PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Vlnič
Vloženo 19.5.2021
Aktualizováno 3.9.2021
Zobrazeno 4 306x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Na tuhle motorku jsem se hodně těšil, ale nedokázal jsem čekat, než ji uvedou do sériové produkce, takže jsem si dal 3 sezony na GS 800 a nakonec jsem k ní došel.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTOCENTRUM HK (Hradec Králové) - Určitě spokojenost, perfektní přístup a komunikace.

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - První dojmy. No v září 2020 jsem si domluvil předváděčku v Mladý Boleslavi a strávil jsem na tom hodinu a na základě této hodiny strávené v jejím sedle jsem se rozhodl pustit bawor do světa koupit tuhle mršku.

Motorku bych doporučil pro - pro toho kdo ví co chce a co nechce

Recenze

Jak jsem psal v úvodu, když se o ni začalo mluvit, sedlal jsem ještě transalp 700, viděl jsem ji jako ideálního nástupce, jenže to byl r. 2017 a já chtěl přesedlat. Chtěl jsem něco co bude víc off road zaměřeno, víc to pojede a nejlépe 2vál. takže to byly jen KTM a bawor, Byl jsem tenkrát hodně nakloněn koupit KTM 1050, ale po vláknu od Rimmera (kdo ví, ví, kdo neví ať si dohledá, pokud ho to zajímá) jsem se na to vysral a celkem náhodně koupil zánovní GS, protože jsem chtěl změnu.
Taky jsem si myslel na Afiku, ale bohužel moc korun.
Takže se stalo to, že jsem ovlivněn předváděcí jízdou plácnul inzerát na bowora sem na motorkáře. No jo, jenže po prodeji a konečně při penězích (listopad 2020) už nebyla žádná volná (jakou bych chtěl) nová Tenere v ČR, obvolal jsem fakt všechny dealery a nabízeli mi jen ty šedo modrý s modrejma kolama a tu jsem fakt nechtěl.
takže jsem nakonec udělal předobjednávku na 2021, ano Euro 5, a v dubnu se konečně dočkal. Bylo to dlouhý
Zpětně si za tohle rozhodnutí gratuluji, protože když slyším a vidím, jaká je situace nejen s Tenerkou a její dostupností na trhu, tak jsem to fakt vychytal dobře.
A co Tenere samotná? Lidi zlatý není to zajetý, ten 1000 km a nějak nepřekračovat 5tis ot. mě nebaví. protože ten motor je fakt boží, úplně ji beru vítr z plachet když řadím v 5 tis další kvalt. takže jezdím po okreskách řadím a řadím a řadím a naháním kilometry. Jo to řazení je luxus, protože převodovka řadí od začátku přepychově a padá to tam jen se snad dotknu páčky spojky. Maličko mi někdy nechce zapadnout neutrál při dojíždění na křižovatku, když ho tam strkám z dvojky, ale je to o vrkunutí zaspojčení a je tam. Spojka je taky parádička, na dva prsty, fakt lehce. Brzdy mi sedí hned od startu a jejich účinek a nástup mi vyhovuje, fakt nemám co bych vytknul.
I přes to, že to není zajetý, tak už se na tom vážně bavím a nejlepší je, když ji vemu nějakou šotolinkou, nebo polní cestou, protože tam se dostavuje pocit rebelantství a škleb do helmy a skvělý pocit nadšení z dobré věci. Úplně z ní cítím, jak pode mnou vejská a říká, joo, pojďmě, tohle je ta legrace, takže se nechávám strhnout a na překročení resp nepřekročení 5 tis ot jaksi v ten okamžik seru. Krátkodobě .
Podvozek stíhá z toho co jezdím úplně všechno s velkým přehledem a cejtím z něj velkou jistotu. Zvláště když vzpomenu jak jsem dával za uši tý předváděčce, tak se těším, až si to užiju na svý.
Doplňky. No zatím jen systém zvyšování originálního plexi, který mi přijde jedinenčně jednoduchý, chytrý a účinný a centrální stojan.
Mám objednané padáky od Bartuse, snad dorazí ještě tento týden a nosič na top case od kappy, kterej bude fungovat i jako madlo, protože ta její prdel je fakt holá, chytit se dá fakt jen pod tím sedlem.
Jo to sedlo, je teda lavice, ale jsem zvyklej z GSa, kde to bylo hodně podobný.
Tohle je možná o pohodlnější ještě méně, ale to mě vůbec nesere, páč ta motorka mě baví asi tak o 200% víc než to GS a tohle je jádro celýho pudla. Stejně mě celej ten kult v podobě modorbílý vrtule vždycky sral a nikdy jsem tomu neporozuměl. Jezdil jsem i na 12ce GS a že bych z toho omdlel, tak to určitě ne.
navíc jsem na GS trpěl nepříjemným brněním v prstech. Nevím, jak jiní, ale mě po 10 dnech v sedle (Rumunsko) brněly prsty ještě 3 neděle.
U Tenerky oceňuji její jednoduchost. Jediný co je je, že vypneš ABS a jsi hotov. A nebo ho na asfaltu nevypneš a jsi hotov o to dřív.
Shrnul bych to zatím tak, že na papíře ta motorka ničím nezaujme, normální kila, výkon hm 54kw taky žádnej uragán, žádná výbava, jenže ona funguje a funguje navíc zábavně. Takže se těším až to zajedu a budu si užívat její fun factor - který pro mě osobně má - naplno.
info budu doplňovat

Trochu oživení profilu a doplnění informací.
Tenerku jsem dovybavil tak nějak vším potřebným. Jsou tam zmíněné padáky Bartus, pan Bartusek je musel upravovat, protože neseděly na E5, kvůli katu ve svodech, ale nyní již ok. Takže kdo budete chtít padáky od Bartuse na T7 nebojte se, jdou tam
Pak tam je komplet nosič na 3 kufry Givi/Kappa monokey, ale s kuframa na ní moc jezdit neplánuju, spíš teda vůbec. Charakterově se to k té motorce moc nehodí a spíš budou sloužit jako padák zadní části a pro uchycení brašen.
No a jako poslední jsem koupil brašny Altrider pro cestovatelské použití.
K motorce jako takové zatím nemám žádné výhrady, prostě spokojenost.
Sere mě teda to víčko nádrže, ale mám na klíčku poutko a za to to vždycky pověsím na brzdovou páčku, zatím mi ještě nespadlo
A pneu, origo Pirelli Scorpion rally STR jsou fakt jen na asfalt či suchou šotolinu, takže po dojetí budu přezouvat na něco chlupatějšího ... ano, najezdím toho mraky víc na asfaltu, ale za tu použitelnost mimo mi to prostě stojí.
Nutno ale říct, že na asfaltu jsou ty Pirellky báječný, takže koho lákají a dávají mu smysl stylem použití, klidně do nich jděte.

A věc, kterou jsem o Tenerce ještě nikde nečetl (možná to někdo v profilu má), co se týče přístupu k motorce, základní údržbě jako baterka, vzduchový filtr, demontáž bočních plastů, je to fakt jednoduchý. Ten vzduch filtr, to je paráda, pod sedlem řidiče, výměna či čištění je úkon fakt na pár minut. Odstrojení plastů, taky jednoduchá záležitost. To se mi opravdu líbí.

Poslední doplněk je nálepka na předním blatníku od Davida Pabišky Dakar Saudí Arabia s jeho číslem, kterou jsem dostal od něj osobně, takže moje off road skill, letí strmě vzhůru

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vlnič
Vlnič napsal 26.05.21 v 19:12

Slávek-TDM - na origo podvozek bych v tom videu moc nesázel ..

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 26.05.21 v 16:18

Jedna magořina na Tenéré 700:



Zajímalo by mě, jestli tam má nějaký lepší cartridge a centrál nebo jezdí na stock podvozku...

https://www.teknikmo...tenere-700-rally-and
https://www.teknikmo...7-XTZ690-Tenere-700/

jelda-f
jelda-f napsal 26.05.21 v 12:28

Krásné a pěkně napsané ať slouží. Jednou bych rád novou moto a tohle je jeden z kandidátů.

Kubeja
Kubeja napsal 26.05.21 v 10:09

Trnec4 - zkus si těch 54kw někde po polňačce a uvidíš, že to málo není. A koukni se na kultovní video na Youtube s názvem "POL TARRÉS - THE SEEKER MOVIE"

Vlnič
Vlnič napsal 24.05.21 v 14:31

Trnec4 - na Ktm 1050 nebylo nic špatně, mě ta motorka hodně bavila, jen jsem ji nekoupil, protože tady v té době bylo vlákno o přístupu Ktm k řešení problémů během záruky. Prostě mě to odradilo.
Popsat rozdíl mez T700 a 800GS je na dlouhý článek, ale možná se do toho pustím v rámci deníku.
Jestli je 700 málo? Nechápu smysl té otázky. Málo na co? Na to aby ses bavil na motorce? Nebo na to abys dojel do Rumunska? Nebo abys předejel autobus? Běž si ji někam zkusit a udělej si vlastní představu.

Více komentářů




TOPlist