PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lucasbiker
Vloženo 9.9.2019
Aktualizováno 13.9.2019
Zobrazeno 2766x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dostala mě hned po shlédnutí prvních fotek prototypu, ten design je prostě skvělej, navíc poměrně jednoduchej motor, vzducháč, kardan, podvozek vhodnej i do lehkého terénu. Na druhé straně spousta vychytávek jako spárování s telefonem, LED světla...

Více fotografii

Motorka koupena od MotoRi Písek

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Moc vysoká, těžká, dokonalá, ale tak nějak bez "charakteru", navíc nedisponuje tempomatem a nechtěl jsem se už starat o řetěz
Triumph Tiger 800 XC: Nějak nebyla možnost a chuť se svézt, raději kardan než řetěz...

První dojmy - Motorka mě dostala svou ovladatelností a hlavně pohodlím, pohodlné a pěkně tvarované sedlo, široká řidítka, velmi dobrá pozice i ve stoje, motorka s charakterem a super výbava (po více jak 50tis. km s Banditem po celé Evropě už jsem chtěl něco s tempomatem a kardanem)

Motorku bych doporučil pro - Svezte se a uvidíte hned...

Doplňky na motorce - Orig. padací rámy
MG Mia

Recenze

Inu úplný začátek byl někde před dvěma lety, kdy se mi strašně zalíbila MG V7III Racer, zajel jsem se na V7 svézt do Písku k dealerovi, motorka mě nadchla tím jak okamžitě padla do ruky a je velmi dobře ovladatelná, přesto tam byl znát ten pověstný charakter, např. při nastartování nebo přidání plynu motorka cukne do strany. Jenže z 1250 Bandita jsem byl namlsanej na mocnej zátah kdykoli a tak moc dolů s výkonem jsem jít nechtěl.

Jenže pak jsem někde na netu objevil fotky prototypu V85TT a bylo vymalováno, věděl jsem že tu motorku musím mít. Bál jsem se nedostatku výkonu (různých motorek jsem vyzkoušel několik a přijde mi že nic nejede tak jako 1250 Bandit ), ale na běžné ježdění to opravdu bohatě postačuje, jen když člověk chce tahat, musí se více vytočit. Na druhou stranu, když jedete na pohodu, motor neprotestuje ani kolem 2tis. otáček a plynule a v klidu zrychluje. Na dálnici v rychlostech okolo povolených 130km/h taky není problém, zde velmi vyzdvihuji kvality tempomatu, který funguje vážně výborně a ovládá se velmi jednoduše jedním tlačítkem. Guzzi nijak výrazně neprostestuje ani při vyšších rychlostech, ale přes 170km/h už nemá moc cenu motor trápit dál, navíc kvůli štítku už hodně fouká na helmu.

Byl jsem původně rozhodnut, že pořídím na jaře úplně novou dvoubarevnou verzi (červená s bílou-TOP!), jenže pak se naskytl tento kousek s najetými 3400km a po majiteli ročník 1940. Když jsem moto kupoval, pneu byli ojeté pouze na středu a na displeji svítil údaj TRIP 600km a průměrná spotřeba 3,9l / 100km, takže bylo jasno-tahle holka je dobře a v poklidu zajetá, žádná uhoněná předváděčka, na který se během půlroku vystřídalo na 50 lidí. Navíc moto stále v záruce, prodaná dealerem jako nová a po prvním servisu, navíc s již namontovanou Moto Guzzi Mia (multimediální platforma pro propojení motocyklu s telefonem) a za poměrně dobrou cenu. I proto jsem překousnul tuto decentní, ale zase elegantní barvu, o které jsem předtím vůbec neuvažoval.

S motorkou mám zatím najeto něco kolem 1200km a teprve si na ní začínám zvykat, protože Moto Guzzi je úplně něco jiného než všechny ostatní motorky.

Každopádně podvozek perfektní, ta motorka zatáčí sama a nerozhodí ji ani lehčí přibrždění v zatáčce, řidítka jsou super široká, což může být někdy na škodu, avšak po většinu času a hlavně mimo asfalt je to veliká výhoda, která velmi přispívá k celkové ovladatelnosti. Když už jsme u terénu, moc se mi líbí režim off-road , který lze aktivovat rychle jedním tlačítkem bez potřeby nějakého hledání v menu. ABS na zadním kole je v tu chvíli vypnuté a kontrola trakce značně utlumená a zasahuje opravdu až "na hraně". Celková ovladatelnost mimo asfalt je příkladná, hlavně při jízdě ve stoje motorka pocitově shodí pár kil (asi ty, co se váleli na sedadle, a že jich není málo ) a ovládá se velmi dobře i v lehčím terénu, je však nutno pamatovat na světlou výšku, která není nijak veliká. Ze země jde motorka díky zadnímu trubkovému rámu také zvednout velmi snadno

Tahle Guzzi nevybízí k blbnutí a rychlé jízdě po silnici, tohle je prostě pohodovej stroj pro poznávání nových míst v rychlostech poblíž povolených limitů, když je potřeba předjet, vyrazí ochotně vpřed, ovšem i řidič se poté rád vrátí zpět do pohodového tempa, protože na tohle je prostě ta motorka stvořená. A i to je důvod, proč se s ní pořád ještě "sžívám", Bandit furt nutil "Jeď, tahej za to!, předjeď ještě támhleto auto...!", kdežto s Guzzi je to jiné motorkaření, ona jakoby šeptala "Však není kam spěchat, odvezu tě v klidu a bezpečí kam chceš a ještě tě k tomu rozmazlím pohodlím"

Musím vyzdvihnout ten její displej . Jsem spíše zastánce klasických kulatých ručičkových budíků, ale tenhle displej je prostě skvělej! Zobrazuje veškeré údaje, které Vás napadnou, je špičkově čitelný i na přímém ostrém slunci, navíc má nastavitelnou intenzitu podsvětlení a sám si přepíná režim den/noc. S tím souvisí ovládání. Veškeré funkce palubního PC ovládáte prakticky jen jedním třísměrovým tlačítkem na pravé rukojeti, na levé straně stejným tlačítkem tempomat, víc netřeba, chce se mi říci "Simply clever"

Dále něco z běžného používání motocyklu:
Pod sedlem je i trocha místa např. na lékarničku, nářadí, vestu a něco malého se k tomu určitě ještě vejde. Sedlo je prakticky odemykatelné zezadu (zámku nebudou překážet případné kufry). Symbol orla v př. světle je homologován jako denní svícení a je velmi dobře vidět, takže netřeba přepínat na potkávací. Všechna světla na moto jsou LEDková, velmi stylově to vypadá a ještě lépe to funguje, přední lampa, když to trošku přeženu, udělá z noci den a zadní světlo, příp. brzdové také nelze přehlédnout a celkově to přispívá k vyšší bezpečnosti.

Třeba přivyknout na různé zvukové projevy, související většinou s kardanem-je to prostě Guzzi

MG Mia - naprosto perfektní, do telefonu si stáhnete Moto Guzzi aplikaci, spárujete přes Bluetooth a využíváte. Umí to v aplikaci zobrazit celkové najeté km, spotřebu, datum a čas dotankování paliva, počet km zbývajících do dalšího servisu, atd. Dále lze využít zdarma offline navigaci, kterou si nastavíte velmi jednoduše v telefonu, ten hodíte do kapsy a piktogramy na displeji motorky by vás měly dovést k cíli (zatím jsem zkoušel jen okrajově-kdyžtak doplním později, ale zdá se, že to bude fungovat).
Motorka se vždy po zapnutí zapalování připojí automaticky k telefonu a umí zobrazit např. příchozí hovor.

Sériový výfuk -už se těším až půjde pryč. Je nevzhledný, hlavně ta zadní stříbrná část, která se navíc špiní od výfuk. plynů a ten zvuk je velmi utlumený, má sice příjemnou "notu" a při ubrání plynu občas pěkně zabublá, jenže to vše je na nic, když při jízdě skoro není slyšet (mám teda dost utlumenou helmu). Nemám rád vyloženě uřvané motorky, ale tohle se soudruhům v Mandellu vážně nepovedlo, asi důsledek normy Euro 4 Mám v merku laďák Agostini nebo ZARD, ale ta cena...

Závěrem ještě zmíním spotřebu , která se při běžné jízdě pohybuje do 5ti litrů/100km, po cestě Praha-Písek a zpět ukazoval palubní PC průměrnou spotřebu 4,3l/100, což považuji za výbornou hodnotu při kombinaci dálnice(tempomat 120-140) + silnice 1. a 2. tříd kolem kila

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jofré
Jofré napsal 16.09.19 v 15:16 10b.

Fakt super popsaný osobní zkušenosti. Zajímalo by mě, jak to topí na nohy, v letních dnech nad 25 st. C na své Brevě 1100 raději nejezdím.

Sema
Sema napsal 16.09.19 v 13:24

Paráda

jiřus69
jiřus69 napsal 16.09.19 v 11:03 10b.

Nejlepší recenze na MG, kterou jsem tu četl. Je vidět, ze jsi přesně věděl, co chceš a očekáváš od nové motorky a to se ti taky s touto volbou splnilo. Líbí se mi i barevná kombinace. Pěkné fotky. Jasných 10. A ať s ní zažíváš skvěle věci.

Více komentářů



TOPlist