PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cz_pyy
Vloženo 14.3.2022
Aktualizováno 16.3.2022
Zobrazeno 2 623x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejlepší stroj, co jsem kdy měl

Více fotografii

Výška jezdce: 168 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Vzhled
BMW F 850 GS: Bál jsem se, že ji mezi ostatními GS budu ztrácet
Yamaha Tracer 9 / 900: Potřebovla jsem pokrýt i nezpevněné cesty

První dojmy - Po prvním sednutí a projížďce bylo jasno, objednal jsem, vyzvedl jsem a od té doby jezdím. S jedním zaškobrtnutím na měsíc po cca 1800 km, kdy se přidřely ventily. Svolávací akce na výměnu hlav na mě nějak zapomněla. Přesto jsem nenašel model, který by se mi tak líbil, nebo se mi na něm jelo tak pohodlně.

Motorku bych doporučil pro - Vyklidněný srabíky, jako já. Pro někoho, kdo se jede projet a nevyžaduje k tomu nálož adrenalinu. Kochací motorka, která umí pobavit. Super pro někoho, kdo hledá trochu exotiky, protože MG jako značka, není u laiků tolik profláklá.

Doplňky na motorce - Kufry alu od givi, padací rámy od givi

Recenze

Po vyblbnutí se na naháči jsem hledal něco klidnějšího. A to i přesto, že můj věk začíná čerstvě trojkou. Koukal jsem zkrátka po něčem, co má styl, je krásný, neokoukaný, neztratí se to v záplavě GS na benzinkách, bude univerzální a pohodlný. Prostě vyklidněnej stroj, pro lidi, kteří se rádi vrací k rodině.
Zkoušel jsem tracera 9, kterej teda jezdí parádně, ale jakmile bych měl vyrazit na polňačku k rybníku, byl bych ztracenej. MG teda taky není vyloženě enduro, ale základní terén nebo výlet po polních cestách zvládne vcelku bez problému. GS vypadlo kvůli tuctovosti, V-Strom byl žhavej kandidát, ale strašlivě se mi nelíbil. Proto na konec padl výběr na MG V85TT. Kardan, tempomat v základu a velká nádrž byly plus, podélně uloženej vzduchem chlazenej motor, srdcovou záležitostí.
Motorku jsem koupil zcela novou v D-Moto v Brně, byla skladem a ještě k tomu v limitované edici za cenu modelu v základních barvách, nebylo o čem. Doplnil jsem držáky na givi kufry, který jsem už měl, koupil padací rám od givi, protože mi přišlo, že oproti originálním víc chrání hlavy válců a taky jsem slyšel, že prý originál zvyšuje pocit vibrací, protože spojuje blok motoru s rámem, kdežto givi se šroubuje jen do rámu.
A teď ta negativa, papá olej, když na to člověk myslí, žádnej problém. Jednou za 1k km trochu doleju. Největší negativum jsou ovladače. Ty stojí za prd. Možná jsem staromilec, ale všechny moje předchozí motorky měly ovladače krásně čitelné a na omak jasné. Ovladače na MG jsou jako ze žvýkačky. Ovšem víc toho nemám, a popravdě, jestli mě mají na motorce srát jen tlačítka na řidítkách, jsem spokojenej, zbytek mi sedí jak pr na hrnec.
No a pak ty přidřený ventily. S příchodem Euro 5 zkrátka asi vzducháčům odzvonilo. V cca 1800 jsem vyrazil na tour de ČR. Začal jsem v Olomouci, pokračoval okolo Brna, dojel ke Krumlovu. Bylo parno, po cestě párkrát škytla, ale přisuzoval jsem to crcání po městě ve velké teplotě. Jednou mi nechtěla naskočit, ale dala si říct napotřetí. Po zbytek cesty už jsem jel souvisle a nebyl problém. Další den, kdy jsem měl na plánu Strakonice, Plzeň, Beroun, Ústí a Hradec, tak mě dovezla kousek za Písek a tam teda při čůrací pauze už definitivně umřela. Hrabkal jsem se v tom, kam jsem se s nářadím dostal, zjistil, že moje pojistka nemá asistenci :D, a domluvil si s MotoRi v Písku, že když ji tam dostanu, kouknou na ni hned. Nakonec po dvou hodinkách šaškování v úplné prdeli mezi vesnicemi, kde projela asi dvě auta za celou dobu, naskočila, oblíkl jsem se a ohmatem svodů zjistil, že jeden válec nejede. Po cimrmanovsku, kdy měl jeden válec problém hýbat tím mrtvým, jsem doskákal k MotoRi v Písku, kde byla diagnostikovaná ona obávaná chyba na ventilech a jejich přidření. Chyba, kvůli které se v85tt svolávaly. Moje ovšem na seznamu tenkrát nebyla. Patrně svolávačka nedokázala obsáhnout všechny problematické kusy. A to jsem se servisáka při první garančce na tenhle problém speciálně ptal. Já každopádně dojel domů s obsahem kufrů v igelitkách autobusem, taxíkem a vlakem. MG pak putovala do Brna a čekalo se na díly.
Po pěti ztracených týdnech v záruční opravě jsem opět mohl pokračovat v sezóně.
Přemýšlel jsem, zda ji střelit, vzít něco spolehlivějšího, ale kamarádka týden na to zadřela novou hondu týden po garančce a známej známýho zase kousnul převodovku v nové tenerce, zhodnotil jsem, že měnit rozhodnutí kvůli jednomu excesu nemá smysl. Tohle se prostě stane.
Takže, ne, nevyměnil jsem.
Jinak k motorce, jezdí dopředu i do zatáček. Dopředu se jí nechce asi jako velké konkurenci z řad litr+ endur, ale pro někoho, kdo se rád projede a nepotřebuje přitom mít pocit, že se mu na trojku pod plným plynem zvedá přední kolo, to bohatě stačí. Nakonec i v recenzích se setkávají lidé, kteří ji označí za výkonou, někdo zase za línou. Za mě není ani jedno z toho. Podle mě je to někde uprostřed, motor, u kterýho dokážu využít jeho potenciál, nenudí mě a vím co od něj čekat, když otočím pravou rukojetí. Co se zatáček týče, tam je to lahůdka. Vzpřímenej pohodlnej posez a široký řidítka dodávají pocit jistoty i když už brousíte stupačku. (Kde jsou mimochodem díry jakoby na hlásiče náklonu, ale namontovaný tam řádný nejsou :D) U předchozí kawy er6n se mi, coby úplnýmu začátečníkovi, stupačka s asfaltem nepusinkovala. Tady jsem si škrtnul při cestě přes červenohorský sedlo s naloženou bagáží na týden, a ani to nebylo cíleně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pigi79
pigi79 napsal 02.06.22 v 09:15 10b.

Musím souhlasit, je to krásná moto. Mě se nejvíce líbí v barevné kombinaci bílo-červená. Rok pojezdím na V7 a myslím, že také přesedlám na tuto. Problém s výškou mám stejný , tak mám také omezený výběr v této kategorii.

cz_pyy
cz_pyy napsal 23.03.22 v 07:57

Kdybych tvrdil, že s výškou problém nemám, asi bych lhal. :D Na předchozí kawě er6n jsem si byl mnohem jistější. Navíc motorkařím třetím rokem, takže nejsem ostřílenej motorkář, jako mnoho jiných, byť nájezdem to doháním.
Každopádně mým cílem bylo přesedlat na cenduro, zkoušel jsem ještě Tiger 1200, o kterým mi říkali, že je z velkejch cendur asi nejnižší, což z mýho pocitu asi i byl, ale nebral jsem ho z jiných důvodů. :)
S V85TT jsem se musel naučit trochu s výškou pracovat. Plánovat kde a jak sesednu, na kterou nohu došlápnu. Truchu prdel povysunu, a na jedné straně jsem celou plochou nohy na zemi a druhou pohodlně na stupačce. Není to ideál, ale na obě strany jsem na špičkách. Při prvních jízdách, v momentě, kdy jsem musel na brzdy a neměl prostor k nějakém rozmýšlení, jsem jí málem na místě položil. Možná kdyby neměla tak obří řidítka, neměl bych takovou páku ji udržet. To se mi ovšem stalo naštěstí jen jednou. Od té doby se zažil reflex a už si vysedám automaticky i při krizovkách. :D Motoboty mám taky se solidní podrážkou, takže to pomáhá.
A zrovna včera se mi stalo, že jsem letěl z práce po polňačkách a batoh s notebookem, kterej jsem měl gumicukama na zadní sedačce, se uvolnil a pomalu mi sjel na moji sedačku. Zjistil jsem to ve chvíli, když jsem si chtěl sednou, že zastavím, že jsem najednou o dalších 10 cm vejš. :D A taky jsem to dal. Chce to cvik, radši i padací rámy, byť se mi ji zatím nepovedlo položit, ale teď už výšku neřeším. Přemýšlel jsem i o nižším sedle, který dává myslím 2 cm k dobru, ale dávat za něj kolem sedmičky se mi teď už asi v téhle fázi nechce.
Co si třeba netroufám jsou couvačky v sedle, to si ji radši odtlačím růčo.

staroch30
staroch30 napsal 22.03.22 v 21:40 10b.

Krásná! Ať ti slouží mnoho kilometrů. A nemáš problém s výškou? Já bch se bál, že bude mo vysoká. Mám taky 168.

cz_pyy
cz_pyy napsal 21.03.22 v 16:34

Kterejch kusů se to týká netuším. Šlo o problémy s emisníma normama/tepelnou roztažností vzducháčů Takže modely s euro5. Snad jen část. Ty s euro4 jsou prej v pohodě. Rozhodně jsem ale nebyl jedinej. Na ofiko FB stránce MG se nás pár sešlo, kterým to odstavilo motorku na týdny hlavní sezóny.
Na chrastění jsem si zvykal dlouho. Ono vůbec běh toho motoru je takovej jak na principu náhodných výbuchů. :D Když ji poprvé slyšel tata, řekl, že to zní jak trabant. Já jen řekl, že právě to se mi na ní líbí. :)
Ventily seřizovali. Teda tvrdili mi to. Extra jsem se při prohlídce v 1500km ptal na tu svolávačku, ale byl jsem uklidňován, že se mě netýká. Nechci na někoho nasazovat, ale nikdy nevíme, co se za zavřenými vraty děje. Chci věřit, že nic nepodcenili, i když importér mi do telefonu tvrdil, že dealeři mají instrukce kontrolovat ventily a dříky u všech euro5 nezávisle na svolávačce a že je divný, že si toho nevšimli už při garančce.

rop1
rop1 napsal 20.03.22 v 17:33 10b.

Seřizovali ti ventily po 1500km? Jinak mám po poslední výměně najeto 4000km a olej 3mm pod horní ryskou. A to ji moc nešetřím, přesedlal jsem z Tracera 900, jen jsem poctivě zajel. Se spotřebou asi kus od kusu. Není to tuctovka.

Více komentářů



TOPlist