PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vitik
Vloženo 2.4.2021
Aktualizováno 16.8.2021
Zobrazeno 3 952x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Prostě jsem se projel, důkladně a usoudil, že tohle je ta pravá. Nebo levá, ale pro mě.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Guzzi CZ - První kozí (Sušice - Asi si někdo řekne, že mi hráblo, když jsem si objednal motorku na druhém konci republiky, ale brněnští prodejci motorek všech značek o které jsem se zajímal, se zapojili do jakéhosi spiknutí kokotů. Nezájem, neochota. Cítil jsem se v těch naleštěných žulosklových prodejnách dost nekomfortně a personál většinou neváhal mě v tom diskomfortu podpořit...No tak já taky nezájem. Živit Vás nebudu, když nechcete.
Popis setkání s p.Průchou v Sušici je tak na 2 papíry A4, možná i A3. Sice nemá krámek obloženej materiálem na náhrobní kameny, ale je vstřícný. A podává krom zasvěcených informací o motocyklech i životní moudra :-D

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: No ona nějak na jaře 2021 už nebyla . Euro 5 nebo co
Triumph Bonneville T120: no na dlouhé cesty moc není a z nepochopitelného důvodu mi kolena nevychází na nádrž, ale na hlavu motoru. Jinak ten motor je super.. A řetěz
Ducati Multistrada 950 S: Papírově vynikající, ve skutečnosti to bylo to nejhorší , co jsem na moto zažil za poslední roky. Možná stav konkrétního kusu, ale když to prodejce nepřipravil... A řetěz
Yamaha Tracer 9 / 900: Boží motor se spoustou sil, ovšem nedostatkem "charakteru". Ale pneu na T900 stály fakt za hovno, na přechodu v oblouku jsem se málem pos...kakal a řetěz. T9 je prý lepší, ale zase už je mezitím rozhodnuto
BMW R nineT Urban G/S: jako jo, to by šlo. Ale cesťák to úplně není a ceny příliš připomínají drahotu
Royal Enfield Interceptor: RE Interceptor twin 650 -motor už moc slabý, ale hlavně sedlo tvrdé jako kámen, na tom bych mohl cestovat jen v rámci okresního lockdownu, protože dál bych to nevydržel

První dojmy - Úžasný dojem z ovladatelnosti, odpružení, brzd. Dobře, vedle tři metráky vážícího H-D, který byl v nízkých rychlostech až vratký, ale ve vyšších úřadovala fyzika... Motor kapku slabší /na kw stejně, 59, ale Ňútnmetrů o 50 míň/, ale V2, vzduch, kardan...Co víc. Aspoň je jednou podvozek víc než motor.

Motorku bych doporučil pro - Vyklidněný sólo cesťák.

Doplňky na motorce - Snazší by bylo napsat, které instalované nejsou. Zpočátku se prodejce zeptal co chci a já na to, ať vytiskne komplet ceník a já dvě položky co nechci škrtnu-horní kufr a toho švéda se žlutým pérem.
Konkrétně jsou instalovány následující chujoviny:
Kufry plastové, Bluetooth jednotka MIA, horké hefty k dovybavení na travel. Velké plexi jsem při pohledu na něj vzdal. Ale ty přídavná světla do husté hmly mám. Na horké hefty a hmlofky jsou připravené přepínače na řídítkách tak jak tak. Ať jsou tedy co platné.
Dále ještě hlavní stojan, nízký blatníček, padací rám a koncovka výfuku Mistral, za kterou v Rakousku popravujou . Rovněž černé stavitelné páčky a kulatá zrcátka, kterým Mr.Průcha říká kouzelně prcátka.

Průměrná spotřeba - 4.45 l/100km

Recenze

Po 10 letech s různými Harleyi jsem začal vnímat nedostatky v oblasti podvozku, brzd a péče o zákazníky. Hlavně podvozku. Vyzkoušel jsem v průběhu let kde co a pravda je, že splnit moje požadavky... No nemají to dnešní motorky lehké.
Co jsem vlastně od motorky chtěl. Jako Harley byl spolehlivá motorka, jen trochu těžká, s malou světlou výškou a odpružení a brzdy není úplně z nejsilnějších. Tak mi přivodil několik krizových situací za jízdy a při poměru výška váha 73kg na 183cm i na místě. ...Takže něco cestovního, pohodlíčko, kardan nebo řemen a obratné a lehké, jakož i cenově dostupné a přitom krásné a trochu retro a a a ...já nevím co už. Ale chtěl jsem toho moc
Jaxem k ní došel. Po projetí širokého portfolia motorek všemožných výrobců a typů mě za srdce chytla Guzzina. No a teď tu story o té barvě. Já jsem jako chtěl V85TT , verze travel od loňského léta, ale byla tam jedna taková piha na kráse. Ty dušový kola. Než jsem sehnal nabídku na tubeless Kineo /cca 2200€/ přišel ročník 2021. Tak teda jo. Jenomže potom došla z víc zdrojů informace, že Travelka má ještě dušáky.Tak vybavíme nějakou jinou verzi na Travel specifikaci. No a kterou. Předem jsem vyloučil Rosso Kalahari. Tahle barevná kombinace tady svého času tvořila polovinu registrací a ze všeho nejvíc mi bílo/červená kombinace s černými proužky připomíná vlajku německého císařského námořnictva. To se prostě na italskou motorku v mých očích nehodilo. Navíc centenario verze je o fous levnější a má Dunlop silniční gumy. Tak jsem začal přidávat doplńky, k doladění na Travel verzi a cena vyšla o 25 tisíc vyšší. K tomu ještě další nezbytnosti. Ale ten cenový rozdíl furt pětadvacet za srovnatelnou výbavu. A jednoho dne v únoru katastrofa. Na youtube video, jak vybalujou z krabice travelku 2021 a ...s bezdušákama. Žhavím telefony k dýlerům /Moto Guzzi, ne drog/ a jedině /opět/ v První kozí projevili pochopení pro zákazníka a začali zjišťovat, jak to teda je. No a i Travelka 2021 má bezduše. Italský bordeláři dávali suveréně a beze studu do presskitu starý fotky, šak ona se ta travelka na pohled liší jen v těch kolech. Začalo období bezesných nocí. Centenario vybavit, nebo travelka? Po poradě s kamarády a několika láhvemi rumu jsem se domluvil s panem Průchou v Sušici, že až budou obě krasavice na skladě, přijedu se kouknout a na místě se rozhodne. Při představě marně vynaložených 25 litrů mi kapalo z očí, no spíš teklo proudem... Nějakej lockdown na mě nezkoušejte. Tady de vo motorku. Pojede se do Sušice ...Na apríla, není lepší datum.
Jak to jede/ zkušenost z celodenní test ride na 2020 E4, než jsem položil love na stool. Až se zajede nová, zkusím porovnat/
No tak od začátku. Sedí se na tom pohodlně, na sedle se dá posouvat a vyklánět a tvářit se buď sportovně, nebo na lachtana. Ovládací prvky na řídítka jsou MG standard, co jsou na všem. Co znamená malé tlačítko se čtverečkem na tom levém ovladači jsem zjistil až posléze/ vyhřívání rukojetí, pukud tam nejsou tak aby si měli neurotici s čím hrát/ a jak funguje tempomat tamtéž jsem nezjistil vůbec. Podle hesla když vše ostatní selže, použij návod, se mu budu časem věnovat. Teď už to teda vím, a je to docela prima na dálnici. Spojka je lehoučká ale průběh docela progresivní, zatímco plyn jde trošku moc ztuha. Zrcátka jsou široká a Piaggio je montuje na kdeco, od Vespy po Tuono. Proto jsem si taky objednal jiná. Příplatková prcátka jsou kulatá a taky je v nich prd vidět.Prima je palubní displej, čitelný i na přímém slunci, a občas je i u nás sluneční světlo přímé v létě dost. V tunelu se to přepne samo na noční režim-inverzní farby. Super fičura palubního počítače je maximální dosažená rychlost. Kapku jsem to numero na předváděčce zvýšil .Samo že v Německu na dálnici Stupačky jsou umístěné pohodlně zhruba pod prd...zadnicí a nohám nic za jízdy ty mega odlitky ke stupnám spolujezdce nezavazí, mám botu 43, ale v Brnisku je asi menší noha 43 než v redakci Motorkářů v Práglu. Spíš do levé nohy tlačí stojánek ze spoda.
Motor je oproti V9 2018 úplně jinde. Přídavek 25 kobyl a 18 Newtonových metrů je řádná porce navrch. Je to prej klidný, spíš líný motůrek, psali novináři. No takhle. Žádná raketa, ale sbírá se od dvou tisíc a v sedmi míjí začátek červeného pásma, na palubce se rozbliká diskotéka, ale jede se dál. Kam až to může zajít,nebo jak dlouho to v tom červeném bude chodit, nevím. Žádný chcípání při překročení 7 tisíc se nekonalo, kde je omezovač, čert ví.Nemá ale výkonovou špičku, to je fakt, lineární tah pořád dál. Spotřeba okolo 4.5 na 100. Qalty se řadí spíš gumově, žádné rázné cvaknutí, nebo rána, jaxem zvyklý. Na ještě nezajetém stroji některý qalt cvakne a některý jde zase jak když se šlape do lejna. Jednička občas na semaforu trošku nechtěla.Falešné neutrály-nejsou. Špatná ta převodovka ale není. Bylo mi řečeno na předávce, že mám být důrazný při řazení, jenže tady ta šaltpáka má poloviční rozměr než Haryk, kde se na ní dá šlapat jak na rejč. trocha obavy. Ve výsledku mi přijde, že si s tím člověk nesmí hrát, ale spíš to tam "sportovně" , jako krátce a rychle kopnout. Při podřazení se ozval kardan, občas kviklo zadní kolo, strašná legrace. Mimochodem je ta špajzka na krátko, na 6. do červeného jsem se fakt dostal prvně. 130km/h na 6° dává 5000 ot/min. Pro ilustraci ostupňování 90 km/h na 4°-4300; 5 °-3800 ; 6°-3500 otáček.
Podvozek dělá co má, v náklonu se to nehoupe, výmoly ho nerozhodí, Vémola možná ano, a pneu i přes to, že jsou Michelin, tak držely. Na suchu. Já mám s Micheliny špatné zkušenosti z aut i motorek na mokru, tak jsem rád, že Centenario má Dunlopy, navíc víc silniční. Já se do terénu nějak neženu, ještě tak rozbitou okresku.
Co mě těší:
+Při protáčení na neutrál se kýve do strany
+Krásně vypadá
+I přes nízké výkonové hodnoty dostatečná dynamika. V jednom teda
+ovladatelnost a stabilita v zatáčkách
+kardan
Co mě sere:
-Tuhý a dlouhý plyn
-Vibrace-lehké mravenčení do sicu a stupaček okolo 130km/h
-Bezklíčové zapalko by mi nebylo proti mysli, zvlášť když je klíček utopený a když je na něm přívěšek nebo druhý klíč ke kufrům , sekne se. Snaha o vyproštění dvěma prsty z té hloubky připomíná spíš nedařící se vyšetření prostaty, než důstojnou snahu o nastartování luxusního motocyklu věhlasné značky

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
littlehare
littlehare napsal 10.05.22 v 19:19

Ahoj. Zakoupil jsem úplne stejný stroj a s tím co bylo tak vtipně napsáno zcela souhlasím. Mašina je strašně zábavná a pohodová. S otravnými vibracemi nad 130km/h souhlasím, ale žádné velké drama to není. Ke Guzzi to tak nejak patří. Měřím 185cm a nízké plexi je na dálnici blbé. Orig. plexi travel MG 53cm vysoké je hraniční, objednal jsem od Issoty 55cm a to bude dobré. Co nebylo zmíněno je obři rejd, což je luxusni při parkování a malých rychlostech. Koupě motorky vůbec nelituji, je zábavná jako prase.

littlehare
littlehare napsal 10.05.22 v 19:18

Ahoj. Zakoupil jsem úplne stejný stroj a s tím co bylo tak vtipně napsáno zcela souhlasím. Mašina je strašně zábavná a pohodová. S otravnými vibracemi nad 130km/h souhlasím, ale žádné velké drama to není. Ke Guzzi to tak nejak patří. Měřím 185cm a nízké plexi je na dálnici blbé. Orig. plexi travel MG 53cm vysoké je hraniční, objednal jsem od Issoty 55cm a to bude dobré. Co nebylo zmíněno je obři rejd, což je luxusni při parkování a malých rychlostech. Koupě motorky vůbec nelituji, je zábavná jako prase.

littlehare
littlehare napsal 10.05.22 v 19:16

Ahoj. Zakoupil jsem úplne stejný stroj a s tím co bylo tak vtipně napsáno zcela souhlasím. Mašina je strašně zábavná a pohodová. S otravnými vibracemi nad 130km/h souhlasím, ale žádné velké drama to není. Ke Guzzi to tak nejak patří. Měřím 185cm a nízké plexi je na dálnici blbé. Orig. plexi travel MG 53cm vysoké je hraniční, objednal jsem od Issoty 55cm a to bude dobré. Co nebylo zmíněno je obři rejd, což je luxusni při parkování a malých rychlostech. Koupě motorky vůbec nelituji, je zábavná jako prase.

bruttopyr
bruttopyr napsal 23.02.22 v 20:22 10b.

Pěkná recenze, motorka taky pěkná a barevně sladěná s tou láhví piva , to už nebude náhoda!
Brácha si jel taky pro nové Audace z Ostravy až do Sušice, protože na dotaz ostravskému prodejci, proč mu opakovaně neodpověděl na email, se dozvěděl: "... víte, pane, co my máme emailů?... "

Don_Pedro
Don_Pedro napsal 24.08.21 v 19:13

Stoletá orilce ve zlatě, co víc si přát

Více komentářů



TOPlist