renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 222222
Vloženo 28.5.2021
Aktualizováno 29.10.2023
Zobrazeno 6 103x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je to taková hbitá štíhlá štika.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Když jsem přijel na zkušební jízdu na podzim 2019 na svém bmw r1200 gs adventure a sedl na tenerku 700, přišlo mi sedlo naprosto šílené.Pak se svezl kousek po silnici i polní cestě a pomalu začal chápat smysl této motorky.Motor fungoval a reagoval na každý kvalt bez cukání a ochotně se sbíral z nízkých otáček jedna radost.Tlumiče bez výhrad splňovaly svoji funkci.Brzdy postačující.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl je vhodný pro vyšší postavy.Kdo nepotřebuje trhat rychlostní rekordy a má rád jednoduchou techniku.

Doplňky na motorce - Original nosič,original vyhřívané hefty,original padáky,vyšší plexi WRS,boční deflektory WRS,kryt předního světla WRS,upravené sedlo,kryty rámu acerbis,vzpěry předního světla a hrazdy,hlavní stojan,

Recenze

A jak jsem se k tenerce dostal?Po zkušební jízdě nasedám na bmw a jedu domů plný dojmů a srovnávání.V lednu 2020 jsem prodal bmw GSA a začal hltat testy a zkušenosti prvních majitelů tenerek.Pokukoval jsem i po triumphu 800xc i africe crf1000.Tenerky však byly nedostupné.Nechtěl jsem déle čekat a jel jsem spíš ze zvědavosti na zkušební jízdu V-stroma 650 xt 2020.Docela mne motor zaujal svým projevem.Prodejce suzuki mi řekl a měl 100% pravdu,že tento motor je postaven a naladěn tak aby fungoval co možná nejlíp v rychlostních limitech.To rozhodlo a složil jsem zálohu na novou suzuki dl 650 v strom xt v nádherné černo zlaté barvě...

Nejsem vyznavačem vysokých rychlostí,spíš se pohybuji v rychlostních limitech.Kolem svého domova mám spousty zaplátovaných silniček okresního formátu kde se nejvíc pohybuji.Co mi na V stromu 650 vadilo nejvíc byly jeho tlumiče.V duchu si nadával,že jsem raději nepočkal na tenerku.Rozhodování ve mne zrálo celý rok co jsem jezdil stroma.A pak příšel ŠUPEC událostí.Jeden den ve čtvrtek na konci dubna 2021 jsem dal inzerát na prodej v podstatě nového stroma 650(4250km).Ten samý den večer volal kupec,že si přijede pro moto v sobotu.Po diskuzi o převodu(po špatné zkušenosti si motorky i auta převádím já sám na nové majitele) se nakonec dohodli na společném převodu v místě mého bydliště v pátek.Přijel ráno na šestou hodinu pro motocykl na stk na evidenčku a pak si spolu dvě hodiny vyčekali na převod.No a v jedenáct hodin uháněl k domovu.
Byl pátek podvečer já měl peníze za stromka a tenerku v nedohlednu.Ojeté nejsou v inzerci žádné a na nové se čeká celkem dlouho.Jen jsem tak otevřel inzerci,jestli není něco nového v žánru tenere 700.A ejhle.Moje tenere a rovnou rallye za slušnou cenu.Okamžitě telefonát(měla asi 35 shlédnutí) nikdo nebral telefon.Po chvíli mi pán volá nazpět.Slovo dalo slovo a že mi motorku klidně doveze v sobotu na vleku až ke mne domů a když ji nevezmu nic se neděje.Bylo mi jasné.Když ji nevezmu já tak někdo jiný určitě.Sehnal jsem narychlo zbytek peněz(byl pátek večer) a čekal na sobotu jestli se mi to všechno nezdá!!!A nezdálo!!!V půl druhé v sobotu tenerka na vleku před domem.Pak už klasika.Kupní smlouva,podpisy,potykání...Jen jsem se zeptal zda mu ještě někdo volal.Prý asi 4lidé ještě v pátek večer!!!Protože majitel pracoval v zahraničí,tak hned v pondělí jsem motocykl převedl na sebe.Měl jsem motorek dost ale abych během tří dnů prodal,převedl,koupil,převedl,tak to se mi vážně ještě nestalo.Moje první zahraniční motorka byla modrá tenere 600 z roku 1987.
Protože motocykl mám teprve krátce, moc jsem toho nenajel.Ale jsem celkově z tenerky nadšený.Je to přesně projev motoru co mi vyhovuje.Motor na stromku 650 před tenerkou nebyl špatný ale byl takový bez větších emocí.V postatě ty motory jsou výkonově i krouťákem podobné.Tenerka má však fun factor.Tlumiče má tenerka na moje pošumavské ježdění super.Brzdy také.Jediné podle mne co je nejslabší místo tenerky je-sedlo.Vzhledově ok ale velké pohodlí nikdo nečekejte.Jde si na to zvyknout.Někdo tvrdí o 21 kolu,že snad špatně nebo hůře padá do zatáček.Podle mojí zkušenosti zatím nepozoruji nic,ba naopak se mi s T7 zatáčí lépe než se stromem.
Osobně si myslím jezdit na tenerce ve dvou delší trasy nebude úplně ono.Je mi to jedno protože jezdím sám.
Co se týká spotřeby ukazuje 4,2L/100km.
Co se týká spolehlivosti a s ní nebude zřejmně problém.Protože kdyby nějaké opravdu vážné problémy byly,tak jsou toho plná fora na motorkářích.
Co jsem tak vysledoval a bavil se s majiteli tenerek,tak už mi třetí majitel tenerky 700(byl to případ i prvního majitele moji T7)potvrdil,že ji prodává jenom z důvodu vyšší váhy pro tvrdší off ježdění.Nedovedou si představit,že by měli někde ve výjezdu rvát 200kg ze země.Zvolí něco do 150kg(Ktm 690,huska701).Jak mi řekli v Yamaze.Ta motorka je postavená tak aby jsi na ní tady nasedl a jel do Turkmenistánu.No já osobně takovéto štreky neplánuji spíš kratší výlety ale o to častěji.
Takže můžu říct,že vždycky nakonec něco špatné je pro něco dobré.V té době kdy jsem tenerku nekoupil jsem udělal vlastně dobře.Páč bych se k verzi ralye nikdy asi nedostal.Nakonec bylo dobře,že jsem rok počkal.
Další zkušenosti a postřehy přidám časem.Momentálně má motocykl 5600km.

19.11.2021
K dnešnímu dni má motocykl najeto 10 231km.Je po druhém záručním servisu.
Krom běžné údržby žádné závady.

SEDLO 1
Jak jsem psal výše,nejslabším místem motocyklu pro mne je original tenere sedlo s nápisem YAMAHA.Je ze všech sedel nejužší a tudíž nejvíc nepohodlné.Je sice o 2cm vyšší než original dvoudílné ale v nejširší části má asi jen16 cm.Tak jsem přes inzerci koupil dvě original dvoudílná sedla.Na jednom jsem jezdil a druhé dal upravit sedláři.Original sedlo tenere schoval.
Z nedostatku času sedlo upravit trvalo sedláři docela dlouho.Ale odvedl super práci a sedlo rozšířil a zvýšil asi o 3 cm .Molitan upravil 3cm paměťovou pěnou.Na posed mnohem lepší.Jenomže v tom týdnu na konci sezony, kdy mi sedlo předal, se mi naskytla koupě zánovního jednodílného sedla rallye za dobrý peníz..No a toto dvoudílné upravené sedlo prodal známénu..Takže jsem se moc na upraveném dvoudílném sedle nesvezl.Nicméně rozdíl byl znát hned k lepšímu.Samozřejmně jsou sedla daleko pohodlnější ale v rámci možností úprav(aby úprava nehyzdila celkový styl a tvary motocyklu) se úprava myslím povedla.Do budoucna jsem domluvený se sedlářem,že mi toto jednodílné sedlo rallye v sedací části sedla v zimě vyměkčí 3cm silnou paměťovou pěnou.Při zachování original potahu i tvaru sedla.Na první pohled nebude nic poznat ale mělo by fungovat jako paměťová pěna v matraci.Gelovou vložku nedoporučil.Je zbytečně drahá a moc nepomůže.Pán se úpravami sedel zabývá 25 let.Nemám důvod mu nevěřit.
Řešilo se to zdewww.motorkari.cz/tema/

K 27.3.2023 najeto 14 683km bez jakýchkoliv závad.Pouze předepsaný servis.

SEDLO 2

Po roce ježdění na nejvyšším doplňkovém sedle rallye ( je asi o 5 cm vyšší než základní dvoudílné) jsem zjistil,že mi moc nevyhovuje výškou.Špatně se mi došláplo na zem.Tak jsem pokukoval po jednodílném sedle které bych upravil.Moje sedlo rallye o 5 cm vyšší cm jsem upravovat-seřezávat nechtěl.No a original sedlo rallye,které mám schované (s bílým nápisem yamaha-to je o 2 cm vyšší než originál dvoudílné-to má výšku cca6cm) jsem chtěl zachovat do original vzhledu motocyklu.
Pak mi kamarád poslal odkaz na inzerát,kde sedlo bazarista prodával za slušné peníze.Jednalo se o sedlo s bílým nápisem yamaha.To má rozměry cca16 cm zužuje se na cca 14 cm a u nádrže cca 12cm.Toto sedlo je velmi úzké a pro mne je nepohodlné.Odnesl jsem výše zmiňovanému úpravci sedlo s tím,ať mi sedlo rozšíří na rozměry sedla základního dvoudílného.Nejširší místo sedla dvoudílného cca 20 cm pak se zužuje na cca 16 cm a nakonec u nádrže cca 14cm.Dále jsem chtěl aby sedlo jako celek seřízl o 2cm výškově a vše vytvaroval,rozšířil a zvýšil paměťovou pěnou kvůli pohodlí na původní výšku sedla -cca 8cm a zakulatil hrany molitanu-sedlové pěny.
Co jsem jezdil před časem na dvoudílném original sedle,tak po zhruba 100km jsem musel dát zadnici pauzu.Na tomto upraveném sedle jsem druhý den po montáži ujel asi 160 km v kuse a až pak zastavil.Nedá se říct, že zlepšení je 100% Ale o nějakých 40-50% je to lepší.Nikdy to sice nebude na pohodlí sedlo jako na V stromu 650 nebo bmw 1200gs ale v rámci zachování celkového vzhledu motocyklu i možností rozměrů podsedlovky se úprava docela povedla.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alterego
alterego napsal 15.09.22 v 19:31 10b.

nádherná barva

tomcruise77
tomcruise77 napsal 20.11.21 v 07:32 10b.

krásný kousek

Svaca04
Svaca04 napsal 17.11.21 v 19:34

Svaca04
Svaca04 napsal 17.11.21 v 19:34 10b.

Bob600
Bob600 napsal 28.07.21 v 18:57

Moc hezký popis motorky, který i mě, když jsem sbíral informace, přivedl do sedla T 700 Díky

Více komentářů



TOPlist