renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník alterego
Vloženo 10.2.2024
Aktualizováno 10.2.2024
Zobrazeno 2 680x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Ok, tak jo, zase jsem kecal sám sobě, že s motorkami končím...

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - První dojmy? Krásná(pro mne), neokoukaná a uživatelsky příjemná motorka vyrobená v Itálii od mého oblíbeného výrobce Moto Guzzi. Už při první jízdě jsem se na ní cítil příjemně, jistě a pohodlně. Zvuk mistralu je pro mne krásný a přitom neotravující hlukem.

Motorku bych doporučil pro - Pro mne :-)

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, vyhřívané sedlo řidiče i spolujezdce, padací rámy motoru i kardanu, vyšší štít, polohovatelný deflektor štítu, komplet hliníkové kufry Hepco-Becker, deflektory vidlice, kvalitní držák navigace -mobilu, svody Mistral, koncovka Mistral - vše s homologací. Centrální stojan, rozšíření bočního stojánku atd.atd.

Recenze

Sotva jsem prodal svou MG Sport 1200, nostalgicky jsem se porozhlédl po garáži s tím, že CRV bude mít pro parkování dost místa a zavřel vrata. Sportku jsem prodával, protože mě na ni vždy po cca hodině jízdy ukrutně brala má artrotická ramena a navíc mě sváděla k rychlosti, potvora. Jenže...prodal jsem ji v zimě a já se nedokázal zbavit zvyku v zimě louskat net a motoinzerce. Pak mi začalo být nějak smutno z té prázdnoty v garáži a představy, že už se nesvezu a bylo vymalováno.
Nejdříve jsem si ujasnil co že by to mělo být. Volba jasná, střední cendurko. Vzhledem k tomu, že často jezdím s „baťůžkem“ tak něco tak akorát, žádný mastodont, nic divokého, ovladatelné a ještě pohodlné, jednoduché a hlavně, MUSÍ SE MI TO LÍBIT . Vyzkoušel a obseděl jsem BMW 800 GS, Triumph XC 800, nového Transalpa a nakonec to vyhrála Moto Guzzi V85TT. Co rozhodlo? Láska ke značce, vzhled a ...světe div se, kardan (ale všechny zmiňované bych si uměl představit v garáži). Po V85TT jsem koukal od jejího příchodu na scénu i jsem se svezl ale tenkrát mne nijak neuchvátila jízdou. To se změnilo když mi půjčil jeden nadšenec svou, zajetou a mírně upravenou V85TT. To mne opravdu chytlo a bylo vymalováno. Ceny byly ještě nesmysl a tak jsem čekal a dočkal se. Náhoda a štěstí mi přálo a jel jsem si pro skvěle vybavenou, hezky zajetou a servisovanou servisem kterému věřím a za rozumnou cenu.
Koupil jsem ji na začátku května 2023 po krátkém seznámení jsem věděl, že je to prostě ono. Netrvalo dlouho a vyrazil jsem na ni sólo jízdu do Polska na Toruň, Malbork a Hel a podél pobřeží k Německu a přes nejvyšší sochu Ježíše Krista zpátky domů. Cestování na guzzině mě nadchlo, ani po celodenní jízdě mne nic nebolelo, ovladatelná, pohodová motorka kdy člověk nemusí řešit kvalitu silnice a nebojí se ani šotolinové cesty, K pohodlí přispělo i vyhřívané a upravené sedlo, vyhřívané rukojeti a sada skvělých kufrů HB. Poprvé jsem si i užil tempomatu a oceňuji ho na delších silničních cestách.
Do konce sezóny jsem stihl udělat 8000 km a to bez nejmenšího problému. Když jsem V85TT začal sledovat, odrazovaly mne trochu stesky některých majitelů na „klepání“ přehřátých motorů, malá olejová náplň u vzduchem chlazeného motoru, horší řazení neutrálu a jiné drobnosti. Musím říci, že zatím jsem moc spokojený, nic neklepe (v horkém létě jsem toho najezdil dost a bohužel i v kolonách a zácpách), řadí se skvěle a svítí jen co svítit má .
Jsem docela těžký a často jezdím ve dvou a nemohu si stěžovat ani na podvozek ani na nedostatek výkonu ( jen se v kopcovitém terénu musí víc řadit a víc to točit, což je ale motorkářova radost). Dálničních 130 km/h je na pohodu, ale je fakt, že pak už to víc žere a vezme si to i trochu oleje, takže na polských dálnicích po cca 3000 km jsem musel dolévat cca 2 dcl oleje. Motorka jde do zatáček skvěle a s jistotou, brzdy fungují s jistotou i při velkém zatížení stroje (váha + rychlost). Co se týká výjezdu mimo silnici...je to o pneumatikách a jezdci (já jsem jen takový postarší polojezdec bez terénních zkušeností) ale je to zábava... pokud se nepřecením... Pohodlí spolujezdkyně je na výborné úrovni a jízdu si pochvaluje. Jsem z motorky fakt nadšený a mám pocit, že Italové se přesně trefili do mých preferencí (zvolnit, pohodlí, ovladatelnost a univerzálnost použití a pro mne nááádherný vzhled)
Co se týká diskutovaných turbulencí za štítem, koupil jsem kryty vidlic, namontoval na štít nastavitelný deflektor a jsem spokojený. Ne že by tam už vůbec nebyly, ale jsou skoro nepostřehnutelné a jsme přece na motorce, ne? Na bástrech jsou celkem funkční nástavce proti větru ale je fakt, že pokukuji po něčem s hliníkovou výztuhou, kdyby náhodou, ať nejsem bez páčky... Elektronický plyn funguje zatím bezvadně. Miu nemám ani nechci a navigaci mám řešenou mobilem v perfektním držáku, uvažuji ale nad nějakým navigačním displejem. Vyhřívané a upravené sedlo je luxus. Jinak mi vybavení motorky maximálně vyhovuje.
Na téhle motorce je radost toulat se klikatými a třeba i rozbitými okreskami v místech o kterých jsem ani nevěděl, že u nás jsou a že jich tedy je. Moc se těším co ještě v té naší zemičce objevím než mě věk nebo zdraví sundá z motorky napořád...
Nevím jestli tahle motorka svými schopnostmi uspokojí mladší ročníky ale pro jezdce starší, vyklidněné, ale stále ještě hledající menší dobrodružství je podle mne prostě fajn a je jedno jestli chcete jezdit okolo komína nebo se vydat na cestu po Evropě.
O technických parametrech se nerozepisuji, na netu je jich spousta a stejně tak odborných recenzí. Tady jsem se momentálně vypsal jen ze svých pocitů a laických zkušeností, takže případný čtenář ať mi promine. Navíc...po první sezóně

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rudabady
rudabady napsal 02.03.24 v 20:18 10b.

Sali750
Sali750 napsal 02.03.24 v 14:51 10b.

Skvěle napsaná recenze :)

spike-cz
spike-cz napsal 23.02.24 v 12:42 10b.

Tempo_veloce
Tempo_veloce napsal 17.02.24 v 20:43 10b.

Krásný stroj 10B

Yura
Yura napsal 17.02.24 v 05:15

No vida, jak se houf V85TT rozrůstá. Moje žena říká té tvojí barevné variantě "Stehlík".
Když V85 vyšlo na trh, byla právě žlutá ta první, kterou jsem viděl na živo, a byl jsem rozhodnut, že budu mít právě tu. Leč, po shlédnutí červené verze jsem verdikt změnil, protože červená měla v mých očích onen "bodík" navíc.
Na tom ale nesejde, barva nejezdí. Gratuluji ke skvělé motorce, ať slouží.

Více komentářů



TOPlist