PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PetNed
Vloženo 19.10.2022
Aktualizováno 19.10.2022
Zobrazeno 3 640x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Prostě Tenerka. Někdy splašené tele a jindy hravé koťátko.

Motorka koupena od FIRMA:Moto Ostrava autorizovaný dealer Y - Výborná komunikace a vstřícnost

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuareg 660: Nemá žádnou uživatelskou historii.
Honda CRF 300 Rally: Měl jsem obavu z dlouhých přesunů.

První dojmy - První pocity byly, že i přes snížení to je vysoká koza. Ale tak moc jsem ji chtěl, že jsem věděl, že si na to zvyknu. Líbí se mi její ovladatelnost. Opravdu hravá. Ale zároveň se mi moc nelíbí její vysoko položené těžiště. Velice rychle chytá balanc. Ale to jsou problémy při manipulaci na místě. Jakmile se rozjede, vše jde stranou.

Motorku bych doporučil pro - Řekl bych, že Tenerka je vhodná pro lidi, kteří chtějí cestovat s větším podílem offroadu. Protože na cestování čistě po asfaltu jsou pohodlnější stroje. A myslím si, že to není motorka vhodná pro úplné začátečníky s výškou kolem 170 cm :-(.

Doplňky na motorce - - padací rámy a šusplech Outback Motortek - jednoznačně skvělá volba
- tlumič řízení Scots Performance - jednoznačně skvělá volba



- blastry Barkbusters - skvělá volba
- centrální stojan - originál Yamaha
- snižovací sada Yamaha (kosti + sedlo)
- vodítko řetězu Yamaha
- vyhřívané rukojeti Oxford
- plexi kryt hlavního světla
- LED blinkry Yamaha
- gripy na bocích nádrže a na plastech - pro jízdu ve stoje dobrá volba
- zadní plechy od Ondry Vlka - na hovno - zdeformovaly se



- přídavný držák navigace od Marseluse (při montáži držáku Touratech přímo na hrazdu, držák v terénu občas klepnul do přístrojovky - na rámu přístrojovky to je vidět a navigace nešla přetočit do svislé polohy (pro offroad)


Recenze

Proč jsem si vybral Tenerku? Protože se mi už dlouho líbila, vlastně už od předchozí verze. Akorát byla na mne vysoká. Jakmile jsem zjistil, že je možno snížit, začal jsem za Tenerkou šlapat. Ale i z toho důvodu jsem na své předchozí motorce (Honda Transalp) nepoužíval snížené sedlo. Prostě abych si zvyknul na vyšší posez a manipulaci s motorkou.
Další podstatný důvod pro Tenerku je ten, že preferuji cestování na divoko. Tedy s velkým podílem offroadu a spaní pod stanem. A Tenerka je k tomuhle cestování jako stvořena.
Motorku jsem koupil koncem června 2022. Měl jsem měsíc na to, abych ji zajel a alespoň trochu si na ni zvyknul. Po měsíci jsem s ní vyrazil do Gruzie a tam jsem ji vůbec nešetřil. Ne že bych ji vědomě týral. Prostě jsem jezdil to, co jsme měli v plánu. Akorát to bylo občas docela náročné. A jsem rád, že jsem tam byl právě s Tenerkou.
K dnešnímu dni (18. 10. 2022) mám s ní najeto 14 500 km. Vše jsem jezdil sám, tedy bez spolujezdce. Zhruba 10 tisíc km jsem najel s bagáží (cca 4 tis. km se 100L podkovou + 15L válcem + cca 6 tis. km navíc nabalené terénní gumy - přesuny ČR - Gruzie - ČR).
Jízdní vlastnosti Tenerky jsou jednoduše skvělé. Motorka je nezáludná a dobře se ovládá. Ověřil jsem si to v terénu i při kličkování v mnohakilometrových kolonách v Srbsku nebo v Maďarsku. Jenom je třeba si hlídat to vysoké těžiště.
V Gruzii jsem občas bojoval s řazením. Když jsem řadil 1, 2 a chtěl jsem zařadit 3, tak páka šla sice nahoru, ale rychlost jsem nedal. Musel jsem třeba znovy vymáčknout spojku, dát meziplyn anebo to znovu nacvaknout nahoru. Prostě už to otravovalo. Mám pocit, že po výměně oleje se to sklidnilo.
Je třeba zvyknout si na plyn. Je citlivý a trochu ucukaný. Jednou jsem si při výjezdu v zatáčce plné děr nechtěně vrknul plynem a už jsem parkoval v křoví .
Je skvělé, když mám správně obuto, že nemusím při jízdě řešit změnu povrchu. Akorát musím vypnout ABS. Ale vím, že dále už jsou limity jenom a pouze na mojí straně. Takhle to bylo v Gruzii a fungovalo to. Ale asi mi hodně pomáhá(l) tlumič řízení, zejména v kamenitém terénu.
Musím říct, že snížení motorky na přepákování také snížilo její manipulační schopnosti se stojanem. Motorka sedí níže při zachované délce centrálního i bočního stojanu. Takže při stavění naložené motorky na centrál už byla potřebná pomoc (překonání velké páky). Druhý celkem zásadní problém je boční stojan ve své původní délce. Stačí malá nerovnost anebo sklon povrchu a je problém motorku odstavit. S tímhle jsem bojoval celou Gruzii (na celnicích, při tankování i při parkování). Naštěstí už je možno koupit druhovýrobu zkráceného bočního stojanu.
A určitě budu muset řešit boční madlo. Chybí a chybí. Na manipulaci s motorkou ať už při tlačení do garáže / z garáže, zvedání na stojan anebo zvedání ze země při odložení.
Stejně tak "One finger clutch" - přepákování ovládání spojky. Jsem zvyklý sjíždět se zařazenou rychlostí, ale při vymačknuté spojce, pouze na brzdy a podle potřeby si přibrzdit motorem anebo naopak přidat. A ty sjezdy v Gruzii byly opravdu velmi dlouhé. Nezdá se to, ale při denním používání to jde do ruky.
A zvažuji jestli výhledově koupit přídavnou 5l nádrž od Camel Adventure anebo vozit kanystr Rotopax.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jelda-f
jelda-f napsal 31.03.24 v 09:40 10b.

Ať slouží a doveze vždy tam, kam bude potřeba skvělý kousek

Makiška
Makiška napsal 01.02.23 v 12:43 10b.

Pěkné čtení .Na ,,stará kolena" jsem se zbláznila .Ještě tak rok a něco ...a pak půjdu také asi do Tenerky.Event.ješte ten nový Transalp je ve hře.

LukasBMWGS
LukasBMWGS napsal 09.11.22 v 10:35 10b.

Alfonc
Alfonc napsal 21.10.22 v 13:56 10b.

Máš to pěkný Koukám, že nějaký tvůj kámoš má T7WR... prohazujete si ty motorky někdy? Mohl bys napsat nějaké postřehy, zda a v čem se obě Tenerky uživatelsky liší? Zda má pro běžné užití, na které je T7 určená a ty jí tak evidentně užíváš, význam připlatit si za WR? Děkuji

Více komentářů



TOPlist