renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi V85 TT (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lucasbiker
Vloženo 9.9.2019
Aktualizováno 24.8.2020
Zobrazeno 7 599x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dostala mě hned po shlédnutí prvních fotek prototypu, ten design je prostě skvělej, navíc poměrně jednoduchej motor, vzducháč, kardan, univerzální stroj, vhodnej i na příležitostnou šotolinku. Na druhé straně spousta moderních vychytávek.

Více fotografii

Motorka koupena od MotoRi Písek

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Moc vysoká, těžká, dokonalá, ale tak nějak bez "charakteru", navíc nedisponuje tempomatem a nechtěl jsem se už starat o řetěz, navíc už trochu mimo moje finanční možnosti.
Triumph Tiger 800 XC: Nějak nebyla možnost a chuť se svézt, raději kardan než řetěz...
Suzuki DL 1000 V-Strom: Suzuki jsem už měl, designově se mi Guzzina líbila ze všech nejvíc, V-strom bez tempomatu, řetěz, ale za to asi spolehlivej dělník, menší výbava...

První dojmy - Líbí se mi na ní ovladatelnost, skvělý i když tvrdší podvozek, široká řidítka, velmi dobrá pozice i ve stoje, motorka s charakterem (říká se těm nedokonalostem tak?? :-D ) a super výbava (po více jak 50tis. km s Banditem po celé Evropě jsem chtěl ideálně něco pohodlného s tempomatem a kardanem)

Motorku bych doporučil pro - Přečtěte si můj elaborát a motocykl dobře vyzkoušejte u vašeho prodejce. Kdo má za sebou několik let se spolehlivým a vždy poslušným japoncem, myslím, že tohle nebude holka pro vás.

Doplňky na motorce - Orig. padací rámy
MG Mia
Rozšíření bočního stojanu vlastní výroby
Ochranné sklo na displeji
Kulatá enduro zrcátka s kloubem
Plotna pro topcase Givi
Větrný štítek Ermax
Hliníkový kufr Kappa 48l
Systém tanklock pro uchycení tanvaku Givi/Kappa
Tankvak Kappa AH 213
Deflektor na plexi
Přídavná LED světla
Výfuk ZARD Titanium-úchvatnej vzhled i zvuk
Vyhřívané hefty
Hlavní stojan

Recenze

AKTUALIZACE 24.8.2020:
Začátkem sezóny při výletu na Šumavu znovu odešlo čidlo teploty motoru. To už jsem byl vážně nasranej. Cestou na jih hned návštěva servisu v Písku. Zjištěna závada-vadné čidlo teploty, ale nějak nebylo jasné co přesně kde a jak, takže jsem odjížděl s červenou kontrolkou a nejistým řešením opravy. Cca po týdnu objednáno čidlo nové. Ok, počkám si na díl, vymění se a jedu dál. Do toho ta panika s koronavirem. Jenže po měsíci a častém urgování servismana mi byl zaslán mail, že náhradní díl již nelze dodat, protože MG nahrazuje novým, upraveným dílem, který zatím není k dostání, ale byl jsem ujištěn, že se pracuje na urychleném dodání nového čidla k vyřešení mé reklamace. Ok, aspoň snad bude fungovat spolehlivě. Inu utekly další dny, týdny, telefonické urgování, chtěl jsem volat na zastoupení MG Faber moto, ale telefon nikde k dostání. Už mi pěnila krev v žilách a byl jsem rozhodnut stroj po opravě prodat. Konečně přišel červen a po dalším telefonickém uhánění mého servismana, najednou bylo čidlo na světě. Ovšem údajně k němu podle katalogu má patřit ještě nějaký propojovací kabel, který nepřišel. OMG, to už snad jako neee! Takže dalších pár dnů, a konečně po dvou měsících motorka opravená. Konečně jela tak jak má, i když teda jelo to i se závadou, ale bídně, takže jsem raději nejezdil. Když k tomu přičtu pár drobností jako např. vrzající uložení z . tlumiče po dešti nebo umytí, spotřebu oleje 1dcl na 1500-2000km, spojku, která fungovala různě podle stupně ohřátí motoru, převodovku, která od novoty lehce hučí a několikrát se mi stalo že vypadl (především) šestý kvalt při přeřazení při sportovnější jízdě atd., myslím, že se mi nemůže nikdo divit, že jsem se motorky s radostí zbavil.

Plexi ať už originál nebo Ermax funguje bídně, na dálnici jet 100-200km je očista, při mých 183cm turbulence kmitají s helmou a bolí za krkem. Motor má velmi úzké pásmo použitelných otáček, kdy se dá např. bezpečně předjíždět - t.j. zhruba mezi 4-6tisící ot., navíc vytáčení motoru nepřináší skoro žádnou radost a nezdá se mi, že by to dělalo dobře ani tomu archaickému motoru s podivnými pazvuky, ať už od ventilů, od převodovky či kardanu. Na motorce je na můj vkus až příliš mnoho plastů s nevalnou kvalitou zpracování, včetně nádrže, která je rovněž plastová a obložená lakovanými kryty. Tyto a spoustu dalších věcí jsem při nákupu prostě neviděl, protože mi zářily oči radostí z nového krásného stroje. Vystřízlivěl jsem však už po první závadě, hned cestou domů od prodejce.
Takže v půli července prodáno, třeba bude novému majiteli již sloužit bez větších problémů, ale mě už ital do baráku nesmí Pravda, byl to kus z úplného počátku výroby, ale to není omluva pro výrobce.
A kdo by si rád MG V85TT koupil, doporučuji důrazně: Vyzkoušejte si motorku opravdu důkladně, nejlépe si jí půjčte na víkend (tato možnost bývala v motopůjčovně BARTH v Pardubicích) a obětujte pár korun za víkendovou projížďku, než za moto utratíte svoje úspory.
Moto Guzzi není pro každého a nečekejte zde kvalitu japonských strojů, ani zázemí velkých výrobců.

Ještě jeden dodatek: Neberte V85TT jakožto cestovní enduro. To opravdu není a pokud si právě klepete na čelo, běžte se svézt na Africe nebo V-Stromu, či jiných zavedených strojích. Pětaosmdesátka je vcelku povedený Scrambler, to ano.


--- Něco písmenek po 5500 najetých km: ---
Rád bych něco napsal i o věcech, které mi na motorce trochu vadí a kazí celkový dojem. Je to především evidentně chudá směs, se kterou musí motor pracovat kvůli nablblým euronormám a s tím související horší komfort jízdy, hlavně co se týče chodu motoru v nízkách otáčkách, občasné škubání atd. Nejvíce jsem to poznal při několika jízdách v zimním období, kdy padaly venkovní teploty pod 10°C. Dokud není motor zcela ohřátý na provozní teplotu, funguje vše skvěle, krásně a plynule zatahuje, kvalty tam padají jako po másle(viz dále), motorka neškube a celkově se s ní jezdí lépe. Ovšem jakmile se motor naplno ohřeje, např. po 30km, opět se projeví důsledek Euronorem. Motorka občas lehce zaškube, hlavně při řazení v nižších otáčkách je to znát, jakoby elektronika v tu chvíli nevěděla co s tím... I chod motoru na volnoběh a řekněme do 3-4tis. ot. není tak kultivovaný jako při jízdě "zastudena". Není to nic tak strašného, s čím by se nedalo jezdit, ale znát to je a cítím potřebu to zmínit. Tento problém nejspíš vyřeší buď jiná palivová mapa, anebo některý z "Ballastů", které jsou k dispozici na trhu (Např. Boosterplug nebo Mistral V-Twin boost), ideálně vč. vyřazení katalyzátoru a jeho nahrazení "holým" mezisvodem.
Další věc je převodovka. Má velmi krátké kvalty a ty je nutné tam kopnout poměrně rázně, jinak se může občas stát, že dojde k nedořazení a vyjímečně i k vypadnutí rychlosti. Ale je to dáno i přístupem řidiče, při správném "použití" funguje převodovka dobře.
Na motorce jsem měl jednu závadu, bohužel hned při jízdě od prodejce z Písku. Motorka asi nebyla zvyklá jezdit ve vyšších otáčkách a na dálnici delší trasy Takže při převozu motorky domů, cca po 70km a zastavení na dálnici u pumpy, a následném nastartování, se rozsvítila červená kontrolka s vykřičníkem a na displeji začal svítit nápis "ALARM SERVICE!". V tu chvíli naprosté zklamání z nově koupeného stroje, i když motorka fungovala a jela jako předtím. Ihned jsem volal prodejci, s ním jsem se rovnou domluvil na záruční opravě. Příčinou bylo vadné čidlo teploty motoru, umístěné mezi válci. Avšak těsně před jeho výměnou přestala svítit kontrolka i výstražný nápis na displeji, takže se závada tak nějak opravila "sama", ale čidlo jsme pro klid v duši vyměnili za nové.
Dále se mi pořád nezdálo, jak funguje přední brzda. Čekal jsem zkrátka od předních čtyřpístků Brembo víc. Nakonec jsem zjistil, že jeden pístek na pravém třmenu je zatuhlý a nefunguje. Stačilo rozhýbat a vše je ok. Motorka brzdí perfektně.
Nutno dodat, že na Moto Guzzi je potřeba opravdu pořádně přivyknout, pokud jste dříve jezdili na japonci. Není to vůbec špatná motorka, ale je potřeba k ní přistupovat tak nějak jinak než k japonci. Ona totiž není úplně dokonalá. A možná i v tom spočívá její krása. A také je možno ji neustále vylepšovat a přizpůsobovat podle svých potřeb.
Podařilo se i s přispěním Ježíška již namontovat nějaké doplňky-viz DENÍK motorky. Především velmi pěkné plexi od Ermaxu, plotnu pro topcase givi a konečně i hliníkový kufr Kappa 48l (Cena poloviční oproti orig.).
---



Inu úplný začátek byl někde před dvěma lety, kdy se mi strašně zalíbila MG V7III Racer, zajel jsem se na V7 svézt do Písku k dealerovi, motorka mě nadchla tím jak okamžitě padla do ruky a je velmi dobře ovladatelná, přesto tam byl znát ten pověstný charakter, např. při nastartování nebo přidání plynu motorka cukne do strany. Jenže z 1250 Bandita jsem byl namlsanej na mocnej zátah kdykoli a tak moc dolů s výkonem jsem jít nechtěl.

Jenže pak jsem někde na netu objevil fotky prototypu V85TT a bylo vymalováno, věděl jsem že tu motorku musím mít. Bál jsem se nedostatku výkonu (různých motorek jsem vyzkoušel několik a přijde mi že nic nejede tak příjemně jako 1250 Bandit ), ale na běžné ježdění to opravdu bohatě postačuje, jen když člověk chce tahat, musí se více vytočit. Na druhou stranu, když jedete na pohodu, motor neprotestuje ani kolem 2tis. otáček a plynule a v klidu zrychluje. Na dálnici v rychlostech okolo povolených 130km/h taky není problém, zde velmi vyzdvihuji kvality tempomatu, který funguje vážně výborně a ovládá se velmi jednoduše jedním tlačítkem. Guzzi nijak výrazně neprostestuje ani při vyšších rychlostech, ale přes 150km/h už nemá moc cenu motor trápit dál. Maximálka cca 190 km/h.

Byl jsem původně rozhodnut, že pořídím na jaře úplně novou dvoubarevnou verzi (červená s bílou-TOP!), jenže pak se naskytl tento kousek s najetými 3400km a po majiteli ročník 1940. Když jsem moto kupoval, pneu byli ojeté pouze na středu a na displeji svítil údaj TRIP 600km a průměrná spotřeba 3,9l / 100km, takže bylo jasno-tahle holka je dobře a v poklidu zajetá, žádná uhoněná předváděčka, na který se během půlroku vystřídalo na 50 lidí. Navíc moto stále v záruce, prodaná dealerem jako nová a po prvním servisu, navíc s již namontovanou Moto Guzzi Mia (multimediální platforma pro propojení motocyklu s telefonem) a za poměrně dobrou cenu. I proto jsem překousnul tuto decentní, ale zase elegantní barvu, o které jsem předtím vůbec neuvažoval.






Každopádně podvozek perfektní, ta motorka zatáčí sama a nerozhodí ji ani lehčí přibrždění v zatáčce, řidítka jsou super široká, což může být někdy na škodu, avšak po většinu času a hlavně mimo asfalt je to veliká výhoda, která velmi přispívá k celkové ovladatelnosti. Když už jsme u terénu, moc se mi líbí režim off-road , který lze aktivovat rychle jedním tlačítkem bez potřeby nějakého hledání v menu. ABS na zadním kole je v tu chvíli vypnuté a kontrola trakce značně utlumená. Celková ovladatelnost mimo asfalt je příkladná, hlavně při jízdě ve stoje motorka pocitově shodí pár kil (asi ty, co se váleli na sedadle, a že jich není málo ) a ovládá se velmi dobře i v lehčím terénu, je však nutno pamatovat na světlou výšku, která není nijak veliká. Ze země jde motorka díky zadnímu trubkovému rámu také zvednout velmi snadno

Tahle Guzzi nevybízí k blbnutí a rychlé jízdě po silnici, tohle je prostě pohodovej stroj pro poznávání nových míst v rychlostech poblíž povolených limitů, když je potřeba předjet, vyrazí ochotně vpřed, ovšem i řidič se poté rád vrátí zpět do pohodového tempa, protože na tohle je prostě ta motorka stvořená.





Musím vyzdvihnout ten její displej . Jsem spíše zastánce klasických kulatých ručičkových budíků, ale tenhle displej je prostě skvělej! Zobrazuje veškeré údaje, které Vás napadnou, je špičkově čitelný i na přímém ostrém slunci, navíc má nastavitelnou intenzitu podsvětlení a sám si přepíná režim den/noc. Mohl by být klidně o palec, dva větší, ale co už, i tohle vyhovuje. S tím souvisí ovládání. Veškeré funkce palubního PC ovládáte prakticky jen jedním třísměrovým tlačítkem na pravé rukojeti, na levé straně stejným tlačítkem tempomat, víc netřeba, chce se mi říci "Simply clever"

Dále něco z běžného používání motocyklu:
Pod sedlem je i trocha místa např. na lékarničku, nářadí, vestu a něco malého se k tomu určitě ještě vejde. Sedlo je prakticky odemykatelné zezadu (zámku nebudou překážet případné kufry). Symbol orla v př. světle je homologován jako denní svícení a je velmi dobře vidět, takže netřeba přepínat na potkávací. Pro vlastní bezpečnost jsem však přidal malá LED světla dolů na padací rámy, která svítí po nastartování. Všechna světla na moto jsou LEDková, velmi stylově to vypadá a ještě lépe to funguje, přední lampa, když to trošku přeženu, udělá z noci den a zadní světlo, příp. brzdové také nelze přehlédnout a celkově to přispívá k vyšší bezpečnosti.

Třeba přivyknout na různé zvukové projevy, související většinou s rozvodem OHV a kardanem-je to prostě Guzzi

MG Mia - naprosto perfektní, do telefonu si stáhnete Moto Guzzi aplikaci, spárujete přes Bluetooth a využíváte. Umí to v aplikaci zobrazit celkové najeté km, spotřebu, datum a čas dotankování paliva, počet km zbývajících do dalšího servisu, atd. Dále lze využít zdarma offline navigaci, kterou si nastavíte velmi jednoduše v telefonu, ten hodíte do kapsy a piktogramy na displeji motorky by vás měly dovést k cíli (zatím jsem zkoušel jen okrajově-kdyžtak doplním později, ale zdá se, že to bude fungovat).
Motorka se vždy po zapnutí zapalování připojí automaticky k telefonu a umí zobrazit např. příchozí hovor.

Sériový výfuk -už se těším až půjde pryč. Je nevzhledný, hlavně ta zadní stříbrná část, která se navíc špiní od výfuk. plynů a ten zvuk je velmi utlumený, má sice příjemnou "notu" a při ubrání plynu občas pěkně zabublá, jenže to vše je na nic, když při jízdě skoro není slyšet (mám teda dost utlumenou helmu). Nemám rád vyloženě uřvané motorky, ale tohle se soudruhům v Mandellu vážně nepovedlo, asi důsledek normy Euro 4 Mám v merku laďák ZARD, ale ta cena...

Závěrem ještě zmíním spotřebu , která se při běžné jízdě pohybuje do 5ti litrů/100km, po cestě Praha-Písek a zpět ukazoval palubní PC průměrnou spotřebu 4,3l/100, což považuji za výbornou hodnotu při kombinaci dálnice(tempomat 120-140) + silnice 1. a 2. tříd kolem kila. Dojezd na plnou nádrž při klidném tempu bez problému 500km.

PRO DALŠÍ INFO SLEDUJTE DENÍK MOTORKY

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
findejs1310
findejs1310 napsal 25.02.21 v 18:08 10b.

Skoda jinak moooc pekna motorka

spike-cz
spike-cz napsal 21.01.21 v 15:24

Myslím, že zbytečně pliveš na značku, když je stav motorky spíš vizitkou servisu. A když už kupuješ u dealera tady, taks měl jet do Sušice a neměl bys tyhle starosti. Oni totiž guzziny opravdu servisujou. S Pískem mám naopak blbou zkušenost taky.

Drpa
Drpa napsal 18.01.21 v 23:27

Samozřejmě chápu rozhodnutí a hořkost. Mě Vulcanu a Tracerovi se kterými ani po 30k kilometrech sem neměl závadu by bylo obrovský sklamání mít závadu hned po vyjetí z showroomu. A pak další a další.

Já sem pořídil model Travel, kdy sám doufám všechny ty čidlo-olejo-chcanco problémy jsou pošéfovaný.
Trochu sem se cukal když sem četl, že je to spíš scrambler ... a on vlastně je. Hlavně doufám že moje generace bude držet a budu se na ni moct spolehnout a jen lít olej a seřizovat ventily.

Díky za popis i těch negativních věcí, ne každej dokáže podupat "svůj stroj" za kterej vyplázl přes 300k
Taky držím palec ať nemáš dalšího černýho petra :)

bruttopyr
bruttopyr napsal 13.01.21 v 18:46 10b.

Slušná recenze!
Držím palce, ať další motorka funguje dle představ.

alterego
alterego napsal 14.12.20 v 17:24 10b.

Díky za tvůj popis, deník a hlavně zkušenosti. Vím, že už Guzzinu nemáš, ale tímhle profilem pomáháš spoustě dalších nadšenců...

Více komentářů



TOPlist