renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 6.10.2022
Aktualizováno 21.6.2023
Zobrazeno 4 527x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je červená a má laďák, to jsou dva hlavní důvody proč jsem jí pořídil A taky lankový plyn a žádná elektronika !

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XC: Triumph má blíž spíš k mému stávajícímu BMW F800 GS a já chtěl větší změnu. Navíc jeden tříválec už v garáži mám :-)
Honda CRF1000L Africa Twin: Honda vhodnější na delší cesty i ve dvou, zatímco Yamaha je lehčí, hravější, vhodnější do terénu a jezdit budu stejně sám.
AJP PR7: Skvělý podvozek a ostrý motor, na mě ale asi až moc vyhraněná, navíc ohledně dílů, příslušenství atd...jasně vede Yamaha. Prostě na AJP asi už nemám odvahu a vsadil jsem na jistotu.
KTM 790 Adventure R: I oranžáda byla chvíli v hledáčku, ale jen do doby než jsem se svezl, vůbec mě to nebavilo. Tuhý podvozek, umělá reakce na plyn a navíc - je to KTM a víme všichni co ta zkratka znamená :-) Pro rýpaly - ano, měl jsem osobní zkušenost, nemám to z doslechu.
KTM 390 Adventure: Nízká hmotnost je skvělá, motor je točivý a zábavný, bohužel podvozek je tak na půli cesty mezi silnicí a terénem, možná časem až bude verze 390R ?

První dojmy - Zábavná, je tak zábavná ! Proti BMW je to takový rarach. Hbitější, ovladatelnější, pocitově mnohem lehčí. Točivý motor s parádním zvukem. Krátké kvalty, tužší, ale přesná převodovka, citlivá spojka, dobře brzdí. Jednoduchá a přehledná přístrojovka. Na hlavu moc nefouká, i ve vyšších rychlostech docela ticho - výborné plexi, tělo chrání už o něco hůř. A taky moc pěkně vypadá.

Motorku bych doporučil pro - Pro tuláky a samotáře co nekoukají na výkon a místo dálnic je lákají spíš zakroucené cesty a cestičky, jedno s jakým povrchem. Pro lidi, co hledají jednoduchost a nebaví je elektronika.

Doplňky na motorce - Předchozí majitel tam dal přesně to, co by se líbilo i mně. Takže je tam plotna na kufr i s kufrem, originál padáky, vyhřívané rukojeti, vše originál Yamaha, dále chrániče páček Barkbusters a výškově stavitelné plexi. A málem bych zapoměl na trubku od pana Akrapoviče, nádhernou a s luxusním zvukem, pěkně to duní, ale přehnaně neřve.
A co jsem tam dal já ? Větší kryt pod motor, kryt předního světla, folie na displej, kryt vodní pumpy, LED blinkry a totální blbost, ale co to udělá radosti - proužky na ráfky.
Boční kufry nechci, stačí topcase a k tomu válec na sedlo spolujezdce, ve dvou nejezdím. Anebo můžu zkusit ty boční tašky GIVI co jsem k tomu dostal, uvidíme.

Recenze

Naposledy jsem kupoval nějakou motorku v roce 2020 a to už je moc dlouhá doba, chtělo to změnu

Proč zrovna tuhle Yamahu ?
Je to jednoduché, na jaře jsem se svezl na předváděčce v Písku a bylo rozhodnuto. Po dlouhé době stroj, který mě opravdu bavil a doslova mi vrátil radost z jízdy. Poslední dobou mě totiž čím dál víc nebaví všudypřítomná elektronika, rozlézá se to všude jak mor, zatímco tady ? Lankový plyn, žádné palivové mapy ani kontroly trakce a podobné nesmysly. Jediná chytrá věc je ABS a to se dá vypnout jedním čudlíkem na palubce. Nádhera ! Stroj přesně pro mě, staromilce. Navíc Yamaha, značka od níž už jsem měl 6 strojů a nikdy nezklamala. Japonec je zkrátka sázka na jistotu. Rozhodnutí co pořídit tedy padlo, zbývalo jen počkat až se nějaká vyskytne. Novou jsem nechtěl a ojetin bylo málo a ještě strašně drahý. Jako dát za dva roky starou o 20tis. méně než za novou ? To se asi lidi zbláznili a ceny jsou tak přestřelený z důvodu nedostatku. Ale já mám na čem jezdit a tak si počkám.
A jak jsem se dostal k tomuto konkrétnímu stroji ? No zrovna jako náhodou po poslední vyjížďce na BMW přijedu do garáže, kouknu na mobil jestli mě někdo nesháněl a tam upozornění na nový inzerát Tenere. Nojo, to bude zase nějaká předražená a minimálně 300km odsud. Kdepak, byla za výbornou cenu, v barvě co se mi líbí, s doplňky a 100km od domova. Okamžitě jsem tam volal a zamluvil si jí na příští víkend. Koupě byla rychlá a jednoduchá, nebylo o čem. Jako bonus jsem dostal i stojan pod kyvku, brašny na moto a sadu nových TKC 80 a jetých origo Pirelli STR. Skvělé. A hlavně si ji přivezl po ose a nemusel přes zimu někde shánět dodávku nebo káru.

Byly i jiné stroje na výběr ? No jasně !
Svezl jsem se na Triumphu Tiger 800XC , ale nějak mě to nechytlo.
To Honda Africa Twin , to už je jiná. Vážně jsem o ní uvažoval, ale nakonec ji nevzal. Asi nepotřebuji litra, stačí něco lehčího a slabšího. Nechystám se cestovat na kraj světa, ale spíš jezdit po ČR cestou necestou, objevovat zapadlá místa a jednou do roka si dát výlet na Balkán. Sám a bez spolujezdce.
KTM 790 Adventure R . Čekal jsme od ní hodně a nedala mi nic. Podvozek jak šutr (ano, dalo by se to nastavit, ale na předváděčce není čas), umělá reakce na plyn, bylo to takový rozhrkaný. Ani průběh výkonu a zvuk nic moc. O vzhledu se nebudeme bavit ))
KTM Adventure 390 . Nečekal jsem od ní nic a dala mi dost. Lehoučká, mrštná, obratná, i ten výkon motoru by stačil. Ale je to pořád SUV a ne motorka do terénu. 19" a 17" litý kola a krátký zdvihy pérování, to jsem nechtěl. Možná časem, jestli KTM vydá verzi R na pořádném podvozku ? Určitě jí zkusím.
Ještě se začala dělat Aprilia Tuareg. Dle recenzí výborný podvozek, pohodlí a živý motor. Ale zaprvé, je fakt hnusná, za druhé má přesně to, co já nechci a to je spousta elektroniky, za třetí je to Ital a já po zkušenostech s Ducati a Aprilií už motorku z Itálie nechci, no a za čtvrté je stejně moc drahá
Ducati Desert X - nádherná záležitost, ale tuna elektroniky, terén a Itálie. Eeee, nechci. Měl jsem ten motor ve Supersportu a nějak si nedokážu představit jak by to mohlo dlouhodobě fungovat, cenově je to stejně mimo.

Ale vždyť já mám vlastně BMW F 800 GS. Proč ho už nechci ? Proto, že má najeto asi tak o 100tis. km víc ? Ne, tím to nebude.
Důvodů je víc. BMW jsem koupil z toho důvodu, že zkrátka nic jiného před třemi lety nebylo a já chtěl jet Bosnu. Bylo to volba čistě rozumu. Nepříliš hezká, ale spolehlivá a funkční. Prostě dopravní prostředek, dělník. Prdivý zvuk motoru, podivný vzhled a slušné jízdní vlastnosti, v ničem nevyniká, ale je to dokonalý univerzál. Ale taky tak trochu nuda. A já chtěl prostě změnu a celé ty roky koukal za co bych ho vyměnil. Byl jsem s ním spokojený, zažili jsme toho spoustu, dovezlo mě vždy všude kam jsem chtěl a časem jsem k němu získal i celkem pozitivní vztah, zkrátka jsem si na něj zvykl. Ale nebyla to taková ta láska na první pohled. Abychom si rozuměli, prostě nebylo to takové to "tu chci !", ale spíš "hm, tak já jí teda beru, no". Nebylo to volba srdce, ale rozumu.
Už jsem je porovnával v květnu, v deníku k BMW, ale ještě se k tomu vrátím.
Vzhled - tady jasně vede Yamaha, motorka se mi prostě musí líbit a ladné křivky Japonky jsou mnohem elegantější než funkční křivky Němky. Entschuldigung Frau Trudi.
Motor - obojí dvouválce, ale takový rozdíl ! BMW jemné odspoda, dole zatáhne, nahoře umře, ve vyšších otáčkách nepříjemmně vibruje, příšerný zvuk. Skvělá spotřeba, spolehlivost. Yamaha krásně lineární průběh výkonu, krátké zpřevodování, žere asi o litr víc a má skvělý zvuk. Bohužel při zavření plynu a opětovném otevření cuká. Spolehlivost bych řekl, že je od představení modelu MT-07 také už lety ověřená.
Jízdní vlastnosti - na silnici jasně vede Yamaha, je obratnější, hravější, pocitově lehčí. V terénu se chystám ještě na přímé srovnání, ale naprosto trefně to vystihl známý, se kterým jsme si v Albánii na chvíli vyměnili stroje. Poté co slezl z GS aby se vrátil ke své KTM 790 Adv R, prohlásil: "gaučák nemotora" A to je přesně ono, projede všechno a ve velkém pohodlí, ale působí těžkopádně a nehraje tolik na zábavu. Myslím, že Tenere bude něco mezi F800GS a 790 Adv. R.
Trochu jsem se bál ohledně podvozku, přeci jen ohlasy jsou na něj, že funguje, ale mohlo by to být lepší. Za mě zatím spokojenost. Až poletím stovkou po šotolině, budu vědět víc. Výhodou je plná stavitelnost vzadu (předpětí kolečkem, útlum a odskok) a vpředu se dá nastavit útlum a odskok. Ještě nebyl čas si s tím hrát, motorku mám týden a jel jsem na ní 2x. Pro srovnání - BMW má vzadu kolečko na předpětí a ESA - takže elektronicky přepínám Sport, Normal a Comfort. Vpředu se nedá nastavit nic. Trochu nepoměr a i mi to na motorce vadilo. Vzadu jsem si to nastavil dle potřeby, ale předek na silnici trochu měkčí a v terénu zase tvrdší.

Co tu ještě máme ? Líbí se mi přístrojovka a absence elektroniky. LED světla vpředu skvěle svítí. Žere asi o litr víc než GS a rezeva se rozsvítí cca o 50km dříve, neřeším.

30.9.2022
Koupě motorky, přivezl jsem jí po dálnici domů a to byla teda pěkná kosa, připadá mi, že BMW tak nějak líp chrání před zimou, tělo i nohy. Sedačka není moc pohodlná, docela to žere. Nad 150 se s tím díky sjetým gumám nedá jet - kmitají řídítka.

6.10.2022
Vzadu do hladka sjetou TKC jsem vyměnil za napůl sjetou Pirelli STR Rally co jsem taky dostal k motorce. Vpředu jsem tu šíleně oskákanou TKC nechal, vzorek ještě má. Letos toho už moc nenajezdím a na jaře dám novou sadu.
První větší vyjížďka, moc příjemných cca 180km. Zkusil jsem kromě sinice i nějakou šotolinku a pohoda. I na bláto došlo a taky to šlo. Jen už není motorka tak čistá Ta sedačka fakt není nic moc, ale asi půjde o zvyk. Z BMW mě bolí záda, z tohohle zadek. Zvykne se... Zase jsem na tom nějak vymrzl, fakt to hůř chrání před větrem, hlavně spodek těla, po jízdě ledový nohy a to u GS nebylo.

7.10.2022
Mám další poznatky a dojmy. Motorka je fakt skvělá, zábavná, dovolím si v terénu docela dost. Terénem nemyslím žádný blátivý koupele, sjezdy a výjezdy, ale dal jsem si nějaký lesní a polní cesty, takže kamení a šotolinka. Buď tomu přeměřuje tachometr, nebo jezdím jak kokot - kde jsem s GS jel 80, tady letím 120, stroj mi dává dost důvěry.
Motorka se skvěle ovládá, podvozek celkem spolupracuje na to, že jsem zatím na nastavení nesahal. Je cítit, že to není top, ale je to čitelný a docela schopný.
Krátké zpřevodování způsobuje, že jezdím všude za 3 nebo 4 a na obě rychlosti se dá dostat zadní kolo lehce do driftu. Líbí se mi velký použitelný rozsah otáček motoru, od 3tis. skoro až do 10ti., to je paráda. Nelíbí se mi jak to cuká při otevření plynu. Jak jsem dlouho neměl motorku s laďákem (ono u tříválce, nebo GS bych ho ani nechtěl jak mají ošklivý zvuk), úplně jsem zapoměl, že zvuk dělá půlku dojmu z motorky ! Mě tak baví jí poslouchat ! Akrapovic je top !
Přední TKC nezklamala, na silnici poskakuje, ale na suchý šotolině drží jak má. Zadní Pirelli velice příjemně překvapila, na silnici pohoda a v terénu drží kupodivu taky docela dost, jo jezdil jsem jen na suchý šotolině, ale i tak je skvělá, i trochu blátíčka zvládla, klouže, ale líbí se mi jak se ten prokluz dá kontrolovat.

16.10.2022
Za víkend jsem stihl zase něco málo najezdit. Nějaké nové dojmy ? Snad jen stále větší spokojenost z podvozku, dovolím si na ní opravdu dost. Ohledně spotřeby...v komentářích se všichni diví jak mi to žere. Ano, když tahám=zábava, jsem v tom za 6l, podle předpisů=nuda za 5l. Takže kombinovaná vychází tak nějak 5,5 a rezerva se rozsvítí po cca 240km. Má to tak být nebo ne ? Nevím, neřeším. Přes zimu skouknu stav vzduchového filtru a možná na chvilku na zkoušku nasadím origo výfuk. Také jsem přes víkend využil příznivého počasí a jel umýt Speed Tripla. Proč o tom píšu ? Je někdy až srandovní střídat motorky Přesednutí z Tenere na Speeda znamená údiv nad tím, kdo mi dal řídítka tak strašně nízko a proč to vůbec nepéruje. Ale v jedné věci Speed naprosto vede - plyn/spojka/převodovka. To tak nádherně poslouchá a tak skvěle se to dávkuje, Tenere s polovičním výkonem je proti tomu hrozně ucukaná, zavřu plyn, maličko přidám a škub. Čím vyšší otáčky, tím je to horší. Ani meziplyny se mi na tom nedávají zrovna nejlépe. Tak to je zatím asi jediná věc u Yamahy na kterou bych si fakt postěžoval - za to může určitě Euro4 a je to i jeden z důvodů proč jsem nechtěl novější Euro5, protože čím novější norma, tím zbytečnější složitosti...
Natočil jsem taky nějaký video, teď už to jen trochu sestříhat. Jezdil jsem celou dobu na vodě a divím se, co ty gumy na asfaltu snesou. V terénu vydrží taky docela dost, ale když jsem cca v 80ti na blátivé cestě jel chvíli oběma kolama driftem, neměl jsem z toho dobrý pocit a radši blátíčko pomalu a opatrně.
Nasadil jsme plastový kufr, co střídám na všech motorkách asi už 10let. Proč ? Pojme toho víc než ta plechová nádhera s nápisem Yamaha

23.10.
srovnávací vyjížďka BMW vs Yamaha. Více v deníku.

26.10.
Jsem stále nadšen ! Za posledních snad 5 let mě žádná motorka nebavila tak jako tahle. Konečně jsem se asi našel Kličkování zatáčkama na silnici, odskočit si na pár lesních a polních cest podívat se kam vedou, potěšit mávající děti na vsi nebo právě předjížděné důchodce jízdou po zadním, skoky přes železniční přejezdy, výjezd na kopec na vyhlídku, poklidný kochání západem slunce, zrychlený večerní přesun domů...tohle všechno jsem dnes zvládnul. Nechápu co ty gumy udrží při 14 stupních na suchu i na mokru. Dokonce i v lehčím blátě nejsou úplně marný. Příští sada bude Pirelli Rally STR nebo TKC80, obě jsou skvělý.

Když to shrnu, jsem moc spokojenej, motorka mi sedla a tak to má být

30.10.
Po víkendových jízdách se trochu vyjádřím k podvozku. Něco jsem už napsal do deníku, ale konkrétně. Zatímco na silnici podvozek jednoznačně proti GS vede a jsem s ním maximálně spokojený, v terénu už to tak jednoznačné není a trochu měním svůj názor. Nebo spíš ho vracím do doby, kdy jsem testoval na jaře předváděčku a podvozek se mi zdál na větších nerovnostech trochu tužší, takový kostrbatý. Že to spíš poskakuje než péruje. Tak ano, i tady je tomu tak. Dokud jsem jezdil jen silnice a šotolinky, tak pohoda Ale když jsem vyrazil s partou na cesty, které bych si sám nevybral, projevila se určitá tuhost a nepoddajnost podvozku. Takže na příští vyjížďku šroubovák s sebou a bude se ladit Doteď jsem neměl potřebu na nastavení sahat, ale to se teď změnilo. Tak uvidíme zda to k něčemu bude...

6.11.
Motorku mám něco přes měsíc a za tu dobu najeto lehce přes 1000km, to není špatný, na to že je podzim a jsou na to sjetý gumy. Letos toho asi už moc nenajezdím, dnes bylo 8 stupňů a kolem komína se to dá, ale na delší jízdu už to moc není. Motorce jsem na konec sezony dopřál pár vzhledových vylepšení ať jí to na jaře sluší - víc v deníku. Takže dnešní vyjížďka byla jen krátká se zastávkou na focení...

22.3.2023
Naše společné soužití je (dočasně nebo trvale ?) násilně přerušeno. Nedostal jsem přednost a motorka skončila v autě, já naštěstí přeletěl a nic vážného se mi nestalo. Více v deníku. Bude se opravovat, nebo koupím jinou ? To se uvidí...

13.6.2023
Tenere is back ! Motorka se nakonec nechala opravit a po několika měsících opět jezdí Paráda...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hříbek
Hříbek napsal 24.01.23 v 10:50 10b.

Pěkná doma mám taky speeda, i ostrýho Gase, ale i tak se po tenerce pořád dívám , protože se mi jeví jako suprový univerzál

Jenik789
Jenik789 napsal 16.11.22 v 08:12 10b.

-Jandys-
-Jandys- napsal 06.11.22 v 23:15

Myslím že jsi popsal asi vše co šlo, poohlížím se po ní .Sice ji nevlastním ale měl jsem půjčenou na cca 2h od kamaráda a úplně mě překvapila jak rychle si umí jezdce získat.Moc dobře udělaná motorka, možná časem koupím taky. Dobře si ji užívej a ať tě stále baví

Myschan
Myschan napsal 01.11.22 v 13:07 10b.

Gratuluji. Jo a pěkně jsem si početl

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 24.10.22 v 09:50 10b.

Více komentářů



TOPlist