PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 XR (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník martin292
Vloženo 29.7.2018
Aktualizováno 29.7.2018
Zobrazeno 4 780x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Úkolem bylo koupit krásnou a výkonnou motorku, na které bude možné cestovat ve dvou po asfaltu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Velmi pozitivní, přátelská přístup, vyhověli mi ve všech zkušebních jízdách a dalších přání. Hodnocení 10/10!

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 R: Dvou válec byl favorit, ale po zkušební jízdě jsem byl zklamaný z výkonnosti a chování boxeru. Dál mě neuchvátil quick shifter, velmi hrubý, pomalu se zdá že motorce ubližujete. V poslední řadě téměř nulová ochrana před větrem.
Ducati Multistrada 1260S: Zpracovaní celého stroje je na nižší úrovní než je u Ducati zvykem. Ty plasty na válcích a kyvce...Design mi taky nepadl do oka, vypadá jak Fiat Multipla (subjektivní názor). Motor mě ničím extra nenadchnul, od dvou válce bych čekal lepší zátah odspodu.
KTM 1290 Super Duke GT: Průběh KTM dvouválce je poměrně hrubý, jako před 10 lety bez pokročilejší elektroniky. V tomhle odhledu má Multistráda určitě navrch. Zpracovaní motocyklu mě taky nenadchlo, bakelitové ovladače na řídítkách a ta maska, za tohle člověk nechce dát tolik pen

První dojmy - Po prvním svezení jsem si řikal, co s tím podvozkem a brzdami v Mottoradu udělali. Podvozek je perfektní, chcete se pohodlně projet nebo někam cestovat stačí vybrat měkčí nastavení a k tomu zatížení. Jestli máte chuť se do toho pořádně opřít a nechávat šmouhy za sebou, tak stačí změnit na Dynamic. Brzdy od Bremba jsem už měl, ale tohle je zase posun o pořádný kus dál. Brzdy jsou neuvěřitelně citlivé a pokud potřebujete pořádný zakus, hned tam je. Motor je kapitola sama o sobě, co by člověk čekal když je z S1000RR.

Recenze

Jak již bylo uvedené, cílem bylo koupit krásnou motorku, která bude výkonná a budeme moc na ni ve dvou cestovat.
Sympatie byli k BMW, ale z počátku spíš k dvou válci. V tomhle ohledu mě konkurence nepřesvědčila a z BMW boxeru jsem nadšený taky nebyl.

Podvozek
Podvozek byl jedním z největších překvapení pro mě po první jízdě. Za mě Dynamic ESA určitě palec nahoru. Četl jsem spousta názorů, někteří si stěžující na minimální až žádnou zpětnou vazbu od ESy. Já patřím k těm co obdivují jak to všechno dokonale funguje, nezajímá mě jak a co se tam děje, ale vím že se můžu vždy spolehnout že motorka drží perfektně na silnici. Doma mam ještě DorsoDuro 1200 a tam je zpětné vazby až moc, spíš je to pro mě starost na víc. XRko padá do zatáček samo, jako by jste seděli na naháči. Výška posezu a o pár kilo větší hmotnost tady není zdát. V každém okamžiku máte 100 % jistotu od motorky.

Motor a Brzdy
Motor vychází z S1000RR (který má rozdílné titanové díly, atd...), což je něco jako atomový reaktor. Pro mě bylo celkem překvapení že XR má o dost rozdílnější průběh než klasické Rko. XRko je do 3000 ot/m hodný beránek, v 6000 ot/m se naplno projeví RR geny, kde se všechno v okolí promění na šmouhy. O 9000 ot/m a výš nemá moc smysl mluvit, to už ten atomový reaktor bouchnul, jen koukáte dopředu, kdy půjde co nejrychleji zastavit. 160 koní, patří na okruh, v tomhle ohledu máte mnohem víc než potřebujete.
Brzdy, jednoduše super! Naprosto přesné německé dávkování, s monstrózním brzdným účinkem. ABS Pro je za mě určitě užitečná věc. A jako bonus, zadní brzda funguje, ne jako na italských strojích

Elektronika
O ESTě jsem už psal, paráda. Quick shifter je nejhladši a nejpřesnejší co na trhu jde koupit, hned ho dejte taky do "košíku". Jízdní režimy, za mě dostačující, možnost nastavit si každou prkotinu jak je dnes zvykem je pro 95% lidí nesmysl. Tady jsou 4 režimy (Rain, Road, Dynamic, Dynamic Pro - oba Dynamic za příplatek), dobře naladěné. Co velmi kladně hodnotím je akustická decelerace v režimech Dynamic. V dnešní době EU norem a nesmyslných regulí, je tohle věc co potěší. Vyhřívané hefty, tempomat, palubní počítač to už vše bývá standardem na cestovních strojích. Co mě moc nenadchlo je originální BMW Navigátor 6. Někdy se zasekává, je pomalý a některé trasy navrhuje opravdu ''zajímavě.''

Cestování
Pohodlný ''endurový'' posez jezdce a pohodlná sedačka pro spolujezdce, se stupačkami příjemně nízko, je zárukou stovek kilometrů každý den. Ochrana proti větru je perfektní. Na motorce není problém sprintovat rychlostí přes 200 km/h aniž by vás něco tlačilo nebo rvalo hlavu (moje výška 183 cm).

Shrnutí v bodech:
Klady:
+ podvozek Dynamic ESA
+ sportovní charakter motoru a brzd
+ design (subjektivní)
+ akustická decelerace v režimech Dynamic

Zápory:
- zamrzající originální navigace BMW Navigátor 6
- vypínaní tempomatu, mohla by tam být rampa, takhle to nepříjemně hrcne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ladis406
ladis406 napsal 11.03.20 v 23:47

Taky jsem ji koupil a je to pecka!Původně jsem chtěl GS Adventure 1250,ale to až časem.
Tohle je skvělá motorka,přesedlal jsem z Honda Varadero,byla na cestování super,ale ve dvou a naloženej slabá.

prusles
prusles napsal 05.08.18 v 22:39 10b.

Pecka! Hezká recenze a souhlas s popisem a zkušenostmi

Žorž.
Žorž. napsal 05.08.18 v 17:23 10b.

sekáčmagor
sekáčmagor napsal 03.08.18 v 16:34 10b.

Konečně povedené BMW. Z těch boxerů už bych pomalu zvracel...

Jura_Penta
Jura_Penta napsal 03.08.18 v 14:06

Gratuluju k masine, ja sem na ni taky koukal pred casem, ale ten ranec co za to chtej ... takze sem skoncil u KTM1190 ADV a urcite to nebyla spatna volba.
Tu si mel mozna taky zkusit pripadne KTM 1290 S. Ty jsou tomu S1000XR bliz nez SuperDUKE. Teda pokud si to myslel s ti cestovanim ve dvou vazneji. Ale ja spis pochopil, ze cestovat ve dvou budes jen velmi zridka a ne moc daleko. Proto si asi koukal spis na DUKA.

Kdyztak pak dej nejaky info o zkusenostech, jestli je to taky takova zehlicka jak GS nebo ADVIK, prislo mi, ze to S1000XR radej spis jako silnicku nez cestak s obcasnou offroad vlozkou.

A pokud to sedlo neni pohodlny, udelej si vylet do Mohelna a nech si usit na miru. Je to dost rozdil. Ja mam teda na KTM seriovy, ale na F800GS sem si tam nechal sit gelovy a je to pecka.

Více komentářů



TOPlist