luxusně, bez nějaký řachy. Někdy déle hledám neutrál, no ale nejezdím v autě, že. Mechanická spojka je v pohodě, časem si zakoupím na dlouhé výlety náhradní lanko a nemusím řešit třeba co s únikem kapaliny. Moc mi nesedla originální páčka, která se nedá seřídit v takovém rozsahu, aby mi vyhovovala, takže proběhla výměna. Nyní vše ok, mačkám dvěma, ba i jedním prstem.
Průměrná potřeba je po ujetí 6000 km 6 lt, jeto převážně ve dvou. Přiznám se, že jsem čekal trochu míň. Palivové mapy nepřepínám, používám jen plnej knedlik.
Brzdy se mi zdají víc než dobré, dají se krásně dávkovat, účinek velice slušný. ABS občas zaábeesuje, asi to nějak funguje. Ponor předních vidlic při brždění mi nedělá obtíže, nastavení měnit nehodlám. Málo jsem přitvrdil zadní tlumič pro jízdu ve dvou ( příště si přečtu návod dřív, při průjezdech nerovnou zatáčkou jsem 2x zbrousil stojan). Po správném pootočení nastavovacím prvkem se vše zlepšilo.
Světlá výška je však s hlavním stojanem malá, ale při mých terénních ambicích a potřebách to není problém a vynahradí mi to při údržbě řetězu.
V zrcátkách je skvěle vidět, nevibrují, zdánlivě ryze designový tvar přesně kopíruje úhel ruky a zadní horizont, to vše při dostatečné zobrazovací šířce.
Na rámu jsou hodně cítit všechny výztuhy, motorka je tuhá, žádné vlnění v zatáčkách, na brzdách, tam je naopak pozitivně cítit zkrocená hmota stroje ( no, to je věta, ale já to tak vnímám :) )

Co se vzhledu týče, tak mi přijde, že tolik kritizovaný tvar přední části motorky byl navržen přísně účelově a vzhled byl až na druhém místě. Ovšem tento tah se vyplatil ( kromě marketingu zdá se ) a je znát na komfortu jízdy. Ochrana před deštěm a větrem je VELMI dobrá. Větrání a hluk ve vyklápěcí helmě se daly vydžet i za továrním štítkem, ovšem vario Puig je neuvěřitelný tuning. Relativní ticho, no dobře - nízká hlučnost v helmě, skvěle odvádí hmyz a vodu. Spolujezdec nečelí žádným turbulencím nebo tlakům a ani hluku. Zde je oproti 650 velikánský progres. Zajímalo by mě srovnání s novým "ksichtem 2015", jestli funguje také tak dobře.

Tovární sociální výbavu jsem s úspěchem upgradoval několika originálními i neoriginálními doplňky, takže již mám skoro všechno co potřebuju a považuju za nutné.
Jen ukazatel zařazené rychlosti by myslím měl být dnes již v základu, stejě jako nějaká širší výbava a konektivita přístrojovky, třebas takový GPS tracker nebo zobrazení údajů z mobilu který je v kapse, o navigaci nemluvě.
O dalších kurvítkách převážně pro okrasu, jako třeba laďák, již neuvažuju.

Takže až na drobné a dnes již vyřešené nedostatky v ergonomii, související s tělesnou stavbou mojí i motorky - jsem nadšen!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kawa-Fik
kawa-Fik napsal 05.06.16 v 22:40 10b.

Ahoj.Dik za inspiraci a cenne info.Mam 650. 2009. a jako uplne prvni moto. je pro mne užasna.Za rok chci vic cestovat ve dvou a přechod na Versys 1000. mi přijde jako dobra volba.Mam ale jen 63kg a 172cm.mužu prosim požádat o názor?mam obavy,aby na mě nebyla moc těžká.

wsbk
wsbk napsal 28.12.15 v 18:35 10b.

elvis78
elvis78 napsal 17.11.15 v 17:24 10b.

pěknej.Gumy jsi měl metzelerky? co tam máš teď a můžeš srovnat? Dík.SZ.

Emper
Emper napsal 12.10.15 v 16:22 10b.

paráda, krásně napsáno a nelze nesouhlasit...sakra už tu svojí musím nafotit a přidat jí sem

Jardas444
Jardas444 napsal 07.10.15 v 15:38 10b.

Pořádný kus nábytku .Opravdový černý fešák

Více komentářů



TOPlist