renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 XR (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StaPa
Vloženo 30.8.2017
Aktualizováno 12.9.2023
Zobrazeno 5 174x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to pecka, leti to jak splašený a chce to celou tvoji pozornost, vše se děje rychleji, splněný sen.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Olomouc (Olomouc)

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Duke GT: Nechtěl jsem dvouvál a chtěl jsem vyšší posez a quick shifter i dolu

První dojmy - Rychlá, dobře ovladatelná, super řazení, spodek jako beránek, vršek letí, výfuk dost nahlas a asi nebude třeba laďák. Přesně co jsem hledal.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce pohodlný supersport.

Doplňky na motorce - Padáky, pár drobností z karbonu. Jinak plná tovární výbava (držáky na kufry a top case už ale někdo sundal).

Recenze

Zatím 700 km, ale vše bez problémů, jistá v každé situaci a i při palbě pohoda.
Parádně jde za plynem a nastavení podvozku je pecka. V podstatě několik motorek v jednom. Do zatáčky se stačí jen podívat a motorka dělá přesně co se po ní chce.
Spotřebu neřeším a zatím jsem se nedostal pod 7,3 podle počítadla.
Nejradši má prostě když se tahá a ona může pít.

3.000 km (23.9.2017)
Po ca 4 týdnech najeto 3.000 km a z toho 1.000 km v dešti. Podzim bez kompromisů nastoupil, ale to s touhle motorkou není žádný velký problém, jen si dám termo prádlo (pod perforovanou koženou kombu), zatopím pod rukama a pohoda.
Jízda za deště úplně v pohodě, ochrana celkem hodně dobrá, pouze nohy (boty) to chytnou z první. Režim Rain úplně zbytečný. Totálně uškrtí motorku a nedá se na tom jet. V dešti jedu Road, jen prostě přemýšlím a netahám za to jak na suchu.

Trochu mi trvalo, než jsem si zvykl na zásah kontroly trakce při rozjezdech, chce to na rozjezd dost plynu, prostě na hulváta zatáhnout a na to jsem nebyl zvyklej. Ale zase odpich všude rychle a bezpečně je super.
Na normální jízdu je Road v pohodě, když jedu jen kolem komína, je Dynamic a Dynamic Pro pecka.
Podvozek je obecně tvrdší, ale to mám rád. Většinou používám Dynamic. V rámci nastavení jsou změny znatelné jak u podvozku, tak u jízdních módů.

Tlumič řízení (v sérii) tu dává smysl a často je cítit, jak dobře funguje.

Předpokládal jsem, že budu co nejdříve řešit koncovku výfuku, ale zatím to vypadá, že to nebude třeba. Je hlasitá akorát, tak uvidím.

Jediné negativum je tak trochu výška sedla, budu asi řešit zvýšení. Mám 189 cm a při delších jízdách je docela znát hodně váhy na nohou. Při rychlovkách kolem komína není problém.

Jinak po předchozím tříválci (čtyřválec byl ještě před tím) trochu nezvyk, jak to dole nejede a do ca 4 tisíc otáček to na konstantní jízdu není, ale to je o zvyku, takže město na 2 a 4 tis. otáček a úplně v klidu. Ale pokud jde o akceleraci, zvedá se to i od 2 tis. otáček pěkně plynule a kolem 6 tis. už to začíná tahat a nad 7 -8 už to letí. Člověka to neustále nutí tahat a tahat a to je prostě ono.
O quickshifteru ani nemluvě. Dolů funguje absolutně bez problémů s krásným meziplynem. Nahoru jsem ho sem tam nachytal, ale to je spíš o tom, jak s ním správně zacházet, pak není žádný problém a šlape to.

Co mě překvapilo je, že se to docela dobře myje, na to, jakých to má záhybů. Nejsem zrovna leštič a ti, kdo mě znají, vědí o čem mluvím. Ale v Deutschlandu to fakt dobře vymysleli a bordel a mouchy jsou jen na pár místech, co se dobře umyjí. Ano, už jsem jí jednou po dlouhé jízdě v dešti umyl :o).

Když to zatím shrnu, je to bomba stroj, který je jistý za všech situací, nabídne hodně možností nastavení, kompletní balík bezpečnostních prvků, adrenalin a je dobrým parťákem při palbách kolem komína i při cestování. Pokaždé mě krásně zamrazí, když jí nastartuju. Je z ní cítit ta chuť jet a jet a těch 160 kobyl chce prostě vyrazit ven.

Doporučuju všem, kdo mají sportovního ducha a srdíčko a nechtějí se u toho krčit na super sportu nebo se jim nevejde pupek přes nádrž jako mě a vypadají na SS jako vosa na bonbonu :o).

Dá-li čas a trochu počasí, dojedu ještě 2.500 km do 30.000 km servisu, ať to můžu na zimu nechat udělat a na jaro být ready.
Pak napíšu, co a jak ohledně servisu.

Edit:
Ještě jsem zapomněl na jednu "drobnost".
Pokud si budete chtít řešit řetězovku sami a ne přímo v BMW, originální řetěz má 128 článků a ne 118, jak se všude uvádí = vlastní zkušenost a řešil jsem to na dvakrát.
Někdo v BMW, kdo vydával tabulku s údaji, se asi přepsal a místo 128 napsal 118 článků a všichni výrobci řetězů po celém světě to tak převzali a je to blbě.
Řetězovku jsem kupoval na Motořetězy.cz a po reklamaci vše do druhého dne poslali znovu a původní řetěz si na své náklady vyzvedli, jen byla prostě komplikace, že jsem musel dvakrát k mechošovi.

16.10.2017
Tak opět nějaké km za mnou, aktuálně něco málo přes 5.000.
Pořád radost a pomalu závislost.
První svezení ve dvou a opravdu překvapení, jak dobře funguje podvozek a vše kolem i při plném zatížení. I žena uznala, že BMW je prostě BMW. Ze všech zatím pro ni nejpohodlnější a nejlepší pocit z jízdy.
Zadní Michelin Pilot už je více méně po těch 5 tkm na hadr a objednávám Bridgestone BT30 EVO. Měly by déle vydržet.

Dalším poznatkem je, že mě asi zastaví až sníh, mínusové teploty a sůl na silnici. Na týhle mašině jsem v pohodě v dešti, v mlze, při chladném počasí, v létě, prostě limity se posouvají a už je to jen o tom, jak se obleču já.
TAKŽE SEZÓNA JEŠTĚ NEKONČÍ.

22.10.2017
Byl trochu čas, tak jsem se pustil do montáže pár užitečných doplňků:
1) Sada krytů vodního a olejového chladiče Evotech
2) Zadní nosič pro topcase SW-Motech Alu rack
3) Zvýšení řídítek Wunderlich, 2,5 cm





















Montáž byla úplně jednoduchá a bez problémů.

Jo, motorka je řádně schmutzig, protože pořád jezdí a na leštění jsem nikdy nebyl :o).

25.11.2017
Tak to tak vypadá, že proběhla asi poslední vyjížďka a to na servis do CArTec Ostrava na 30.000 km servis.





Proč jsem vybral zrovna CarTec v Ostravě, tu rozebírat nechci. Každopádně jsem byl s jejich servisem a přístupem spokojenej.

Co se vše dělalo:
1) Kontrola ventilových vůlí = ok
2) Kontrola časování ventilů = ok
3) Výměna svíček
4) Výměna těsnění ventilového víka
5) Výměna oleje + filtru
6) Výměna brzdové kapaliny vpředu a vzadu
7) Výměna oleje ve vidlích + nová sada gufer
8) Vyčištění KN vzduchového filtru
9) Výměna brzdových destiček vpředu
10) Výměna napínáku rozvodového řetězu
11) Výměna prasklé žárovky potkávacích světel
12) Převážení kol
13) Dotažení sdruženého ovládání na levém řídítku
Body 1) - 8) jsou předepsané při 30 tkm servise BMW. Ostatní bylo prostě už třeba.
Docela mě překvapilo, že mi už po necelých 30 tkm tekla jedna přední vidle.
Ještě mi zjistili, že majitel přede mnou odmontoval lanka od klapky ve výfuku, takže klapka nezavírá a je to stále otevřené - říkal jsem si, že ten origo výfuk je dost nahlas a nebude třeba laďák - tak odpověď je na světě. Motorek funguje, ale lanka jsou prostě pryč. Stejně jsem se na to chystal.
Celá ta sranda přišla bratru na 27.141,- Kč vč. DPH, přičemž 8.250,- Kč je jen práce.
Na práci bych možná dovedl jinde ušetřit, ale chtěl jsem mít stav 0 z autorizáku a vědět co a jak.

Poslední týden se ani mě chřipečka rýmečka nevyhla, tak už jsem se nesvezl a dlouhá zima před námi.

6.4.2020
Už je to nějaký ten pátek, co jsem sem nic nepřidal.
Vzhledem k vyhlášenému nouzovému stavu mám čas na další poznatky.

XR mě i po 30.000 najetých km nepřestává bavit a zjistil jsem, že pro mě zatím není nástupce. Nové XR jsem ještě na živo neviděl a neřídil, ale už podle všech recenzí asi zatím zůstanu u první generace - díky její dravosti, vibracím (které pro mě umocňují zážitek z jízdy a nevadí mi ani po 700 km v sedle), jejímu designu a prostě když ji miluješ, není co řešit ;o).

Od posledního zápisu uběhlo dost času a dost se toho stalo.
Mám za sebou i celkem nepříjemný highsider začátkem sezóny 2018 a opravu moto v hodnotě kolem 100.000,- Kč. Jo jo, když plácnete s BMW, každá sranda se počítá na tisícikoruny. I v BMW jim bylo trapně, když jsem si byl pro díly, dali mi pár kousků za 20.000,- (byl jsem tam několikrát) na pult a říkali: "Je, to je strašný, taková troška dílů a tolik peněz".
Příčinou pádu byl špatný stav vozovky - vzlínající asfalt (taková ta žvejkavá mastná hmota, která klouže jako prase). Jel jsem za dodávkou a tu černou šmouhu uprostřed pruhu jsem neviděl. Ano, byla tam značka nebezpečí smyku, takže jsem ještě dostal pokutu symbolických 300,- Kč. Policajti byli v pohodě a věděli o co jde, snažili se to již delší dobu řešit, ale marně, město Brno má svou jinou politiku.

Ale pryč od tohoto tématu, moto jsem poskládal - nové přední kolo, nová řídítka, několik plastů, páčky, stupačka + řadička, přední světlo, půlka přední masky, plotna na top case (tu už jsem nedával) a ještě pár drobností. Naštěstí nic zásadního. A jezdím na ní dále a mám ji ještě víc rád.

Nové doplňky:
1) Nové páčky Wunderlich, stavitelné VARIOLEVER. Opravdu mi sedí, mám je na nejkratší variantu a dobře se dávkují, pecka: https://www.wunderl...lever-35710-102.html
2) Dal jsem pryč zvýšení řídítek, prostě Germáni vědí, proč a jak to staví a je to lepší
3) Pořídil jsem brašnu na sedlo Held Livigno, nechal jsem se inspirovat jedním kolegou z Německa a můžu jen doporučit. Zabalím se do toho v pohodě na týden a na motorce to sedí v pohodě. https://shop.held.d...ber=004542-00-1-Stck
4) Koupil jsem novou tašku na řídítka Wunderlich BAR BAG, která má i okénko na mobil, čímž jsem vyřešil uchycení navigace - mobil v tašce na řídítkách a není co řešit. https://www.wunderl...edia-m29870-100.html
5) Tlumič řízení Hyperpro - důvodem byl vychcaný origo tlumič řízení (ca po 50 tkm), který nelze repasovat a je možné koupit pouze nový. Tento Hyperpro, který je navíc stavitelný, stál ca o 3.000 Kč méně, než origo BMW, takže nebylo co řešit.
https://www.hyperonl...pro-stuurdemper.html

Jinak jen jezdím, měním olej, gumy, brzdové desky a klasika.
Ohledně gum mám favorita Continental Road Attack 3 - lepší gumy jsem na tom neměl.
Teď došlo i na řetězovou sadu - stará vydržela 30.000 km. Navíc už ji dodávají se správným počtem článků, takže svět řetězů už je zase v pořádku ;o).
Velké servisy - časování ventilových vůlí atd - po 30 tkm - dělám v BMW a malé olejové a běžné spotřební věci dělám sám.

Momentálně mám najeto necelých 54 tkm a až na tlumič řízení a můj crash jsem kompletně bez závad.

Kdo má prostě rád motorku, která je tak trochu rapl, ale je to raketový trůn, jak jí rád říkám, a dá se na ní rychle a super cestovat nebo řádit kolem komína, nevadí mu, že chlastá jak průměrný moderní dvoulitrový TSI (já se pod 7 l/100 km nedostanu, na okruhu klidně 16 l/100 km, ale to je extrém), jednou za čas je to i na okruhu bez problémů a bez ztráty kytičky, pro mě příjemně vibruje, ma krásný průběh výkonu (jsou tam i kopance), je krásná (ano, subjektivní dojem) tak určitě doporučuji. Nikdy jsem nelitoval, že jsem jí koupil a doufám, že nám to ještě nějakou chvilku vydrží, protože nástupce fakt zatím nevidím.

15.12.2020
Sezóna je za námi a velký servis přede mnou.
Momentálně mám najeto lehce přes 60 tis km, takže XR půjde k doktorovi na velký servis.
Mezitím jsem začal přemýšlet o zadním centrálním tlumiči. Začal jsem občas mívat pocit, že mám prázdný zadní kolo a tím to níkdy nebylo.
Nikde se o údržbě zadního centrálu nedozvíte, a to z jednoduchého důvodu - zadní centrál BMW není primárně repasovatelný, takže jakmile začne dělat problémy, v BMW vám řeknou, že to chce nový. Naštěstí existují šikovní specialisté, kteří i z nerepasovatelného tlumiče udělají repasovatelný a dokáží jej poléčit. Já se rozhodl pro Prochymoto. Pan Procházka měl super reference a zabývá se tím řadu let. Tlumič jsem z motorky vyprostil, domluvil se v Prochymoto a nechal tlumič udělat. Mimochodem, pro vyndání zadního centrálu je potřeba rozebrat pomalu půl motorky - kapoty dolů, nádrž dolů, podsedlák povolit a zvednout úplně nahoru, sundat koncovku výfuku pro lepší přístup k přepákování a pak to jde konečně ven (foto v galerii).
To, co jsem pak viděl při rozebrání tlumiče, mě docela zarazilo. Vše je nejlépe popsané přímo panem Procházkou na jeho facebooku zde: https://www.faceboo...;id=1417532721809779
Každopádně tlumič se podařilo ještě zachránit a dát dohromady. Už je opět v motorce, ale ještě jsem neměl možnost to projet. Nicméně věřím, že s novým olejem atd. to bude fungovat určitě lépe, než s tím, co z toho vyteklo po 60 tkm.
Repase mě přišla na 4.800,- Kč (a to bylo na počkání), což je rozhodně akceptovatelná částka uvědomíme-li si, že nový tlumič v BMW stojí přes 50.000,- Kč (ESA) a nějaký aftermarket se pohybuje kolem 25.000,- Kč.

Při sundávání kapot jsem ještě objevil následky mé nehody v roce 2018, tak jsem nakonec ještě koupil tři nové části přední kapoty, aby bylo vše ok.

Dohromady už mám na XR najeto přes 35.000 km a stále mě nepřestává bavit. Stále těžko hledám jejího nástupce. Možná někdy nová XR, ale to se ještě uvidí...

Každopádně přeji všem pohodový konce roku, klidné svátky a hlavně hodně zdraví do celého nového roku 2021.

7.5.2021
Stále čekám na nějaké počasí, ale letos se zima drží ;o/.
Nicméně už lehce přes 1.000 km najeto mám, tak můžu konečně zhodnotit repasovaný zadní centrální tlumič.
Na první vyjížďce jsem byl jak v nebi. XR mělo po zimě určitě tak o 200 koní víc a podvozek byl úplně super - aby ne, po výměně oleje v předních vidlích a repasi centrálu a zimní abstinenci ;o).
Každopádně jak jsem se trochu zase rozjel, tak musím říci, že repase zadního centrálu je fakt znát a v porovnání se stavem před, je to jako na nové motorce.

Jak jsem psal, motorka byla v zimě v BMW na velkém servisu, takže olej, brzdovka, olejový filtr, ventilové vůle + časování, kontrola rozvodů, nové svíčky, výměna oleje ve vidlích a oprava klaksonu (sem tam si rád zatroubím na troubu) a dost mě překvapila cena. Včetně svozu, který byl zdarma, jsem platil 15.565,- Kč vč. DPH. Při 30.000 km servise jsem za to samé dal o dost více. Je to tím, že v BMW udělal na starší motorky (starší 5ti let) zvláštní servisní program, aby nás tam vůbec dostali, takže dávají něco kolem 45 % slevu na práci, a to už je v BMW rána ;o)).

Takže já jsem na sezónu připraven, jen to počasí.

Všem přeju pro letošní sezónu hlavně zdraví a co nejméně karambolů a srážek s blbci!

24.11.2021
Do Vánoc měsíc a sezóna více méně za námi. Letos to šlo jezdit docela dlouho.
Na budíku mého XR se objevuje číslovka značící celkově najeté km v hodnotě 70.000 km. Znamená to, že já osobně jsem na ní najel již kolem 45.500 km.
Až na můj karambol v roce 2018, to byla jízda stále bezchybná a řekl bych, že i při těchto km XR určitě dech neztrácí.
Letos na podzim mě XR nechala pouze jednou ve štychu - prostě odešla bez varování baterka, která už na to nárok měla.
Přes zimu opět malý servis, který udělám sám - olej, olejový filtr, vyčistit KN vzduchový filtr, výměna brzdovky, výměna chladící kapaliny a taková ta běžná kontrola, promazání, očista a tak.
Myslím, že jsem to sem ještě ani nedával, ale pořídil jsem na XR novou koncovku od LeoVince a velká spokojenost. Foto házím do galerie. Cenově super (kolem 15.000,- Kč), design ať posoudí každý sám (ale mě se moc líbí) a nějaké to kg dole.
Jinak bohužel stále platí, že jsem zatím nenašel nástupce mého XR, stále mě nepřestává bavit a potáhneme to spolu asi ještě nějaký ten pátek.

A jelikož se blíží konec roku, tak všem pevné zdraví i nervy v celém novém roce 2022, ať vám to jezdí a ať se z jízdy na moto můžeme i nadále jen těšit.

4.7.2023
Ten rok 2022 utekl nějak rychle a už tu máme rozběhlou sezónu 2023.
Na tachecu momentálně lehce přes 80.000 km.
Pustil jsem se teď do malé generálky:
1) Ložisko v krku řízení
2) Nové progresivní pružiny Hyperpro + olej do vidlí
3) Nová zadní pružina Hyperpro + repase tlumiče
4) Repase tlumiče řízení
5) Nová ložiska přepákování - když už to bylo rozebrané
6) Nový zadní brzdový kotouč vč. desek a šroubů
V zimě jsem ještě udělal komplet přední brzdy = kotouče, desky, pístky a těsnící kroužky, repas přední pumpy, ložiska v zadním a předním kole, nová závažíčka do řídítek, sundal jsem stupačky spolujezdce a tím pádem musel pořídit úchyt výfuku a ještě pár drobností + samozřejmě olejový servis atd.

Momentálně čekám na komplet tlumiče, které jsem zavezl do Prochymoto.
V zimě mám v plánu ještě udělat ložiska v kyvce a bude vše pecka.

Jinak stále spolu, stále plno zážitků a radosti.
Servis dělám běžný a preventivní, když už se mi trochu něco nezdá.

Plán je najet alespoň 100.000 km a pak se uvidí ;o).
Zatím není žádná jiná motorka, která by mě tak chytla, tak snad nepřijde nějaký zádrhel.

Zatím jsem zažil jen jediný opravdový problém a tím byl alternátor, který se po ca 74 tkm rozloučil a přestal dobíjet. Jinak stále bez problémů, jen prostě spotřební materiál a běžná údržba odpovídající nájezdu.

Tak všem krásnou sezónu 2023 a hlavně v klidu a bez karambolů...

20.7.2023
Motorka je konečně opět pohromadě, přes měsíc jsem to měl rozebrané.
Nemůžu, než se podělit o zážitek z prvního svezení po GO podvozku, jak jsem popisoval výše.
Je to úplně pecka, podvozek tvrdej, ale hutnej a krásně tlumí, řízení po výměně ložisek krása, do zatáček to padá líp než před tím a je mnohem víc cítit od podvozku. A brzdy pecka. Nečekal jsem, že nový zadní kotouč a desky udělají tolik (desky byly nové i na starém kotouči, ale s novým kotoučem jsem radši dával i nové desky znovu a celý předek jsem měnil před nedávnem).
Už si to holka po těch 80.000 km zasloužila.
Není nad to, když vše funguje, jak má, to je nejlepší tuning.
Možná někdo nad Hyperpro ohrnuje nos, ale oproti OEM tlumičům (v tomto případě pružinám) je rozdíl dost citelný.
Musím říct, že za těch 40 táců ta repase určitě stála a jsem víc než spokojenej s výsledkem.

Takže kolama dolů a co nejvíce bezpečnejch kilometrů všem...

12.9.2023
Nemůžu tomu ještě stále uvěřit, ale před týdnem jsem si koupil novou motorku a včera jsem moje drahé XR prodal.
Nastal čas, kdy jsem se rozhodl, že se už nechci vázat jen na asfalt a pořídil jsem si motorku úplně jiného ražení.
Díky XR, bylo to s tebou super a těžko se s tebou loučím.
Novému majiteli přeji s XR minimálně tolik zážitku, kolik jsem měl já sám. Je to úžasná motorka...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Káša
Káša napsal 25.04.24 v 10:17

Díky. XR jsem dal do BMW ve Varech, přišel mi hlučný rozvoďák, ale prý to moc hrotim a vše je ok. Tak mi udělají rovnou velký servis a budu mít chvíli klid. Měj se krásně a užívej enduro.

StaPa
StaPa napsal 18.03.24 v 21:31

To Káša: Čau, díky za hodnocení. Výkon mi sem tam na dlouhé rovince chyběl, ale GS mě zavedlo na úplne jiné cesty a tam nahrazuje výkon svým krouťákem. Dáš si rozbitou okrsku v tempu pěkného asfaltu, proložíš to polňačkou/lesem ve stupačkách a podíváš se tam, kam bys na XR ani nepomýšlel. Pro me něco novýho a super. Tak ať ti XR dělá jen radost, je to boží motorka.

Káša
Káša napsal 15.03.24 v 16:47 10b.

Pěkně napsané! Divím se, že jsi šel do gs, nechybí ti výkon? PS: Xr má teď já ?

puod
puod napsal 23.11.23 v 06:42

Díky moc za odpověď

StaPa
StaPa napsal 21.11.23 v 09:29

To poud:
Čau, díky za hodnocení ;o).
Přemýšlel jsem o nějaké změně, něco, na čem můžeš letět i po rozbitých cestách a sem tam se podívat i mimo. Za ty léta už mám pěknýho asfaltu dost a chtěl jsem dál.
Volba byla mezi KTM 1290 S a BMW R1250 GS. No a můžeš hádat, co to to vyhrálo. Nechtělo se mi od BMW, jak jednou zkusíš, nechceš jinak. Takže ano, mám nové 1250 GS (dnes už je to předposlední model, vzhledem k nové 1300). Za první 2 měsíce jsem na GS udělal 6.500 km a nevěřil bych nikdy, že je to tak dobrý. Jako na okruh to uplně není, ale na silnici s tím pojezdíš kde co, neuvěřitelný. Tak držím pěsti při výběru.

Více komentářů



TOPlist