PROFIL MOTORKY

Yamaha Tenere 700 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rradarr
Vloženo 29.11.2019
Aktualizováno 29.11.2019
Zobrazeno 4 399x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Nejdřív přišel zájem o koupi mé CB500X a pak zatraceně výhodná koupě Tenere 700. Zaváhat by byla ohromná chyba. Zbývalo jen doladit doplňky a počkat si na předání.

Více fotografii

Motorka koupena od Motopark Ostrava

První dojmy - Hned mi do rukou sedly širší řidítka s dobře umístěnýma ovladačema. Protože už byl krátký podzimní den, tak jsem hned vyzkoušel světlomet a byl jsem velmi mile překvapen. Překvapen jsem byl také z pohodlnějšího sériového sedla. Dobře vymyšleno je umístění a přehlednost displaye.

Recenze

Posupoval jsem asi takto: Z minulé moto jsem věděl co bude Tenerka potřebovat, abych tu hned na začátku vysvětlit moje uvažování, shrnu to v krátkém pohledu. Vnitřně nějak asi potřebuju udělat z každé moto takové SUVéčko. Mělo by to zajet téměř kamkoli a neměli bychom ani jeden trpět. Přitom chci upozornit na to, že nemám motokrosové vlohy. A taky v textu budu občas srovnávat T700 s CB500X. Nejde ovšem o posuzování, ale jen o můj pohled na užitnost, nebo praktičnost.

Minulá moto byla v pohodě, jen docela trpěla na cestách po nezpevněných površích a dlouhých výletech ve dvou. Popravdě jsem pokukoval po Traceru 700, jenže by mě čekaly dvě důležité věci - hned nové moto osadit velmi kvalitním krytem pod motor a věc druhá, opět bych byl limitován 17ti palcovým kolem. CB500X s 19ti palcovým kolem již nepřipadala v úvahu, neboť stále byla vyráběna s jedním kotoučem v předu a to již nevyhovovalo mým potřebám.

Naštěstí díky neuvěřitelné shodě okolností mi byla nabídnuta Tenere700. Takže jsem na ní objednal horní držák na kufry Givi/Kapa. Dále boční držáky pro hliníkové kufry Yamaha, hlavní stojan, LED blinkry, padací rám, ochranné nálepky kolem nádrže, komfortní sedlo spolujezdce, snížené sedlo řidiče a snižovací sadu přepákování, protože mám od přírody krátké nohy. Ještě jsem po doporučení známého vzal origo vyhřívané hefty, což se později ukázalo jako chyba, neboť na minulé moto jsem měl Oxfordy a Yamahácké jim sahají asi fakt zhruba po ty pověstné kotníky. Já vemeno akorát řešil to, že už nebudu mít externí ovladač někde na né úplně přístupném místě, ale pěkně přímo z heftu budu regulovat výkon. Ježe ony ty origo topí slaboučce i na třetí maximální stupeň a já na podzim při zabíhaní po Slovenských cestičkách docela trpěl a litoval toho špatného rozhodnutí.

Moto dále potřebuje, přes zimu dořešit: Plexi kryt předního světla a větší kryt motoru, protože při jízdě po šotolině, kamínky a další nečistoty vydatně bombardují motor a svody. A z mého pohledu nejvhodnější se jeví kryt od SWmotechu. Dále jsem narychlo namontoval přimazávání řetězu z minulé moto. Domontoval navigaci a držák mobilu od Mistra Sobotky a jelo se zajíždět.













Po pár kilometrech jsem věděl, že v budoucnu budu potřebovat jiné vyšší plexi, nebo alespoň deflektor. Záběh probíhal klasicky jako u jiných nových moto, ale přece jen trochu jinak než u minulé Hondy. Samozřejmě jsem dbal doporučení prodejce a držel se manuálu a vnímal, jak si motor sedá. Charakter jak se zabíhá je asi stejný u všech pístových motorů, takže jen ve zkratce: Do cca 400 km to bylo hodně na lehko, neboť to bylo o velké nechuti jít do otáček a celkově se dvěma naloženými kufry to vypadalo jako mučení jehňátek. Jenže pak jsem u spolužáka na SK vše z moto sundal a jezdil dál na lehko. To už byla jiná jízda. Bylo poznat jak chodí motor volněji, získává ochotu se nechat vytáčet a zároveň vám klesá spotřeba. Předem od prodejce jsem byl upozorněn na to, aby záběh byl dělán v jednom, což bylo mojí polovičkou opětováno dost ostrým pohledem na prodejce. Také jsem se dozvěděl o povolené toleranci ujetých km do první výměny oleje.







Další poznatek mám ten, že jsem docela jelen z brzd. Mám takový pocit, že buď si přední zatím nesedla, nebo bude potřebovat sintrované desky, anebo je problém úplně jinde. Ona samozřejmě nakonec zastaví, ale nástup a průběh je takový nevýrazný a hlavně musím docela tlačit na páčku. No a taky nejsem úplně nadšený z délky brzdné dráhy do absolutního zastavení. Což u jiných moto neznám. Do budoucna sem určitě napíšu jak se tohle dál vyvíjí. A zadní brzda - ta má svou hlavu úplně. Ona funguje co se týká progresivity a nástupu úplně normálně a předvídavě, ale když jedete dlouho, jako např 120 km a vůbec jí nepoužijete, tak vůbec nebrzdí. Musím tak 3-4 krát ji pořádně prošlápnout, aby brzdit začala. Zatím to beru jako vlastnost a budu to pozorovat a hlavně se tomu snažit přijít na kloub. A ve finále to nějak vyřešit. Výhody které jsem hned odhalil byly příjemným překvapením oproti CB500X. T700 má už v základu jednu autozásuvku, hned vedle je záslepka pro montáž další kterou využiju na socket 2xUSB s voltmetrem. Další věcí je, že v elektroinstalaci už jsou připravené volné konektory pro další zařízení, včetně např vyhřívaných heftů. Takže minimum dodělávek a bastlení. Fajn je taky hodně jednoduché sundávání plastových panelů oproti Hondě. I přístup k airboxu je úplně bez komplikací. Někdo v Yamaze taky moc pěkně vyřešil seřizování světel pěkně venku po ruce a bez nářadí a klidně v rukavicích. Vlastně už v úvodních popisech na netu se dalo dočíst, že výrobce chce aby T700 byla účelná a jednoduchá a tady to je fakt vidět. Někdo by si mohl myslet, že pod pojmem jednoduchá bude skryto ošizená, ale to tu neplatí. Už když vezmu v potaz sváry na rámu, celkové zpracování nádrže včetně lakování a hlavně kvalitu použitých plastů, tak mám z moto celkově dobrý dojem. A navíc, když je do ní ještě osazen už léty prověřený agregát, který například v některých autoškolách už pár sezon zažil…

No a teď už jenom dojmy s přesedlání na novou moto: První mýtus se mi v hlavě držel, jak budu cítět přední o 4palce větší kolo a ještě opatřené duší, oproti minulému 17palcovému. No tak tohle se děje jen neznatelně a musí být za sebou zatáčky „překlápěčky“ abych to začal lehce vnímat. Další věc kdy jsem odhalil kouzlo pohody jednadvacítky byla rozbitá šotolinovka a pro mě to znamenalo akorát se rozhodnout jestli zůstanu sedět, nebo se postavím do stupaček. Oproti minulé moto jsem nepotřeboval ani snížit rychlost a přesto jsem cítil, jak podvozek funguje a zdaleka se nepohybuje na limitu. Všichni kdo jezdí tuhle moto by si měli uvědomit, že přidáním hlavního stojanu se celková hmotnost zvedne o cca 4.5kg. Tím že stojan tolik váží, tak za jízdy přes díry vydatně mlátí o doraz případně o cestu. Byť je vybaven dvěma vratnými pružinami s předepínačem. Další jeho vlastností je, že díky jeho rozkročení s ním dřu při velkém náklonu o cestu. Proto budu přes zimu přemýšlet, jestli tam zůstane. Fakt, ale je ten, že jsem nechal snížit podvozek.

Jinak je v moto namontovaný stejný agregát CP2 jako např. v MT07 nebo Traceru 700. Jen díky rozdílnému zpřevodování je uzpůsoben konstrukci Tenere. Takže pocit velikosti točivého momentu se dá pozorovat už od velmi nízkých otáček a není nutné motor točit někde nesmyslně vysoko.

To je zatím vše z mého pozorování. A zbytek tu napíšu buď v průběhu sezony 2020, nebo po jejím skončení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 06.12.19 v 21:45 10b.

Tu účelnost a jednoduchost jsem očekával u nové ST 1200 , ale až tady tímto modelem se YAMAHA vrátila zpátky k podstatě endurového cestování V mých očích pěkný a schopný bike Ať se ti radostně práší od koleček.

6yx
6yx napsal 04.12.19 v 13:36

Napiš mi telefon, pošlu ti návod k heftům přes WhatsUpp.

6yx
6yx napsal 04.12.19 v 12:55 10b.

Ahoj, origo hefty jsou dobré, jen je máš nastavené na výkon pro skůtr. Taky jsem s tím bojoval, nastavení trvá pár vteřin a už topí, jak mají. Myslím si, že prodejci o tom asi nevědí a nechávají nejnižší nastavení.

hergod
hergod napsal 04.12.19 v 08:34 10b.

rst1467
rst1467 napsal 03.12.19 v 16:36 10b.

moc pěkná motorka. Tahle barevná kombinace s modrými ráfky se mi líbí nejvíc! Chvilku jsem i přemýšlel, že bych ji vyměnil za svojí Afriku, kvůli váze.

Více komentářů



TOPlist