PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dickee
Vloženo 19.5.2020
Aktualizováno 24.8.2021
Zobrazeno 2 402x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásný stroj, který již na první pohled budí emoce se starou koncepcí vzduchem chlazeného motoru s již 100 letou historií značky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA: Moto Guzzi CZ - První kozí (Sušic - Skvělý přístup, počínaje majitelem Honzou, přes servismana Jirku až po paní co řeší administrativu. Domácí prostředí a hlavně nemáte pocit, že někoho zdržujete.
23. 08. 2021: tak jezdím do První Kozí již více než rok. Před 14 dny jsem byl na velkém servisu po 10 tis. km. Na přístupu lidí zde se nic nezměnilo, stále to dělají srdcem ?

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 750 GS: Guzzi jsem měl vysněnou a GS mělo být jako náhrada, ale TTéčko mi prostě sedlo hned na poprvé a nebyl důvod se nachat ovlivňovat něčím jiným.
Triumph Tiger 900 GT: Emočně mi ta motorka zcela nenadchla, navíc vyšší cena.

První dojmy - Těžko u mě odpovídat na první dojmy. Vracím se k motorce po 16 letech a od počátku jsem chtěl Moto Guzzi. Prostě mi to k téhle značce táhne už strašně dlouho. Jakmile jsem zjistil, že přišli s novým cestovním endurem a já uviděl jeho první fotografie a následně si ji naživo prohlédl v Brně na Motosalonu bylo v podstatě rozhodnuto. Ten design, emoce, které to ve mě vyvolávalo. Prostě přesně to co jsem hledal a čekal. Jen jsem doufal, že mi ta motorka nebude veliká. Přeci jenom jsem menší postavy. Ale pochybnosti se rozplynuli jakmile jsem ji osedlal a vyrazil. Vše bylo ok. Velmi příjemná, žádná divočina, klidný chod, velmi příjemná do zatáček, ale s dostatkem síly, když ji potřebujete.

Motorku bych doporučil pro - Zatím mám zkušenosti jen omezené, ale nejvíce mi sedí pro klidnějšího jezdce, který má rád zatáčky, cestování, nepotřebuje však za každou cenu rychlost, spíše pohodovou jízdu, ale pozor, motor umí i velmi pěkně zatáhnout a 120 km/hod. je tam hned. Osobně měřím 175 cm a myslím, že ta moje výška je tak akorát na hraně, aby nedocházelo k nestabilizaci motorky např. při stání na semaforech, ale to je třeba aby si každý vyzkoušel a posoudil sám. Jo a je to stroj pro příznivce značky, se vším co ke Guzzině patří. Myslím, že musí zaujmout na "první dobrou" a to u mě jednoznačně bylo. Zbožňuji, když je postavená jen na bočním stojánku a lehce přidám plyn a motorka se lehce nakloní na pravou stranu a zpět - prostě jakoby si žila vlastním životem :) to je ale třeba vidět na vlastní oči.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti: nikdy jsem to na motorce neměl. Nechal jsem namontovat originální sadu od Guzzi. Myslím, že to je jeden z nejvíce smysluplných doplňků co si na motorku přidat. Osobně jsem zatím nevyzkoušel. Nicméně ovládání je naprosto jednoduché a intuitivní. Tlačítko na levé rukojeti, kdy lze zvolit tři úrovně vyhřívání. Čtvrtým zmáčknutím vyhřívání vypnete, vše se přehledně zobrazuje na hlavním panelu, kde je k tomu samostatná grafická kontrolka.

Hlavní stojan: opět velmi dobrá věc, kterou využívám vždy, když přijedu a motorku odstavuji na delší dobu do klidu. K samotnému postavení na stojan je třeba chytit trochu cviku, dát pozor, aby se motorka nepřevážila (jsem menší postavy 175 cm). Vizuálně na motorce nijak nezavazí a nehyzdí, je celkem dobře pod motorkou schovaný.

Ochrané padáky boků a válců motoru: velmi praktická věc, kterou jednoznačně doporučuji všem. Zvolil jsem originální sadu v černé barvě, což k mé barevné kombinaci skvěle sedí. Velmi dobře chrání vysunuté válce, kvůli kterým všechny Guzziny tak skvěle vypadají :)

Komunikační sada MIA: asi nejde o tu nejdůležitější věc, ale chtěl jsem využít možností motocyklu na maximum a tak jsem ji nechal namontovat. Samotné párování není složité. Vše se děje přes origo. aplikaci, kterou jsem stáhl na appstore (jsem majitelem jablečného telefonu, ale předpokládám, že na google je též ke stažení). Této záležitosti bych se chtěl v budoucnu věnovat samostatně a dát informace i s foto, případně videem do deníku.

Kufry Urban: boční. Nově se začal vyrábět i topcase a nevypadá vůbec špatně. Boční kufry jsou fajn. Zvolil jsem je hlavně proto, že mi vyhovuje jejich uchycení, kde je pouze horní černá lišta na které je kufr nasazen (takřka nepostřehnutelná) a při nepoužívání mi motorku nehyzdí boční rám. Jedině co mi chybí je vnitřní síťka, aby uložené věci neměli nutkání vypadávat ven při otevření.

Přední blatníček: praktická a myslím, že i vkusná věc, bránící zbytečnému znečištění motoru od předního kola.

Recenze

Popisuji již výše. Hledal jsem motorku, která mi splní klidnou jízdu s dostatkem síly, bude hezká, pro moji postavu nebude veliká a bude vhodná i pro cestování. A to přesně TTéčko, pro mě naplňuje. Najel jsem zatím jen 250 km, mám ji dva dny a teprve se zajíždí, ale již nyní se těším na každý kilometr.
Další dojmy a hodnocení přidám později, po první servisu a najetí prvních cca 1500 km.

23. 08. 2021: tak jsem se rozhodl, že doplním informace o moje více než roční zážitky s touhle kráskou. V současnosti mám najeto již 11000 km, jsem 14 dní po velkém servisu po 10 tis. (motor. olej se měnil také po 1,5 tis a 6 tis. km, nechal jsem vyměnit i olej v kardanu, což serv. interval je až po 30 tis., ale to mi přijde až moc dlouho a navíc je ho tam jen 0,16 l.)
a mé dojmy z motorky se vůbec nezměnili, naopak chuť jezdit je stále větší a větší. Je to skutečně “hodná” motorka, ale je-li to třeba nebo je chuť, tak umí jet i velmi slušně sportovně, myšleno ve středních rychlostech mezi 90-130 km/hod. Vyšší rychlost také umí, ale kolem 150 km/hod. přichází limit zrychlovaní, kde už se rozjíždí pozvolna. No nicméně i já osobně jsem na ni jel 192 km/hod. (…ale jen chvíli. TTéčko není pro tuto rychlost dělaná, ale umí to ?).
Je velmi příjemná na cestování, např. z Mikulova na západ do Horní Břízy po okreskách 2. a 3. třídy (více než 400 km a po týdenním ježdění po Čechách s více než 2000 km) s bočními kufry, topcase a tažkou na zadním sedadle jsem se necítil nijak nekomfortně.
Na motorce jednoznačně chválím brzdy od Bremba, jsou skvěle účinné a výborně dávkovatelné dvěma prsty, stejně tak spojka, která má velmi jemný chod a ani na dlouhých cestách neunavuje. Někdy, ale skutečně jen velmi zřídka se mi stane, že zařadím falešný neutrál, případně mi zůstane stará rychlost, ale je to spíše moje chyba, že jsem na řadičce moc jemný. Řazení je, ale jemné, někdy bych i ocenil větší zpětnou vazbu, při sportovnější jízdě mi tam jdou kvalty velmi pěkně.
Nově jsem si udělal radost a nechal vyměnit původní tlumič výfuku za origo laďáček od Arrow. Ani jsem od toho moc neočekával, ale výsledek mi více než překvapil. Nejenže na motorce, alespoň dle mého skvěle vypadá, zvuk je sytější, více do sportovna, ale průběh točivého momentu se zlepšil. Nečekejte nic zásadního, ale pocitově mám dojem, že se motoru prostě ulevilo, jako bych mu “povolil pouta”. Pozoruji tam lepší průběh ve středních otáčkám (někde kolem 3500-4500 ot.) je to živější. Co jsem si však ověřil je snížení spotřeby o 1-2 dcl/100 km.
Spotřeba sama o sobě si zaslouží samostatný odstavec. Dlouhodobě se pohybuji kolem 4,2-4,4l/100 km. Pravda je, že jsem Beru dlouho a řádně zajížděl. Tohle doporučuji neuspěchat a ještě po nějakých 6 tis. km poznáte, že se ji jede lépe a lépe. Také jsem vypozoroval, že jedu-li “sportovněji”, tahám za plyn, ale držím si otáčky mezi 3800-6000, tak se spotřeba nezvyšuje, ba naopak, dostávám se spíše k těm 4 litrům. Což je skvělé a dojezd mám poté přez 500 km. A to je třeba říci, že která pak motorka to dneska má ? Snad jen to emočně impotentní GSo Adventure.
Ochrana před větrem, deštěm: větrný štítek, je tak akorát pro postavu jako mám já (175 cm, 85 kg). Škoda, že není o cca 5 cm vyšší. Myslím, že by to bylo skoro dokonalé. Plexi z Travela mi už přijde zbytečně vysoké. Štítek mám vyklopený co nejvíce dopředu a vzduch mi obtéká vrchní část helmy, což je snesitelné. Cca do 100-110 km/hod. je hluk v helmě ok, při 130 a více už je to horší. Co se deště týká, tak zde je ochrana zcela běžná, nic vyjímečného a jakmile prší trochu více, tak jsem prostě mokrý. Řeším to kvalitními nepromoky, nebo prostě přestávkou ?
Co dále bych ještě zmínil? Že se mi stále ještě motka neokoukala, její design je naprosto nadčasový. Moje kombinace Rosso Calahari mi přijde naprosto neskutečná, lakování motorky je na vynikající úrovni a pokud na motorku zasvítí sluníčko ve správném úhlu, “hází” nádherné odlesky. Krom již uvedené výměny víčka nádrže (v záruce), bez jakéhokoli problému jsem zatím neměl žádnou technickou závadu. Jen opětovně uvádím, že je třeba dolévat cca 2-3 dcl motor. oleje po ujetí cca 2000 km. No nicméně se prý jedná o běžnou vlastnost vzduchem chlazených motorů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
thosta
thosta napsal 24.10.21 v 08:52

Zdar Ríšo, ze se ani nepochlubis, ze tu mas profil ?

Každopádně stroj krasnej, ta barevná kombinace je úžasná . Už se těším na jaro, až ty naše italsky holky zase prozeneme .

sdr65
sdr65 napsal 29.01.21 v 19:23 10b.

Krásná motorka a první kozí je super.

kubaN
kubaN napsal 01.07.20 v 16:57 10b.

Dickee
Dickee napsal 31.05.20 v 11:28

...jo, to máš pravdu. Kdybychom to plánovali tak se to nepovede. Jak tam stála ta parta těch 6ti motorek, tak říkám tady schází ještě ta nejhezčí, ta moje a snad do minuty syn říká, hele támhle jede ta tvá. No a vidím hnědou bundu, říkám si jsme u Pardubic, to musí být Martin. Náhoda jak prase... Ať se daří a potkáme se někde na trase. Ahoj Ri.

MJ_72
MJ_72 napsal 30.05.20 v 12:03

Zdar, Richarde,
Tomu říkám náhoda jak “prase”, potkat se na Benzině v Prelouci , jedu si takhle na nejhezčí motorce v kraji a on si tam klidně popijí kafe , to už je pravděpodobnější, že vyhraju ve Sportce
Někde se musíme srazit, tohle není normální ...

Kolama dolů,

MJ

Více komentářů



TOPlist